Linux kļūst pārāk smags

Dažus gadus atpakaļ biju ļoti aktīvs dažādu operētājsistēmu testētājs. Pamēģināju gan linux, gan unix paveidus. Tērēju savu laiku un eksperimentēju viena iemesla dēļ – gribējās kaut ko stabilu un ātru.

Tā kā tajā laikā es lietoju Pentium 200MMX uz kura bija uzkrāmēts Windows 98SE, tad kāršanās, pie maniem eksperimentiem, bija ierasta lieta. Toreiz, gluži tāpat kā šobrīd, visapkārt bija dzirdama linux operētājsistēmas slavināšana – cik stabils, ātrs, ērts un daudzfunkcionāls, ne tāds sūds kā Windows, kas visu laiku gļuko un nepārtraukti karās. Tā nu es sāku savus eksperimentus.

Sākums bija grūts, jo toreiz arī Linux distributīvi bija vēl zaļi, daudzas lietas nācās konfigurēt konsolē un daudzas lietas nestrādāja tā kā gribētos vai kā tas bija ierasts ar Windows.

Šobrīd jebkuru populāru Linux vai Unix distributīvu var uzlikt jebkurš iesācējs, kas vispār kaut ko jēdz no datoriem. Dzelžu atbalsts ir lielāks un konfigurēšana jau notiek pilnībā grafiskajā vidē – praktiski var teikt, ka Linux darbastacijas ir daudz maz pieslīpētas un lietojamas ne sliktāk kā Windows, varbūt pat labāk.

Bet, kā rādās, viena lieta ir palikusi nemainīga līdz pat šim brīdim. Ja lietotājam patīk grafiskā vide, lielākai daļai Windows lietotāju, tajā skaitā arī man, patīk strādāt acij tīkamā grafiskajā vidē, ir jārēķinās ar programmu resursu ēdelīgumu. Lielākā daļa vai pat visas tās skaistās tēmas, kas nāk Linux distributīvu noklusētajā konfigurācijā ir drausmīgi prasīgas pret resursiem.

Tā kā man bija salīdzinoši vājš dators, tad sanāca, ka bēgu no vilka, bet uzskrēju lācim. Es nevarēju saprast kā tas foršais linux darbojas reizes trīs lēnāk nekā mans gļukainais Windows. Protams, ka man mēģināja stāstīt par roku izliekumu, zināšanu trūkumu un to, ka nevar salīdzināt līdz nemaņai notjūnotu Windows ar noklusēto Linux konfigurāciju.

Pagāja zināms laiks, biju vairāk apguvis Linux nianses, parunājis ar gudrākiem linux lietotājiem un sapratu, ka zināma taisnība viņiem vien bija. Svaigi uzlikts Linux ar noklusēto konfigurāciju nebūs tas pats, kas tikko uzlikts Windows. Ap Linux vēl nāksies tā konkrēti pasvīst un atteikties no skaistās grafiskās vides, lai tas grieztos tik pat žiperīgi kā to dara noklusētais Windows. Jā, jā, redzu jau kā sašķiebās seja un sāka niezēt pirkstiņi, lai uzrakstītu, ka tā nav taisnība un tālāk viss kā kārtīgā fleimā pienākas – uzzināt daudz ko jaunu par sevi, sava prāta spējām un tādā garā.

Bet runājot par to taisnību. Samelojuši viņi nebija, jo ir viens tāds moments – ja lietotājam ir zināšanas, daudz brīvā laika un vēlme eksperimentēt, tad Linux var nokonfigurēt tā, ka jebkuram Windows lietotājam aiz skaudības acis izsprāgs ārā. Tad nu tiek tjūnots Linux uz nebēdu, kas arī piesaista lielu daļu lietotāju. Vienīgi izpratne par to, kas ir laba grafiskā vide, dažādiem lietotājiem ir atšķirīga. Vieni dzīvojas pilnīgā minimālismā, kur logi tiek attēloti ar vienkāršām kontūrām, bet citam ir uzlikts jaunākais Apple Mac OS X pakaļdarinājums. Prasības pret resursiem abos gadījumos kardināli atšķirās, tieši tāpat kā arī to lietotāju ieradumi. Tā nu arī rodas tā nesaprašanās par to, kas ir labs vai slikts.

Jā, bet kāpēc, tad es izliku savu sāpi? Pamudināja mani uzrakstīt visu šo garo penteri Slašdotā apspriestais raksts par to, ka Linux grafiskā vide kļūst arvien smagāka un smagāka. Ieteiktu izlasīt šo rakstiņu visiem, kas ir uz Jūs ar Linux, jo ļoti daudz tiek rakstīts par šīs OS priekšrocībām, bet ļoti reti tiek minēti tās trūkumi.

Tas tā, lai nesanāktu kā pie Linux akcijas raksta komentāros paspīdēja pāris sarkasmi – uzliec draugam linux, lai iegūtu ienaidnieku. Es, protams, esmu ar visām četrām par šādu akciju, jo skatos uz šīm lietām bez rozā brillītēm tā kā esmu pietiekami pieredzējis, lai būtu savs viedoklis par tām. Daudziem cilvēkiem nav šādas pieredzes un pirmie soļi Linuxā varētu būt pārāk skarbi, bet izmēģināt vajag, jo var izrādīties, ka tas ir tas, kas cilvēkam vajadzīgs.

84 thoughts on “Linux kļūst pārāk smags

  1. zigiz

    nu nekas tak nestaav uz vietas..so nu it kaa butu logjiski ka paliek smagaaks/pieaug prasiibas..heh nu i uz manas kastiites RH diezko negrieztos…

    Atbildēt
  2. Delfins

    nu es neteiktu ka ljoti smagi palika 🙂 ir jau OK. salidzinaajumaa ar to kaa karaas windows, kur linux vispar nekaraas.. tiirais prieks.

    Atbildēt
  3. Didulis

    Paldies par linku. Tiiri interesants raksts. Un shii raksta izlasiishana tik tieshaam vareetu buut noderiiga visiem, kas taisaas iesaistiities LAKA akcijaa. ;-))

    Atbildēt
  4. IT positive

    Visam savs laiks!
    Kaut kur lasīju rakstu, ka MS ar kādu ir vienojies par "bremzētāja ievietošanu" savos OS sākot no win98 SE. Respektīvi, lai lietotāji pirktu sev jaunus CPU utt.
    Par LAKAs akciju esmu sajūsmā un viennozīmīgi par. Bet jāatceras, ka pirmos kucēnus slīcina, tomēr nevajag jau arī mirt nevainībā… 🙂
    Laiks rādīs.
    Bet šķiet, k bremzē jau nevis Linux, bet gan viena no tās vides aplikācijām KDE. vai varbūt es ko jaucu, kaut gan šķiet kodolu noklusētā konfigurācijā arī pārbāž ar domu, lai viss ietu…

    Atbildēt
  5. Krotow

    Diemžēl taisnība. Atzīšos, ka man savulaik ļoti gribējās palaist Linux ar visu OpenOffice uz P-166MMX ar 32 MB RAM, bet drīz vien sapratu, ka tas nav reāli. Tas gan nenozīmē, ka pingvīns kā darbstacija ir norakstāms, bet Win98 + M$Office97 atbilstošu funkcionalitāti un darba ātrumu pie tiem laikiem raksturīgiem dzelžiem vēl joprojām ir vēlēšanās panākt. Optimāli – lai vismaz uz P2-300 / 64 MB pamata darbi (ofiss, internets, elementārie muļķumēdiji) ietu saprātīgā ātrumā. Tā ka novēlu openzurces koderiem (tai skaitā sev) optimizēt, optimizēt un vēlreiz optimizēt. Par to mūsdienās diemžēl reti kurš domā.

    Atbildēt
  6. Oct0

    Mana miiljaakaa oss: Windows 2000, kautgan peec nelielas lieko fiichu novaakshanas xp nav nevainas.
    Taa nu kaadu meenesi atpakalj sagribeejaas paarinstaleet windowsi, aiz tiiri elementaaras vajadziibas – paaraak daudz softa caur to bija izgaajis 2 gadu laikaa, un tas bija saacis mazliet bremzeet (arii peec visa nevajdziigaa novaakshanas un lieko fiichu atsleegsanas no autopalaishanas).
    Jau paaris meeneshus striidos ar vienu darba koleegji par to kura opereetaajsisteema ir labaaka windows vai linux. Taa nu noleemu uzlikt linuxu sev (nav pirmaa reize, kad meegjinu sev kaa darba staciju uzlikt linuxi.) Soreiz izveeleejos Gentoo distributiivu
    Instalaacija: windows instaleeshana ir daudz elementaaraaks process par linux instaleeshanu. (Ja neskaita distributiivus, kuriem ir skaists grafiskais instalaacijas interfeiss, bet arii sheit saakas probleemas ja vajag kaadu speciaalu draiveri, vai ko tamliidziigu). Viens pluss linuxam – par lielaakaam izveeles iespeejaam ko likt, ko nee.
    Draiveru/Ieriichu konfigureeshana: windowsi elementeeri atver device manageri atrodi vajadziigo device->properties->update/install driver->insert disc->dazhreiz reboot->vualaa dziivojam
    tas pats ar skanu un printeri.
    Ieksh linuxa, lai dabuut skanju, printeri man naacaas pasviist kaadu laiku, kameer atradu pareizo dokumentaaciju un normaali nokonfigureeju.
    Ar video draiveriem bija veel interesantaak: naacaas paarkompileet kerneli, jo redziet tur pie instalaacijas bija ielikts ne tas draivers.
    Lietojamiiba paaris miinusu linuxam (jeb pareizaak teikt KDE un aplikaacijam)
    – elementaara lieta: copy, paste.
    Ieksh windows es varu nospiest ctrl+c, ctrl+v un lieta dariit (vieniigais iznjeemums laikam ir SecureCrt, un telnet aplikaacijas, kur ir ctrl+insert, shift+insert)
    Ieksh linuxa vienas aplikaacijas ietvaros nav probleemu, probleemas saakas ja meegjina paarkopeet kautkaadus datus no vienas aplikaacijas uz otru..
    -divi monitori: (laptops ar externaalu monitoru)
    ieksh windows – no problem
    ieksh linux – probleemas saakas tanii briidii, kad gribas kaadu progu paarnest no viena ekraana uz otru un tas ir neispeejami. (esmu dzirdeejis par xinerama, bet tas konflikteeja ar kautko – iisti neatceros vainu draiveriem vai nu softu)
    – keyboard shortcuti – varbuut pieradums, bet ieksh windowsa tie ir daudz lietojamaaki.
    – veel ir daudzi siikumi, kas ieksh windowsa man patiik labaak, bet par tiem citreiz.
    Ko es ar visu shito murgojumu gribeeju pateikt.
    Pilniigi atbalstu linux priekshrociibas droshiibas zinjaa un noteikti ieteiktu likt linux serveri nevis windows, bet kaa darba stacija tam veel ir ko augt un augt liidz tas spees nodroshinaat to pashu lietoshanas vieglumu ko windows.

    Atbildēt
  7. IT positive

    To Oct0
    Principā pilnībā piekrītu, jo LINUXāmēdz būt elementāras fīčas ar kurām vajag pasvīst….
    Mans piemērs.
    Savlaik aizrāvos ar OOO (OpenOffice.Org) veidoju līgumu formas, kas velk datus no MySQL un kaut kādi vienkārši pieprasījumi no vairākām tabulām. Zem windows uzliec ODBC draiveri, ieraksti atbilstošos laukos kaut ko, pie tam draivera konfigurācija palaižas arī no OOO. Tad pārgāju uz Linux nu bija liels prieks, ka ar OOO jutos kā zivs ūdenī, bet tad sākās. Rādīt tas rādīja labi, bet printēšanaibija drusku jāpiešaujās, precīzāk jāieimportē fonti no windows. Un tad vēl vietām kaut ko dīvainu tas sūtīja uz printeri, pie tam nu tik dīvainu….
    Un kronis visam bija protams ODBC draicera uzstādīšana un konfigurēšana. Nekad neesmu uzskatījis sevi par adminu vai programētāju un pēc tā arī netiecos, tomēr bija pilnīgi visas iespējas to izbaudīt. Jāpiebilst, ka tas bija 3,5 gadus atpakaļ, atceros tiko parādījās Phoenix…
    Tagad vēl nebija laika uzlikt sev pēdējo Mandreiku un patestēt, tomēr pēc šiem veciem iespaidiem mans secinājums.
    Linux – ‘pavelk uz sekretāres mašīnas, kura ir daudz maz jaudīga. Komplektācija KDE, Solitare, OOO un kaut kāds Mailklients bet ne KDE defaltais, tas bija pa sarežģītu, ideāls ir Mozilla, jo tur ir gan pārlūks gan pasta klients, gan jau redzēts zem Windows..
    Windows uz sekretāres mašīnas strādā ātrāk, bet no lietotāja stulbuma neglābs nekas, sevišķi lietojot Outlooku…
    Un vēl, ja birojā sekretārei/rēm ir Linux Desktopi, atadnu pilnīgi noteikti tajā pašā birojā ir jābūt pacietīgam, bet galvenais līdz pamatiem zinošam Linux adminam….
    Laikam jājiet gulēt, jo bigi gari sanāca

    Atbildēt
  8. Clown

    http://voffka.com/archives/004034.html
    Te ir par to minēto, ka MS it kā apzināti laiž gļukus savos OS. Izskatās jau neapšaubāmi pēc liela fufeļa, bet ir interesanti. Humora mīlētajiem iesaku neslinkot un no sākuma līdz galam izlasīt komentārus. Šur tur var pārrēkties.
    P.S. – Tur viss ir krievu valodā.

    Atbildēt
  9. Kirils

    jau saakumā lūdzu piedošanu par iespējamo drazu. visu nakti no 00:00 līdz 07:30 mediju kadrus ar fotoaparātu par pierīgas apgabaliem un tagad ņekā nefilmēju. uj .tūlīņ uz darbu.kjaa.
    linux ir kā medus manā kafijā. salīdzinot ar winu, kuru jārstartē ik pēc 10h, linux man iet dienām nekaroties.
    praxee ir kādas 5x pa 5gadu laiku apmēram nokāries, bez speciālas nokaušanas. pac no sevis. kernel blabla un hop viss. un nestāstiet par līkajām rokām. nekā. linux arī karās. mazāk. resursi?
    man jaunākais slackware skrien uz 40MHz/8MB/200MB [proc/ram/hdd]. pastrādāt var normāli. protams ar renderēšanu nodarboties nevar un math aprēķiniem, bet strādāt uz viņa var. pieteikties [login] gan aizņem 15sek, bet tālāk viss iet kā uz ghz kompa. gē. vajg tikai piešauties.
    un tagad cic un lasīt pirmo paragrāfu. kā baznīcē.

    Atbildēt
  10. win 2000 fans

    Sanaaca ar redhat 9 tā: new sys uzmetu sambu utt zem grafikas, tad laika gaitaa sadomaaju k.ko plabot(negrafika) utt un sastapos ar probaam… Secinaajums un no linux 4omiem ieteiktais – ja taisi sys kaa serveri –> nekad neizmanto grafiku, ko ar tagad daru..
    P.S> man patiik Valmieras augstskolaa kaa tur pag. gad paargaaj uz linux visas darba stacijas :)))))
    Nez kaads no lasiitaajiem vareetu siikaak apgaismot bet nu tie kas ir padarbojuhsies uz ar linux-u to vairs to4 nedariis savaa maajaa, kantoori, jo tagad useris vismaz zinās par ko MAKSĀ :))

    Atbildēt
  11. archaic

    Vispār Linux var izmantot kā pilnīgi normālu darbstaciju, bet ar vienu noteikumu – visām klienta aplikācijām jābūt webiskām.

    Atbildēt
  12. Peleeks

    jaa, raksts tieshaam ir vietaa. Nesen man kolegjis suudzeejaas tieshi par sho faktu, kad uzliekot peedeejo Mandrake uz it kaa normaalas kastes P3/600, tas ir ljoti leens. Pie kam bremzee ne tikai grafiskaa vide (kas buutu saprotams, standartdraiveri neprot izmantot videokartes akseleraaciju), bet bremzee pati sisteema, teiksim, KDE ver valjaa konsoli 5+ sekundes, kaut ko izmisiigi rakaadams pa disku (disks straadaa UDMA).
    Uz taadas pashas kastes windoze ir daudz aatraaka. Gan GUI, gan paareejaa. Protams, ka linuxi var pietjuuneet, ja nav ko stundaam dariit.

    Atbildēt
  13. Pecis

    Ak dies, protams, paņemot lielgabalu lodi un ar to netrāpot zvirbulim, var vainot tikai šāvēju.
    Mandrake/Redhat neslēpj, ka ir pilna apjoma Linux desktop darbastacijas varianti, vai arī cenšas par tādiem kļūt. Proti, tur ir visa sistēma, ko vien var iedabūt iekšā. Un es pēc viņiem nemērītu sistēmas ātrumu. Piem., Debians vienkārši joņo, ir atslīpēts un ļoti labi strādā uz low-end boxes. Turklāt nav prāta darbs KDE/GNOME izmantot uz veciem datoriem, izmantojiet WindowsMaker.
    Btw, varu neoficiāli pačukstēt ka tuvākajā laidīsies brīvā versija priekš Amber Linux, kas praktiski satūnēts Debian ar GNOME interfeisu pamatā (pagaidām). Visu ko varu teikt – var lamāt Debian par grūto uzstādīšanu (piekrītu tā nav ērta un viss tiek darīts, lai adaptētu Redhat installātoru Anaconda Debian videi), bet reāli apt-get un visas tūnētās/pieslīpētās pakas vienkārši spārda, jo piem. šamā Flash iekš Mozilla/Epiphany vienkārši lido.
    p.s. Plus iesaku silti visiem, kas mokās ar Linux "smagumu", ierubīt kaut vai hdparm -c 1 -d 1 /dev/hda uz saviem datoriem. Ja jaunaakie datori tad lasa vairaak parametrus. Plus protams entie citi tuneeshanas nosleepumi.

    Atbildēt
  14. xp

    Nu par to kāršanos es tā negribētu piekrist.
    Vecie Wini 95, 98 – Ok! karekļi pamatīgi, bet WinXP vēl neesmu novērojis, ka viņš baigi kārtos, vismaz man.

    Atbildēt
  15. ZBH

    Pecis : windowmaker. komplektaa ar GnuStep kaa reiz iistais windowmanagers, lai veelaak, ja nu kas, vareet arri uz Macintosh rukaat 🙂

    Atbildēt
  16. ]{aspars

    Smags ir, bet ne tik cik WinXP. Man Linux ar KDE mājās iet uz Compaq Deskpro 2000 P 166 MHz ar 48Mb RAM, uz kura pat XP neinstalējas. Šo mašīnu izmanto mani bērni 2 un 8 gadus veci.

    Atbildēt
  17. MZM

    Ja videokartei ir akselerētais draveris priekš Linux, tad logu progas skrien diezgan ārti. Parasti problēmas sākas tur, ka nav oficiāla dzelžu atbalsta, pie kā ir vainīgi dzelžu ražotāji. Man, piemēram, uz mājas PII 350 TNT2 KDE ar visiem vipendroniem skrien ātrāk nekā uz PIII 650 ar SIS video bez hw akselerācijas atbalsta.
    Protams, RAMu vajaga vismaz 128 Mb vai labāk 196Mb, jo tad ies gan KDE jaunākais, gan OO.org. Te nu jāpiebilst, ka nedrīkst aizmirst arī par jaunākajām progu versijām. KDE 3.2 irātrāks par 3.1, OO ar katru versiju paliek aizvien ātrāks un tas pats ir ar Mozilla 🙂

    Atbildēt
  18. 342535234235235

    pasauciet mani kad linux buus gatavs. liidz tam es lietoshu mac os x (kas arii tas pats linux vien ir) un win xp 🙂

    Atbildēt
  19. hu_ha

    nu te izklausaas ka nix lietotaaji sen nav redzeejushi windozi. Es piekriitu, ka 95 un 98 bija kaartiigi kareklji, taapat arii XP ir kaut kaad M$ shedevrs – bet nevajag izveeleeties taadas briesmas. Pats lietotju w2k, kompis nav paarinstaleets jau 1.5 gadus (kas prieksh win ir daudz), bet zilos logus taa arii shajaa laikaa neesmu redzeejis. Par aatrdarbiibu protams var striideeties, bet pie taada programmu daudzuma, tas buutu pienjemami.
    Pie tam veel par to parrestarteeshanu – arii win var darbinaat ilgu laiku bez restarteeshanas..
    viss mainaas un dazhreiz arii uz labo pusi.

    Atbildēt
  20. Peecis

    Mana parzina ir viens W2K Advanced server kurs nav restartet as 9501:32:11 updates tur nav un nav ari nepieciesamas. Ta ka Win kastes spej ne tikai to vien

    Atbildēt
  21. hello

    man nāk smiekli par tiem, kuriem windows bieži jārestartē. man xp (nu labi, nedzudz ir uztjūnots) lido kā prieks jau sazinkuro mēnesi. bet linux man asocieejas ar galvasāpēm. ja winaa kaut ko izdarīt ir vienkārši, tad linuxaa …… paamatīga ķēpa.

    Atbildēt
  22. Pow

    Šobrīd jebkuru populāru Linux vai Unix distributīvu var uzlikt jebkurš iesācējs, kas vispār kaut ko jēdz no datoriem.

    Jaa, shitas it iipashi ir taisniiba par gentoo :))

    Atbildēt
  23. adm

    nu jau nu jau… savi plusi un miinusi ir abaam shiim OS bet nu zajebala shitaas fleimoshanas un lamermatoshanas… e spersoniigi ikdienaa seezhu uz WIN , linux man pagaidaam tikai u zrouter/server. Ja visusveetais alus dievs buus veeliigs tad shovakar likshu SUSE uz sava workstation… principaa vienliidz labi var straadaat gan ar win gan linux ja protams pats zini ko veelie spanaakt un ir pacietiiba sachikinaat visu kaa velies. No pieredzes uzskatu ka lielaakaa probza ar paarieshanu uz linux saakaas briidii kad uzliekot linux cilveeks gaida ka default install buus ideaals. diemzheel ta anav un nekad nebuuus un tas attiecas arii uz win.

    Atbildēt
  24. murmulis

    nu i, izmēģināju mandrake 10.0 – ATi draīveri dabūsi, tikai ja maksā jamajiem, ja nee, tad huj dabūsi. LV keyboard layout dabūt tā, ka tas strādā arī, nav iespējams – kaut gan ir redzēti varianti, ka strādā ar apastrofu, bet tad Win taustiņš nešancē. Fonti izmētāti pa vairākām vietām – jāimportē ir gan priekš paša linux, gan priekš kde.
    mēģinot instalēt ATi draiverus, izrādās ka kernelis jākompilē… reāli sanāk tā: uzliki jamo un tagad paaris dienas ņemies un lasi un meklē un mēģini palaist visu, ja sanāk, pieraksti kā un ko darīji – lai pēc paarinstalācijas atkal vari palaist… šodien jau 3x paarinstalējis esmu – nu sanāk man jamo nograut

    Atbildēt
  25. adm

    nu bet normaala paraadiiba…. win jau ar 5 min neapguui…
    mandrake 10. nu taa nevisai.. man kaut ka anepatikaas. 9.2 likaas sakariigaaks par 10 comunity ko sanaaca pameeginaat.
    ja gribi reaali iebraukt pasaakuma atad jau nu gan jaakjeraas pie slakas. Saakumaa ar njeemos ar fedoraam mandreikiem un taadiem kur konfojies grafiski i lieka sviss ok bet ponja taa isti nerodaas kas un ka anotiek. peec paziistama linuxista ieteikuma kjeeros pie slakas … pirmaja abriidii likaas ka neka snesanaax , bet kad saaku tomeer kustinaat smadzenes tad nemaz jau tik traki nav it iipashi ja ir kaads kam uzprasiit paliidziibu briizhos kad ienesos auzaas.

    Atbildēt
  26. MZM

    Oct0 @ 11.06.2004 / 02:41 ::
    Linux spēks reizē ir tā vājums – pārāk daudz iespēju. Lietojot KDE tev ir divas starpliktuves (clipboardi) jebkāviņtursauc. Viens ir X servera un otrs ir KDE. Xiem darbojas ar iezīmē un peles vidējā poga, KDE – ctrl+c, ctrl+v. Jaunas aplikācijas parasti tiek galā ar abām metodēm, taču līkāk rakstītās ne. So – tev objekts var atrasties vienā starpliktuvē, bet otra programma strādāt ar citu 🙂 KDE to gan var pārslēgt, bet tas irad jāzin 😉 Nesen par šo bija diskusija Slashdotā.
    Līdzīgi ir ar karstajiem taustiņiem. No aizvēsturiskiem (pirmswindows) laikiem jau nāk dažādas kombinācijas un katras programmas fani savu variantu uzskata par vislabāko. Neatliek nekas cits, kā pašam pārkonfigurēt pēc savām vajadzībām. KDE to var izdarīt katrai aplikācijai. Neviens Tev neliedz uzlikt taustiņu kombinācijas kādas tev patika uz Tava win3.11, MacOS X, Next Step, Atari, ZX-Spectrum…
    Un tāda lieta kā kerneļa moduļu aoutloaders Tev ielādēs visus nepieciešamos iekārtu draiverus automātiski. Cita lieta, ka vēl jo projām daudzi iekārtu ražotāji neatbalsta Linux. Tā nav Linux vaina, bet gan iekārtu ražotāja vaina. Vienīgais risinājums – bombardēt iekārtas ražotāju ar pieprasījumiem uzrakstīt draiveri Linux vai izsniegt specifikāciju, lai to varētu izdarīt kāds cits. Cita ceļa nav.
    Un par to Windu nevajaga – es w2003 server restartēju vidēji 1-2x nedēļā, jo te USB atliecas, te RAMs kaut kur pazūd. Linux es restartēju tikai uz kerneļa apgreidu.

    Atbildēt
  27. adm

    nu par 2003 servu nez bet nu man 2000 servi parasti restartu ierauga peec kaarteejaas pachu kaudzes vai arii ja ir kaadi plaanotie downtime . nesaprotu bikinj nah tev ar serveri gar usb jaagraapstaas

    Atbildēt
  28. MZM

    murmulis @ 11.06.2004 / 12:30 :: Atšķirībā no window$a Linux NAV katra sīkuma dēļ jāpārinstalē. Man vēl tagad griežas serveris ar manu pirmo Slackware instalāciju. Neesu ne reizi pārinstalējis.
    Un nav ko bļaut, ka Linux nav saprotams. Ja nav nekādu priekšzināšanau, tad window$ ir tik pat murgains. Konfigurācijas opcijas izmētātas pa desmitiem vietu, jāatceras kur bija jākliko ar kreiso, kur ar labo taustiņu lai dabūtu rezultātu un vēl visi šie slēptie "navaroti", reģistru vispār bez litra nevar saprast. Linuxā man visi konfigurācija atrodas iekš /etc direktorijas kā teksta faili ar komentāriem. Ja ko vajag – tik palabojam failu un aidā. Vienkārši un ērti. Nekādas rakāšanās pa desmitiem logu meklējot kur nu bija ķeksītis jāieliek.
    Use /dev/brain

    Atbildēt
  29. Rainz

    Jā, varbūt arī var uztaisīt, bet man kā parastam userim nav ne laika, ne arī dziļas vēlmes ‘iebraukt’ visos sīkumos, konfigurēt kerneli un rakņāties pa configurācijas failiem.
    Vairumam cilvēku dators ir un paliek darba rīks un dziļi vienalga vai to OS ražojis MS vai hvz kas.
    Objektīvs salīdzinājums būtu – paņemam tādu kompi uz kura jau normāli iet Windows + Office un uzliekam Linux. T.i vai spēs grafiskā vide to nodrošināt normālu darbu (ātruma ziņā) vai ne.
    Ja lielāko linux distributīvu ~standrat instalācija nespēj to nodrošināt, tad linux aizvien paliks tikai entuziastiem.
    Ikdienas lietotājs nopirks kaut kādu ungunssienu un būs miers viņam no lielāko daļas problēmu.
    P.S. Runājot par softu cenām – daudziem patīk teikt – lūk būtu viņas mūsu algu līmenī, tad iepirktu.
    Intereses pēc cik no jums, kas lieto programmas, kuru licences maksā kādus 3-5 USD, ir tās licences nopirkuši? (mm nu piem MIRCam).

    Atbildēt
  30. Kaklz

    Rainz, ja MIRC licenci varētu aiziet un nopirkt kaut kur, tad arī viņas, iespējams, ka kāds pirktu. Problēmu rada norēķinu iespējas 😉

    Atbildēt
  31. Budzis

    mzm, ja windozi ipaši nečakarē, tad arī nav jāpārinstalē. Zinu kantori, kur 9 gadus stāv kompis P100 ar W95+MSO un nekādu problēmu, ne karas ne kas…
    Bet uzlikt kādu progu uz linuxa – ja ne vienmēr, tad bieži vien ir baigs murgs. Logiski, ka tādu labāk neaistikt, lai labāk stāv kāds ir 🙂

    Atbildēt
  32. FaLcoN

    neizlasot citus komentārus saku: grafiku nevelk un nevar vilkt tīri reāli – vienalga vai *nix vai win. Skaistam interfeisam vajag resursus, ar ko arī jāsamierinās, ja text mode neiet pie sirds

    Atbildēt
  33. archaic

    Rainz, es ar mēģināju ar visa kredītkarti mIrc licenci nopirkt. Sausi ragi. Paypal atsūtīja meilu, ka procesē, bet ar to viss beidzās. Cūkas, pat nepateica, ka sorry, a-eiropiešiem jāiet zagt vai jālieto X-chat.

    Atbildēt
  34. buttons

    vispaar taa ir katra pasha lieta ko lietot windozi vai pingviinu, bet es izveelos linux. kaukaa esmu pieradis. ar windozi paliek pretiigi staadaat jo es nevaru izdariit to kas man ir vajadziigs…

    Atbildēt
  35. buttons

    uzbaazu siikajai maashelei pingviinu: vectorlinux 4 + kde 3.2. ar nelieliem siikiem labojumiem (kaa parasti). kompis amd k-6 500 mhz, hdd: 1.2; 0,6, atminja 128, video kaukaada rage..
    vopshem siikaa ir bezgala prieciiga ka var uzmaukt kaartis un pashljuukaat uz pingviina veedera.

    Atbildēt
  36. hQuse

    "pec manas pieredzes *nix ir tikpat gljukains kaa win*, tikai gljuki katram savi :)"
    sūdīga tev tā pieredzīte, ka tādus apgalvojumus raksti
    patiesībā tā salīdzināšana tiešām ir nejēdzīga. nu ir windows, ir linux, ir makintošs un zx spektrums un lai ir. nevajag salīdzināt volvo ar saab, ķīniešu virtuvi ar spāņu virtuvi, Latviju ar Šveici utt.

    Atbildēt
  37. buttons

    Budzi: gadiijaas man iet izsaukumaa uz bazniicu. nu un tu domaa ka tur vinji kauko chakaree? – absoluuti nee. bet vai tas vinjus paglaaba no paarinstalaacijas?.. a vispaar taa manliekas ir aimes speele – nokaarsies tev tas windozis vai nee. pingviinu es neesu paarinctaleejis kaadu pusotru gadu. tikai softu apgreideet vajg, un kerneli.

    Atbildēt
  38. Knagis

    Vai tieshaam kernelja un softa upgreidoshana nepaartraukti nav tas pats, kas win paarinstalleet? Win paarinstalleeshana panjem vairaak laika, bet shajaa laikaa tev diezgan droshi neko daudz uz taa datora dariit nevajadzees. Turpretii nepaartraukti kompileejot to vien sanaak dariit kaa rakstiit ./configure opcijas etc.

    Atbildēt
  39. grr

    tikai *nix gljkuki ir pietonejami/fixojami, ar win gljuku var iet deet.
    ljoti brinos, kadelj neviens nemin blackbox,flushbox un citus logu menidzherus? probleema jau ir taa, ka visiem xlogi sastas tikai ar debili smago gde,gnome disnejlendu.

    Atbildēt
  40. Budzis

    Button: Laimes spēle saki? Es teiktu, pats savas laimes (nelaimes) kalējs.
    Manis minētajā gadījumā windozis un ofiss tika uzlikts ar 1.piegājienu un viss aizgāja, ne tur kas bija jātūnē ne kā. Vēl tur tika iebakstīta dosiska preču uzskaites sistēma un alles! Un viss iet 9 gadus, netu kāds pēdējos 4 gados skandisku ir laidis, ne updeitus taisījis, ne kādas jaunas progas licis.
    Esmu pietiekoši izspēlējies ar Linuxiem (5-6 distro izmēginājis – visas tā sauktās userfriendlī) uz C300. Ja win98 gāja griesdamies, tad visi kde/gnome bremzēja ievērojami. Windowsemakers un vel dazas izmeginātās alternatīvas bija ok, bet nu nepatika tas GUI (gaumes lieta).

    Atbildēt
  41. MZM

    Nez, nez. Man uz PII 350 KDE 3.2.2 ar visiem grafiskajiem navarotiem nebremzē. Un win98 nekad out-of-box nedarbojas. Vienmēr jāmeklē jaunākie draiveri utml. un daži te grib, lai Linux bez atbilstošiem draiveriem lidotu. Aiaiai.

    Atbildēt
  42. Kirils`atkal`pamodies

    Knagis, config failus parasti saglabaa.
    un jaakompilee nekas nav. es uz saviem maz-MHz kompiem nemaz nevaru neko nokompileet, var jau precompiled likt.
    un consolee ir viens pluss: var ietaupiit uz peli paaris latus, nepeerkot + daudz laika, vinju nelietojot.
    imo pele ir drausmiigi neerc riiks. ar klavu var daudz aatraak un preciizaak izdariit to pashu.
    [urt=http://kirils.id.lv/img/other/ntvsunix.jpg]te var saliidzinaat cik aatri un vienkaarshi var vienu un to pashu darbiibu izdariit uz NT kasteem versus normaalaam konsolju kasteem.
    *nixos viss ar paaris rindinjaam daraas.
    kaapeec cilveekiem liekas, ka nixi ir gruutaaki? nez. bailes laikam. jo par dokumentaacijas truukumu suudzeeties nevareetu… varbuut vieniigi.. billijam tie manuaalji ir baigi biezie – vinjsh katraa lapaa, kur piem tiek lietoc termins doubleclick, apraxta, kas tas doubleclick taac ir. bet linux manpaagees gnrdz nekas neatkaartojas, tur jaasaak ar pamatiem.

    Atbildēt
  43. Didulis

    Visi te pukst, ka Linux neiet, Linux karās un tamlīdzīgas pasaciņas. Linux’u karina roku izliekums un tieši tas pats ir arī Windows gadījumā. Taču Windows gadījumā pasākumu veicina arī pats MS. Esmu spiests paarstartēt w2k darbstaciju tikai tādēļ, ka pēc kāda noteikta laika explorer.exe ir noēdis 50+ Mb atmiņas (RAM + VM). Varbūt to pasākumu var kaut kā novērst, taču slinkums meklēt kā to izdarīt. Tieši tas pats slinkums citiem rada vēlēšanos kritizēt Linux.
    Pirmaa saskarsme ar Linux man bija pirms paaris gadiem uzinstalējot Mandrake. Toreiz man pie neta bija pieeja staigājot no viena kompja pie otra ar disketītēm vai HDD, un es nespēju sameklēt daudzus sev nepieciešamus softus. Kā rezultātā atteicos no Linux, argumentējot savu rīcību ar nepieciešamo softu neesamību Linux vidē. Šī gada saakumā manam kompim bija hardware problēmas un iekš Win nebija iespējams strādāt (kāršanās ik pa 20 minūtēm). Tika pieņemts lēmums palietot Linux kamēr netiks sagādāts aizvietotājs bojātajam dzelzim. Izvēlējos Slackware, taču pirms printēšanas izdrukāju interesējošās lapas no manuaalja (Aha, nezinātājiem varu pateikt, ka tāds arī eksistē) ;-)) Instalējot pēc manuāļa viss tika salikts normāli – bija nets, pat X-Logi tika nokonfigurēti un gāja, taču kārās ik pa 30min-1h, tās pašas hardare problēmas dēļ un tika pieņemts lēmums dzīvoties teksta režīmā (pakāriens 1x 1,5h-2h). To 2 mēnešu laikā, kamēr es tā dzīvojos, iemācijos pietiekoši pamatzināšanām. Kā arī varēju bez problēmām browseet webu, lasīt meilus, čato IRC, rakstīt txt failus (pēc citiem formātiem nebija nepieciešamība) un vēl šo to. Varēju arī Linux vietā lietot DOS, taču tad man būtu problēmas ar softa meklēšanu, jo Linux lielākā daļa softa nāk līdzi distributīvam, kā arī, cik pieredze rāda, attiecīgais HW defekts rada lielākas problēmas DOS nekā NT. Kad tika sagādāts defektīvās (jeb precīzāk sakot mirstošās) hardware aizstājējs, atgriezos pie Windows, jo tik un tā bija nepieciešams paarinstalēt OS. Tagad pamazām paareju uz Freeware un OpenSource programmatūru, jo moca vainas apziņa, ka apzogu MS un citus komercprogrammatūras izstrādātājus. 😀
    Kopsavilkums manam spamam: Lielākā daļa šeit spamojošo izmēģina Linux tikai tādēļ, ka Linux lietošana tagad ir modē. Reti kurš vēlas to apgūt, kā arī uzskata ka, uzinstalējot to, viņš spēs lietot Linux tikpat vienkārši kā Windows un nerēķinās ar faktu, ka tās ir dažādas OS. Problēma ir tajā, ka visi ir pieraduši pie Windows un reti, kurš atcerās kādi bija viņa pirmie soļi pie datora (Windows), jo tas bija sen un viss tagad šķiet tik vienkārš un pašsaprotams. Taču piesēžoties pie Linux tu sajūties, kā mazs bērns, kurš pirmo reizi redz datoru un nezin ko ar to darīt.Pirmais iemesls, kādēļ tas ir tā, ir bailes – bailes no tā ka viss ir jauns un neredzēts, bailes kaut ko sačakarēt. Nākamais iemesls – neziņa, no kura gala ķerties klāt apgūšanā. (Mans ieteikums – ķeries tam, kas šķiet pirmajā brīdī nepieciešamākais un problēmu gadījumā lūgt padomu Googles tantei (man palīdz vienmēr)).
    Atļaušos nospiest pogu "Translita konvertors!". Nepatīk man tas, taču varbūt cilvēki mēģinās izteikt negācijas par manu rakstības stilu.

    Atbildēt
  44. Djuke

    ehh… vot būtu man darbs saistīts ar weba developēšanu un tml lietām labprāt dzīvotos uz linuxa. bet diemžēl ir jākodē desktop softi un tur nu linux pagaidām vēl nav līmenī un klienti visi ar uz Windows dzīvo

    Atbildēt
  45. Oct0

    To visiem kas ieteica, ka risinaat dazhaadas probleemas.
    Paldies, meegjinaashu atrast pareizo dokumentaaciju un safixot.
    Runaajot par windows manageri – ir bijusi doma pameegjinaat gnome un flusbox/balckbox (koleegji lieto sjitos un juutaas laimiigi). Bet nav iisti bijis laika pameegjinaat.
    Mana galvenaa saapee par linux darba staciju ir tas ka es biju izlutinaats ar windowsi. No analogjijas, ja juus paarseedinaas no laba sporta vaagja zapinjaa vismaz 90% jutiisies nelaimiigi ar jaunajiem apstaakljiem. Man nepatiik deelj katra siikuma kjerties un lasiit manuaaljus un briivaa laikaa man labaak patiikas pavadiit kopaa ar gjimeni nevis lasiit dokus, kas kaadreiz vareetu nodereet. Tad jau redzees mosh peec kaada laika apradiishu (no linuxa veel neesmu atteicies, kautgan lai labaak justos otra darba kaste straadaa uz winxp)

    Atbildēt
  46. Jazz

    Pats galvenais jau ir REZULTĀTS! Nav svarīgi kā tas tiek sasniegts. Ja būtu uz Linux labu audio editoru (kas man ir vajadzīgs), tad, iespējams pārietu uz to, bet nu kāda jēga dzīvot Linux’a un simulēt zagtu Sound Forgi? 🙂
    Es arī joka pēc uzliku to fīču, kur pie XP instalācijas jāspiež F5 un jāizvēlas i486. Grūti spriest, domāju, man kaste normāli ātra, lai arī "parasts", svaigs, bez servispakām un apdeitiem mazkonfigurēts (tikai izskats) XP normāli lidotu (Athlon ~1.5 GHz, 256 RAM, 7200 RPM UDMA HDD)…
    Es tik nevaru saprast, kur tas Win’s var piekakāties, ja visu laiku lieto vienas un tās pašas progas??? Man ir 2 CD: Win instalācija + otrs ar visām pārējām progām (OpenOffice, WinLats, Festart vārdnīca, Skaņu softi (Sound Forge, Vegas, Cubase), skaņu kartes draiveri, BurnAtOnce plāceņu cepšanai, Mozilla’s pārlūks, Foobar2000 :), vēl šis tas) uz CD-RW, ja nu parādās jaunākas versijas. Ak jā, MB un Video draiveru diski. Tipa ir jau atjauninājumi dabūnami netā, bet nekādus artifaktus neredzu ar vecajiem.
    Kādu pusgadu bija Win 2000, sāka mazliet lēns palikt, jo laikam pa audz progas mēģināju nepārtraukti.

    Atbildēt
  47. Kirils

    Kādu pusgadu bija Win 2000, sāka mazliet lēns palikt, jo laikam pa audz progas mēģināju nepārtraukti.

    un Tu uzskati, ka tas ir normaali? ka tam taa ir jaabuut?

    Atbildēt
  48. Rainz

    Tiem kas kas saka, ka nevarēja Mircu nopirkt – nu nez. Paņēmu savu virtuālo kredītkarti un iepirku. Un nekādu problēmu – samakā un atnāk mails ar atslēgu..
    Nav jau tā, ka baigi satrauc, bet princīpa pēc

    Atbildēt
  49. Knagis

    Kameer uz Linuxa softiem nebuus jeedziigas vienotas instalaacijas un galvenais uninstalaacijas sisteemas, tikmeer tas vienmeer pamaniisies sagaadaat probzas. Jo pat –prefix nevienmeer dod veelamo rezultaatu (spamassassin man ar –prefix=/opt/spam) konfigu ielika /etc/opt/spam/mail/spamassassin. Vai tas ir normaali? Jo citi softi to parasti liek zem $PREFIX/etc

    Atbildēt
  50. shal3r

    Knagis: tāda jau ir sen. Piemēram Debian apt-get vai visprogresīvākā lieta šajā sakarā – Gentoo Portage! Ērti instalē/dzēs programmas no sourcēm…
    ….
    Daudzi notestē kautkādu mandrake un saak kliegt, ka tā ir bremze un tāpēc arī linux ir bremze. Jā, linux defaultā ir lēnāks, bet to pietjūnējot var lidot :).
    Tie, kuri saka, ka kautko izdarīt Linuxaa ir ķēpa – vienkārši nezin kā to izdarīt. Gribu redzēt ko darīs windows lietotājs, ja viņam nebūs CD ar draiveriem, kamēr linuxaa defaultā ir draiveri gandrīz visam… vai kā windows lietotājs, kurš pirmo reizi strādā ar windows atradīs kā pieinstalēt draiveri bez CD ar smuku instalāciju? Nekā. Un Linuxaa ir tā pat. Redz, es protu to visu paveikt un pēc skaņas kartes nomaiņas man laika aizņēma mazāk par divām minūtēm lai jaunā karte ideālu strādātu, un bez nekāda restarta… Un kur tad ķēpa? Linuxaa/bsd tu saliec ko vajag un ko nee, un viss strādā.
    Anyway Linux/bsd šobrīd labi noder tikai priekš advancētiem jūzeriem, programmētājiem un citiem zvēriem :). Parasti jūzeri nepratīs bez īpašām problēmām iemācīties uzstādīt šīs OS (neiet runa par tizlajiem mandreikiem vai fedorām, bet "ievērības cienīgiem" distro). Bet lietošanā visiem viss vienādi, piemēram, sekretārei gandrīz pofig to visu darīt windaa vai linuxaa.
    Katrs lai pats sev izvēlās ko lietot…

    Atbildēt
  51. Jazz

    Kiril!
    nebūt neuzskatu, ka tas ir normāli! Es nekā nejēdzu no reģistriem, tāpēc tos netīru! Un prakstiski visas programmas pēc uninstala atstāj pēc sevis kakas!
    Sound Blaster 5.1 oriģinālais draiveru CD vispār ir kautkāds brīnums. Pat izvēloties "minimālo" instalāciju, rakstīts "drivers only" viņš saliek visādus splash logo un register sūdus! Ej nu izravē tagad, lai nebrēktu,ka bez tā neies!
    Un tak arī citos gadījumos nepietiek, ka no Programm files izdzēš attiecīgo folderi…

    Atbildēt
  52. Madars

    Es piemēram zinu vienu Pentium datoru, kurš strādā ar Windows 95 + Office 97 un nav domas pāriet uz nekādu rijīgo OO.ORG, jo vienkārši ir labi kā ir – dators ofisa vajadzībām ir pietiekams. Pie tam ir diezgan daudz biroju kur tiek izmantotas vecās, labās, lieliskās FoxPro grāmatvedības programmas. Kas vainas tādu turēt uz Windows? Vēl. Piemēram VIRACā un, kā tur stāstīja, arī citur, strādā ar DOS uz vecajiem kompjiem. Kāpēc? Tāpēc, ka ir labi kā ir. IMHO Linux rulez serveriem, bet darbstacijām tomēr labāks ir Windows. Par Microsoft Office pašlaik nezinu neko labāku. Vēl. Kāpēc nav Photoshop for Linux, Soundforge for Linux, ja jau Linux ir tik progresīvs desktopiem? Runājot par KDE smagumu – Fluxbox ir daudz ērtāks un ātrāks 🙂

    Atbildēt
  53. Kirils

    65: linux iztiek bez regjistra.
    66: windows maxaa. windows administreeshana maaxaa. linux nemaxaa. linux administreeshana maxaa.

    Atbildēt
  54. BC

    Nu nav Linux neko smagaks – jadoma, kuru versiju likt:
    – uz P200 ar 32Mb tachu neviens WinMe/2k/XP ari neliek
    – neliksim ari Mandrake 10.0, bet Mandrake 7.2 rulee rukdams ar visiem pribambasiem, kamer Win98 Lite (Sleek variantaa) nebut neskita atraks
    Uz normalas kerras ari jaunaku versiju var likt – kur tad uz 10-gadiga kompja eksperimentet ar X-windiem, kaut leni, bet versiju vecs slacks, peanut linux, vector linux pedejas versijas apmierinaja visnotal.

    Atbildēt
  55. buttons

    Madar: protams ir labaaks, ja esi pieradis, ka patstaaviigi zuud darbi (sekretaareem) taapat neno shaa neno taa. vienkaarshi windozes gljuka deelj.

    Atbildēt
  56. noisex

    nu te varetu ari gari un plashi izplust par x logu konfigureshanu, un par to cik un kada thema rij vislielakos resursus..ihmo ka jau daudzi ir raxtijushi – nevajaga uz P1-133 ar 16m likt KDE3 – nu neies, bet nu pats OS konsolee rules uz nebedu, ihmo jamak ar uzlikt attiecigi savam dzelzim, tipo iesaceju 1ais stulbums – uzliek visas pachages, visus binariku un tad aiziet installet, nerunajot nemaz par pareizas failsistemas izveidoshanu vai particiju sadalishanu…me ar nav ieciklejies uz 1as OS, jo darba tik tiesham nakas stradata ar vairakaam, piekam vienlaikus, ihmo win32, BSD, linux un Solaris..varu pateikt tik vienu, ka no shim visaam dosu prieksroku tomer Win32 un FreeBSD – jo linux tomer ir jau palices parak smags un ar laiku maita jau saks komercializeties

    Atbildēt
  57. atis

    Es esu ar Mandrake mazliet padarbojies. Es pat teiktu, ka arī kā darbastacija linux ir ok, vismaz zem MD. Bet tomēr tā konfigurēšana ir viens liels mīnuss. Un arī tas, ka ne viss, kas datorā grib strādāt ar linuxu. Tas pēdīgais ir arī iemesls, kāpēc esu zem vindoze.

    Atbildēt
  58. ne linux

    A jums kuulie linux piekriteejiem ir ienaaci praataa, ka piem. (man ka adminam) ir daudzaaki kantoori kuros ir Tilde kaa gramatvediibas uskaites proga un "Akmens"(unibankai) un nava un nebuus pagaidaam nekas liidziigs lai to vareetu kustinaat zem pingviina… 🙂
    Smiekliigi :)))
    A bet plusaa admineet linux = izmaksas daudz lielaakas mazo zinosho adminu peec…
    Laikam nav realitaates izjuuta tiem kuulajiem paraizo roku iipashniekiem :)))
    jeega ja i rokas labas a bet praac pakaljaa?

    Atbildēt
  59. Ali

    un tad valsts tulit atri sponsores tildi lai partaisa jumi uz linux? un batsoft, un vel kadus citus kas tiesi programe softu valsts iestadem. 😀
    un vispar, kad pazudis tas IE ignored pods.lv apaksa?

    Atbildēt
  60. Spameris

    Sapratis esmu tik to, ka Linux vēl nav ne uz 5% tik userdraudzīgs kā windows, jo reali viss ir sperts no wina un em… lai gan kurš ko jaunu grib mācīties?!
    Protams tāds jautājums, vai tiešām ir tik grū?i uztaisiit normālas instalācijas kā winam next next finish nevis labākajā gadījuma rpm failus tas man izveda!!!
    Videokartes dravieri tā arī nesanāca uzlikt 🙁
    Kretinē arī, ka nav NTFS support utt
    VIspār wins joprojām ir priekšā linuxam kā userfriendly os, jo gribēdams propgandē? linuxu tā arī neko nepanāču jo vismaz pie 1. instalācijas man palūdza to " mēslu" aizvākt 🙁
    tā lūk vai tiešām 80tajos izdomā?ais .exe .bat. .com fails ir kas nesasniedzams Linuxam… Vai vismaz sakarīgs installwizrds?!?!??!
    Linux īpašnieks kas neredz viņā nekā kruta

    Atbildēt
  61. Spameris

    2 Oct0: ljooti gudrs peetiijums maikrozoptjuzera kungs! no seerijas striidos ar koleegu ka mans win ir labaaks par tavu linuxu, skat es vakaraa uzliksu linuxu un pieraadiisu ka man ir taisniiba. tici man,es vareetu 10x garaaku `peetiijumu` uzrakstiit par to ka linux DESKTOPAM ir labaaks par windows – protams ir JAAPIEKONFIGUREE gandriiz viss, lai atbilstu tam ko pats uzskati par labu 🙂
    un KDE ir paarliku liels monstrs kas neder nekam, bez pielaagosanas.

    Atbildēt
  62. EvilPolicE

    Jaunais veel neiznaakushais Winowzs Longhorn jau arii nekaads resursu taupiitaajs nebuus – tas jau paarspees visus Linuxus kopaa.

    Atbildēt
  63. Wiesys

    Jaa tik tieshaam Nvidia g-force 2 uz redhat linux 9 riktiigi nerullee, ko nevareetu teikt par 9.2 Mandrake linuxu, kur G – Force 2 rullee, veel pie tam ljoti labi. Mandrake vispaar ir labaaks par Red Hat! Vai ne???

    Atbildēt
  64. Kloons

    To Wiesys:
    Pirmkaart draiveri pameklēt vaidzēj, man domāt NVIDIA tieš nesen baigās driveru pakas izlaida…. (Ja domā ka visam ir jābūt iekš OS… nu piedod es 95gada S3 videokartei draiveri meklēju ilgi un dikti… w98 un w2k nebija iekšā…)
    2Kārt rullē nerullē.. bik tādi nekonkrēti apzīmējumi…
    3kārt Kādu paku izvēlies Mandrake, RedHat, SuSe, ASP… tas nu Tavā ziņā… pielāgo savām vaidzībām.. izdomā ko gribēsi un tad atbilde būs rokā… es pagaidām pie ASP9 un Gnome graf vides uzsēdos…. bet tikai testēju ko gribu. Pamanīj vien ubercoolo šitanī… Nomaini regional settings uz LV un visi(75%) menu, helpi un viskaikas cits būs jaukā skaidrā LV valodā…
    Tja un taga pa tēmu…
    Es ar esm dinozaura īpašnieks PI/208MHz/164RAM …. ar 64 operatīvo bija nāve.. tagad sāku dzīvot… ja uzliek vieglo iesaiņojumu tad ir oki nebremzē sistēma… tkai bik jāpatestē kas lapāk patīk KDE, Gnome,VMW vai kas cits….

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru Knagis Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *