Nodoklis par darba auto lietošanu

Lasīju šo rakstu, kur aprakstīts jaunais nodoklis, ko plāno ieviest par darba auto lietošanu.

Paredzams, ka darbiniekam, kas izmantos uzņēmuma automašīnu, atalgojumam tiks mākslīgi pievienoti 150 lati,  tikai ar mērķi, lai par to piemērotu algas nodokli. Darbinieks reāli šo naudu nesaņems, bet nodokļus par to maksās. Valstij par to nodokļos kopā jāsamaksā 81 lats –  daļa no šīs summas būs jāmaksā auto lietotājam, daļa uzņēmumam. Darbiniekam samaksājot nodokļus, reāli saņemamā alga samazināsies par 45 latiem, bet uzņēmumam vēl papildus par to nodokļos būs jāmaksā 36,14 latus.

Tas jau laikam ir normāli, jo ik dienas valdība kaut ko jaunu izdomā kā noslaukt vēl tos, kam ir ko slaukt, bet es pavilkos uz vienu komentāru pie šī raksta.

dibens 07:08 02.Nov.
Īstenībā nu jau ir radusies pārliecība par kaut kādu liela mēroga realitātes šovu, kurā valsti vada sākumskolas audzēkņi un LV iedzīvotājiem tiek uzlikti visādi pārbaudījumi un tas kurš paliks šeit pēdējais, tas dabūs galveno balvu – neatdodamu parādu ar lielisku iespēju to pārkreditēt uz mūžību un 1 dienu.

Sasmējos. 🙂

20 thoughts on “Nodoklis par darba auto lietošanu

  1. spic

    Ja jau valsts sākusi definēt ar nodokļiem apliekamus labumus, tad es domāju, ka var turpināt izstrādāt cenrādi. Ērts krēsls darba vietā būtu līdzvērtīgs papildus 50 latu labumam mēnesī, kabinets ar logu — 100. Darba netāla atrašanās no dzīvesvietas dod vismaz 150 latu apliekamu ērtību, bet sakarīgi kolēģi — 300.

    Atbildēt
  2. wh

    Man ne-normāli šķiet tas, ka Repše pieteicās maksāt šo nodokli. Tikai gan jau, ka viņš maksās darbinieka daļu, un lielāko daļu – darba devēja daļu – mēs ar saviem nodokļiem.

    Atbildēt
  3. bzz

    Citaas valstiis ari taadi nodoklji ir. Un ne tikai par darba auto, bet arii darba nekustamo iipashumu.
    Vieniiga skirba ir – jaamaksa, ja auto lieto privaataam vajadziibaam vai tranziitam uz darbu. Piemeram, ja dodies pie klienta, tad tas neskaitaas. Un attiecigi ir speciaala ierakstu graamata, kur visu saraksta pa kilometriem.

    Latvijaa nodoklju sistema visus shos gadus slauca siikos un videjos straadniekus. Firmachi brauca firmas mashinas, laboja taas par firmas naudu, dziivoja firmas iiipashumos, slaucija pecpusi ar firmas papiiru. Ko protams visu norakstija operativas darbiibas izdevumos. Un jaa – dividendes bez nodoljiem ja naljiku savajadzeejaas.

    Atbildēt
  4. Mārcis

    Es gan domāju, ka nodoklis ir ok lieta. Citādi ļoti daudzi izmantoja iespēju iegādāties savu privāto auto caur kādu SIA tādā veidā atgūstot PVN. Sanāca nepamota varka..

    Atbildēt
  5. eses

    Itkā jau nodoklis loģisks, bet nu nelaikā un atkal sociāli netaisnīgs. par manu padsmitgadīgo darba autiņu prasīs tikpat cik no tāda kuram ir darba lexus. Būtu kautkādi padsmit LS tad ok, bet tas cipars nu ir par traku jo pārsniegtu autiņa uzturēšanas izmaksas kā arī kautkādu līzinga maksājumu bankai ja pats nopirktu. Tb domāju tās abas nodokļu summas kopā.

    Atbildēt
  6. Atis

    Bet kas ar iznomāšanu? Neviens taču neliegs iznomāt automašīnu darbiniekiem par 1 Ls mēnesī vai arī iznomāt to no kādas meitas firmas? Un benzīna un citus izdevumus tāpat varēs norakstīt. Nu ok, tas mazliet piegriezīs auto pirkšanu uz firmas vārda, lai atgūtu PVN, bet tagad tāpat automašīnu tirdzniecība ir pamatīgi kritusies.

    Mani vairāk sajūsmina fakts, ka par šādu nodokli paredzēts iekasēt 38 miljonus Ls. Tātad skaidrs, ka pēc šitik optimistiskiem un “pamatotiem” aprēķiniem jau gada vidu būs jāveic vēl viens budžeta grieziens.

    Atbildēt
  7. ZZZ

    Šis nodoklis taču būs kaut kā jānopelna, varētu samazināt peļņu, lai iegūtu attiecīgu 81 lata ekonomiju uz UIN maksājuma rēķina.

    Atbildēt
  8. Mārtiņš Štāls

    Darba transports ir viens no likumdošanas caurumiem, kas jāaizver. Piedāvātais plāns ir sasteigts un nav pats labākais. Ja kādam ir interese gari lasīt, tad var apskatīt alternatīvu risinājumu šim nodoklim: http://martins.stals.lv/darba-transportlidzekla-izmantosana-savam-vajadzibam

    Atbildēt
  9. ZBH

    jautaajums uz apbeersan – a nafig, juusupraat, LV registreetais Pagani Zonda dziivaajs galiig ne pa LV, a pa kaukaad Shveic (tipa tovo auto un valsts cen kategorijaas, preciiz rakst sortaalaa neuzrak)? tobish nafig ta iipasnieks taa mociijaas “normaalaa valstii”? 🙂

    Atbildēt
  10. Oskars

    Varbūt man tāds viedoklis tikai tādēļ, ka man nav darba mašīnas, bet nu caurmērā es saprotu kādēļ šāds nodoklis ir. Kam ir darba mašīnas pārsvarā? Kurām juridiskām personām ir mašīnas. Vieni pamatotie juridiskie auto īpašnieki ir pārvadātāji, loģistikas uzņēmumi, kuriem auto tiešām ir nepieciešams darba vajadzībām. Bet otra liela daļa ir tās juridiskās personas, kuri nopērk uz juridisku personu auto un izmanto to privātiem un ari darba mērķiem. Es pieļauju, ka tādi ir liela daļa pa ielām braukājošo kruto mašinu. Līdz ar to īpašnieki/labuma guvēji nav iznēmuši uznēmuma pelņu un nav samaksājuši ieņēmuma nodokli, bet ir izmantojuši iespēju iespēju peļņu izmantot tā, ka par to nodokli nesamaksā. Līdz ar to lūk ir veids, kā tomēr valstij dabūt savu daļu no šīs peļņas.

    Atbildēt
  11. hren

    Nu ja tagad daudziem drīkst līgumos bija rakstīts, ka automašīnu drīkst izmantot darba un privātajām vajadzībām, tad tagad tādus punktus vienkārši izmetīs. Uzreiz nāk prātā elementāra alternatīva – noslēdzam ar darbinieku nomas līgumu par mašīnas iznomāšanu pa 1Ls mēnesī un nekādus nodokļus nemaksājam. Tas, protams, ir primitīvs variants ko 2 mīnušu laikā var izštukot, bet nu gan jau izdomās arī ko gudrāku.

    Atbildēt
  12. spoo

    A kas, ja šos uz uzņēmuma vārda sapirktos auto piedāvātu tā izmantotājiem izpirkt? Pieņemsim, ka tagad darba auto ir privāts auto, ko lieto darba vajadzībām tādēļ uzņēmums turpina segt auto uzturēšanas maksājumus. Savukārt auto izmantotājs atpērk no sia auto par latu (reiz pārdotai precei otro reizi nekādus PVN nepiemēro un neviens neaizliedz pārdot par zemāku summu kā tirgus vērtība). Pārējo auto vērtību noraksta.

    Atbildēt
  13. hren

    spoo…

    tas sanāks tikai tad ja auto ir pamatlīdzekļos nooamortizējies. ja tam ir atlikusī vērtība, tad pārdošana zem šīs atlikušās vērtības jau būs darbība ko var traktēt kā apzinātu ļaunprātību un uzņēmuma bankrota gadījumā ( a šajos laikos nekad nesaki nekad) vadītājs 100% dabūs kaklā kriminālu.

    Atbildēt
  14. normunds

    spoo, 100 punkti tā izdarīs. ne jau telekoms vai latvenergo ar saviem lielajiem parkiem, bet mazie kantori noteikti piedāvās saviem darbiniekiem izvēles iespēju – atpirkt auto vai maksāt nodokli.

    bet jautrība nākamgad ir garantēta 🙂 es gaidu normālu risinājumu kā VID’am parādīt ka auto netiek lauzts presoniskajām vajadzībām. iespējams tās būs maršruta lapas vai kas cits.

    Atbildēt
  15. modric

    hren:

    a ne vella – man neviens nevar aizliegt pārdot PL par jebkādu cenu – zemāku | augstāku par atlik.vērtību. Nu nemaksā neviens maita vairāk & viss, man vēl baigie zaudējumi, kas peļņu samazina, no kā nodoklis jāmaxā. Vēl vairāk – man pat ir pienākums reizi gadā pārvērtēt PL & krājumus pēc tirgus vērtības, nevis turēties pie mūžvecas iepirkuma cenas, “kas neatspoguļo uzņēmuma faktisko finansiālo stāvokli” 🙂

    Atbildēt
  16. Khe

    Un vēl jau labāk ir tas, ka es maksāju nodokļus, man piektdienas dienā ir jāstrādā, lai nopelnītu arī šos nodokļus, bet VID nestrādā un man nav kam pajautāt par EDS, nodokļu jautājumiem. Ideāli – nafig priekš viņiem pelnīt nodokļi, ja viņi tāpat nestrādā.

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru ZBH Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *