Latvijas Facebook lietotāju skaits pārsniedz 120 000

Artūrs tviterī iemeta tekstu, ka Latvija – viena no straujāk augošajām Facebook valstīm. Es uzķēros un aizgāju uz doto saiti, bet tur sekoja aplauziens. Virsraksts par rubli, bet teksts knapi par kapeiku. Nācās vien pašam meklēt kaut kādu statistiku.

Atradu Facebakers.com, kur ir redzama Facebook statistika par Latviju. Uztaisīju dažus grafikus vēsturei, jo kaut kādā brīdī viņi pārsitīs Draugiem.lv. Statistika jau paliek interesanta, lai būtu vērts tai sekot līdzi.

Pusgada laikā ir ļoti labs kāpums.

Vecuma grupu sadalījums arī kā pēc grāmatas – aktīvākie ir vecumā no 18 līdz 24, tad 25 līdz 34 un pēc tam pārējie. 🙂

Par pieauguma tempiem gan neko prātīgu neatradu.

Pasaules līmenī mēs esam 108 vietā.

Ja salīdzina pēc pieauguma %, tad jau labāk – 90. vieta.

Vēl viens pētnieks Nick Burcher salīdzina datus, bet tādas mazas valstiņas kā Latvija viņa sarakstā nav iekļautas. Pēdējais ieraksts no 31.marta.

Bet tagad viena lieta, kas daudzus interesē – reklāma. Facebook piedāvā iespēju visiem interesentiem izvietot savu reklāmu. Reklāmas apmaksas iespējas ir vai nu par kliku (CPC) vai par 1000 parādīšanas reizēm (CPM).

Number of users on Facebook in Latvia: 120 900

Number of male users on Facebook in Latvia: 49 780

Number of female users on Facebook in Latvia: 68 860

Penetration in Latvia: 5.42 %

Online penetration in Latvia: 8.83 %

Avarage CPC in Latvia: $ 0.15

Avarage CPM in Latvia: $ 0.06

Te ir saraksts ar reklāmas izcenojumiem pa valstīm. Paņēmu Top 20 dārgākās valstis.

Kas mani iepriecināja un tajā pat laikā arī izbrīnīja, ka uz Igaunijas auditoriju cena par vienu klikšķi vidēji ir $0.65 zaļie. Pie tā, ka viņiem lietotāju skaits ir divreiz lielāks nekā mums, bet iedzīvotāju skaits gandrīz divreiz mazāks. Protams, viņiem interneta lietotāju ir vairāk un tie ir aktīvāki.

Ja arī šajā vidē ņem vērā to tendenci, ka visu, kas Igaunijā notiek šobrīd mēs sagaidīsim pēc 1.5 gadiem, tad reklāmdevējiem būtu jāsasparojas, jo šobrīd mēs esam tikai 73. vietā ar $0.15 zaļajiem par kliku. 😉

Lietuviešiem cena ir nedaudz augstāka $0.16. Kad palielināsies lietotāju skaits un līdz ar to arī reklāmu skaits, tad arī cena varētu kāpt.

30 komentāri par “Latvijas Facebook lietotāju skaits pārsniedz 120 000

  1. kt315b

    pie kājas… draugos ieeju 1x pusgadā, šajā reģistrēties pārskatāmā nākotnē ij netaisos
    ak jā, burkānus es audzēju reālā dzīve, nevis fermā 🙂

    Atbildēt
  2. kt315b

    pie kājas… draugos ieeju 1x pusgadā, šajā reģistrēties pārskatāmā nākotnē ij netaisos
    ak jā, burkānus audzēju reālā dzīve, nevis fermā 🙂

    Atbildēt
  3. karuuzo

    Es tik nesapratu, kāpēc Denmark ar 2,5M lietotāju ir dārgāka kā US ar 127M. Laikam labāki pircēji. Bet jebkurā gadījumā, dārgi.

    A diez viņi uzskaita arī tās reklāmas, ko browseris “nejauši” neparāda 🙂 Runājot par CPM. Kaut gan, tas ir pietiekami lēts, lai par to neuztrauktos.

    m

    Atbildēt
  4. Vaarna

    Piereģistrēties jau vēl nenozīmē būt lietotājam. Kūlinks arī ir reģistrējies draukos el vē, taču diez vai sevi sauc par tā “lietotāju”.

    Atbildēt
  5. Aigars

    daudz kas atkarīgs no draugiem.lv. Šobrīd viņu darbības man šķiet vairāk nekā simpātiskas un es prognozēju, ka tuvākā nākotnē Facebook nav ne vismazāko cerību “piesist” draugus. Meinstrīms ir un paliks iekš draugiem.lv.

    šobrīd Feisbukā atrodas nesaprotamas izcelsmes auditorija, ko pagaidām tikai varētu raksturot ar vārdiem “trendu sekotāji”. Ļoti strīdīgs jautājums vai tā ir sabiedrības “turīgākā” daļa… Jebkurā gadījumā katrs no viņiem ēd, klausās, dara, atpūšas savādākās izpausmēs, uzrunāt tādu var tikai plaša patēriņa produktu tirgotāji.

    Tomēr tā ir iespēja nākotnē, kas acīmredzami attīstās un uzmanības lokā šī iespēja jāpatur ikvienam

    Atbildēt
  6. Vaards

    Es tik nesapratu, kāpēc Denmark ar 2,5M lietotāju ir dārgāka kā US

    Denmarkiem ir/bija visaugstākais vidējais atalgojums Eiropā. Attiecīgi arī ASV paliek zemākā līmenītī. Attiecīgi cipari ir nekādi.

    Ja arī šajā vidē ņem vērā to tendenci, ka visu, kas Igaunijā notiek šobrīd mēs sagaidīsim pēc 1.5 gadiem, tad reklāmdevējiem būtu jāsasparojas

    Šim optimismam gan neredzu nekādu īstu pamatojumu. Pēc pusotra gada igaunija būs Krievijas pierobežas eironaudiņu valsts, attiecīgi tur būs inflācija, algu pieaugums, ekonomiskā aktivitāte (kasot pakausi EU koncerni tur izveidos savus sēdekļus, nevis Ŗīgā – piemēram). Attiecīgi reklāmdevēji tiešām varētu sasparoties un doties Igaunijas virzienā.

    Atbildēt
  7. k.

    Facebookaa parsvaraa ir tie cilveki, kas ir studejusi, dzivojushi vai ilgaku laiku uzturejusies arzemees. Taa ir vieglaak uztureet starptautiskos kontaktus. Ja visa dziive grozaas pa Latviju, tad facebookaa isti nav ko mekleet un pietiek ar draugiem.lv.

    Atbildēt
  8. sacred

    Piekrītu k.
    Tā kā pieaugusi emigrācija, tad skaidrs, ka emgiranti sāk pārcelties uz facebook, kur var uzaicināt savus jaunos draugos no ārzemēm.

    Atbildēt
  9. frukc

    #5, vai tik neesi saistīs ar draugiem.lv 🙂 man personīgi viņu darbības patīk ar vien mazāk, lai arī nekad nav īpaši patikušas – viena vienīga naudas kāšana, piedevām vēl bez jebkādām aizturēm iekasēt no mazgadīgajiem, par ko viņus varētu smagi iesūdzēt patiesībā. raibas “ādiņas”, reklāma katrā sūda stūrī, piedevām vēl lietotājus muļķojoša (ko normāls saits uzskatītu zem sava goda). dizains arī jau ir pārblīdis un atverot tur nav kur īsti uzmanību nofokusēt. savukārt facebook gan lietoju patstāvīgi, tīrs/askētisks dizains, nepārbāsts ar reklāmām, ļoti ērts un pārskatāms, jebkuru papildfunkciju vari uziet un pievienot pēc paša vēlēšanās, tāpat kā nolikvidēt nevajadzīgo.
    tas būtu tikai loģiski, ja facebook aizēnotu draugiem.lv LV internetā un tas brīdis, kad facebook lietotāju būs vairāk ir ļoti tuvu.

    Atbildēt
  10. Jānis

    #9 – bet kā lai draugiem.lv kaut ko nopelna, ja ne ar reklāmām un maksas pakalpojumiem? Facebook šajā ziņā nav labāks (ir mēroga atšķirības), turklāt tam ir pamatīgas problēmas ar privātuma izpratni.

    Atbildēt
  11. frukc

    #10, protams, ka ar to pelna, bet kādā veidā… ja tas sāk krist uz nerviem lietotājiem, tie pagriezīsies ar muguru. jābūt kaut kādai biznesa ētikai un takta izjūtai, draugiem.lv tās nav, tas ir nenoliedzami.

    Atbildēt
  12. dundurs

    Tagad ju ir moderni nodirst traukus un skali pazinot ka es tur neesmu pieregistrejies,esmu izdzesis savu profilu,parados tur labi ja reizi pusgadaa utt.luuk tas ir pouzerisms. Da kas tur slikts ka cilveki tusee draugos taisa fermas un sazin vel ko.tak lai dara-lai tik neiziet ielas,neslepkavo,nezog un neizvaro. Esmuieverojis ka lielaakie fermeri u.c. speletaji ir bezdarbnieki. un runajot par reklamam-taks ir visadi filtri un adblokeri kas lieko nonem. Un siici tapat naudu terees cipsos,kolaas vai telefonu melodijas,tad kapec lai samejie neteretu aadinjas,galerijas u.c. shitos?!Taks muusdienas-VISS IR KOMERCIAALS!!!!

    Atbildēt
  13. Guntis

    #7 Piekrītu par to, ka Facebook (vismaz sākumā gan) pārsvarā reģistrējušies ļautiņi, kam ir kādi sakari ārzemēs. Vai nu studēts ERASMUS, vai būts kādā apmaiņas programmā, vai jebkāda cita veida kontakti. Tagad gan novēroju, ka piereģistrējas arī tāpēc, ka tur ir draugi. Izskatās, ka kāddien Fbook lv aktīvo lietotāju skaits aizies priekšā draugiem.
    Jāņem vērā arī visas Fbook ērtums un fīčas, kas turklāt ir bezmaksas. Kvalitatīvāks produkts, tomēr ņems virsroku pār linkiem piebāzto un naudas izspiedošo produktu.

    Atbildēt
  14. edza

    vispār jau tie, kas ir lietojuši gan draugus, gan facebook pamanītu, ka facebookā bez maksas ir tikai pāris pakalpojumi. un feisbūkā reāli kaudze sīči novācas, lai spēlētu kofī šopus, fermas, etc.

    Atbildēt
  15. frukc

    #20, pāris bezmaksas pakalpojumu? nu neesmu līdz šim saskāries, ka par kaut ko no man nepieciešamā viņi mēģinātu iekasēt. varbūt vari minēt piemērus?

    Atbildēt
  16. rr

    Migrācija varētu būt vēl lielāka tuvākajā nākotnē, jo liela daļa pasisto spēlē fermu, kuras adminu/programmieru līko roku dēļ arvien lielākai daļai fermomānu (fermas-narkomāni) nesanāk piekonektēties fermai dēļ gļukainiem geitvejiem un alternatīva ir iet caur lietuviešu frype vai uzreiz uz daudz attīstītāko farmville. Šie fermas gļuki faktiski reklamē facebook, jo domubiedru grupās pamatīgi slavē farmville.

    Būs kā RL – nevis kopj dārziņu Kurzemē, bet brauc lasīt zemenes ārzemēs…

    Atbildēt
  17. Vaards

    #23

    Ek, latvietis pat savos draugos nespēj pasēdēt. Jābrauc virtuālajā īrijā zemenes lasīt.

    Vaards,
    kuram draugi.lv darbā nogriezti un jāpārvar slinkums meklējot proxy, bet Feisbuks strādā tāpat. Netaisnība, vai ne?

    Atbildēt
  18. budzis

    Cik esu manijis jau pirms kada gada sakas masveida migracija no draugiem uz facebook. Konti lielakai dalai ir abos, bet aktivitates vairak izrada facebook. Tas gan parsvara tai auditorijas dala, kam ir kadi draugi/kolegi/pazinjas arzemes…

    Atbildēt
  19. latvis

    Klau, vai ir kaut kur atrodama pamācība latv.vai ru, kā šajā sejasgrāmatā darboties, kādas iespējas/funkcijas utt? negribas tērēt laiku, lai izgudrotu vēl vienu divriteni?

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.