Hanzanet jaunā versija bija domāta lietotāju ērtībām

Es biju šokā, noskatoties klipiņu, ko pie sevis blogā šodien nopublicēja Kaža (ieliku arī pie sevis zemāk). Šajā video intervijā Hanzabankas IT daļas vadītājs Dainis Bērziņš stāsta, ka jaunā Hanzanet versija, ko es tik emocionāli aprakstīju kā pilnīga izgāšanās, bija domāta lietotāju ērtībām.

Mērķis bija drīzāk uzlabot lietotāju ērtību, saklausīt, ko mūsu klienti vēlētos pilnveidot mūsu risinājumā, kurš jau tā bija labs, bet tas nenozīmē, ka neko vairs nevarētu uzlabot.

Nobeidza mani pilnībā teksts par to, ka pie šīs versijas esot strādājuši kopumā ap 50 cilvēkiem. Ak, Dievs! Vai tiešām visā Baltijā nav neviena lietojamības eksperta.

Te ir tā intervija.

Redzēs, ko cilvēki teiks par šo visu.

49 thoughts on “Hanzanet jaunā versija bija domāta lietotāju ērtībām

  1. Beaviz

    “Ak, Dievs! Vai tiešām visā Baltijā nav neviena, kas pavaicātu man- CooLynXam, kā pareizi taisīt daudzdesmit tūkstošu vērtus projektus Latvijā !? Manas domas taču ir svarīgas, esmu palaidis veselu vienu projektu- savu blogu, kas lietotājiem ērts!” 🙂

    Atbildēt
  2. karuuzo

    No viņa var mācīties pateikt neko. Ja es nebūtu nedaudz pabakstījis jauno hanzanetu, vispār nebūtu nojautas, par ko viņš runā 😀

    m

    Atbildēt
  3. Atoms

    Beaviz neiet runa par to vai tika uzprasīts Coolynxam vai nē, iet runa par tik tiešām lietojamu produktu, ceru ka atstaas veco hanzanetu zem adreses vecais.hanzanet.lv jo tad es to tikai izmantošu, tas jaunais ir pilnīgs čau.

    Atbildēt
  4. CooLynX Raksta autors

    Beaviz, man ar to visu nav nekāda sakara. Vienkārši tās šausmas varēja arī divatā sastrādāt.

    Tīri kā Hansabankas klientu mani uztrauc tas, ka šie ir sačakarējuši labu produktu un man to nāksies lietot. Ar savu iepriekšējo rakstu es gribēju izskaidrot, ka nav jābūt ģēnijam, lai saprastu, kas ir salaists tūtā.

    Tev noteikti ir arī kāds arguments, ko esi gatavs likt priekšā, lai atspēkotu manu saskatīto problēmu sarakstu?

    Ja gribi man uzbraukt par lietu, tad dari to par 2001.gadā izstrādāto Parex internetbankas versiju.

    Atbildēt
  5. ivanZ

    Varētu lūdzu konkrēti, kas tika “sačakarēts” un kur konkrēti ir “salaists tūtā”? Drošība? Tā joprojām ir visaugstākā līmenī. Lietotāju ērtumam ir pieliktas vairākas lietas, gan saistībā ar investīcijām, gan arī ar maksājumiem un arhīviem. Nepatīk reklāmas? Piedod, bet tie ir banku produktu apraksti, lai ikviens zinātu, ko var pasūtīt un kā to ir iespējams izdarīt. Par dizainu es vēl varētu piekrist, taču pilnīgi tāpat cilvēki ārdījās, kad parādījās jauns Delfi dizains, kā arī jebkuras populāras vietas dizains.

    Un jā – ko nozīmē termins “lietojamības eksperts”? Testētājs? Izstrādātājs? Analītiķis?

    Emocijas un pieradums ir ļoti spēcīga lieta.

    Atbildēt
  6. Argh

    Vāks… “ērtāks, personalizēts”… da tur 0% no tā visa…. 20 no 50 menedžeri, 10 dizaineri, 15 droši vien testētāji. Pārējie 5 ir studentiņi iesācēji web koderi !?

    Atbildēt
  7. Eddy

    Biju iegājis jaunajā hanzanetā. Ārprātīgs draņķis! Nenormāli kaitina, ka 2/3 lapas aizņem kaut kādi idiotiski pašreklāmas kluči, kas uzbāžas ar pakalpojumiem, kas man nafig nav vajadzīgi. To kas mani interesē, proti, konta stāvokli u.c. svarīgu informāciju iebāzuši kaut kur maliņā, maziņu un pelēku, nemaz nevar atrast! Sākumlapa ir vienkārši vājprāts! Sliktākais ir tas, ka nekādi nevar tos pašreklāmas draņķus novākt. Vecajā versijā vismaz varēja mīļā miera labad vienreiz uzklikšķināt uz tiem baneriem, pateikt – nē, paldies, un tad uz kādu laiku bija miers. Tagad nekā.

    Atbildēt
  8. ithink.lv

    Acīmredzot Hansabankas izstrādātājiem ir pavisam cits viedoklis ko nozīmē lietotāju ērtums. :)) Nevis viegli pārskatāma un atrodama informācija, bet gan skaisti lieli burti un mirgojoši baneri. 😉

    Atbildēt
  9. ivanZ

    Es palasīju komentārus, kā arī iepriekšējo rakstu, taču vēlams arī iegūt atbildes uz maniem jautājumiem, jo neko citu, izņemot uz personīgo pieradumu balstīto pieredzi tu neesi apskatījies. Ļoti nepatīk Latvijas cilvēku attieksme pret visu jauno, 90% gadījumu to sastāda tikai negatīvais.

    Un jā, par 50 cilvēkiem – var protams izstrādāt softu arī divi cilvēki, vai arī viens pats, taču jāsaprot, ka šis ir bankas produkts, kuram jāatbilst ļoti daudzām augstām prasībām.

    Atbildēt
  10. Ģirts

    Izlasīju gan iepriekšējo, gan šo rakstu (komentārus tai skaitā). Un vairāk sliecos piekrist komentētājam ivanZ, ka vienkārši attieksme pret jauno gandrīz vienmēr ir negatīva. Pēc dažiem mēnešiem tā jau būs piemirst un tikko tiks atkal kaut kas mainīts sāksies brēkas celšana. 🙂
    Sen nebiju čekojis internetbanku, jo zinu summu, kura ir kontā un kura nav tērēta, tomēr speciāli izdomāju ieiet un paskatīties. Atsvaidzināts dizains, manuprāt, tas ir liels pluss. Jā, lielie banneri traucē, taču kopumā navigācija man šķiet labāka (varbūt neesmu normāls). Kopumā jauno versiju uzskatu par krietni labāku – dizainiskā ziņā noteikti. Reklāmas banneri arī man netraucē – vienreiz apskatos, ja nekas nevajadzīgs, tad nākamajā reizē es vienkārši by default to neredzu. Par ignorēšanu by default bija rakstījis arī ithink.lv, tāpēc nesaprotams ir komentārs par traucējošajiem, skaistiem un mirgojošiem banneriem.

    Atbildēt
  11. Barvins

    Viss būs kārtībā – jāpagaida tik, kamēr kāds ķeneris uztaisīs CSS, kas palielina burtus un novāc reklāmas, un varēsim jauno hanzanetu lietot bez problēmām.

    Atbildēt
  12. noisex

    kaitina, krasu salikums..ok (jaunais teels, imidz bla bla)…bet nu svarigaka daljaa, konti, texti ir mazi un peleki..nu common, ne dizainu vai krasu gammu es naku saktities i-bankaa.

    Atbildēt
  13. Aigars

    Burtu izmēru kontu sarakstā, izrakstos, maksājumu sarakstā u.c. tiešām vajag palielināt. Savādāk gandrīz vai ar lupu jāskatās. Citādi nekas. Ar laiku pieradīs.

    Atbildēt
  14. Viestarts

    Mērķis bija drīzāk uzlabot lietotāju ērtību, saklausīt, ko mūsu klienti vēlētos pilnveidot mūsu risinājumā…
    Kaut kā neatminos, ka man kā lietotājam kāds būtu jautājis, ko es vēlētos pilnveidot viņu risinājumā…

    Atbildēt
  15. KRISHA

    Shis ir kartejais sviests PR jomaa pedejo gadu laika.
    a) Bankas funkcionalitate nav mainijies nekas – tikai vizualais izskats
    b) izskats ir sabojats no lietojamibas skatu punkta – agrak tikai vajadzigais info, tagad kautkada reklamas lapa ar nevienu neinteresejosham bildeem
    c) par kadam lietotaju aptaujam vinji runa?

    Atbildēt
  16. žurnalistka

    kāds ir tāds ir. neteikšu, ka sapratu, kas man tur ērtāks. bet vot pārsteigums, ka Hanzene mēģina ieborēt, ka šitas ir baigā štelle un super truper rīks. bet nu šauj mani nost, vecas kurpes ieliekot jaunā kastītē nesanāk jaunas kurpes

    Atbildēt
  17. uga

    Ja tu vēl būtu apmierinājies ar “man subektīvi nepatīk”, ok, bet tu ņem un raksti tā it kā tavai subjektīvajai patiesībai būtu kaut kāds sakars ar lietojamību vispārināti un mētājies ar lieliem vārdiem (izgāšanās). Besī ārā.

    Lietojamība ir subjektīva katra lietotāja uztverē, bet biznesam tai ir visai racionāla nozīme, proti, laba lietojamība nozīmē to, ka vairums no lietotājiem spēj ātrāk un ērtāk atrisināt savas vajadzības. Lai to novērtētu nepietiek mazliet paklišķināt un atvērt html sorci, to nevar subjektīvi novērtēt.

    Par tavu “kritiku”, kurai, manuprāt, ar lietojamību nav nekāda sakara:
    1. ātrdarbība – uz datoriem no kuriem lietoju hanzanetu jaunais kā reiz daudz ātrāk strādā. varbūt tu trāpīji brīdī, kad šamējie kaut ko ķibināja? par to nebiji iedomājies, ka, ja projekts vēl ir tipa ‘beta”, tad nevar piekasīties ārtradbībai?

    2. par js, ajax bibliotēkām. dieva dēļ. ar to lietojamībai nav nekāda sakara. lietotājiem vispār ir pofig par to kas ir sourcē saraktīts. turklāt, cik zinu, tu neesi koderis un no koda maz ko saproti, tā kā nekritizē to par ko neko nezini (semantiskais kods, jopcik)..

    3. par oranžo krāsu – šis vispār ir vecas tantes domāšanas līmenis(piedo). pasaule ir spērusi pāris soļus uz priekšu kopš krāsainas televīzijas un cilvēku krāsu uztvere nav tik triviāla kā tu tur raksti. ja tev nepatīk oranža krāsa vebā, tad tā arī uzraksti, par gaumi nestrīdas, bet nevajag sagudrot sviestainus pamatojumus, ka oranžā krāsa biedē un uzbudina.

    4. par mazajiem fontiem – šī ir vienīgā lieta, par ko varu piekrist. bet par pelēko krāsu arī tas pats kas par oranžo. mosties cilvēk. mosties.

    Nīlsens jau sen ir vecs un izgājis no modes, vebā nav standartu un nebūs, tāpat kā dzīvē nav.

    Atbildēt
  18. CooLynX Raksta autors

    uga, njā, ir lietas, kas nemainās. Tagad saprotu kāpēc tāds oldskūls ir realizēts. Žēl, protams. Bez liekas ironijas – šīs šausmas kalpoja par papildus stimulu, lai sāktu apsvērt domu mainīt banku.

    Es saprotu kāpēc jaunais Hanzanet ir tāds, kā arī man pēc būtības nav pretenziju pret biznesa ideju, kas tur ir apakšā, bet es nekādi nevarēju saprast kāpēc no normāla produkta bija jātaisa tāds cirks. Tagad kļuva skaidrāks.

    Redz, tu esi modes cilvēks, kas Nīlsenu nekad nav uztvēris kā padomdevēju, bet gan vairāk kā vienu no mārketinga rīkiem, lai apvārdotu klientu ar “jauno modi” un tās priekšrocībām. Viņš tiešām ir jau vecs, bet daļa patiesības, tomēr viņa teiktajā ir joprojām aktuāla. Tie, kas skrien pakaļ modei, agri vai vēlu atdursies pret realitāti. Jautājums ir kad un cik tas maksās klientam.

    Vēlu veiksmi! 😉

    Atbildēt
  19. bzz

    Ielogojos, parskaitiju $$$ viss funkcione ka nakas. Neko lieki ari nebija jamekle, taaka neka dramatiska. Kraasas, norm, nemeginaju ta ietekme pakarties.
    Tiesham labak uzraksti saraksta kada lietojamiba pec tavam domam ir cietusi, tad ari padiskutesim pa temu 🙂

    Atbildēt
  20. aigars

    Internetbankai jābūt vienkāršai, pārskatāmai un ērtai lietošanā nevis jāatgādina kaut ko no DELFU portāla un ziemassvētku eglītes! Man nav vajadzīgas reklāmas un visādas krāsainas lietas… Manuprāt jaunā internetbanka zaudējusi savu pamatfunkciju naudas/rēķinu/pārskaitījumu veikšana u.t.t., bet tagad ir kaut kas nenosakāms, kur otrā plānā atbīdīts lietotāja darbs ar savu kontu. Man ir šausmīgi neērti un kaitinoši to lietot! Ceru, ka tiks saglabāta vecā versija 🙁

    Atbildēt
  21. ZZZ

    Ir normāli, kaut arī nedaudz vecmodīgi, no lietotāja viedokļa tikai pieraduma jautājums. Toties var dabūt konta izrakstu ne tikai par pēdējiem 2 gadiem, bet no 2000. gada.

    Atbildēt
  22. Scorpion

    Nepatīk Hanzenes stuffs – aidā, migrēt. Nu jau vairāk kā dekādi esmu SEB (unibankas) klients. Viss tas pats kas Hanzenē, tikai bez lielās pompas, bez utuvanagu bariem pie katra lodziņa un bez stulbu lodziņblondīņu ģenerētām pseido-problēmām.

    Atbildēt
  23. Scorpion

    vispār, to klipiņu nav filmējis kāds no mūsu ex-prezidentiem ar drebeklīguma slimību ? Nevar paskatīties ! Vai nu jādzer ir mazāk, vai nu jālieto statīvs 😀

    Atbildēt
  24. Pauluss

    Protams ka vecais dizains lietotaajam ir labaaks – jo tajaa lietotaajs orienteejas, bet jaunajaa viss no jauna jaamaacaas.
    Tomeer arii dodot atlaides uz “jaunuma shoku”, vecaa dizaina usability bija krietni labaaka. Kraasas un baneri salikti kaa leetai porno lapai plus veel dazhaadi siikumi.

    Kam interesee kas ir “lietojamības eksperts” – kuudzu uz http://www.useit.com/

    Atbildēt
  25. Taka

    Nezinu. Man patika. Liekas pat ērtāka par iepriekšējo. Vismaz nekādas drausmās problēmas man neradās. Pastaigāju pa linkiem, visu apskatījos, pārskaitīju naudiņu.
    Un jā – pieradumam patiesi ir liels spēks, redzot kā cilvēki ārdas par Vistu, kur arī ne viss vairs ir tā pat kā visos iepriekšējos Win, sākot ar Win95, varu tam tikai piekrist 🙂
    Lietoju Hanzanetu jau kopš 99. gada, tā kā man ir pietiekami liels pieradums 🙂

    Atbildēt
  26. e-remit

    Nevarēju apskatīties jauno Hanzanet – 2 reizes iekopēju savu numuru un paroli no paroļu turētāja – pateica ka neesot pareiza. Nospļāvos un iegāju vecajā hanzanetā – ka vēl nenobloķē manu kontu.

    Atbildēt
  27. Oļegs

    CooLynX – ko tu tā pārdzīvo? Vai sensāciju veido…. Hansabanka ir privāts uzņēmums ko grib to dara… galvenais lai līdzi tehnologijām, un jauniem dizainiem tavu naudu pareizi skaita… 🙂
    Pārējais ir tikai laika jautājums.

    Atbildēt
  28. Mr. JMT

    agrāk hanzanetam bija teksta versija – ideāli piemērota pārskaitījumiem
    jaunā – gan jau ka pieradīsim, tik reklāmas gan varētu aizvākt, vismaz tās ka nav aktuālas

    Atbildēt
  29. binary

    Taka, ar vistu lūgums nesalīdzināt ;D vistai ne tikai fīčas ir pārvietotas (nav vairs intuitīvi atrodams, kur ko sakonfigurēt), bet arī ir šādi tādi kaitinoši gļuki (man personīgi uz doto brīdi kaitinošākais ir tas, ka softi ne vienmēr aizveras – logs pazūd, process paliek; nokillot nevar, lai arī ‘taskkill’ saka, ka process veiksmīgi nokillojas; xp ar ko tādu biju saskāries 2-3 reizes varbūt, vistā – gandrīz katru dienu).

    Par 2 ibankas versijām (vecā + jaunā) vienlaicīgi – ja funkcionalitāte būtiski nemainās laika gaitā, tad varētu nebūt problēmu, t.i., tad tas ir tāds “gribam vai negribam?” tipa jautājums vadībai. Bet ja kaut kas funkcionāli mainīsies – nedomāju, ka uzturēs abas sistēmas. Kaut kas liek domāt, ka veco versiju ar laiku piegriezīs 😉

    Par jauno versiju…
    Pirmais iespaids — “The certificate is only valid for www.jaunais.hanzanet.lv” ;D (uzrakstīju bez “www.” – vecs ieradums, rakstot URL, kuros ir vismaz 2 punkti)
    Otrais iespaids — nu jā, ir kaut kas vietām samainīts, kaut kādas citas krāsas, reklāma drusku lielāka, bet nu cik tur pabakstījos – neko diži neērtu nesaskatu. Vienīgi burti varētu būt lielāki, bet to var viegli labot ar ctrl + wheel up vai ctrl + ‘numpad +’ (FF3 visa lapa smuki palielinās; par citiem browseriem nezinu).
    Tiesa, esmu tāds “svētdienas lietotājs”, t.i., ibanku lietoju g.k. lai paskatītos, kas darās kontā un reizēm lai nomaksātu rēķinus.

    Atbildēt
  30. binary

    Starp citu, izejot no bankas, parādās msg:
    “Ja jums ir kādi komentāri vai priekšlikumi, lūdzu, sūtiet tos: info@hansabanka.lv”
    Vai kāds no šejieniešiem, kam ir pretenzijas, to ir darījis? 😉

    Atbildēt
  31. darklow

    Kopumā nav ne vainas, neredzu par ko stresu te visi ķer. Vairāk izvērstu līmeņu, paldies dievam pierastā struktūra atstāta, vizuāli nedaudz uzlabots šis tas, šis tas par daudz ar tiem foniem. Citādi neredzu iemeslu kādēļ, lai nelietotu jauno versiju

    Atbildēt
  32. Taka

    Man vislabāk patīk draudi nomainīt banku. Ineta bankas dizaina maiņa noteikti ir būtisks iemesls to darīt 🙂
    Tikpat labi var aiziet no iecienīta un laba autorservisa, jo redz jamie durvis ne tādā krāsā nokrāsojuši.

    Atbildēt
  33. kurmis_lameris

    funkcionalitaate un eertums
    nu neko jaunu un eertu 10 min laikaa tur neatradu,
    ja nu vieniigi, ka krediit/debet operaacijas ir izkraasotas un totaalji taam iekraasoti taadaas pashaas kraasas – man kaa lamerim, bija gruuti atcereeties to debet/krediit padariishan – visu laiku juka. man kaa lamerim droshi variet noraadiit – kaadas jaunas fiichas tur ir (dizains & baneri neskaitaas).

    par personalizaaciju
    ja Dainis Bērziņš ar to domaaja banerus – tad varbuut jaa:)
    bet savadaak sadalja konfiguraacija vai kaa nu vinja tur saucaas ir palikusi taadi pati – nekas jauns nav naacis klaat;

    to binary
    aizpildiiju hansa panka anketu 2007. gada nogalee – tur bija jautaajums arii par hanzanet, sho to tur ieraxtiiju – ja atminja nevilj tad elastiigaaku mobilas bankas konfiguraaciju – jaunajaa neko no taa neredzeeju.
    iisumaa veleejos paaris elementaaras konfigureejamas lietas:
    nesanjmet sms ja kustinu naudu starp saviem kontiem;
    sanjemt sms autorizaacijas briidii, nevis noreekjinu briidi – aktuaalaaks kartes kontam;
    lai Haba pasktaas Parex Digi – tur ja atminja nevilj vareeja pashu velnu nokonfigureet;

    Atbildēt
  34. Atbalss: Vecais Hanzanet joprojām ir pieejams | Pods.lv

  35. Atbalss: Latvijas internetbanku vērtējums 2008 | Pods.lv

Atbildēt uz komentāru sandy Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *