Vakar oficiāli tika paziņots, ka Verizon pērk Yahoo! par 4.8 miljardiem dolāru.
Verizon will acquire Yahoo’s core internet business for about $4.83 billion in cash, the telecommunications company announced on Monday.
Viens liels uzņēmums mēģināja uzlabot savu finansiālo stāvokli un otrs uzņēmums gribēja tieši to pašu. Vienīgi Verizon bija vairāk naudas un tāpēc nopirka mazāko Yahoo!.
Es pirms trijiem gadiem sāku interesēties par to, kas bīda visas tās izmaiņas iekš Yahoo. Tā ir Marissa Mayer, kas iepriekš bija strādājusi Googlē. No šī grafika var redzēt, ka viņas ieguldījums Yahoo! kapitalizācijas celšanā bija vērā ņemams, lai gan tas nespēja pacelt ieņēmumu daļu.
Marissa Mayer was hired from Google as Yahoo’s CEO in 2012 to turn around the business. But she failed to stem the company’s revenue and profit declines, and a group of investors led by the activist firm Starboard pressured management to sell up.
Yahoo! ir pietiekami iekārojams, lai par šo uzņēmumu vēl kāds interesētos un gribētu to nopirkt. Viņai pašai, visticamāk, ka nāksies pamest uzņēmumu un doties tālāk meklēt jaunus izaicinājumus.
In an email announcing Verizon’s acquisition of Yahoo, Mayer told employees that she would be staying with the company. However, it is not yet clear what will happen to Mayer once the deal closes in six to nine months. According to a Yahoo Securities and Exchange Commission filing, she would get a $54.9 million severance package if she were fired by Verizon.
Lai gan 55 miljoni ir gana laba kompensācija.
Iedomājos, ka tulīt būs 20 gadi kā internetos dzīvoju… Bet Yahoo tā arī nav ievajadzējies. Ne viņu meklētājs, ne e-pasti, ne citi izstrādājumi. Daudz centienu, bet vienmēr ir ērtāki, populārāki, veiksmīgāki vai pierastāki risinājumi.
Tās kompensācijas šajos lielajos uzņēmumos ir abnormālas!
Tāpēc, ka lielajos uzņēmumos vadītājiem arī atbildība ir abnormāla. Nofeiloji vienreiz un vairs tāda līmeņa amatu nedabūsi.
Marissa Mayer ieguldījums uzņēmuma vērtības celšanā varbūt izskatās iespaidīgs, taču jāņem vērā senāki notikumi, respektīvi, Alibaba akciju iegāde un sekojoši IPO. Ja nemaldos, tad vienu brīdi Yahoo pamatbiznesa vērtība bija zemāka par viņiem piederošās Alibaba daļas vērtību.
1998. gads – Yahoo atsakās no piedāvājuma nopirkt Google par 1 miljonu USD.
2002. gads – Yahoo piedāvā 3 miljardus USD par Google, Google prasa 5 miljardus USD. Yahoo atsakās.
2008. gads – Microsoft piedāvā 40 miljardus USD par Yahoo. Yahoo atsakās.
2016. gads – Yahoo tiek pārdots Verizon par 4.8 miljardiem USD. Google kapitalizācija – 510 miljardi USD.