Saistībā ar elektronisko biļešu ieviešanu, sāk kustināt jautājumu par laika biļetēm ar fiksētas maksas ieviešanu, braucot ar jebkuru sabiedrisko transportu.
Pētījuma rezultāti rāda, ka 47 procenti rīdzinieku vēlas, lai elektroniskā biļete dotu iespēju par fiksētu maksu noteiktu laiku izmantot dažādus sabiedriskā transporta veidus dažādos maršrutos.
31 procents respondentu par piemērotāku uzskatījuši tarifu zonu ieviešanu (t.i., mainīgu braukšanas maksu atkarībā no tā, cik tarifu zonas tiek šķērsotas pārvietošanās laikā).
Šis solis varētu būt tuvošanās civilizētai pasaulei. Vienīgi interesanti kā viņi nodrošinās to, lai sastrēguma stundās es tās vienas stundas laikā arī tiktu līdz gala mērķim? Pēc līdzīgas shēmas citās valstīs arī darbojas apmaksa par sabiedrisko transportu, vienīgi tur tiek nodrošināts tas, ka arī sastrēgumos sabiedriskais transports kursē pēc grafika.
Viņi neko nenodrošinās… Welcome to Latvia!
Tīri teorētiski to laika atskaiti varētu noorganizēt arī, ja sabtransports netiek cauri propkām stundas laikā, tikai jānosaka, ka limits attiecas uz iekāpšanas brīdi. Kontroli var noorganizēt dažādi, piemēram, noskanējot biļeti pie iekāpšanas.
Kaitnieks, jā, es arī par to sākumā padomāju, bet ir viena nianse. Ja šīs laika biļetes darbosies uz visiem sab. transporta veidiem, tad tīri teorētiski būtu jābūt iespējai pārsēsties no viena uz otru. Te parādās “caurums”, ko mūsu attapīgie tautieši varētu izmantot, lai nepirktu biļetes.
Nu, ja tā būtu elektroniska biļete, tipa, čipkarte, tad izkāpšanas brīdī noskenē un, ja sabtransports ir aizkavējies, tik minūtes pieskaita klāt izmantošanas laikam.
Norealizēt jau var, jautājums, cik tas izmaksā un, vai to kāds grib realizēt (t.i. maksāt par to 😉
m
Ja būs laika variants, tad nu paverās ļoooooti daudz iespēju par brīvu vizināties. Viens no variantiem – biļeti nokomposterēt vai noskanēt pie izkāpšanas vai arī pie kontroles iekāpšanas, kā to dara jau tagad 🙂
Ja pie kaut kā tāda ķersies, tad visticamākais uz esošo risinājumu bāzes. No tā izriet, ka prātīgākais ir atbrīvot pilsētas ielas no privātā transporta ar Park’n’Ride ieviešanu un tikai tad plānot par laika/zonu tarifu sabiedriskajā transportā.
Tur pat nekas nav jādara – sistēma jau ir uztaisīta. Laiks un vagona numurs uz biļetes jau tiek uzdrukāts kompostierī, tagad pietiktu tikai ar lielo anonsu ka tiek ieviests arī autobusu kompostieris (trolejbuss jau gandrīz ir) un to ka biļetes derīgas piemēram 2 stundas no kompostrēšanas brīža, jebkurā kompostrējamā transportā.
Nekad neticēšu ka būs kaut kādas skenēšanas sistēmas, tad viņiem būtu jānovāc tikko uzstādītā sistēma ko viņi nedarīs.
Neredzu lielu jēgu no šīs sistēmas – veids mainīsies, būtība nē.
p.s. Kā būtu ar hit & ride :))
Izklausaas idiotiski. Honkongaa ir Octopus kartes. Iemaksaa tajaa kaadus 100 HKD un braukalee cik eedis. Katru reizi kaapjot metro, tas tev paraada cik uz kartes palicies. Kaapjot aaraa, vinjsh no kartes noreekjina attieciigaa brauciena garumu. Turklaat ar karti var eerti samaksaat par visiem citiem pilseetas transportiem, iesdkaitot pat visaadus fufeliishus, piem, ekskursijas tramvajina galapunktaa par teleskopu var smuki samaksaat.
Fundamentaala kljuuda ir koncentreeties uz 20% zagleenu un tapeec padariit neertaaku dziivi 80% maksaataaju. 3h no iekaapshanas briizha (laiku izsit uz biljetes) buutu pietiekami, lai pat vislielaakajaa korkjii nokljuutu celjameerkjii.
Var 10 gadus domaat ko vajag dariit, lai nokjertu 20% bezbiljetnieku, bet vinji taapat brauks bez biljetes, spiediis biljeti, kad kontrole kaapj iekshaa utt
Tur taapat nekas labaak par kontroli un 100LVL sodu neliidzees.
2h vai 3h… Bet kā ar īsiem braucieniem? Man tipiskais trambulī pavadītais laiks (no mājām uz darbu) ir max 15 min. Abidna maksāt 10 sant/pieturā.
Gan jau ka var izdariit taa, ka ja bileti peerk 17:00, tad deriiga liidz 19:30, bet peerkot 14:00 deriiga liidz piemeeram 15:30 par to pashu samaksu.
varees arii tad biljeteem buut diferenceetas maksas dazhaadaas stundaas ,piemeeram dienas viduu biletes vareetu buut leetaakas, jo tad tikai pensionaari un skolnieki/studenti paarvietojas.
piektdienaas, sestdienaas peec 20:00 daargaakas, jo tad visi brauc piedzerteis, utt 🙂
vispaar taa buutu kruta shtelle, bet sabiedrisko transportu pagaidaam neizmantoju, jo saraksts attiecas tikai uz pasažieriem un arii ja netīšām trolejbuss atnāk pēc saraksta, man ir jaastaav no visaam puseem iespiestam. jaastaav bezgaisa telpaa, jo redz vienam ir auksti, bet liidz ar to paareejie nevar dabuut svaigu gaisu, utt…
Labaak eju kaajaam 1/2 stundu 🙂
Bet kāpēc samaksu nevr rēķināt pēc nobrauktā attāluma? Nu teiksim kaut kādi tur santīmi par kilometru? Autobuss taču var izmērīt nobrauko attālumu no iekāpšanas brīža, līdz izkāpšanai. Var protams arī izrēķināt attālumu pa taisnu līniju starp iekāpšanas un izkāpšanas GPS koordinātēm.
pietiek ar stundas derīguma termiņu, no 1mās kompostrēšanas brīža. – ja pārsēdies – iebāz arī otru galu, tikai lai piereģistrētu, ka esi ielīdis konkrētajā XXXbusā vēl pirms stundas termiņa beigām. Un pareizi ir – kaut kādu n% nemaksātāju dēļ nav jāuztaisa braukšana transportā (tiem, kas par to maksā) par 100 jautājumu testu ar iespējamu pārbaudi uz melu detektora un roku izlauzšanu uz muguras tuvējā perspektīvā.
Kasini nefantazee 😀 laiku kad trambuljos un paareejos sabiedriskajos gps ieriikos mums diez vai pieredzeet…
postal: tas ir tikai vienas ES direktīvas attālumā. Pagaidi tikai, kamēr ainars izdomās, kas tieši spiegādās “īstajos gps verķus”.
taksh ir gps jau autobusos labu laiku!..
‘Kritizeetaaji, visszinji’
ideja jau laba, bet kā tas reāli tiks realizēts dzīvē?
Izdevīgi tiem, kam ir “jāpārsēžās” uz citu transportu. Melburnā viena 2-stundu sabiedriskā transporta biļete maksā 3$ un ar to var lietot jebkuru transporta veidu – vilcienus, tramvajus un autobusus. Papildus var iegādāties arī dienas, nedēļas un mēnešbiļetes.