AirBaltic prezentācija Latvijas pirmajā mārketinga kongresā

Turpinu dalīties iespaidos par pirmo dienu mārketinga kongresā.

Kā otrais lektors bija Jānis Vanags no AirBaltic, kurš prezentēja AirBaltic e-kuponu. Tas nav tas pats, kas e-tanols vai e-talons, kas nesen tika prezentēts un būs paredzēts pilsētas sabiedriskajam transportam.

E-kupons ir vērtspapīrs, kā viņš to nosauca, kura cena bija Ls 29 un šo vērtspapīru varēja apmainīt pret jebkuru AirBaltic piedāvāto avio reisu. Tiesa gan bija savi ierobežojumi. Šo e-kuponu varēja apmainīt tikai internetā un tam bija noteikts laiks, kad šī akcija bija spēkā.

Šo akciju ar kuponiem palaida laikā, kad nav tā saucamā sezona un cilvēki maz lido. Attiecīgi šis būtu papildus stimuls palielināt biļešu pārdošanu, lai piepildītu lidmašīnas. No 30 000 e-kuponu, kas tika palaisti tirdzniecībā, pret biļetēm tika apmainīti 98%.

Tad Jānis uztaisīja nelielu ekspreskonkursiņu un pajautāja auditorijai, kas bija tās pilsētas uz kurām cilvēki visvairāk gribēja lidot. Par nelielo ekspresskonkursiņu kāda sieviete tika pie biļetes uz Amsterdamu. Visvairāk cilvēki gribēja lidot uz Milānu, tad Barselonu.

Prezentācijas beigās bija jautājumi. Pirmā jautājuma uzdevējs dabūja biļeti uz Tamperi.Tālāk es mēģināju pierakstīt to, ko paspēju izkonspektēt.

Pirmais jautājums bija sekojošs:

Kad es pērku biļeti Airbaltic lapā, tur jau automātiski ir atķeksēti papildu maksas pakalpojumi, vairākas apdrošināšanas.
1. Vai tā ir kāda IT speciālista pašdarbība vai daļa no mārketinga stratēģijas?
2. Cik ilgi šo praksi plānots turpināt?

Stāstījums bija garš, bet īsā atbilde – šī prakse drīzumā tiks pārtraukta.

Kā jūs reaģējāt uz negatīvām iedzīvotāju atsauksmēm par šo piedāvājumu?
Reaģēja nekavējoties. Lielākā daļa atsauksmju bija saistīta ar to, ka lielākā daļa reisunebija pieejami tieši tad un tajā laikā. Bet pieprasītie maršruti tika papildināti.

Jautājums par PR. Šis negatīvais PR veicināja produkta atpazīstamību. Pārmetumi bija negatīvi līdz vienam brīdim, kamēr tas kļūst smieklīgs. Pensionāri vairs nekur nevar aizlidot, jo viņiem ir sasietas rokas. (laikam tas, ka viņiem nav interneta)

Neliels piemērs par e-kampaņas izdevumiem. Lidojums uz Barselonu vienai biļetei izmaksā tikai degvielas ziņā 40-55$.

Kas bija tie cilvēki, kas pirka biļetes veikalos?
Vecumu nevar noteikt, jo neprasa vecumu, kā arī nav tādu tiesību to darīt.

CIk daudzi pēc tam atgriezās pēc šīs kampaņas.
Pēc kampaņas tika sasniegts gada augstākais rādītājs pārdošanai caur internetu.

Kā tika izmantota Draugu kopiena. Uz šo jautājumu neatbildēja.

Kāpēc e-kupona kampaņas promotēšanai Jūs pārsvarā izmantojāt tradicionālos mediju kanālus?
Stāsta, ka it kā neizmantoja tikai tradicionālos medijus. Mērķis bija uzrunāt tieši to auditoriju, kura šobrīd neizmanto internetu. Tie, kas jau izmanto, šajā kampaņā neinteresēja.

Par cik palielinājās mājaslapas apmeklējums?

Apmeklējuma statistika netika skatīta, jo uzsvars bija vairāk tieši uz pārdošanas rādītājiem.

Vai tas ir labs mārketinga stils, ka avio kompānijas pārdod vairāk biļešu nekā sēdvietas lidmašīnā?

Pilnīgi visas kompānijas pārdod vairāk sēdvietas nekā lidmašīnā ir vietas. Ņemot vērā 5-7% no tiem, kas nepiesakās. Pēc tāda paša principa darbojas arī viesnīcas. Dažreiz tas ir skarbi, jo atnāk visi pasažieri. Kompensācija ir 350Ls, kas tiek izmaksāti uzreiz, ja tu netiec uz lidmašīnu un tev tiek piedāvāts alternatīvs reiss, kā nokļūt uz gala mērķi. Atteikums parasti ir tieši tiem, kas piesakās internetā paši pēdējie, jo viņiem parasti atsaka, ja pietrūkst vietas. Aviokompānijas mēģina cīnīties ar šīm kompensācijām.

Vai kampaņu plānots atkārtot?
Šo kampaņu vēlas atkārtot ne tikai sadarbības partneri. Ir izteikuši sadarbību arī lielas finanšu institūcijas, bet pagaidām Airbaltic vēl minstinās.

Besī ārā tas, ka wifi visu laiku nomirst. Labi, ka es ik pa laikam saglabāju saturu un šo tekstu sākumā biju ierakstījis iekš Notepad2

18 komentāri par “AirBaltic prezentācija Latvijas pirmajā mārketinga kongresā

  1. stop

    tas izskatās apmēram tāpat, kā, ka es taisīju bakalaur darbu par airBaltic un komisijas vienīgais jautājums bija par to, kāpēc uz reisiem nebaro. a kursa darbs ta bija par mārketinga kanāliem.

    Atbildēt
  2. ithink.lv

    Par to ka netiek lidmašīnā cilvēki, tā jau kļūstot par diezgan lielu problēmu. Kompensāciju parasti nevienam nevajag, jo taču ir ieplānots ceļojums. Un netiek lidmašīnā tie, kas reģistrējas pēdējie, nevis tie kas iegādājas biļetes pēdējie. Nevar ticēt visam ko stāsta mārketinga cilvēki! 🙂

    Atbildēt
  3. Taustiņklabeklis

    Vai tev šķiet, ka šī AirBaltic prezentācija bija ok? Manuprāt, nē. Tā vairāk bija reklāma un sevis lielīšana, kurai piedevām, pats prezentētājs nebija sagatavojies.

    Nav man nekā pret AirBaltic, bet tomēr šis bija pirmais lūzuma punkts šodien, nākamais epic fail bija Maxima, gaidīšu Tavu atskatu par to 😉

    Nē nu vnk nedrīkst karsējmeitenes prezentēt formulu darbības principus, ja viņas no tām neko nesaprot un nav pacentušās neko interesantu arī uzzināt :/

    Atbildēt
  4. Taustiņklabeklis

    Jap, es arī nezināju. Tā pat kā par tām daudzajām BITEs akcijām, un, tā kā esmu viņu mērķauditorijas vecuma grupā, tad interesanti, kamdēļ šīs info par šīm akcijām mani nav sasniegusi. Piemēram, bilžu siena centrā (?!) utml.

    Atbildēt
  5. CooLynX Raksta autors

    Par Bites akcijām, varbūt ne visām, bet lielāko daļu, gan es zināju un tā siena šķiet, ka bija pat blogos aprunāta. Vai vismaz kādā no blogiem par to es uzzināju, jo bija fotogrāfijas saliktas.

    Atbildēt
  6. Taustiņklabeklis

    Jā, tā varētu būt. Jāpiekrīt, ka BITE ir viens no tiem, kuru reklāmas vairs nedzirdu-neredzu, jo vnk mani tas absolūti neinteresē. Tomēr bija patīkami paklausīties kādas visādas interesantas lietas šamie bīda. Lab, aizrunājos, te par AirBaltic bija runa.

    Atbildēt
  7. apmekletajs

    AirBaltic bija fufelis, skaista reklāma e-kuponiem ar beigušos derīguma termiņu. Ja viņš nespēj atbildēt par mājas lapas apmeklētāju palielināšanos tad nu sorry.

    otrs krahs bija Bite – nolikuši PR atrunātāju un miers. Bites kampaņas no mārketinga viedokļa ir pilnīga izgāšanās – 5% market share… 2 gadu laikā… ar miljoniem ieguldījumu kampaņās… nu nez nez. 503 reģistrētu lietotāju 3 dienu laikā tas ir nenormāli daudz BITEsprāt, lai gan akcija bija uz visiem autobusiem, vidē un vēl nez kur. uz manu jautājumu par to, tika vienkārši atmestas kaut kādas standarta frāzes par to, ka tā ir globāla kampaņa relauncham.
    Lattelecom mārketinga komanda patika – nopietni cilvēki, savus rezultātus panāk ar ļoti rūpīgu darbu nevis superkreatīvām idejām, kas īstenībā ir fun, bet kā komercprodukti strādā daudz sliktāk. bitei labs piemērs no kā mācīties.

    Maxima -man patika! džeks bija ļoti sanervozējies, utt. bet prezentācija bija daudz vairāk par tēmu nekā Bitei, jo reāli parādīja tendenci par mājaslapas apmeklējumu, pārdošanas un atpazīstamības izmaiņām, utt.

    par ārzemniekiem neko neteikšu – visi ar mutēm vaļā skatījās un smaidīja, bet pilnīgi neko jaunu nepateica, atskaitot pēdējo džeku, kurš bija manuprāt vissakarīgākais visā šajā dienā.

    par publiku runājot – nu joptv., likās ka atrodies kapos, pilnīgs klusums, par jokiem smējās retais un pat, lai atbildētu uz AirBaltic jautājumiem vajadzēja pamatīgu klusuma brīdi pirms kāds sadūšojās. A nets jau pilns ar atsauksmēm utt utt utt. laikam tāpēc tas sms jautājums tur ieviests, jo citādāk vispār lektoriem liktos, ka runā ar betona sienu 🙂

    davai runātāji lielie, saņemamies rītdienai! 🙂

    Atbildēt
  8. apmekletajs

    vispār seminārs ir domāts nevis mazo lapiņu developeriem vai darbiniekiem no malas, bet gan uzņēmumu, nodaļu, projektu vadītājiem, lai gūtu jaunus iespaidus un kontaktus. bet nu izskatās, ka lielākā daļa atnākusi vnk atsēdēt to laiku.

    vēl kāpēc maxima man patika, neskatoties uz megaslitko uzstāšanos – tika parādīts, kas ir REĀLI sasniegts, nevis kādi projekti palaisti. mani neuztrauc, cik daudz un kādi projekti un kampaņas ir taisītas, ja tam visam nav labu gala rezultātu, respektīvi veiksmīgi noorganizēta mārketinga kampaņa. tāpēc jau pirmā diena saucās – veiksmes stāsti!

    Atbildēt
  9. kekss

    eu, te kaads laikam nepiefilmēja, ka airbaltic gadījums bija vienīgais, kur tika reaali nopelnīta nauda – un reaali tika meeriiits internetaaa nopirkto bileshu daudzums (sasniedza augstako atzimi kampanas laikaaa, to tachu runataajs teica) nevis kaukāds mistisks majaslapas apmekleejums, kas nekaadu pikji neatnes.

    Atbildēt
  10. apmekletajs

    sasniegt augstāko atzīmi kampaņas laikā tas ir ieskaitot, ja tevi vidēji ir 100 pārdošanas gadījumu un pārdošanas nedēļā tev ir vidēji 102 pārdošanas gadījumi tad tas ir smieklīgi, bet toties patiesi – augstākā atzīme. vajadzēja vairāk ciparus, reālus datus, utt

    Atbildēt
  11. kintu

    >> Pilnīgi visas kompānijas pārdod vairāk sēdvietas nekā lidmašīnā ir vietas.

    Tas ir pareizi tikai attiecībā uz ne-lētajām aviokompānijām, un tas ir tāpēc, ka šīm aviokompānijām var brīvi (bez maksas vai par minimālu maksu) nomainīt lidojumu uz citu datumu. Tādējādi aviokompānija nevar zināt, cik pasažieru ieradīsies uz konkrēto reisu, jo daudzi vēl pēdējā brīdī pārdomās un samainīs biļetes.

    Taču es pilnīgi droši zinu, ka lētās aviokompānijas kā Ryainair vai Easyjet un otrā dīķa pusē – JetBlue vai SouthWest nepārdod vairāk biļešu nekā sēdvietu. Ja tu nevari lidot attiecīgajā datumā, tad šo biļeti tu vienkārši zaudē.

    AirBaltic cenšas žonglēt pa vidam – starp lētajām un augsta servisa aviokompānijām. Lai jau nu izdodas, bet tieši tāpēc jautājums par biļešu pār-pārdošanu ir aktuāls. Manuprāt, lētajām akciju biļetēm nevar nomainīt izlidošanas datumu, un domāju, ka šī duālā Airbaltic pieeja rada daudz pārpratumu tās pasažieriem. Var jau gudri teikt, ka jebkurš PR ir labs PR, bet no otras puses viens neapmierināts klients spēj pasliktināt iespaidu par kompāniju daudz vairāk nekā 100 apmierināto to spēj uzlabot. Šobrīd Airbaltic izvēlas pamatā cenas dēļ – tas ir, vienā kategorijā ar EasyJet vai Ryanair. Ja nu vēl vienīgi tad, ja nekas cits uz konkrēto vietu nelido. Masām ar to pietiek, bet runāt par mārketinga panākumiem te ir diezgan muļķīgi, it īpaši, ja pirmajā pusgadā AirBaltic ir strādājis ar zaudējumiem.

    Atbildēt
  12. kintu

    Es izmantoju pāris AirBaltic kuponus, jo toreiz vajadzēja lidot uz Kijevu un toreiz tā kuponu cena bija divreiz lētāka par standarta biļeti. Bet bija liels čakars, jo tobrīd nebiju Latvijā un vajadzēja zvanīt paziņām, pārskaitīt viņiem uz karti naudu, lai nopirktu tos kuponus RIMI un atsūtītu man tos kodus, par kuriem varēja dabūt biļeti. Bet tie 2%, kas kuponus nopirka, bet nevarēja atrast piemērotu lidojumu, bija ļoti neapmierināti un man šķiet, ka par to AirBaltic saņēma daudz sūdzību. Acīmredzot tāpēc šī akcija vairs netika atkārtota.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.