Rakstot par jauno deni2s veidojumu, aizgāju uz Jakob Nielsen lapu kurā atradu jaunu rakstu par to, ka tiek mainīti tīmekļa lietojamības norādījumi.
I remove skulls from a guideline for three reasons that align with the three ways in which a usability issue might be diminished in the modern world.
- Technology improvements: Better browsers, faster bandwidth, or other beefed-up technologies make a particular design idea easier to stomach.
- Behavioral adaptations: As people grow accustomed to certain interaction techniques, they adapt their behavior, making the techniques easier to use.
- Designers exhibit restraint: A design element might remain problematic in principle, but Web designers learn to avoid its most obnoxious forms. The element thus causes fewer problems, simply because it’s being abused less often.
Tajā pašā laikā nekas būtiski nemainās.
When we add the points that remain in force to those that represent designer restraint, we find that 80% of Web usability insights from the 1990s are still current or potential problems today.
…
Overall, though, whether you look at application or website guidelines, usability guidelines remain remarkably stable across decades. That’s because they depend on human characteristics, which don’t change that much.
Newer Web usability guidelines are likely to prove even more stable than the findings from the 1990s. So far, we have not revised a single guideline that we’ve discovered in research since 2000. Each time we study something again, the guidelines are reconfirmed. We continue to discover new guidelines and to retract some of the 1990s’ guidelines, but all the guidelines documented since 2000 remain in force. I’m sure we’ll eventually get a test result that causes one to be retracted, but this hasn’t happened yet.
Manuprāt, šīs būtu tās lietas par kurām vajadzētu cepties, nevis par projektā izmantotajām tehnoloģijām. Patiesībā tas būtu katra sevi cienoša tīmekļa veidotāja pirmais bauslis, ko vajadzētu paturēt prātā, strādājot pie jauna projekta – tehnoloģijas nāk un iet, bet lietojamības problēmas paliek.
To visu jau varētu vienkārši reducēt uz ilgtermiņa ROI 😉
Sandy, labprāt dzirdētu tavu skaidrojumu, divos vārdos. Pagaidām tavs teikums izklausās diezgan banāli, lai neteiktu vairāk. 😉
Divos vārdos būs grūti. Bet nu kā saka “attīstītajā pasaulē”, lietas grozās ap to cik daudz ar to var nopelnīt. Jo redz, tajā brīdī kad parādās faktors nauda, lietas novērtēt ir akurāt vienkāršāk. Proti, vai labāk ir tā vai šitā parāda testi, un testos jau tad redz, $++ vai $–
A kamēr to pie mums te to īsti nevar novērtēt, nobody cares.
p.s. tam nav nekāda sakara ar nobody.lv
p.s.2. esmu slikts rakstnieks, kā nekā ircošana atstājusi savu ietekmi.
“reducēt” un “ilgtermiņa” es veel taa kaa saprotu, bet ko noziimee ROI?
Return Of Investments, ja tas bija domaats tas.
Jā, aptuveni tas tā bija domāts jeb citiem vārdiem ilgetrmiņa peļņu (kas laikam skan atbilstošāk).
ROI ir return on nevis of investment. Bet tas tā.
Kas attiecas uz tām tehnoloģijām un lietojamību – šī aksioma ir varen laba, jo vienlīdz lakoniska un daiļrunīga. To varētu sākt lietot dzīvē, jo skan vienādi labi gan profesionālim, gan klientam. Turklāt to var aizstāvēt ar n-tajiem piemēriem iz pieredzes..