Adobe pārtrauks izstrādāt Flash uz mobilajām ierīcēm

ZDNet raksta, ka Adobe pārtrauks Flash izstrādi uz mobilajām ierīcēm. Flash ir ļoti prasīgs no resursu viedokļa jeb vienkārši rijīgs un tas padara šo aplikāciju ļoti nebaudāmu.

Tā vietā Adobe fokusēsies uz HTML5 standarta video atbalsta pilnveidošanu un mobilajās ierīcēs fokusēsies uz savu Adobe AIR platformu.

Our future work with Flash on mobile devices will be focused on enabling Flash developers to package native apps with Adobe AIR for all the major app stores. We will no longer adapt Flash Player for mobile devices to new browser, OS version or device configurations. Some of our source code licensees may opt to continue working on and releasing their own implementations. We will continue to support the current Android and PlayBook configurations with critical bug fixes and security updates.

Tie, kas ir aizmirsuši par to, kas ir HTML5 un ar ko tas atšķiras no XHTML vai HTML4.

HTML5 video jau atbalsta modernie datoru pārlūki – Firefox 3.5+, Opera 9.50+ un Chrome un mobilās ierīces.

No Engadget.

17 thoughts on “Adobe pārtrauks izstrādāt Flash uz mobilajām ierīcēm

  1. bubu

    Pareizi ir. Nav ko interpretējamu/JIT’ojamu kodu darbināt uz mobiliem devaisiem.

    Mono projekts, piemēram, piedāvā iOS’am MonoTouch un Android’am “Mono for Android” – abiem izmanto C# valodu, lai programmētu, taču kompilēšanas procesā notiek aot-kompilēšana, Ahead-of-time, tb JIT’o uz tava workstation’a, un galā uz devaisa instalē jau neitīvu kodu. AIR’s dara tieši šo pašu.

    Atbildēt
  2. Knaģis

    Nu ar resursu trūkumu uz mobilajiem jau nu nevarētu attaisnoties – mūsdienās tur ir N kodoli, N gigaherci, vairāk nekā vidējais dators pirms pāris gadiem, kad visi flashu dzenāja bez hardware acceleration utt.

    Drīzāk jau viņiem to platformu savācies tik daudz, ka pārāk daudz izstrādes resursus prasa. Un kādu vienu platformu izvēlēties arī nevar, jo tad pārējie pa tiesām sāks vazāt.

    Atbildēt
  3. Oļegs Baļss

    2 atis: AIR linukšiem atcelts pirms jāņiem, jo nevienam īsti tas nebija vajadzīgs.

    Līdzīga situācija ir ar Flash Player mobilajā pārlūkā – nevienam tas īsti nav vajadzīgs. Esošās aplikācijas nav paredzētas bakstīšanai ar pirkstiem.

    Atbildēt
  4. Reinis

    Nu jēdzienu “rijīgs” vajadzētu saprast biku plašāk par vienkārši iebūvētā dzelža maksimālo kapicitāti. Lieta tāda, ka lai kāds būtu dzelzis, vēl jau ir tāds sīkums kā baterija! Un sekojoši pat ja dzelzis nodrošina vajadzīgo jaudu “rijīgai” platformai, tas viss nežēlīgi atspiedīsies baterijā.

    Tā kā ar baterijām progress uz priekšu pagaidām iet lēni, tad jākoncentrējās uz aplikāciju “rijības” ierobežošanu. Kā Tu domā Apple uztaisīja iPadu, kas 8h strādā?

    Atbildēt
  5. Vilx-

    Jocīgi. Man jau tomēr visu laiku šķita, ka Flash ir ar kārtu spēcīgāks nekā Javascript visādu efektu ziņā. Un viena un tā pati lieta uztaisīta uz Flash un Javascript, uz Flash darbosies daudz raitāk. Nu, piemēram, spēlītes. Aizejiet, piemēram, uz kādu Kongregate, izvēlaties kādu vidusmēra Flash spēlīti, un uztaisiet uz HTML5+Javascript tā, lai performance būtu analoga.

    Man kaut kā tomēr šķiet, ka HTML5 un Flash ne tuvu nevar konkurēt, jo katram ir savas stiprās puses, un savas vājās puses, attiecībā pret otru. Lēmums vienu izvākt ārā šķiet… jocīgs.

    Atbildēt
  6. coolynx Raksta autors

    Vilx-, uz mobilajām ierīcēm droši vien, ka var iedalīt divu veidu lietas – spēles, programmas jeb vienkārši aplikācijas un video. Uz PC video attēlo caur Flash, jo tas, piemēram, Latvijā ir 98% datoros un tajā ir visas nepieciešamās lietas, lai “visu” nodrošinātu.

    Mobilajos ir aplikācijas un video laiž caur iebūvētajiem playeriem. Attiecīgi Flash mobilo vidē zaudē savas priekšrocības – nav izplatības, nav priekšrocību, jo jākonkurē ar citiem freimworkiem un aplikācijām, kas būtvētas konkrētajā vidē un nav īsti jēgas tikai dēļ video tērēt resursus vēl uz flash.

    Tā kā solis ir pat ļoti loģisks un droši vien, ka atlikts ilgu laiku.

    Atbildēt
  7. Guntis

    @Vilx-

    jā, esmu taisījis spēlītes JavaScript + HTML5. Nav ne vainas un, manuprāt, pārzīmēt ekrānu uz Canvas ir krietni ātrāk kā Flash. Par performanci 2D izometriskām spēlēm nevar sūdzēties.

    Guntis

    Atbildēt
  8. Beaviz

    Ja nav noslēpums, tad no kurienes infa ka “flash ir ļoti rijīgs”? Adobe savā pilnajā paziņojumā neko tādu nepiemin. Vai var iedot linku/citātu kur tas bija teikts?

    Atbildēt
  9. Oļegs Baļss

    @Guntis
    JavasScript renderings nestāv pat tuvu Flash ātrumam:
    http://gamehaxe.com/2010/05/25/javascript-ready-or-not/

    Ārī blitojot.

    Atbildēt
  10. coolynx Raksta autors

    hmm, nū… Tas ir jautājums no sērijas – kāpēc jums nepatīk braukt ar kuģi makšķerēt. Tāpēc, ka ar kuģi var braukt jūrā, bet pa upi labāk pārvietoties ar laivu.

    Flash savulaik bija lieliska tehnoloģija, kura šobrīd piedzīvo savu norietu. Pagaidām Flash ir vienīgais industrijā datoru tirgū (starp citu, tēma kā reizi ir par mobilajām ierīcēm – pieturēsimies pie tēmas un nejauksim šīs lietas – skat. augstāk piemēru ar kuģi), kas nodrošina, piemēram, Latvijas tirgū 98% pārklājumu + visas nepieciešamās lietas, lai palaistu komerciālu tv/video servisu. HTML5 vēl pat nav izstrādāts standarts šīm lietām. Attiecīgi to vispār nevar izmantot, jo nav jau ko. 😉

    Savukārt mobilajās ierīcēs Flash izplatība ir nekāda – Apple vispār neatbalsta, Android atbalsta tikai jaunākajās ierīcēs, kuras ir labi, ja pāris procenti, pieņemsim, ka tie ir 2% no visām mobilajām ierīcēm.

    Rodas loģisks jautājums – mocīties ar 3 puses platformu – Flash, kura visticamāk, ka nekad negūs 98% pārklājumu mobilajās ierīcēs, jo kaut vai Apple to nekad neatbalstīs, vai izmantot esošo player funkcionalitāti attiecībā uz video un gaidīt, kad vienosies par standartiem, vai tirgū parādīsies līderis un tad uz to strādāt.

    Atbildēt
  11. e-remit

    @9. Guntis: 2011.11.09 @ 22:46:49
    Liekas, tu esi tas pats, kas taisīja spēli “Metropole” portālā dr.lv. Kur tad palika jūsu spēle, ja jau izvēlētā tehnoloģija bija tik laba? Nu nespējāt konkurēt ar vēl joprojām funkcionējošām spēlēm. Izstrādāt smuku animāciju, kas patīk skuķiem, flashā var daudz ātrāk, kas ir svarīgi no biznesa viedokļa.
    Adobe meklē ceļus, kā taisīt aplikācijas, kas nav jāinstalē, tas pats flash jau strādā ar hardware atbalstu. Ja viņi mobilajām ierīcēm pieķeras pie HTML5, tad labi. Svarīgi, lai ir ērti izstrādes rīki, ar kuriem ātri panākt vajadzīgo rezultātu, ko prasa bizness. Bet pašlaik bizness prasa apgūt mobilās platformas.

    Atbildēt
  12. eetr

    HTML5 video uz datora ir vēl rijīgāks par Flash. HTML5 must die!

    http://www.thebitsource.com/featured-posts/html5-vs-flash-part-ii-video-benchmark-webm-ogg-mp4-flash/

    Atbildēt
  13. hmm

    Nu tieshi taapeec uzdodu jautaajumu, kapeec tiek izmantots FLASH lattelecom.tv , ja Apple mobilaas ieriices to neatbalsta, Android labi ja 2%. Tas nozīmē to ka lattelecom.tv mobiilaam ieriiceem ir kaa suga nogriezta, iznjemot 2% Android ieriichu. DRM deelj… nu jaa… Bet kaa tad tiks realizeets dreugiem.tv ? Un pie tam uz mobiilaam ieriiceem?

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru hmm Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *