Alviksa taksometri krāpj klientus? (papildināts)

Šodien braucot uz darbu dzirdēju pa radio ziņu, ka esot ierosināta lieta nosūtīta prasība Konkurences Padomei pret taksometru firmu Alviksa par to, ka viņu taksometru vadītāji krāpjot klientus. Pēc oficiāli pieejamās informācijas par taksmetru tarifiem maksa par 1km ir noteikta 0.25Ls, bet sarēķinot maksu par kilometriem no saņemtā čeka sanāk, ka klients patiesībā nomaksā 40 santīmus.

Es negarantēju, ka mans stāstījums atspoguļo patiesību, tāpēc labāk būtu izlasīt kādu preses relīzi vai ziņu no portāliem. Tā kā pagaidām nevienu šādu rakstu neatradu, tad atstāstīju to, ko atcerējos.

Šajā reizē atkal gribētos palobēt Baltic TAXI, kuri ar diezgan skaļi ienāca tirgū, bet līdz šim mani pagaidām vēl nav pievīluši.

Papildinājums zemāk.

Preses relīze ir pieejama LETA.

Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija (LVTNDDO) nosūtījusi vēstuli Konkurences padomei (KP), lūdzot izvērtēt taksometru kompānijas Alviksa darbību, par kuru saņemtas sūdzības no klientiem par to, ka kompānija iekasē augstāku maksu par pakalpojumu, nekā to paredz kompānijas deklarētie tarifi.

LVTNDDO vēstulē norāda, ka izvērtējot Alviksa klientu iesniegtos čekus par braucienu ar šīs kompānijas automašīnām, atklājās, ka šī uzņēmuma taksometros skaitītāju rādījumi nav precīzi, proti, skaitītājs par katru nobraukto kilometru uzrāda augtāku tarifu. Alvikss deklarējis, ka pakalpojuma cena ir 0,25 LVl par km, taču veicot aprēķinu, cik jāmaksā par katru reāli nobraukto kilometru – šī summa ir 0,40 LVL par nobraukto kilometru. Tādējādi tiek maldināti pasažieri, piedāvājot pakalpojumu par vienu tarifu, bet reāli braukšanas maksa, par ko var pārliecināties brauciena beigās, tiek pieprasīta, piemērojot citu tarifu.

Vienīgi es nesapratu kāpēc šeit ir runa par Alvikss, ja taksometru tarifu tabulā figurē Alviksa. Apskatījos oficiālajā Rīgas domes lapā, kur ir atjaunoti dati – tur nemaz nav nedz Alvikss, nedz Alviksa. Preses relīzē arī nav konsekvences par to vai tas ir Alvikss, vai tomēr Alviksa. 😉

LVTNDDO skaidro, ka pasažieru komercpārvadājumu Licencēšanas komisija apstiprina vieglo taksometru tarifus katram uzņēmumam pārvadājumiem Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā. Saskaņā ar MK Noteikumiem par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem informācija par šiem tarifiem tiek norādīta uz transportlīdzekļa virsmas. Tādējādi pasažieri arī tiek informēti par pakalpojuma tarifiem, piemēram, Alvikss noteikusi, ka iekāpšana vai nomas sākummaksa LVL 0.60, maksa par kilometru vai nobraukuma tarifs – LVL 0.25 un laika tarifs – 6.00 LVL/h. Braukšanas maksa atkarīga no brauciena attāluma un arī brauciena ilguma, ko uzskaita mērinstruments – taksometra skaitītājs.

Taču LVTNDDO ir saņēmusi vairākkārtējas pasažieru sūdzības par to, ka viņu izvēli izmantot Alviksa taksometrus noteikusi informācija par zemo tarifu, kas izrādās bijusi maldinoša. Tādējādi, piedāvājot maldinošu reklāmu, tiek iespaidota klientu izvēle, vienlaicīgi radot negodīgus konkurences apstākļus, veidojot priekšrocīgus apstākļus savas ekonomiskās darbības realizēšanai vieglo taksometru pārvadājumu tirgū.

Ej nu sazin, par ko ir īsti runa.

Sapratu, jaunajā Rīgas domes tabulā nav atšifrēts zīmols Alviksa vai Alvikss, bet vecajā šis zīmols gāja zem firmas SIA “VUDI TAXI”.

16 thoughts on “Alviksa taksometri krāpj klientus? (papildināts)

  1. vobla

    Privātās darīšanās parasti braucu ar Alviksu tāpēc, ka vislētākie, pagaidām neesmu novērojis, ka krāptos, jo maksa vienmēr sanak riktīgi zema. Nevar salīdzināt ar Rīga taxi naudām, ko izmantoju darba darīšanās…

    Atbildēt
  2. karuuzo

    Pēdējā laikā neesmu redzējis taksometru čekus, tāpēc nevarēšu komentēt, bet reāli maksa nav tikai par nobraukto attālumu, bet arī par stāvēšanu sastrēgumos. Vismaz agrāk toč bija. Vienreiz šitā sēdēju un skatījos, kā tikšķ pulkstenītis, beigās nenocietos, samaksāju un ar kājām pat ātrāk aizgāju 🙂

    Bet par konkrēto gadījumu, gan jau ka patiesība ir kaut kur pa vidu. No vienas puses, varbūt nevar izvilkt ar tādiem tarifiem, no otras, varbūt kādam kremt, ka nosmeļ klientus ar lēto trarifu.

    m

    Atbildēt
  3. vanna

    Par to staveshanu tiesham interesanti, ari esmu noverojis, ka stavot sastreguma cipari tik uz priekshu skrien, vai tas ir domats tas 6Ls/h. Reiz jautaju vienam Baltic Taxi soferim, tas mineja, ka ta summa ir tikai tada gadijuma, ja esi piebraucis pie maajas, bet cilveks chammajas, bet sastregumos naudinju neskaita, mosh kads zin teikt precizak?

    Atbildēt
  4. tomz

    skiet alviksai jau vel bija prikols – ja zvana uz numuru un nepaprasa alviksu atsuta citu taxi kur tarifs augstaaks..

    tur bija ta ka 2 taksometru kompanijas uz to nummuru ir.. attiecigia ja prasa lavisku brauc alviksa ja nee tad tie otrie..

    Atbildēt
  5. Evalc

    Par sastrēgumiem – skaitītājā ieprogrammē, ka ja ātrums < XX (neatceros, cik), tad sāk rēķināt pēc stāvēšanas tarifa (6Ls/h). Kā viņi dabā programmē, tas ir cits jautājums..

    Atbildēt
  6. Anonīms

    Te ir interesants eksperiments par takšiem: http://zinas.nra.lv/latvija/5667-nra-lv-eksperiments-cik-maksa-ar-taksi-aizbraukt-lidz-rigas-lidostai.htm

    Atbildēt
  7. k.

    Hehe, BalticTaxi šoferis vienreiz iedeva vizītkarti ar privāto nr. un teica, ja vajagot taksi, lai zvanu uz to numuru, būšot labāk 🙂

    Atbildēt
  8. Ģirts

    Baltic Taxi par braucienu no tā iestādījuma Mūkusalas ielā (tjipa “klubs” kaut kāds) uz Strēlnieku laukumu gribēja 5 Ls. Nosmējos un novēlēju viņam laimīgu ceļu. Pirmais nostopētais taksis aizveda par 2ls, kas, manuprāt, arī bija dāsni no manas puses.

    Atbildēt
  9. mp

    Alviksa takši vispār kkāds kreisais kantoris, šoferi nelaipni, autiņi šroti, salonā sēdi kā kaut kādā dispičeru centrā, tarifs izzīsts no pirksta, neapmierinātas šoferu sejas, ja iedod tiešu naudu kāda ir skaitītāja 🙂

    Atbildēt
  10. EsmuJānis

    Esmu saskāries ar Alviksa čekiem. Uz visiem, kas bijuši manās rokās, rakstīts, ka Alviksa ir tikai zīmols, tālāk seko oficiāls taksometru firmas nosaukums maziem burtiem. Firmas, kas šo izmanto ir daudzas – gan IK gan SIA. Kādas ir viņu saites ar pašu Alviksu, nezinu, bet grāmatvedības dokumentos man Alviksu nav nācies redzēt. Tālāko seciniet

    Atbildēt
  11. Maira

    27.11.2010 Rīta pieredze.
    Braucām no Pulkveža uz Ziepniekkalnu- jāmaksā 4,38 Ls. Iedodu 5Ls, atlikums netiek izdots!!! Pats bēdīgākais- aizmirsu telefonu. Visu laiku zvanu uz savu nr- neatbild! Sķiet, ka taksistam ballīte mašīnā, ka nevar dzirdēt zvana signālu. Zvanu uz administrādiju- neatbild, pēc tam 1188 mani savieno ar dispečeri, sieviete stāsta, ka gandrīz nav iespējams uzzināt no aptuveni 90 šoferiem, kurš mūs vedis. Mazliet paaugstinu savu balsi un sieviete jau ir pajautājusi trim šoferiem. Izrādās MANS LAIMĪGAIS šoferīts ir atrasts (M. M.), tikai pēc mašīnās pārmeklēšanas mans telefons nav atrasts. Kāds brīnums!!! Turpinu zvanīt uz savu telefonu un pēc 2 min tas tiek izslēgts!
    Ceru, ka kādreiz Tevi pie klientu mantu piesavināšanās kāds pieķers un TU saņemsi to, ko esi pelnījis.

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru vanna Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *