The Times un The Sunday Times būs par maksu

Mērdoks jau pagājušā gada augustā solīja, ka savu laikrakstu interneta versijās ieviesīs maksu, tad oktobra sākumā jau konkrētāk precizēja, ka runa būs par mikromaksājumiem. Oktobra beigās parādījās informācija par to kā iet Times Co. ar reklāmas ieņēmumiem.

Beidzot ir arī nosaukti termiņi un izdevumi, kuri būs par maksu.

Maija sākumā palaidīs jaunas maksas satura ziņu lapas.

News International said in a statement that both titles would introduce new Web sites in early May, separating their online offerings for the first time and replacing the combined site, Times Online.

From June, the new sites, www.thetimes.co.uk and www.thesundaytimes.co.uk, will be available at £1, or $1.48, for a day’s access or £2 for a week’s subscription. Payment will give customers access to both sites. The new sites will be available free for a trial period.

Tas ir no Ls 0.78Ls līdz Ls 1.5 par pieeju rakstiem. Ja rupji rēķina, tad sanāk Ls 78 gadā.

Palika interesanti tas cik liela auditorija viņiem ir internetā. Pirmavotu neatradu, bet BBC News lapā bija nopublicēts apkopojums par presi un online auditorijām.

Newspaper circulation for print and online editions, Feb 2010
Publication Print Online
Daily average circulation Year change (%) Daily average unique browsers Year change (%)
Daily Mail 2,111,204 -3.1 2,265,623 68.2
The Daily Telegraph 685,177 -9.8 1,548,059 9.7
The Guardian 284,514 -16.4 1,869,448 36.6
The Independent 183,547 -10.9 465,346 3.6
The Sun 2,972,763 0.6 1,388,831 -9.9
The Times 505,062 -16.9 1,215,446 -1.8

Source: ABC. Express Newspapers’ websites and the FT website are not audited by ABC. Separate figures for the Daily Mirror online are not available, only aggregate figures for Mirror Group Digital.

BBC News ziņā ir arī ekspertu viedokļi par to kā šī ideja tiks realizēta dzīvē.

The media industry uses a general yardstick that about 5% of visitors to news websites are likely to pay for content. Latest figures show that The Times and Sunday Times had 1.22m daily users.

However, Claire Enders, of media research company Enders Analysis, says that anyone who believes the Times papers will get a 5% conversion is in “dreamland”.

Visu padarīšanu sarežģī arī tas, ka viņi maija sākumā palaidīs pilnīgi jaunas lapas, kas būs par maksu. Tas nozīmē, ka tur būs jādzen iekšā trafiks. Attiecīgi tās ir lielas investīcijas.

News Corp owns the Wall Street Journal, which has one of the most successful paid-for sites with about 407,000 electronic subscribers.

But some analysts point out that the WSJ offers specialist content, and that charging for general news is a different business model.

The editor-in-chief of the Guardian, Alan Rusbridger, is a leading sceptic of paywalls and has vowed to keep most of the content of his newspaper free online. In January he described the move towards paywall business models as a “hunch”.

Unlike some commentators, Ms Enders does not expect any of the major UK newspaper groups to follow suit quickly.

Nor does she believe that Mr Murdoch’s strategy represents the last throw of the dice for some of his loss-making papers. “If it fails, Murdoch will think of something else. He has been supporting his loss-makers for years.”

Kā var redzēt no ekspertu komentāriem, tad lielākā daļa ir visai skeptiska par šo ideju.

14 thoughts on “The Times un The Sunday Times būs par maksu

  1. karuuzo

    £2 per week nav nemaz tik daudz, protams, ja tev tā informācija interesē. Ja vēl viņi to uztaisa tik eleganti, kā iegrauztā ābola kompānija ar saviem “i” pakalpojumiem, tad jau bizness aizies. Vēl tik vajag atbilstošu aparātu, lai tās ziņas lasītu. Te atkal jāskatās uz iegrauztā ābola pusi 😀

    m

    Atbildēt
  2. budzis

    Maksas zinas ir vakardiena. Ar to lasitaju masu nepanemsi. Nakotne tomer or reklamai, hibridizetai ta, ka ar maksas skatisanu maksa abonimentu – jasavac N punkti (speciali baneri vai ka citadi, tehnologijas jautajums) par 1000 lpp., lai varetu turpinat skatities. Negribi krat? Maksa!

    Atbildēt
  3. Edgars Koroņevskis

    nekur neliksimies, ar laiku viss mediju saturs būs par maksu.

    CooLynX, tev kautkas līdz ar laika maiņām nesapass: 07:59:09 raksta publicēšana un pie RSS parādās 8:59

    Atbildēt
  4. CooLynX Raksta autors

    Paldies, labots. Pie laika maiņām man ir admin daļā komentārs “Unfortunately, you have to manually update this for Daylight Savings Time. Lame, we know, but will be fixed in the future.”.
    Gan jau, ka jaunākajās WP versijās tas ir izlabots, bet es neesmu uzlicis. 😉

    Atbildēt
  5. spoo

    Es ar aizdomājos par šo biznesa konceptu. Man izskatās ka tas būs līdzīgs kā interneta online spēlēm – maksā nevis par piekļuvi tai, bet gan par niecīgām vai ne tik niecīgām fīčām, par ko cilvēki būtu gatavi maksāt labprātīgi. Tādēļ skatos uz šo maksas risinājumu šādi: skaidrs ka bezmaksas lapas saglabāsies, kas nostrādās kā ievilcēji maksas saturā, bet tām būs ļoti ierobežota funkcionalitāte, pat teiksim nosacīta neērta lietošana (vai hibrīds ar interneta reklāmas laukiem). Savukārt tie, kas lieto maksas versiju varēs gūt real pleasure of expirience. Katra jauna ieviesta fīča pievienojas iemesliem kādēļ vajag lasītājam maksāt par to (kas nenostrādā uz reklāmas devējiem izmantojot reklāmas laukus – viņiem interesē tikai savu reklāmas lauku clickrate nevis contents).Tātad katrs ieguldītais $ attīstībā izpaudīsies jaunos subsciberos. Lūk ko paši raksta:
    “The Times is also promising that the site’s new and improved content will be worth paying for, with a focus on breaking news and exclusives, with more analysis, fancier graphics, and even live debates with journalists.

    “Instead of just reading the news, you can watch it, challenge and debate it,” the paper commented.”

    Protams tiešie konkurenti, kas sniegs svaigākās ziņas bez maksas, balstoties uz šo Times biznesa modeļa izmaiņām, iegūs ievērojami lielākus apmeklētāju skaitu, vismaz sākumā noteikti tātad arī lielākus ieņēmumus no reklāmas.

    Times papīra subsriberi ir 505,062, kas piekļuvi interneta rakstiem iegūs bez papildus maksas. Tas 1/2 mij varētu būt pietiekams kritiskajai masai, kas slavētu fīčas ko gūst maksājot par Times un aicinātu maksāt arī citus.

    Atbildēt
  6. budzis

    Spoo, cik % izmanto interneta piekluvi, ja ir parakstijusies uz papira versiju?
    Starp citu, ka tur Dienai iet ar maksas ieviesanu? Klusums varetu liecinat par to, ka nav ar ko lielities 😀

    Atbildēt
  7. buu

    Nez cik veiksmīgi darbojas laulība starp “Sporta avīzi” un sportacentrs.com.
    Portālā ielika maksas saturu, ko veido Sportaavīzes redakcija.Kaislīgākie lietotāji, protams, bija stipri neapmierināti, ka par daļu saturu tagad ir jāmaksā. Bet no malas izskatās, ka nekas netika noņemts -kas bija bezmaksas palika bezmaksas, bet par bonusa saturu prasīta samaksa.

    Atbildēt
  8. Vaards

    Vieglas smiltis Taimsam!

    Arī Taimsā vadībā sēž kāds 60 gadīgs onkulis, lielā kabinetā, ar skatu uz Temzu un viņam uz lielā kokgriezumiem rotātā sarkankoka rakstāmgalda stāv visai svaigs laptops. Iespējams divus gadus vecs, bet vizuāli noteikti nav nemaz apskrāpējies.

    Bet neko, mēs tomēr saprotam, ka perspektīva pieder ļoti šķidriem diletantu ceptiem rakstiņiem, kas atrodami blogveida veidojumos un primitīvos portālos.

    Atbildēt
  9. Vaards

    p.s. es glužsi nedomāju Mērdoku, es domāju pārējos lielos idrektorus, kas reāli vada progresīvas lietas, bet diemžēl neķer (pilnīgi noteikti) progresīvās fiškas un tendences.

    Atbildēt
  10. spoo

    to budzis. Procents nav liels, jo vēsturiski tā izveidojies, ka papīra avīzes saturs ir plašāks par to, kas tiek ielitks webā. Ja webā varēsi izlasīt vairāk kā avīzē % noteikti būtu savādāks %. Viss kas nav par velti bet konkrēti tev nāk na haļavu ir augstāk vērtīgs kā vienkārši haļava priekš visiem.

    Atbildēt
  11. CooLynX Raksta autors

    Vēl ir tāda lieta, ka presē ir arī labāk samaketēts un saturs ir bagātāks arī vizuāli, jo pie katra grafika vai bildes ir piestrādājuši. Internetā to parasti nedara.

    Atbildēt
  12. angelz

    CooLynX webā to pat nevar izdarīt, nu ok, var čakarēties rakstus smuki salikt, bet bildes tu vari apstrādāt kā gribi, tāpat katram ir savs monitors, gaišāks tumšāks ar citādākām gammām un katrs redz citādāk. Protams neliels efekts būtu, bet līdz drukātam mēdijam netikt tāpat.

    Ja avīzi vēl var webā pat varbūt smukāku uztaisīt, tad teiksim kādu žurnālu būtu murgs pārnest smuki.

    Atbildēt
  13. Krist2ps

    Interesanti, un cik Tu būtu gatavs maksāt, lai lasītu, teiksim www.diena.lv? Kaut kur tiku dzirdējis, ka šo lasītavu arī gribēja sākotnēji par maksu veidot.

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru Krist2ps Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *