TNS Metrix un Gemius Audience palaiž publiskos topus

Šodien oficiāli tika palaista Gemius Audience publiskās statistikas lapa, kā arī ilgi gaidītais TNS Metrix iknedēļas tops (TNS preses relīze), kā vienu tā otru esmu vairākkārtīgi pieminējis jau agrāk.

04.06.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir izveidojusi interneta resursu http://tnsmetrix.tns.lv/ , kur turpmāk katru pirmdienu publicēs neatkarīgas un starptautiski atzītas Interneta auditorijas uzskaites sistēmas TNS Metrix™ mērījuma rezultātus – Interneta lapu unikālo apmeklētāju skaitu. Dati būs pieejami visiem interesentiem.

Vienīgi vēlētos vēl nedaudz izskaidrot, kas ir kas, lai izskaidrotu kāpēc šie topi ir tik dažādi.

Man pašam ilgu laiku bija liela putra galvā, jo nebija skaidrības par to, kas ir kas. Internetā ir pieejams Gemius Traffic (demo) un TNS Metrix. Šos servisus var salīdzināt, jo tie vāc statistiku par interneta apmeklētājiem. Abi divi ir maksas pakalpojumi.

Tnsmetrix

…sniedz detalizētu interneta lapu auditorijas uzskaiti un analīzi (unikālo apmeklētāju skaits, apskatīto lapu skaits, apskates sesiju skaits dienā, nedēļā, mēnesī; lapu apskates ilgums, „atslēgas” vārdi, ar kādiem lapa meklēta, lapas apmeklētāju valsts, uzņēmums, no kura skatīta lapa, valoda u.c.)…

Tagad rodas loģisks jautājums – kas pie velna ir tas Gemius Audience un kāpēc tur parādās mēneša statistika nevis nedēļas un dienas statistika kā tas ir TNS Metrix?

Atšķirība ir tajā, ka Gemius Audience ir auditorijas mērīšanas un analīzes serviss, kas izmanto Gemius Traffic datus un veic apmeklētāju anketēšanu internetā ar pop-up logu palīdzību. Līdzīgu pakalpojumu, bet pēc atšķirīgas metodoloģijas piedāvā TNS.

Šajā momentā parādās juceklis, jo TNS Metrix attēlo mājaslapu apmeklējumu pa dienām un nedēļām, bet Gemius Audience rāda mājaslapu auditorijas lielumu mēneša griezumā. Šie dati nav salīdzināmi, jo to iegūšanas metodes būtiski atšķiras.

Lieta tāda, ka Gemius Audience dati tiek vākti profesionālai lietošanai, jo tajos ir pieejama detalizēta informācija par auditoriju – dzimums, vecums, interneta lietošanas paradumi, izglītība, ienākumu līmenis, nodarbošanās utt. Šos datus jau izmanto profesionāļi, kas pēta iespējamos reklamēšanās kanālus saviem klientiem. Līdz šim vienīgos statistikas datus varēja dabūt no TNS pētījumiem. Tagad tirgū ir parādījušies Gemius Audience dati.

Gemius pagaidām neveido šādu nedēļas vai pat dienas topu, jo uzskata, ka šī statistika sajauks visiem galvu – būs divu atšķirīgu servisu dati Gemius Traffic un Gemius Audience. Problēma ir tāda, ka dienas vai nedēļas statistikā tiek uzskaitīti cepumu īpašnieki (cookies), kas vēl nenozīmē to, ka tie ir unikāli apmeklētāji. Tik pat labi tas var būt viens lietotājs, kas ir iegriezies konkrētajā mājaslapā no vairākām vietām – skola, darbs, mājas utt., kā arī šis lietotājs var vienkārši izdzēst cepumus un atgriezties vēl un vēl. Gemius Audience gadījumā šie Traffic dati tiek papildināti ar dažu desmitu tūkstošu online anketām, tālāk tos visus laiž cauri kaut kādiem sarežģītiem algoritmiem un veic to analīzi. Rezultātā Gemius Audience mēneša auditorijas kopējais skaits sanāk daudz mazāks nekā Gemius Traffic. Loģiski, ka klientiem būs ilgi jāskaidro kāpēc internetā viņam rādās viens cipars, bet pēc mēneša saņemtajā pētījumā stāv pavisam cits (lasi mazāks).

Apmēram tā es izprotu šīs sistēmas. Ceru, ka vēl kādam palika nedaudz skaidrāka bilde.

Ko par Gemius Audience saka Mairis (strādā vienā no lielākajām mediju aģentūrām).

Šajos datos neapzināts ir palicis tikai pēdējais ļoti nozīmīgais “valis”- DELFI. Pēc šī parādīšanās pilnos datos, ko var izmantot mediju un komunikāciju aģentūras, šie dati ir spējīgi pilnībā aizvietot līdz šim izmantoto TNS pētījumu, kas tiek veidots ar “lauka darba formā”, kopā ar preses pētījumu. Pēc manā rīcībā esošās informācijas, rezultātus DELFI portāls mēra, bet vēl nav pieņemts lēmums par šo datu publiskošanu. Atļaušos izteikt pieņēmumu, kas tas nav tamdēl, ka šie dati būtu slikti, bet dēl kaut kādām iekšējām peripētijām.

2 komentāri par “TNS Metrix un Gemius Audience palaiž publiskos topus

  1. Atbalss: GMetrix.lv - alternatīva statistikas sistēma » Latvijas interneta pods

  2. Atbalss: TNS apskats par interneta reklāmas apjomiem 2009.gada augustā | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.