Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gada pirmajā pusgadā

Šodien tika prezentēti Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009.gada pirmā pusgada rezultāti. Jāsaka, ka izskatās diezgan skarbi.

Esošā ekonomiskā situācija valstī ir ietekmējusi arī reklāmas un mediju reklāmas tirgu, kā rezultātā mediju reklāmas tirgus apjoms salīdzinājumā ar 2008. gada pirmo pusgadu ir sarucis par 42% un pašlaik tas ir 28, 6 miljoni lati.

Ja globālajā tirgū internets bija vienīgais medijs, kuram bija vismaz neliels pieaugums, tad Latvijā ir kritis apgrozījums arī uz internetu. Diemžēl. Mana prognoze pagājušā gada beigās bija, ka internetam, tomēr būs 13% pieaugums. Bet tā kā gads vēl nav pagājis, tad atliek cerēt, ka otrais pusgads kompensēs pirmā pusgadā neiegūtos ieņēmumus. Šobrīd gan nekas neliecina par to, bet cerība mirst pēdējā.

Visu preses relīzi ar datiem var lejupielādēt MS Word dokumenta formātā vai arī apskatīt TNS lapā.

15 thoughts on “Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gada pirmajā pusgadā

  1. vobla

    njā sāpīgi. TV gan var priecāties par iegūto tirgus daļu no preses…
    Otrais pusgads var būt ar 2 scenārijiem: nekas labāks nenotiek, skolotāji un policisti sāk iepirkties vēl mazāk, reklāmdevēji nolemj pēdējo naudu pietaupīt un reklāmas tirgus nokrīt līdz -50%. Otrs variants ir drusku labāks, IKP tik ļoti vairs nekrīt, cilvēkos parādās optimisms, jo citur pasaulē jau paliek labāk, tad arī reklāmdevēji sāk drusku vairāk aktivitāti izrādīt un gadā kopumā tirgus nokļūst līdz -35% (kas atbilstu apmēram IKP kritumsx2, kas skaitās parasts reklāmas tirgus rādītājs krīzes apstākļos)

    Atbildēt
  2. jk

    Slinkums vērt vaļā visu atskaiti, bet jautājums ir kā viņi iegūst datus par to cik daudz piķa katrs uzņēmums velta interneta reklāmai? Man jau liekas ka apjoms internetā varbūt nemaz nav kritis, bet ir mainījies interneta reklāmas modelis un daudz kas tiek reklamēts “interesantāk” nekā tikai ar plikiem banneriem vairs.

    Atbildēt
  3. BlackHalt

    Mhm. Un kurš ir tas Internets? Draugiem.lv, draugiem.lv un draugiem.lv? Tikai LRA biedri?

    Draugiem.lv nokrīt par pusi, “Internetam” automātiski par 24%.

    Mistiski tie cipariņi.

    Atbildēt
  4. ENIMA

    Manuprat interesants moments būs kad internets “izkonkurēs” radio. Pagājušajā gadā tas notika Kanādā (par šo lasīju vienu oficiālo reportu) un kautkad tam vajadzētu notikt arī pie mums.

    Tas tāds kā milestone 🙂

    Atbildēt
  5. njerga

    teorētiski tuvākajos gados interneta apjomam vajadzētu pārraugt gan avīzes, gan radio, gan žurnālus. jautājums tik – vai tas notiks uz lēnāka krituma vai ātrāka pieauguma rēķina.
    tiesa, tas, ka šobrīd reklāmas reāli tiek izvietotas tikai top10-15 portālos, var arī nepiepildīt šo teorētisko prognozi.
    Latvijas nelaime ir tā, ka nav neviena normāla interneta reklāmas tīkla, (adnets ir tufta) kuri reklāmas nogādātu arī mazākos portālos, toties ir dažas mediju aģentūras, kurām ir liela ieinteresētība reklāmas naudu novirzīt konkrētos medijus (cash-back..)

    Atbildēt
  6. Agris

    njerga, drīzāk jau jāsaka, ka pamatā reklamējas tikai top5 portālos. pārējos ja ir, tad tikai kādi nišas produkti. tas gan saistās ar auditorijas lielumu, ko var ātri sasniegt. Mazajos portālos āgentūrām kampaņas plānošana izmaksās dārgāk nekā pati reklāma.

    Mazajiem ir Google Adsense. No Adneta gan esmu atteicies, jo maksā viņi pat mazāk par Googli.

    Atbildēt
  7. indulis

    Agri

    esmu savu mazo lapeli lūkojis piereģistrēt adsensā, bet man izmet, ka latviešu valoda viņiem nepatīk un es varu iet dažas mājas tālāk. kāds triks jāpaveic?

    Atbildēt
  8. kma

    ENIMA Tas moments tik ātri nenotiks. MTV_Video jau nogalināja radio zvaigznes.
    induli Jāiet kā amerikānim, tur viss ir. Citreiz pietiek pārslēt google konta iestatījumus no iesūtnes uz inbox.

    Atbildēt
  9. budzis

    Nemot vera Pasta izmaks, var visai drosi pronozet preses apjomu samazinasanos.
    Skaidrs, ka viss (prese, radio, tv) pamazam parvaas uz tiklu. Ta kadriz runat par Intrernea reklamu bus pagruti 🙂

    Atbildēt
  10. Delfins

    tas, ka internets gūs virsroku jau apliecina arī to, ka daudzi mikrokontrolieri jau tiek aprīkoti ar tīkla karti. palielina ātrumu arī mobilajiem (3G/4G) .. nebūs vairs jēga no papīra, jo piegādes ātrums krietni lēnāks un dārgāks

    Atbildēt
  11. vobla

    tas, ka internets ļoti drīz pārspēs tradicionālos medijus ir tik pat droša prognoze, ka drīz mums būs lidojošas mašīnas (masveidā I mean) – tas tiek prognozēts jau sen, bet kaut kā nenotiek un nenotiek 🙂

    Atbildēt
  12. Atbalss: Pasaulē interneta reklāmas apjomi 2009. gadā pieaugs par 9,2 % | Pods.lv

  13. Atbalss: Latvijas mediju reklāmas tirgus 2009. gadā | Pods.lv

Atbildēt uz komentāru njerga Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *