Internetos apspriež pirms dažām dienām publicēto sociālo tīklu karti, kurā var redzēt kā Facebook iekaro arvien jaunas valstis.
Šajā kartē ir redzamas pēdējās izmaiņas, kur Latvijas teritorija ir iekrāsota Facebook krāsās.
Izrāvums no publikācijas.
Two important differences since last December:
– in Iran, where State censorship towards western social media is still strong, there was a change of habits: Facenama took the place of Cloob
– Facebook conquered two new territories: Latvia, dethroning Draugiem, and Moldova, where Odnoklassniki was the leader. So now Zuck is the “king of Europe” and he also has a bridge to Russian countries, where local networks are still preferred.
Par datu korektumu noteikti, ka varētu vēl pastrīdēties, bet tendences ir acīmredzamas. Pirms 4 gadiem bija pieejama statistika, kurā bija redzams, ka Latvijā bija 120 000 Facebook lietotāju. Šobrīd tādu statistiku vairs neatradu. Tāpēc būs jāsalīdzina ar relatīviem datiem.
Šajā kartē ir ņemti dati no Alexa.com par konkrētu valsti. Man neizdevās izveidot filtru grafikā pēc valstīm, tāpēc salīdzinājumam paņēmu citas lapas, kuru dati ir pieejami iekš Gemius.
Un te būs dati par pēdējo gadu no Alexa.com. Var redzēt, ka dati ļoti būtiski atšķiras abās sistēmās. Atļaušos pieņemt, ka iemesls ir gaužām triviāls – vienā gadījumā (Alexā) tiek uzskaitīta fiziska pāreja no vienas lapas uz otru, bet Gemius kods uzskaita katru bildes pārlapošanu galerijā, kas tiek panākts ar AJAX skriptu palīdzību. Tas ir legāli un šai mērīšanas sistēmai korekti, bet tas liedz korekti salīdzināt atšķirīgas sistēmas, kas šajā gadījumā ir Alexa.com un Gemius Audience.
Lai redzētu tendences, var noderēt šis grafiks ar kopējo lapu reitingu un attiecību starp tām.
Šajā grafikā jau ļoti labi var saskatīt Draugiem.lv pēdējā gada tendences.
No vienas puses žēl, ka Draugiem.lv zaudē auditoriju ārzemju sociālajam tīklam, no otras puses – es jau nezinu, ko mēs iegūstam vai iegūsim no šī. Skaidrs ir tas, ka šīs tendences skaidri parāda iepriekšējo gadu aktivitāšu rezultātus. Ja nekas netiks darīts lietas labā, tad drīzumā tas varēs vērties ciet, jo kuram reklāmdevējam gan interesē maksātnespējīgā tīņu vai pensionāru auditorija. 😉
@coolynx Alexa principā nenozīmē lielāku lietotāju skaitu. Tas nozīmē skatījumus. DR atver reti, FB bieži. pic.twitter.com/UBpMpNVTtv
— Kaspars Foigts (@laacz) September 8, 2014
Skatoties pēdējo grafiku – neesi ņēmis vērā sezonālās tendences, kas ir ļoti izteiktas.
Paskaties grafika sākumu draugiem.lv, tas ir ļoti līdzīgs kā beigas. Ziemā vienmēr ir vairāk lietotāju, kā vasarā.
Attiecībā uz Alexa datiem, piekrītu, jo grafikā redzami dati par pēdējo gadu. Toties Gemius dati ļoti labi parāda Draugiem.lv trafika samazinājumu, kas ir stabili krities un tas ir neatkarīgi no sezonalitātes.
Tas, ko es neuzrakstīju – ka sociālos tīklos lieto gan ziemā, gan vasarā. Atšķirībā no citiem portāliem, kurus vasarā tik ļoti nelieto.
Anonymous data is shared with 3rd parties.
https://www.ghostery.com/en/apps/gemius
nu tas ir tikai loģiski, arī pats arvien vairāk izmantoju facebook un ar vienmazāk ieeju draugos
Sen jau tas bija skaidrs, ka FB nosmacēs DR.LV 🙂 Vieglāka struktūra, saprotamāk un ātrāk, pat māte sākusi FB sērfot :))
Kāda saistība ir portālam dr.lv ar Facebook? 🙂
Bez jebkādas statisktikas varu piekrist tam, ka tauta pārmetas uz FB, draugos draugu galreijas parādās arvien retāk un online saraksts ar arvien īsāks. Ir sajūta, ka draugos ir apstājusies jebkāda atīstība, tiek piebāzts ar reklāmām, arvien vairāk parādās reklāmu profili utt. Līdz ar to atšķirības starp FB pamazām izzūd – tad kāpēc neizmantot to, ko izmanto vai pus pasaules..
interesē, vai nav tomēr arī tāda lieta, ka nav obligāti apmeklēt fb, lai tevi tomēr pieskaitītu, ka esi tur bijis – tikai dēļ iemesla, ka citā lapā esi komentējis ar fb kontu?
Tajā Facebook bildē var redzēt, ka viņi piedāvā sasniegt 560k lietotājus ar savām reklāmām. To var izdarīt tikai pašā facebookā, nevis kaut kur komentāros.