Paaugstinātas maksas mobilo pakalpojumu tirgoni paņems pie dziesmas

Izskatās, ka beidzot PTAC ir aizsniedzis vienu no paaugstinātas maksas mobilo pakalpojumu sniedzējiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis negodīgu komercpraksi SIA «Lipron» darbībās, kurš interneta vietnē «www.celltt.com», izmantojot tā sauktos ēsmas pakalpojumus – bezmaksas zināšanu testu un «iPad» loteriju, sniedzis mobilā satura abonēšanas pakalpojumu – iespēju abonēt kompānijas «Apple» ziņu saņemšanu.

Šīs firmas teorētiski var ielidot uz apaļu ciparu.

Par «Lipron» īstenoto komercpraksi gala lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā, kurā saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu centrs ir tiesīgs piemērot naudas sodu līdz 10 000 latu, PTAC pieņems septembra sākumā.

Iespējams, ka šī apaļā cipara dēļ arī ir piekrituši apsūdzībai un gatavi sadarboties, lai neatrautos pēc pilnas programmas. Šādos gadījumos parasti vienojas par miera izlīgumu, lai izbēgtu no bargajiem sodiem.

PTAC uzskata, ka minētā komercprakse ir atzīstama par maldinošu, turklāt tā ne tikai maldina vidusmēra patērētāju, bet arī, to īstenojot, tikusi noklusēta slēpta un neskaidri sniegta būtiska informācija par pakalpojuma abonēšanas raksturu, par mobilā satura abonēšanas pakalpojuma pieteikšanās kārtību un brīdi, ar kuru patērētājs sāk mobilā satura abonēšanas pakalpojumu, un uzņēmuma juridisko adresi.

Lietas izskatīšanas gaitā «Lipron» rakstiski ir daļēji piekritis PTAC paustajam viedoklim un ir apņēmusies izbeigt negodīgo komercpraksi, tostarp pārtraucot abonēšanas pakalpojumu sniegšanu esošajiem klientiem.

«Lipron» informējis PTAC, ka visi patērētāji, kuri ir pieteikušies minētajam abonēšanas pakalpojumam, tiks brīdināti par servisa atslēgšanu, ka firma pēc argumentētu sūdzību saņemšanas kompensēs patērētājiem radītos zaudējumus, kā arī par to, ka tiks veikta reklamētā izloze un laimētājam tiks piešķirta attiecīgā balva.

16 thoughts on “Paaugstinātas maksas mobilo pakalpojumu tirgoni paņems pie dziesmas

  1. karuuzo

    Vienam paziņam sīkajai iedeva TELE2 pieslēgumu (nu, tipa pieaugusi, var dot nopietnāku), rezultātā pa šitādiem pakalpojumiem 2mēn laikā 250Ls rēķinu uztaisīja 🙂

    Nu tas tā, pārdomām.

    m

    Atbildēt
  2. e-remit

    sīkajai iedeva TELE2 pieslēgumu

    Kāpēc nevienam neienāk prātā kabatas naudas vietā sīkajam izsniegt sava konta otro kredītkarti?

    Atbildēt
  3. bubu

    Kā tas var būt – 250Ls divos mēnešos? Manam Tele2 pieslēgumam bija limits by default, kad to pieslēdzu, ja nemaldos, tad 50Ls. Tagad lielākus dod vai kā? Dīvaini kaut kā. Manuāli, protams, to var palielināt, bet nu prāts to sīkajam darīt.. nez.

    Atbildēt
  4. e-remit

    Ja par rakstu, īsti nekad neesu izpratis vienu – kāpēc operatoriem nav nekāda atbildība par šo visu? Agrākie varianti, kad kaimiņa telefonu varēja web lapā ierakstīt, jau nerunājot par Tele2 izgājieniem, kad vari nopirkt zelta zivtiņu, kurā jau numura iepriekšējais īpašnieks atstājis dāvaniņu – tiek izsūkta nauda ar maksas īsziņām.

    Atbildēt
  5. Zinaīda

    E-remit, tas ir tāpat kā internets nav atbildīgs par to, vai kāds kaut ko lejup/augšup-lādē. Ne jau internets tas ļaunais. Operators tikai nodrošina tehnoloģiju. Kā tā tiek izmantota ir katra paša rokās.

    Atbildēt
  6. e-remit

    Zinaīda, nav normāli, ja, nopērkot jaunu ZZ, tajā jau ir aktivizēts pakalpojums ar maksas īsziņām. Tāpat būtu tikai normāli, ja es no katra pakalpojuma varētu atteikties jau operatora līmenī.

    Atbildēt
  7. Zinaīda

    E-remit, par tādiem brīnumiem nav dzirdēts.:) Starp citu, šī saruna man lika aizdomāties par globalo sasilšanu. Mums ir nepiesārņojošas tehnoloģijas, bet mēs turpinam piesārņot gaisu un zemi. Izradās attiecībā uz paaugstinatas maksas pakalpojumiem caur sms mēs nēesam saprātīgāki. Citplanētieši izdarītu mums pakalpojumu, attīrot pasauli no mums.

    Atbildēt
  8. e-remit

    Zinaīda, pat pa TV rādīja šos stāstus, kur Tele2 pārstāvis neveikli taisnojās par šo situāciju. Ātrumā atradu šo te: http://kllproject.lv/2009/04/04/tele-2-piekerta-negodiga-riciba/

    Atbildēt
  9. ragnarok

    @e-remit, kaut kaads blefs tur ar tajaa rakstaa. Ar ieprieksheejo klientu ir domaats ieprieksheejais dotaas sim kartes lietotaajs.

    Atbildēt
  10. Dreef

    Kā es norēcos:
    PTAC pārstāve Ilze Žunde aģentūru LETA informēja, ka pēc patērētāju sūdzību saņemšanas šā gada jūlijā sākta administratīvā lietvedība
    Reāli manu sūdzību viņi saņēma tikai augustā, jo kad zvanīju, tad izrādījās neviens sūdzību nav iesniedzis pa visiem šiem laikiem un šie žuļiki mierīgi darbojās jau pāris gadus rīkojot dažādas akcijas (izlozes) internetā. Internetā lietotāji ir ļoti pasīvi (letiņi) un reālas lietas neviens nav spējīgs izdarīt (uzrakstīt iesniegumu) – pavāvuļo internetā (blogā) un ar to viss beidzas. Zvanīju arī uz Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekciju, kur arī neviena iesnieguma nav bijis, bet inspektors šiem jau par citām lietām gribēja piešūt bumbas (izsaukt uz tepiķīša), tādēļ teica, lai arī viņam iesniegumu aizsūtu. Tad nu iespējams vēl no Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas tie džeki “atrausies” :D. Ge ge, kāds es sliktais ;-).

    Atbildēt
  11. Dreef

    Nepareizi nocitēju ;-). Citētais teksts bija:

    PTAC pārstāve Ilze Žunde aģentūru LETA informēja, ka pēc patērētāju sūdzību saņemšanas šā gada jūlijā sākta administratīvā lietvedība

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru e-remit Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *