MailChimp slēdz transakciju e-pastu izsūtīšanas servisu Mandrill

Vakar internetos sākās vētra pēc ziņas par to, ka Mandrill bezmaksas serviss tiek slēgts un visiem tiek piedāvāts pāriet uz pamata produktu MailChimp, kas ir tikai par maksu.

Mailchimp

Mandrill ir viens no spēcīgākajiem transakciju e-pastu izsūtīšanas servisiem pasaulē. Lai piesaistītu izstrādātājus, tika piedāvāta bezmaksas versija, kas ļāva izsūtīt pirmos 12000 e-pastus pilnīgi bez maksas. Tajā brīdī, kad tika pārsniegta šī robeža, tad ieslēdzās skaitītājs. Principā ideāls risinājums, lai  pataustītu produktu un sāktu maksāt tikai, kad esi reāli ieskrējies.

Šāds princips turpinājās vairākus gadus. Nu un vakar tam tika pielikts liels un trekns punkts – tuvāko 60 dienu laikā ir jāsāk maksāt. Lielākais troksnis sākās jau šajā momentā. Haļava agri vai vēlu beigsies, tas ir skaidrs, bet 60 dienas ir pārāk ekstrēmi. Bet man bija sajūta, ka tas nav viss.

Sajūtu līmenī radās interese par šo ziņu. Pagaidām gan nekur neesmu lasījis dziļāku šī paziņojuma analīzi, tāpēc speršu vaļā savu sazvērestības teoriju. 😉

MailChimp blogā ir izklāsts jau ar plašāku redzējumu. Principā – buļļa kakas un mārketings. Tā es padomāju pirmajā brīdī, kad pārskrēju tam visam pāri. Vēlāk, kad biju atradis āķi, tad sapratu, ka šajā ierakstā ir jālasa starp rindām.

Te ir interesanti dati par apjomiem.

We launched Mandrill in 2012 in response to a significant change in customer behavior: MailChimp was great (arguably the best, but I’m biased) at sending one-to-many emails, but customers increasingly wanted the ability to send one-to-one (AKA: “transactional”) messages to their customers. To get good at that new skill while continuing to hone our one-to-many delivery skills, we decided to create a startup within MailChimp. That startup was Mandrill, our transactional email product. In 3 short years, Mandrill grew to more than 800,000 users, reached an annual run rate of $12 million, and has delivered more than 88 billion messages. I’m proud of how far it came in so little time.

Un nedaudz zemāk ir nākotnes plāni jeb tas uz ko viņi ir atvēzējušies.

E-commerce automation workflows (MailChimp has 150,000 email automation customers, and we think this is going to be a great place to use what we’ve learned from Mandrill)

Šos datus var izprast dažādi, bet es uztvēru domu, ka ir 800k Mandrillas lietotāju, kas nežēlīgi izmanto viņu transakciju e-pasta servisu. Starp šiem lietotājiem liela daļa ir bezmaksas lietotāji un tādi, kas maksā nelielas summas. Pie tam, Mandrill tika izveidots kā apakšprodukts jeb paralēls uzņēmums viņu pamatbiznesam MailChimp. Tā kā mēs redzam, ka pamata biznesa produktu lieto tikai 150k lietotāju, tad var noprast, ka viņi ir izveidojuši veiksmīgu blakus produktu Mandrill ar 800K lietotājiem un iešāvuši sev kājā.

MailChimp’s innovation style is all about democratization. We want to build sophisticated, enterprise-grade solutions, and make them more accessible to small businesses (we do that by making it fun and affordable). We came to a fork in the road, and choosing the “personalized transactional” path with Mandrill suits us and our customers better than the “utility” path.

Šis teksts liek noprast, ka viņi ir investējuši zvērīgas summas MailChimp attīstībā un uzbūvējuši monstru, ko lieto lieli uzņēmumi par lielām naudām, jo risinājums taču ir nopietns. Bet tā kā lietotājs parastais ir stulbs, jo skaita naudu, tad lieto to, kas vienkārši strādā un ir lēts – Mandrill. Man vienkārši vajag lāpstu ar kuru izrakt bedri, bet viņiem tiek piedāvāts ekskavatoros. Un te arī sākas teātris. Ekskavatora ražotājs nolemj pārmācīt stulbos lietotājus caur savu apakšuzņēmumu, kurā ražo lāpstas, slēdzot to.

Visticamāk, ka tika izvērtēti iepriekšējā gada rezultāti un izsecināts, ka  peļņa ir par īsu. Tālāk papētīja kāpēc tā un noskaidroja, ka lielākā izdevumu daļa ir uz apakšproduktu, kas ne tikai nespēj sevi uzturēt, bet vēl papildus apēd arī lielu daļu no pamatprodukta ienākumiem. Vai arī ar abiem produktiem viss ir kārtībā tikai peļņa ir pārāk maza no pamatprodukta. Un saskatīja milzīgu potenciālu tajos 800K apakšprodukta lietotājos ar kuriem varētu papildināt esošos 150K pamatprodukta lietotājus, lai varētu vairāk nopelnīt.

Nu un tika pieņemts lēmums kaut ko ātri izdarīt lietas labā. Šajā gadījumā es domāju, ka “ātri” ir tas iemesls kāpēc 60 dienas tiek piedāvātas visiem Mandrill lietotājiem.
Tagad par to kāpēc man radās šāda sazvērestības teorija un beidzot nomierinājos, jo šķiet, ka atradu iemeslu iekšējam nemieram. Acis atvēra šis komentārs.

marwann
Just made a small calculation: for 3,000,000 subscribers, our costs are moving from 1,500$ to about 13,000$ if we go through Mailchimp. I don’t understand why they’re making us pay for only storing an email list.

Paņēmu un salīdzināju izcenojumus Mandrill un Mailchimp. Par pamatu ņemot 30M e-pasta sūtījumus mēnesī, kas aptuveni ir tas par ko raksta komentētājs. To var labāk izprast, apskatot Mailchimp cenošanas politiku – nākamo bildi.

Te ir Mandrill transakciju e-pastu cenas.

Mandrill cenas

Un te jaunās Mailchimp cenas pie līdzīga sūtījumu apjoma.

Mailchimp

Man sanāk, ka pēc šādiem “rupjiem” standarta aprēķiniem cena ir pieaugusi vismaz 4 reizes. Komentētāja gadījumā pat gandrīz 10 reizes. Un tas ir tikai šīs “nelielās” produktu koncepcijas izmaiņas dēļ, kad vienu produktu paliek zem otra produkta kā papildinājumu.

Protams, komentētājs skatās uz MailChimp caur savu prizmu – kā Mandrill lietotājs, kuru interesē tikai šis transakciju e-pastu pakalpojums, nevis visa tā mašinērija, kas ir izbūvēta MailChimpā.

Te var parādīties arī atbilde uz jautājumu – kāpēc tik drakoniska pieeja tik lieliskam produktam. Investori noteikti, ka pajautāja – kāda mārrutka pēc jūs uztaisījāt tādu suņa sūdu (MailChimp), kuru lieto tikai 150K lietotāji? Un kurš atļāva uzturēt 800K lietotājus, kas rada galvassāpes ar spamiem un apēd visu peļņu? Skaidrs, ka atbildīgie ielīda stūrī un pieņēma nepārprotamu lēmumu – 60 dienu laikā likvidēt vainīgo – Mandrillu. 😀

Protams, stāsts var būt arī citādāks, bet no šobrīd pieejamiem datiem, izskatās, ka tieši tā arī ir noticis. Vismaz korporatīvajā vidē ir daudz bezmugurkaulnieku, kuri parasti nedomā un jautājumus uztver kā nepārprotamas pavēles, kas ir burtiski jāizpilda.

Jā, šī bija mana izklaide par tēmu. Kā tur ir patiesībā mēs redzēsim pēc kāda laika. Tas ir atkarīgs no tā cik ātri attapsies kāds maksas klients, kas ātri sarēķinās to kā pieaugs jaunās izmaksas. Domāju, ka tas ir pāris dienu jautājums. Vai arī mēnešu jautājums, kad saņems jauno rēķinu. 🙂

Papildināts

Man šķita interesanti palasīt komentārus zem šī ieraksta, kur izstrādātāji un uzņēmumu īpašnieki jau daudz skarbāk izsakās – kā par nodevību no Mailchimp puses. Tas ir uzņēmums, kas ir zaudējis klientu uzticību.

2 thoughts on “MailChimp slēdz transakciju e-pastu izsūtīšanas servisu Mandrill

  1. Vecais kadrs no IRCnet, jā noteikti esam tur tikušies

    Hehe, brīnos kur tu izroc visādus tamlīdzīgus servisus, pirmoreiz par tādu mailWhatever dzirdu 🙂

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru Vecais kadrs no IRCnet, jā noteikti esam tur tikušies Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *