Latvijas portālu sākumlapas laukumu sadalījums

Diezgan interesantu eksperimentu var atrast resursu mapē. Tur ir salīdzināti Latvijas portāli pēc to sākumlapas laukumu sadalījuma – cik daudz aizņem reklāma, lietderīgā un neitrālā informācija.

Latvijas portāli

Galvenais, ka es arī pēdējās dienās iegriezos apollo.lv portālā un katru reizi uzrāvos uz pilnekrāna reklāmas. Droši vien, ka viņi labi nopelnīja. 🙂

Bet runājot par salīdzinājumu, uzskatu, ka salīdzināt, tomēr vajadzēja bez šīs te pilnekrāna reklāmas. Tas, protams ir kaitinoši, bet šajā gadījumā ir nekorekts salīdzinājums, jo salīdzina jau pirmās lapas nevis starplapu. Ārzemju lielajos portālos starplapas diemžēl ir ikdiena. Domāju, ka pie mums arī ilgi nebūs jāgaida.

13 thoughts on “Latvijas portālu sākumlapas laukumu sadalījums

  1. zūijs

    xlt, resursu mapē ir rakstīts.

    Par reklāmas lauku tiek uzskatīts lauks, kas ved uz ārēju resursu un/vai reklamē citu pakalpojumu, kas nav pats portāls.
    Par informatīvu lauku tiek uzskatīts lauks, kas pēc testa autora domām satur informatīvu informāciju. Piemēram, politikas/sporta u.c. jaunumi, laika ziņas, vārdadienas, šodienas datums tiek uzskatīts par informatīvu lauku, bet krāsu laukumi, portāla izvēlne, logo vai meklēšanas lauks par tādu netiek uzskatīts.
    Par neitrālu lauku tiek uzskatīts lauks, kas nav ne reklāmas ne informatīvs lauks.

    Atbildēt
  2. e-remit

    Sanāk sausi cipari, mani vairāk interesē, cik ātri var atrast ziņu un tad, cik ērti ir to lasīt. Kaut vai db.lv reklāma pēc procentiem nav tā lielākā, bet lasīt pamatīgi traucē, jo 1/3 ekrāna aizņem visu laiku (vismaz uz mana portatīvā 1024×768), pat skrollējot tekstu uz leju, līdz ar to cieš teksta kopējā pārskatāmība.
    Tāpat kacina reklāmas, kas peld pāri tekstam – ir redzēti gadījumi, kad ar FF nemaz to rakstu nevari izlasīt dēļ nekorektiem javascriptiem. Dažkārt reklāmu nevar aizvērt, dažkārt par aizvērta reklāma atstāj baltu fonu priekšā tekstam.
    Starplapas, ja arī kaitina, tad vismaz netraucē informācijas uztverei.

    Atbildēt
  3. karuuzo

    Tagad es saprotu, kāpēc es neapmeklēju apollo un tvnet, bet delfos iegriežos tikai tad, kad kaut ko gribu sameklēt. Pārējo laiku sēžu podā, datuvē, jy un kakao. Ar reklāmas filtriem, protams 🙂

    m

    PS. Sorry par reklāmu 🙂

    Atbildēt
  4. Murgonis

    jauks tesitnsh, bet ir viena nepilniba, Reklamas raksti sanak kad aiziet pie kadas no informacajam :)..

    Respektivi ka reklama tiek uzkaititi tikai banneri un teksta ADS, bet Reklamas tekstinji, tikai vot ej un atkjir 😀 kursh maksa kursh nee 😀

    Atbildēt
  5. uika

    mmm. es lietoju adbloku un man ir 0-?-?. es jau saprotu, ka no reklāmu parādīšanas cilvēkiem maksā naudiņas un lapa tiek uzturēta, bet man po par to.

    Atbildēt
  6. Luchador

    Nuu, diezgan nekorekts petijums! Vajadzetu to salidzinat vismaz menesha griezuma. Viena diena ka kuram ir paveicies ar reklamdevejiem! Turklat, piemeram, Delfi.lv visi baneri ir mazaka izmera un informacijas viniem pirmaja lapa ir sastampats daudz vairak. Manuprat lieli reklamas laukumi nav daudz kaiinoshaki par mazakiem, manuprat tieshi tiiraaks un skataamaaks kopskats sanak.

    Atbildēt
  7. Velko

    Vispār jau jautri. Reklāmas vairāk kā derīgās informācijas. Un vēl brīnās, ka cilvēki reklāmas bloķētājus lieto.

    Droši vien nav arī nekādu normatīvo aktu par reklāmu īpatsvaru interneta vidē. Televīzijām vismaz ir noteikts, ka drīkst būt, ja nemaldos, ne vairāk kā 12 min / stundā reklāmu (neskaitot pašreklāmas).

    Atbildēt
  8. uga

    Delfiem, ja viņi ieslēdz slīdošo rindu un tos sānu bannerus, tas procents būtu kudiš lielāks..

    Interesanti būtu, ja pētījumā iekļautu arī inbox, one un draugus

    Atbildēt
  9. Atbalss: Reklāmas portāls » Pods.lv - Latvijas interneta pods

Atbildēt uz komentāru Murgonis Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *