Google +1 pogas statistika un Google+ sociālais projekts

Pirms mēneša rakstīju par Google jaunievedumu – Google +1 poga ar kuras palīdzību lapas apmeklētāji var iedot plusiņu lapai, rakstam vai kādai citai satura vienībai un lapas veidotājs attiecīgi saņemt savu labumu no tā – meklēšanas rezultātos apmeklētāju novērtējums tiek ņemts vērā un attiecīgi novērtētākās lapas parādās augstāk. Jeb citiem vārdiem sakot, cilvēki ietekmē to, ko kāds cits cilvēks atradīs meklēšanas rezultātos. Tas ir jauns izaicinājums SEOšņikiem un visiem citiem manipulatoriem. 😉

Vienīgā lieta, kas toreiz pietrūka bija statistika. It kā uz pogas mēs varam redzēt skaitu, kas ir nobalsojis, bet tas drīzāk kalpo apmeklētājiem, lai viņi pamanītu cik labs ir šis saturs. Lapas autorus bieži vien interesē kopbilde un detalizētāka statistika, lai saprast, ko ar to visu iesākt.

Dzintara komentārs mani pamudināja pameklēt atbildi uz šo jautājumu. Bija viens risinājums, ka ar papildus JavaScript kodu varēja uzskaitīt tos, kuri ir nobalsojuši par konkrēto lapu. Protams, tas ir risinājums, bet man tādi apkārtceļi ne visai patīk – pārāk daudz lieka koda un pārāk maz jēgas. Uztveru to kā dzīves sarežģīšanu. Tāpēc neizmantoju.

Un te kāds pārsteigums – Googles +1 pogas veidotāji pēc mēneša nāk klajā ar jaunu sociālo projektu – Google+ sociālais projekts. Nu re, pirms pāris dienām saņēmām atbildi uz jautājumu par to kāpēc Google ieviesa šo pogu un kā tikt pie statistikas.

Neliels Googles video ieskatam par projektu.

Patiesībā smalks gājiens. Google izmanto tos instrumentus, kas viņiem ir spēcīgi – meklētājs, statistika un kvalitatīva lietotāju bāze, kas izmanto viņu servisus. Es esmu sajūsmā par šo soli – cik ģeniāli un tajā pašā laikā vienkārši.

Turpinājumā nedaudz no sazvērestības teorijas. 😉 Viņi zina, kas un ko meklē, bet nezināja vai tas, kur cilvēks iet ir tas, kas viņam patīk. Esi kādreiz redzējis komentārus blogā, kur kāds mēģina pārbļaut pūli un lepni izslējis krūti mēģina mierināt sevi, ka vairs šo blogu nelasīs un te nekad nenāks, bet tik un tā turpina gan nākt, gan klaigāt. Diemžēl vai par laimi tāda ir cilvēka būtība. Šī iemesla dēļ arī nav īsti skaidrs vai cilvēks uz konkrēto lapu nāk tāpēc, ka viņam tā tik ļoti patīk vai tieši pretēji  – tāpēc, ka nevar ciest.

Tagad sasienam kopā šo informāciju ar to kā Google pelna naudu. Pieleca? Vēl ne? Nu, tad tiem, kas vēl tankā – mana versija par pielietojumu.

Ja līdz šim Google operēja ar tām lapām, kuras bija ļoti apmeklētas un uz kurām ļoti daudzi lika saites, tad tas vēl nenozīmē to, ka šī lapa visiem patīk. Piemēram, tu tagad lasi šīs rindas un pilnīgi nepiekrīti manam viedoklim. Kas notiek tālāk? Mēģini savas emocijas likt lietā un vai nu bļausties kādā sev tīkamā vidē – sociālajā tīklā, čatā vai blogā. Tas, ka esi izlicis savu sāpi attiecīgajā vietā, vēl nenozīmē, ka tu man tagad glaimo par paveikto. Jā, piekrītu, ka kārtīgs latvietis nekad neliks saiti uz ienaidnieka bloga ierakstu, lai citi latvieši neuzdzītu viņam trafiku – skujas. Latvietis nobļaustīsies, izliks visu savu žulti, bet saiti neieliks. Bet par laimi mēs esam tikai nieka viens miljons un daži simti tūkstoši interneta lietotāju un aktīvo saišu licēju vispār nulle komats kaut kas no tā visa. Attiecīgi šī globālā padarīšana mūsu dēļ nu nekādi netiks sačakarēta. Tā kā vari droši nelikt atsauces – neko nesačakarēsi. 😉

Nu lūk, bet tā kā pārējā civilizētā pasaule liek atsauces un gānās pēc pilnas programmas vai arī politkorekti aizrāda, ka konkrētais tirliņš ir sapīpējies zāli vai viņam galva pilna ar mīzaliem, tad Googles statistika iet pa pieskari. Savukārt, ja mēs iedodam iespēju atfiltrēt pozitīvos vērtējumus, tad mēs iegūstam veselu jūru ar papildus ieročiem jeb rīkiem ar kuru palīdzību uzlabot savus servisus. Bez stresa atfiltrējam tos, kuriem patīk dotais resurss un strādājam ar tiem, bet pārējie var liet žulti un taisīt lapu rādījumus, bet viņiem dzīvē nekas nemainīsies.

Piemēram, Facebook ieviesa savā servisā iespēju nobalsot par foršām reklāmām. Vai arī pateikt, ka dotā reklāma nav piemērota. Forša fiška. Vienīgi tā strādā noteiktā sociālā tīkla ietvaros, kur lietotāji ir autorizējami un tos ir salīdzinoši viegli atfiltrēt. Ja mēs paņemam šo paši fišku un nedaudz pieslīpējam, tad iegūstam Google+ projektu tikai globālā mērogā un jau ar tiem rīkiem, kas ir pieejami Googlei ar visiem tās servisiem.

Tā ir jauna rotaļlieta, kas sākumā sarežģīs dzīvi SEO puikām un meitenēm, bet tiklīdz atkodīs kā labāk šo instrumentu izmantot tā ballīte varēs sākties un naudas mašīna griezties.

Kāpēc tas strādās? Tāpēc, ka tas tiks mērīts. Kā pirms diviem gadiem citēju vienu labu teicienu par to, kas tiks mērīts, tiks izdarīts. Līdz šim tas ir strādājis un esmu pārliecināts, ka šis būs vēl viens papildus instruments tiem, kas iet uz savu veiksmi un alkst pēc papildus mērauklām, lai izmērītu savus sasniegumus, bet zaudētājiem būs vēl viens iemesls par ko īdēt. 😉

Vīrieša cilvēkam patīk sacensties ar citiem tēviņiem un tikt atzītam par labāku esam, un šī iemesla dēļ darīt visu, lai to sasniegtu, kā arī dot iespējas saņemt uzslavas. Savukārt skaistā dzimuma pārstāves labprāt piedalās ar savu balsojumu, jo viņām patīk vērot kā tēviņi sacenšas savā starpā un atbalsta vienu vai otru. Daža laba arī pati rotā savu blogu ar dažādām ordeņu piešķiršanas vietām, jo kuram gan nepatīk uzslavas. Nu un, protams, parādīt, ka var labāk. 😉

Pietiks spriedelēt par sazvērestības teorijām. Pāris rindiņas par pašu statistiku.

Kā jau iepriekš minēju, tad pirms pāris dienām Google ieviesa jaunu sadaļu Google tīmekļa pārziņa rīkos +1 metrika.

First, +1 metrics in Google Webmaster Tools can show you how the +1 button affects the traffic coming to your pages:

  • The Search Impact report gives you an idea of how +1‘s affect your organic search traffic. You can find out if your clickthrough rate changes when personalized recommendations help your content stand out. Do this by comparing clicks and impressions on search results with and without +1 annotations. We’ll only show statistics on clickthrough rate changes when you have enough impressions for a meaningful comparison.
  • The Activity report shows you how many times your pages have been +1’d, from buttons both on your site and on other pages (such as Google search).
  • Finally, the Audience report shows you aggregate geographic and demographic information about the Google users who’ve +1’d your pages. To protect privacy, we’ll only show audience information when a significant number of users have +1’d pages from your site.

Use the +1 Metrics menu on the side of the page to view your reports. If you haven’t yet verified your site on Google Webmaster Tools, you can follow these instructions to get access.

Statistika nav neko diža un izskatās kaut kā šādi.

Google +1 metrika - darbība

Te ir otra bilde.

Google +1 metrika - mērķauditorija

Ko ar to visu darīt, es nezinu, bet būs vēl viens grafiks kurā ielūkoties.

Šai statistikai jebkurā gadījumā būs lielāks pielietojums sadarbībā ar Google Analytics un citiem rīkiem. Neviens WordPress spraudnis neko tādu nespēs piedāvāt.

Es palieku pie tā, ka šis ir mega pavērsiens interneta vēsturē.

14 komentāri par “Google +1 pogas statistika un Google+ sociālais projekts

  1. Jānis

    Šis ir nopietns pavērsiens, bet ne pozitīvs: tagad aizvien lielāku iespaidu SERPos iegūs nevis lapu un saišu tehniskā analīze, kas ir Google stiprā puse, bet gan sociālo pogu un saišu iespaids. Tas paver jaunas un plašas iespējas SEO manipulācijām. Līdz šim SEO black hatiem nācās cīnīties ar Google inženieriem, kas, domājams, ir augsti izglītoti un gudri cilvēki (paskatamies, ko Google ņem darbā). Tagad, savukārt, paveras milzu iespējas manipulēt ar mazizglītotu tautu, kas ar visādu triku un sweepu palīdzību tiks ievilināta +1 pogas neadekvātā spiešanā kur vajag un kur nevajag. Rezultātā, imho, tiks degradēti SERPi par labu lielākiem bļāvējiem un “socializatoriem”.

    Atbildēt
  2. asd

    Visa ši lieta novedīs pie tā, ka katram SEO istam tagad būs vairāki desmiti falši google konti . :)) Tas tāds primitīvais variants, kas nāk prātā.

    Atbildēt
  3. Skeptiķis

    Gaidam kampaņas “Klikšķini +1 un laimē ceļojumu uz Pampāļu pagasta dūņu vannām?”

    Labi vēl, ka nav “-1” pogu ieviesuši, sāktos tā pati figņa, kas YouTube, kur neliela, bet labi organizēta grupa, piemēram, Saentologi var ar autortiesību pārkāpumu ziņojumiem var nogremdēt sev netīkamu video.

    Atbildēt
  4. coolynx Raksta autors

    Skeptiķis, domāju, ka tieši šī iemesla pēc arī nav -1 pogas. Laikam skauģu ir pilna pasaule. 🙂

    Daudzi servisi tāpēc arī neliek tādas pogas. Tā vietā ir ziņot par nepiemērotu saturu.

    Atbildēt
  5. Guigo

    Nu un tagad katras mazās valstiņas interneta stāri (tiem, kam draugos pa tūkstošiem draugu) varēs pelnīt ne tikai reģistrējot savam klientam Facebook kontus un Twitter kontus, bet arī iemetot klienta saiti savā Google Circles profilā. Jauks progress 🙂

    Atbildēt
  6. Atbalss: Google+ Socialstatistics.com | Pods.lv

  7. Atbalss: Google Reader miris, lai dzīvo Google Reader | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.