10 pieklājīgas braukšanas principi

Redzot to diskusiju, kas ir izvērsusies rakstā par pārvietojamajiem fotoradariem, kas kopš vakardienas parādījās uz Latvijas ceļiem, padomāju, ka pa tēmu būt iemest arī šos pieklājīgas braukšanas principus.

Pēc tiem sanāk, ka esmu pieklājīgs braucējs. 🙂

Es pats ļoti besos, kad kāds kreiso pagriezienu parāda jau pēc tam, kad ir divas minūtes nostāvējis krustojumā vai arī pabeidzis manevru. Tak varēji vispār nerādīt, jo pēc manevra izdarīšanas jau zūd jebkāda jēga no tā pagrieziena rādītāja. Parasti jau pēc mašīnu kustībām var pateikt, kur tā brauks, bet cik jauki būtu bijis, ja visi savlaicīgi rādītu pagriezienus. Piemēram, tā kā es to daru.

Starp citu, vakar gandrīz piegāju pie viena apmierināta onkulīša, kurš pārlaimīgs staipījās, jo bija lieliski novietojis savu auto ielas malā tieši pa vidu nelielam posmam kurā parasti stāv divi auto. Iespējams, ka viņš bija tik apmierināts, jo bija aizņēmis abas šīs vietas. Mazo Smartu vai C1 tur varētu nolikt, bet citi jau radītu apgrūtinājumus iebrauktuvēs. Tā kā es nevarēju izdomāt kā uzdot jautājumu – kur nopirki tiesības, vai kas uzdāvināja mašīnu, tad nolēmu, ka nebojāšu sev rītu un nospļāvos. Nu jā, tā ir arī mana iemīļotā vieta, kur parasti lieku savu mašīnu. Tāpēc arī tādas domas rosījās.

10 pieklājīgas braukšanas principi

1. Brīvību krustojumiem!
Nepaliec pusceļā – lai kāds būtu sastrēgums, iebrauc krustojumā tikai tad, kad ir iespēja no tā izbraukt. Citādi paliksi krustojuma vidū pie sarkanās gaismas, satiksme kļūs vēl lēnāka un nervozāka, bet Tavs reālais ieguvums būs tikai daži metri.

2. Pagrieziens nav noslēpums!
Tu neesi slepenais aģents naidnieka nometnē. Laikus ziņo par nākamo manevru (lai pagrieziena rādītājs noklikšķ vismaz četras reizes), un citiem vadītājiem būs vieglāk rēķināties ar Tevi.

3. Pieklājība kā stafete.
Vadītājs, kurš sastrēgumos rēķinās ar citiem satiksmes dalībniekiem un dod ceļu, nodrošina vienmērīgāku satiksmes plūsmu. Tā ir kā stafete – Tu ļauj kādam izkļūt no sarežģītas situācijas, kāds cits palīdzēs Tev.

4. Turies pie labās!
Turies pie brauktuves labās malas, atstājot brīvu kreiso joslu manevriem. Kad to apgūs vairākums autovadītāju, kreisā josla pašiem noderēs.

5. Pāreja, nevis pārbrauktuve!
Uzmanīgs autovadītājs vienmēr samazina ātrumu pirms gājēju pārejas, jo gājēji var parādīties negaidot. Svarīgi, lai citi autovadītāji aiz Tevis paspētu nobremzēt, un atceries, ka Tu pats esi gājējs, tiklīdz izkāp no auto!

6. Nestāvi uz nerviem!
Kad savu auto neprecīzi vai neatļautā vietā novieto citi, Tu redzi, cik tas ir kaitinoši un bīstami satiksmei. Atšķiries pozitīvi – korekta auto novietošana liecina par vadītāja prasmi un ietaupa vietu, kā arī pasargā auto no nejaušiem triecieniem.

7. Ar cieņu pret īpašām vajadzībām.
Neaizņem invalīdu stāvvietas! Tu vari nostāties jebkur, bet invalīdiem būs daudz ērtāk izkāpt no auto īpaši iekārtotajā stāvvietā, jo tā ir nedaudz platāka.

8. Iekļaujies plūsmā!
Pārāk ātra, kā arī pārāk lēna braukšana ir bīstama, jo rada nestandarta situācijas. Citiem autovadītājiem var būt grūti tām piemēroties, tāpat kā Tev.

9. Paldies priecē!
Parādi paldies autovadītājiem, kuri dod Tev ceļu. 🙂

10. Plānošana atmaksājas
Pirms sākt ceļu, izplāno brauciena maršrutu, lai izvairītos no straujiem manevriem, pēkšņiem pagriezieniem un liekiem līkumiem, tā ietaupot laiku un degvielu.

(Principus izstrādājuši satiksmes eksperti kopā ar autovadītājiem).

Avots: EasyGet.

16 thoughts on “10 pieklājīgas braukšanas principi

  1. XQL

    > 3. Pieklajiba ka stafete.
    – ir loti daudz nekaunigu brauceju, kuri izmanto sadas palaisanas principus. Ir jaskatas pec situacijas (standarta vietam) – vai vins brauc uz bezkaunibu (manevre pa joslam), vai megina izgriezties no krustojuma.

    > 6. Nestavi uz nerviem!
    – uz sadi novietotiem auto neviens nebrauc (ja tas nav centra) – notiekas futbols (CP PP).

    Atbildēt
  2. karuuzo

    http://millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com/bildes_nm/11037.jpg
    http://millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com/bildes_nm/10659.jpg
    http://millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com/bildes_nm/10261.jpg
    http://millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com/bildes_nm/9165.jpg
    http://millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com/bildes_nm/8620.jpg
    http://millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com/bildes_nm/7743.jpg

    Nu tas tā, atbildot uz 7. punktu 😉

    m

    Atbildēt
  3. karuuzo

    pag, a kas te notiek ar komentiem? Es kaut kā nepamanīju ka:

    Duplicate comment detected; it looks as though you’ve already said that!

    m

    Atbildēt
  4. stripe4

    Par ceturto gribētos piebilst. Ja stāvi korķī vai brauc pavisam lēni, tad atstāj labajā pusē vietu riteņbraucējam.

    Atbildēt
  5. Didulis

    4. punkts attiecas uz vairāku joslu šosejām un ielām. Un te ar labo malu ir domāta labā malējā josla. Kā arī normāli braucēji atstāj kādu pusmetru līdz metru brīvu no ceļa malas, atkarībā no joslas platuma.

    Atbildēt
  6. e-remit

    karuuzo, Tu noteikti lieto stulbo Operu, tāpēc arī dabūji tādu paziņojumu… Opera sūta vairākus Post pieprasījumus uzreizi, ja sajūt lēnu inetu, tāpēc arī dabūji tādu atbildi.

    Atbildēt
  7. relikts

    Man šis beletristikas gabals atgādina visai neveiksmīgu daiļliteratūras sacerējumu par tēmu CSN. Tur jau tas viss ir izskaidrots. Savulaik bija “Komunisma cēlāju morāles kodekss”, kas aizdomīgi līdzinājās Mozus baušļiem…

    Atbildēt
  8. karuuzo

    2 e-remit: Nē, es lietoju gudro FF3 un es aizsūtīju postu, bet tā kā viņš neparādījās, uztaisīju back un mēģināju vēlreiz. Pēc tam vispār reload, bet atkal tas pats. Vienīgā ideja, manu postu uzskata par spamu un nerāda, bet sarakstā viņš ir un pie pārbaudes izlido.

    m

    PS. Vai tad Opera ir tik stulba?!! Nu labi, pēdējo reizi es viņu lietoju pirms pus gada. Vienreiz 😀

    Atbildēt
  9. wiii

    stripe4, noteikumos rakstiits – braukt peec iespeejas tuvaak labajai malai. tas noziimee neatstaat vietu ne motorolleriem, ne ritenjbrauceejiem, ne motocikliem

    didulis -> nee taa nav. labaa mala ir labaa mala nevis labaa josla. normaali brauceeji kas atstaaju metru brauc nepareizi un apdraud citus

    Atbildēt
  10. Didulis

    –>>wii: nedrīkst atstāt labajā malā brīvu vietu tikai 2 gadījumos – kad tuvojas operatīvais transports ar zilām bākugunīm un kad tuvojas operatīvais transporta līdzeklis ar zilām un sarkanām bākugunīm, kā arī skaņas signālu. Un ja tev patīk iebuktēts labais spārns, tad brauc pēc iespējas tuvu labajai ceļa malai un nelamājies uz autovadītājiem, kas atvēruši savas automašīnas durvis brīdī, kad tu atrodies viņiem “aklajā zonā”.

    Atbildēt
  11. Eco

    Relikts -> Nu tu pateici. Ja visi ievērotu šos principus, tad braukšana uzlabotos. Tev ir kāds objektīvs arguments pret šiem 10 punktiem? Jo vairākus no šiem punktiem neievēro, jo lielāks ir šī šofera egoisma līmenis.

    Atbildēt
  12. relikts

    to Ecco
    Pateicu ko domāju – priekš kam šī liekvārdība. Ievērojiet noteikumus un nebūs jāgudro to jauni tulkojumi.

    Atbildēt
  13. Eco

    to relikts
    Diemžēl ne visi izlasa CSN un no tiem, kuri izlasa ne visi saprot, ko izlasījuši 🙂
    Tādēļ arī šādi populārzinātniski skaidrojumi.
    Ir jau labi. 🙂

    Atbildēt
  14. Taka

    Šo daiļliteratūras gabalu par velti var dabūt Statiolā kopā ar uzlīmīti, kuru var uzlīmēt savam auto, ja uzskati sevi par pieklājīgu braucēju.
    Par #1 neievērošanu patiešām reizēm gribas ķerties pie vardarbības. Īpaši, ja stāvi šķērsielā un pie sava zaļā nav kur braukt, jo krustojumā stāv šie asprāši…

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru Eco Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *