Biļete sabiedriskajā transportā maksās 40 un 50 santīmus

Šodien lasīju, ka beidzot paaugstinās maksu par braukšanu sabiedriskajā transportā. Iespējams, ka tas ir nepopulārs lēmums, bet man šķiet, ka pareizs.

Kā informē RP SIA Rīgas satiksme, tarifa aprēķina projekts sagatavots, ņemot vērā nepieciešamību modernizēt sabiedriskā transporta materiāli tehnisko bāzi, nodrošināt uzņēmuma konkurētspēju darba tirgū, kā arī turpināt darbu pie sabiedriskā transporta kvalitātes palielināšanas.

Nav taču godīgi, ja paceļ cenas stāvvietām, bet sabiedrisko atstāj novārtā. 😉 Bet, ja nopietni, tad mums vēl ir kur augt. Pirms pāris nedēļām biju sarkano lukturu zemē – Amsterdamā.

Tur maksā par laiku, ko tu vizinies ar jebkuru sabiedrisko transportu. Es pavizinājos ar tramvaju. Stunda pa pirmo un otro zonu maksā 1.60 eiro, t.i. apmēram 1.12 Ls. Pa visām trijām zonām 2.40 eiro jeb 1.68 Ls. Ja gribi vizināties ilgāku laiku, tad varēja paņemt reāli lētu biļeti – baidos samelot, bet šķiet, ka ņemot uz desmit dienām izmaksāja kaut kur ap 1.3 eiro par vienu dienu.

Stāvvieta stundā izmaksā 5 eiro. Benzīns ap 1.5 eiro. Mašīnu jūra, stāvvietu trūkums un saprātīgā pilsētas iedzīvotāju daļa braukā ar velosipēdiem. Pārējie dzenās ar mašīnām. Cilvēki stāstīja, ka tur arī patīk zīmēties ar glauniem autiņiem.

Par riteņbraucējiem runājot. Viņi tur visi braukā ar tādiem lūžņiem, ka bail skatīties, bet minās nezvērā ātri. Nevaru izdomāt, kur bija vairāk velosipēdistu – Dānijā vai Nīderlandē. Atceros tikai to, ka visnekaunīgākie bija Berlīnē. Amsterdamā man šķita ļoti pieklājīgi riteņbraucēji. Un vispār man patika viņu šaurās ieliņas un tas, ka tur visur bija atvēlēti speciāli riteņbraucēju celiņi.

50 komentāri par “Biļete sabiedriskajā transportā maksās 40 un 50 santīmus

  1. Mārcis

    Būtu jau OK ar to maksu. Bet vajadzeetu arii kaut kaadu kvalitaati pretii.
    Taa tachu ir tik elementaara veelme – tikt seedeet transportaa, kuraa nesmird.

    Atbildēt
  2. es

    Neticu, ka tāda cena (40kapeikas) ilgi noturēsies. Paies kāds laiks (neliels) un atkal sāks brēkt, ka jāceļ. Jēgas protams no tā visa nebūs nekādas. Tādā līmenī kā ir, tā arī paliks viss (nenormālie piebāztie braucamie).

    Atbildēt
  3. Rukicc

    Tas ir vāks….. iemesls prasiit leilakau algu tiem kam sanaak vairaaki transporti lai tiktu uz darbu…. lēciens šī gada laikā sanāk pamatīgs.

    Atbildēt
  4. vimba_zlobnaja

    Es būtu gatavs maksāt to 1eiro, ja:
    1.sabiedriskais nestāvētu korķos (izdalītās joslas, visiem autobusiem tāda pat prioritāte uz ceļa kā tramvajam utt)
    2.ķertu policija tos 3,1415926, kas lien visiem priekšā, no sāniem, taisa kreisos pagriezienus utt. Un sodītu nevis vienreiz mēnesī, bet regulāri, pa vairākām reizēm dienā.
    3.nepareizi novietotajiem auto nevis lipinātu uzlīmītes, bet fiziski transportētu prom. (OK, bieži vien tur plaukst vēl lielāka korupcija, bet nu vajag…)
    4.dažus jaunus maršrutus ar varētu ieviest, lai nevajadzētu pārsēsties.

    Atbildēt
  5. Edge-COOLynux

    Un kā tur Amsterdamas šaurajās ieliņās ar ‘brāļiem’ iz Āfrikas nesaskrējies ? Kā tur Nīderlandē tagad ar tautu draudzību un dažādo kultūras tradīciju sadzīvošanu ?

    Atbildēt
  6. Dzhonijs

    Pats biju amsterdamā un cik stāstīts tad brauc viņi ar lūžņiem tāpēc ka arī pie viņiem labus richukus sper nost :), tapec jo lielāks lūznis, jo mazāka iespēja ka kādam to ievajadzēsies :).

    Atbildēt
  7. DD

    Tieši tā.. lūžņi, jo tos nezog…

    aizstars, jaunie tik pat smird, jo redz šoverim nepatīk caurvējš un visi logi/lūkas cietas + pečka ieslēgt…

    Labāk nošauties, nekā teikt, ka satiksme kādreiz pie mums vispār tiks sakārtota 🙁

    Atbildēt
  8. ivanZ

    cmon, parēķināsim kopā – 2 cilvēkiem jātiek uz darbu ar 2 transportiem, jo nav tādu, kas vestu tiešā reisā, tātad 3.20Ls dienā. Manam Golfam patēriņš ir 5l/100km, kas savukārt nozīmē arī 3.20Ls par benzīnu. Vai autobuss/tramvajs brauc 100km attālumā par šo summu? Un par komfortu es nerunāju vispār – nekādu belašu ēdāju, tirgus vecmāmiņu, saspiestus pasažierus plkst. 8:00 un 17:00.

    Jā, var pierēķināt arī tehnisko/OCTA, taču uz gadu man tas iznāk daudz lētāk, nekā tagad braukāties ar foršu sabiedrisko transportu.

    Es pirms kāda pusgada esmu skaitījis, ka man aizbraukt uz Daugavpili 2 personām sanāk lētāk, nekā ar autobusu, kura cena ir 4Ls, un ja vēl paķeru līdzi paziņas…

    Kamēr Dome braukā pa Ķīnu, varēja mierīgi aizšaut uz Helsinkiem, kur ir otra vislabāk organizētākā satiksme pasaulē. Pats biju tur, un ar prieku izbaudīju sabiedrisko 🙂

    Atbildēt
  9. Murgonis

    Amstedama biju pats ar riteni, un varu patiekt to ka vinji brauc ari tur zveriigi ta ka bail paliek 😀 😀
    + riteji vinjiem tadi tapec ka vnk nebus beeda ja tev ivnju kads pa nakti apskades vai nospers..

    Paris velosipedus redzeju pieslegtus un apsgadetus..

    Atbildēt
  10. budzis

    Itka jau pareizi, ka jamaksa cik jamaksa. Tikai … kapec neviens nedoma, ka ari jasanjem algaa tik,lai var atljauties maksat to summu? Nupat ar personigu aizbraukt no Ilguciema lidz Kengaram bus letak nekaa ar sabiedrisko…

    Stundu samaksa? Feini, bet mums tas nederes, kad reizem autobusi kave pat 1 stundu vai 40 minutes nobrauc metrus 400…

    Atbildēt
  11. CooLynX Raksta autors

    Man šķita interesants fakts, ka tikai 30% pērk biļetes par pilnu summu un principā no mūsu nodokļu naudas kompensēs šo atvieglojumu saņēmējus.

    Pēc RP SIA Rīgas satiksme datiem braukšanas biļeti par pilnu cenu iegādājas tikai aptuveni 30 % pasažieru.

    Rīgas dome nākošajā gadā atlaižu kompensēšanai paredzējusi par 3 miljoniem lielāku dotāciju nekā 2007. gadā – 44,7 miljoni latu. Savukārt valsts budžeta projektā paredzēti 6,7 miljoni latu likumā paredzēto aptuveni 16,7 miljonu latu vietā.

    Edge: krāsaino tur ir pa pilno un daži labi izskatījās gana draudīgi. Bet mani kaut kā tas neskāra, jo viņi bija gana labsirdīgi noskaņoti. Zālīšu tirgotāji arī bija melnie, bet godīgi atzinās, ka paši nepīpē. Pozitīvo emociju man ir daudz vairāk nekā negatīvo. Noteikti braukšu vēl. 🙂

    Atbildēt
  12. Kuulaps

    piekriitu vimba_zlobnajai. Un arii budzim- lai ir stundu samaksa, bet ar v_z mineetajiem nosaciijumiem. Katru darbdienas riitu vakaru 20 min nobraucamu attaalumu veicu 1 h…

    Atbildēt
  13. PiRX

    Pāris aprēķini par “ar privāto braukāt sanāk daudz lētāk”
    1) pieminētais golfs ar 5l/100km – vai tik 5 nav pa štrāsi? Pilsētā savi 7 – 8 sanāks.
    2) bez OCTA vēl ir jārēķina uzturēšanas izdevumi. Ja pareizi atceros, tad apmēram vēl tikpat cik benzīnam.
    3) Nez, cik ir jāmaksā par OCTU, bet pēc pēdējo laiku aprēķiniem ap 0.50 Ls dienā sanāks.

    ITOGO – ja man līdz darbam ir jābrauc apmēram 10 km, tad kopsummā sanāks ~1.5l degvielas + 1.5l degvielas amortizācijai + 0.50 Ls OCTA. kopā sanāk ~2.50 Ls. mēnesī ir 20 darba dienas, tātad 50Ls mēnesī. (tas ir neskaitot izdevumus pašas mašīnas pirkšanai, iespējams, arī KASKO)

    Pēc cenu pieauguma darba dienu mēnešbiļete diviem transporta veidiem maksās ~22 Ls (patreizējā cena * 4/3), kas ir vismaz 2x lētāk.

    Secinājums – sabiedriskais transports nav nemaz tik dārgs.

    Atbildēt
  14. RedStar

    Amsterdamaa un Roterdamaa biju pirms paaris dienaam un veel pirms nedeeljas arii Berliinee. Jaa, tur ir daargas biljetes, saliidzinot ar muuseejaam, bet iemesli, kaapeec esmu pret Riigas sab. tr. biljeshu sadaardzinaashanu ir shaadi:
    1) Sastreegumos iipashi laikaa no 17-19 sab. tr. atsevishkjos marshrutos ir praktiski nelietojams. Tas staav un nereti ar kaajaam galapunktaa var nonaakt aatraak. A-damaa u.c. taadu probleemu nav.
    2) Visi biljeshu un atlaizhu veidi Riigaa paliek tieshi taadi pashi. Nav iespeejams biljeti, ar kuru braukaat pa visu Latviju, izmantojot visus sab. tr. veidus. Nav iespeejams nopirkt biljeti 1/2/3 dienaam.
    3) Nevar saliidzinaat, ar kaadu precizitaati savos marshrutos brauc sab. tr. NL vai GER un LV.
    4) Taads elementaars siikums kaa konduktoru, kontrolieru un pat vadiitaaju attieksme pret pasazhieriem.
    Vairums no manis nosauktaa ir lietas, kuras var atrisinaat, nepaceljot braukshanas tarifus. Vajag tikai gribeet un riikoties, bet ar to, aciimredzot, Riigas satiksmei ir beediigi.

    Atbildēt
  15. ivanZ

    PiRX, 5.5 litri man kopumā rij dīzelis (vairākkārt pārbaudīju). Un jā, OCTA maksā 50ls/gadā, tātad ~4ls mēnesī. Ir arī ziemas riepas un tamlīdzīgi izdevumi, bet ja tiešām sāk rēķināt sīkumus, komforts visu atsver, pat ja sanāk dārgāk par 10 santīmiem uz braucienu.

    Gribās jau braukt ar sabiedrisko, bet ar vairākiem nosacījumiem – regulāra, precīza maršruta ievērošana, nekādu sastrēgumu, nekādu siļķu mucā, laipnu attieksmi utt.

    Tad, kad biju Helsinkos, ļoti patika sistēma – kaut gan katrai ģimenei ir sava mašīna, neesmu redzējis tādus sastrēgumus, kādi ir mums, neesmu redzējis, ka autobusos ir nelaipna apkalpošana, pēc sabiedriskā transporta atbraukšanas varēja salīdzināt pulksteni – cik precīzi un laicīgi tie brauca.

    Atbildēt
  16. afigel

    Ir viena būtiska lieta, kas mūs atšķir no Holandes un Dānijas – algas.
    Korektāk būtu salīdzināt piemēram ar Gruziju :))))

    Atbildēt
  17. Viesis

    Pieskaiti naudu par patērēto laiku ceļā uz/no pieturas, gaidot sabtr., braucot tajā, pārsēžoties, ja cilvēkam darba alga ir nevis 0.50Ls/h, bet teiksim 10 vai 20 Ls/h. Laiks ir nauda, to jau daudzi nerēķina. Bieži starpība no punkta A uz punktu B braucot ar auto vai sabtr. ir vairāk par stundu, kas naudas izteiksmē ir krietni vairāk par tiešajiem degvielas, auto apkopju vai biļešu izdevumiem. Fakts ir acīmredzams – darbīgam cilvēkam nav laika mīcīties pa sabtr., šobrīd tas ir priekš bērniem, pensionāriem un dzērājiem – visiem tiem, kas nevar atļauties vai nedrīkst braukt paši. Un par komfortu runājot, vai tagad atrasties kulturālā un tīrā vidē skaitās ekstra? Bomzim varbūt, bet arī mazgāties gribam katru dienu un nepārmetam tiem, kas vēlas tualeti un dušu/vannu savā dzīvoklī nevis koridorā koplietojamu ar kaimiņiem. Tā ir šodienas norma un personīgi es bieži tikai tādēļ vien izvairos no sabiedriskām vietām/pasākumiem, ka tur smird un apgrozās bīstami tipi, man tas vienkārši nav vajadzīgs! Parunāsim par to tad, kad sabiedrības kultūra būs cēlusies, tikai tas nenotiks tuvāko 20 gadu laikā noteikti. Par absurdo sabtr. iekārtojumu jau tika minēts (logus atvērt nevar, karstums ieslēgts nenormāls), es jau pāris minūtes pēc iekāpšanas esmu ar slapju muguru, nafig man to??? Nu nav laika pēc katra pārbrauciena skriet dušā un pārģērbties!
    Secinājums – lētums neatsver zaudējumus, labāk maksāt vairāk un dzīvot labāk.

    Atbildēt
  18. Edge-VIESIS

    Būtu jau baigi labi, ja tā sabiedriskā kultūra tā pati automātiski celtos pēc 20 gadiem, bet, atvaino – tas, kas pašlaik notiek uz Latvijas ceļiem nav salīdzināms ar situāciju pirms 20-it gadiem. Atļauties zaudēt tik daudz cilvēku miera laikā Latvijā ???- to pat Francijā neatļāvās un N.Sarkozī kā iekšlietu ministrs ieviesa tādus pasākumus, kas palīdzēja uzlabot to braukšanas kultūru. Tagad N.Sarkozī ir Francijas Prezidents, bet Latvijā – pat cietusods nelīdz ko labot ?

    Atbildēt
  19. budzis

    Pirx, bet octu tu maksasi ari par to, ka tas autinsh staves garaza. Tatad taa ir konstanta maksa, tapat kaa celju nodoklis, kas nav atkariiga no taa vai tu vispaar brauc 🙂

    Atbildēt
  20. bomzis

    Viesis (pēdējais parastais) nu davai tiec no rīta pēc 8 līdz 9 no pārdaugavas uz otru krastu ātrāk par tramvaju… Nesanāca? Jocīgi gan… Nevajag tāpēc muldēt, ka VISS sabiedriskais ir lēns. Ja nebūtu to šoferīšu, kas sevi uzskata par augstāku kārtu nekā pārējie, tad nebūtu problēmu ar korķiem. Bet nē redz foršāk ir tusēt mašīnā 😛 Ja nebūtu tik daudz privāto, tad kur tiem korķiem rasties? Kad cilvēkiem daleks, ka ne jau sab. transports rada korķus, bet gan tie mudaki, kas brauc ar lūžņiem vai arī brauc tā, ka citiem ceļu negriež… Bieži gadās redzēt sab. transportu kādā avārijā vai noplīsušu ceļmalā? Protams, šad tad gadās, bet nu nesalīdzināmi biežāk nākas novērot vieglos, kas sataisa avāriju vai noplīst un i nemaz nedomā novākt vāģi…
    Smirdēšana – katrs smird savā stilā un tur neko nevar padarīt. Ja nevari izturēt, tad jau tā ir tava problēma, ne smirdētāja 😀 Gejus arī gāji ar sūdiem nomētāt? Iecietība pret atšķirīgajiem man liekas Latvijā vispār neeksistē…

    P.S. Davai visi dodas braukāties ar sab. transportu, lai varu beidzot iegādāties mašīnu un braukt kā cilvēks uz darbu 😛
    P.S.S. Visforšāk ir komentēt lietas, par kurām sajēga ir maz vai nav vispār. Vienreiz izbraucu ar sabiedrisko karstā vasaras dienā un viss – sabiedriskais ir sūds 🙂
    Protams, mana pieredze braucot ar mašīnu pa korķiem ar nav liela, tā ka visa žults izgāšana ir no sab. transporta lietotāja skatupunkta, kura lielākais ienaidnieks ir stulbais privātā vadītājs 😀

    Atbildēt
  21. CooLynX Raksta autors

    bomzis, starp citu, tagad uz darbu ir patīkamāk braukt, jo iestājoties aukstam laikam jeb ziemas periodam, braucēju kļūst mazāk.

    Otra lieta. Pārdaugavā, tajā rajonā no Slokas ielas līdz Akmens tiltam pie dzelzceļnieku muzeja gandrīz katru dienu dežūrē policisti, kas no rindām “velk ārā” lielceļa varoņus. Neskaitāmas reizes pirms manis ir izcēluši braucējus, kas brauc pārkāpjot kaut kādus noteikumus. Viņi ceļ ārā bez stresa arī apstādinot abas joslas un laipni pamājot ar zizli tam varonim, kas apgūst tramvaja sliedes. Tā kā visu cieņu policijai par šo darbu!

    Atbildēt
  22. U

    es tikai vienu momentu nesapratu visai shitai “motivaacijai” pacelt cenas (tas ir nerunaajot par algaam un kvalitaati).
    LIIDZ SHIM BRIIDIM – vinji ko – ar labdariibu nodarbojaas? nebija nekaadas amortizaacijas iereekinaatas vai? 😀

    Atbildēt
  23. bomzis

    CooLynX mazāk jau ir, bet korķi vienalga palikuši 🙂
    Par otro – nu tur vismaz redz, ka poliči kaut ko dara, bet pie citiem tiltiem šamie ļooti reti parādoties. Cik man gadījies redzēt, tad parasti ir vismaz 2 ekipāžas – vienu būtu nolikuši kaut kur citur, tad domājams, ka no šī pasākuma būtu lielāka jēga…
    U – man liekas, ka visiem tagad ir modes lieta pacelt cenas… Laikam dalecis, ka lētais darbaspēks nu kļuvis daŗgāks un daļa pazudusi 😀 Žēl tik, ka palikušajam darbaspēkam price/performance tāda pasūdīga. Bet nu vienalga nesaprotu, kā dēļ algām var pacelt biļetes vēl par 33% salīdzinoši īsā laika brīdī, ja pirms tam neko necēla. Saprastu, ja degvielas cenas kāptu…

    Atbildēt
  24. Vaards

    Pirx, aizmirsi vēl par to, ka šad tad policistiem jāsamaksā -neizbēgams maksājums regulārajiem braucējiem (+nervi). Stāvvietas meklēšana, maksāšana par to, mīziens par auto nosperšanu. Šad tad nolauž spogulīšus garāmgājēji u.t.t.

    Un vēl – ja paņem jaunu auto uz līzingu, tad saucamā garantija maksā nenormāli dārgi. Jo Tev jāiet apkope pie autorizētā dīlera (nevienam nav noslēpums, ka printerim kartridži maksā dārgi, tā arī ar automobīļiem – peļņa rodas autoražotājam no apkopēm un servisiem nevis no auto tirdzniecības – zinu točna, to man stāstīja BMW motoru rūpnīcas ex direktors ļična).

    Piemēram, man darba devējs ir ieškiebis lietošanā nu jau gadu vecu VW Golfu. Esmu bijis divreiz uz apkopi (eļļas maiņu – nobraukums man kaučkur 35 tk šobrīd).

    Tad nu tā eļļas maiņa maksā 230Ls (eļļa, filtrs, darbs, mistiska diagnostika 100Ls, un citi reizinātāji). Divreiz gadā… Sālīti.

    Kādreiz savam auģikam mainīju pusstundas laikā pats – atskrūvēju skrūvi, izleju eļļu, uzlieku jaunu filtru, aizskrūvēju visu, ieleju eļļu. Kopējā cena – 35Ls maksimums.

    Vēl jau caur automoiku šad tad jāizbrauc. Logu škidrumi, lampiņas. Ziemas un vasaras riepas.

    Tas viss ir itkā ierēķināms tajā papildus uzturēšanas 2x cenā, bet to visu papildus darbu ko velti ņemtnei ar auto neviens nerēķina. Pat Tava draudzene/sieva to nerēķinās papildus pozitīvajos darbos 😀

    Atbildēt
  25. Vaards

    Ēē… dīvaini. Atvēru podu, Pirxsa komentārs bija pēdējais. Vai tā var būt, ka uz mana darba devēja proxša sēž vēl kāds poda lasītājs un man no keša tika iesmērēta “lietota versija” 😀

    Atbildēt
  26. Skurstenis

    Ja sabiedriskais ir labi sakārtots, t.i. nav pārāk daudz cilvēku un ir kur apsēsties, tad laiku var ieekonomēt pat vairāk nekā braucot ar auto.
    Pirmkārt, ne vienmēr un visur ar auto var tikt ātrāk nekā ar sabiedrisko. Ir gan tā, gan tā, kā paveicās, kādi kur korķi.
    Otrkārt, braucot ar auto, visu laiku ir jāada automašīna, tāpēc pavadītais laiks ir zaudēts. Sabiedriskajā vari strādāt ar portatīvo datoru, gatavot dokumentus u.c.

    Atbildēt
  27. haks

    strādāt ar portatīvo datoru un gatavot dokumentus mūsu sab.transportā?
    😀
    noslaucīju visus putekļus zem galda 😀

    paldies, bet es atturēšos no braukšanas ar mūsu sab.trans. tik ilgi., kamēr spēšu finansiāli atļauties uzturet savu auto. mana dzīvība man ir dārgāka. regulāri pamnu kādu autobusu vai trolēbusu, kurš “nepamana” sarkano luksofora signālu. Paldies, bet nevēletos atrasties tajā brīdī, kad notiek sadursme ar kādu tik pat “aklu” smago auto.

    P.S. Vaards, runājot par “garantijas apkopju” izmaksām – gribētu es redzēt kā tu pats savā garāžā veic kārtējo eļļas maiņu savam 2-3 gadus vecam autiņam 😀
    c’mon sen ir pagājuši laiki, kad ar cirvi un āmuru var salabot autiņu un izmaksas dīleru servisā ir gandrīz tādas pat, kā pārējos servisos. Protams, ja apkopi veic kaktu kantori vai gārāžā pie Saškas, tad santīmu var iespit.

    Atbildēt
  28. Skurstenis

    Vajadzēja izlasīt rūpīgi manu pirmo teikumu, tad nebūtu putekļi zem galda jāslauka!

    Tajā sab. transportā, ar kuru es braucu, esmu visai bieži redzējis dažus tādus strādājošus cilvēkus.

    Atbildēt
  29. Viesis

    Par to apkuri sabtr. – vasarā ir karsti jau tāpat, un siļķes mucā to vēl pastiprina, bet ziemā ir vēl trakāk, kad jāstāv virsdrēbēs, bet pēc tam atkal laukā aukstumā ar slapju muguru, un tas ir vēl kaitīgāk veselībai, ta kā nevajag pašam runāt to, ko nezini. Esmu pietiekami ilgus gadus braucis ar sabtr. un zinu, ko runāju.

    Ja Tev iedod pa purnu un Tev sāp, tad tā ir Tava problēma nevis sitēja? Ja Tu iekāp sūdā, tad vainīgs esi Tu kā iekāpējs un sūda atstājējs ir balts un nevainīgs? Varbūt tomēr vide ir radīta kulturāliem cilvēkiem un atšķirīgajiem ir jāpielāgojas nevis otrādi?

    Skaidrs, ka sastrēgumi ir no liela auto skaita, nevis no paša sabtr., tomēr es joprojām uzskatu, ka ar pareizu organizāciju to var atrisināt, pie mums jau lieto tikai aizliegšanas metodi nedomājot par sekām citās vietās. Ja kaut kur ir aizliegts braukt/nogriezties, tad pat zirgam skaidrs, ka tas automātiski liek ilgāk atrasties kustībā un veikt tālāku nobraukumu. To es saucu par tuvredzību no satiksmes organizētāju puses. Ir vietas, kur tiešām nevar, bet daudzviet aizliegumi ir nepamatoti, vai arī pamatoti tajā vietā, taču rada sastrēgumu citur. Nu un derētu jau arī piedāvāt alternatīvas kaut ko aizliedzot, līdzīgi kā slēdzot ceļus uz remontiem tiek domāts, pa kurieni tad plūsmu novirzīt.

    Jā, kultūra nav arī uz ceļiem, ne tikai starp tiem, kas sēž sabtr., tas nu ir fakts. Daudzviet kustība tiek paralizēta ar krustojumā stāvētājiem un veidojas apburtais loks, jo krustojumu šķērsot nevar neviens. Kādreiz jau var tā gadīties katram, bet nu ir, ir par traku. Jāpiezīmē gan, ka labāki nav arī sabtr. vadītāji un tiem atšķirībā no vieglā nevar tik viegli apbraukt apkārt. Sabtr. ignorē arī gājēju tiesības, tipisks piemērs uz Čaka/Matīsa krustojuma, kur trolis regulāri stāv pa diagonāli visu gājēju zaļā laiku, kas ir vienlaicīgi visos virzienos. Nez, nevaru sevi pieskaitīt pie ļoti pareizā noteikumu ievērotāja tipa, bet apzināti šķērsot citiem ceļu, likt bremzēt tomēr izvairos. Zinu to sajūtu, kad tev ir zaļais, bet tas ir ciet ar šķērsojošajiem. Nezinu, ko darīt kultūras celšanas labā, vienīgi sākt ar sevi. Un meklēt apkārtceļus vietām, kur masveidā tusējas nekulturālie.

    Ja visām sastrēgumu vietām cauri vestu fiziski atdalītas sabtr. joslas un viņi tiktu laisti tik daudz, lai ar garantiju nekļūtu pārbāzti, kā arī tiktu atrisināts ventilācijas/apkures jautājums, tad tas noteikti motivētu dažu labu reizi arī mani to izmantot, vismaz tad, kad nav jāskraida uz vairākām dažādām vietām dienas laikā.

    Pārdaugava neaprobežojas ar Āgenskalnu, Imantu un Iļģuciemu, ir vietas, kur tramvaja nav, vai arī nokļūt vajag vietā, kur viņa nav, pie tam siļķes tajos tāpat ir tajā laikā. Ja tramvajs dienā rullētu tāpat kā ap plkst. 23iem, tad tas tiešām būtu baigi ok.

    Un vispār, bomzi, kāds sakars lūznim/nelūznim ar kustības raitumu? Manuprāt blīve starp stūri un sēdekli visu nosaka, jo ir gan čammas ar bieziem auto, gan fiksie ar veciem graustiem un kas par to? Pumpas metas, kad ieraugi kādu ar rūsu uz spārna vai? Šādam priekšstatam nav jēgas pēc būtības.

    Laikam jau jāpiekrīt kaut kur minētajam, ka lielākā problēma ir attālums starp māju un darbu, taču ne vienmēr to var brīvi izvēlēties, bet piekrītu, ka to varētu optimizēt. Kaut gan, vai tiešām lielākā daļa no sastrēgumā sēdētājiem ir tikai tie, kas ved savu pēcpusi no mājām uz darbu un atpakaļ bez papildu posmiem? Nu nevarēs nekad paspēt ar to sabtr. dienā nokārtot vairākas lietas. Pēc darba uz veikalu paķert rijamo var, tas arī viss. Kolīdz parādās papildu vajadzības, tas nav iespējams un neticu, ka būtu iespējams arī ideāli sakārtotā sabtr. gadījumā. Kaut vai bērnudārzu tēma. Esmu piedzīvojis, ko nozīmē pavadīt 6 (!!!) stundas dienā trolejbusā/autobusā, lai no mājas aizvestu sīkos pie aukles, tiktu uz darbu plus vakarā tāpat atpakaļ, tas viss Rīgas robežās. Ar auto tas izdarāms 1.5 stundās.

    Par laika izmantošanu – kādus dokumentus vai portatīvo var vilkt laukā siļķu mucā??? Reāli, ja sabtr. ir tik tukšs, ka var apsēsties un arī virsū neviens nespiežas, tad tajā laikā arī ielas ir tukšākas un var ātri nokļūt ar auto.

    Nu nav to argumentu pagaidām sabtr. labā, tas ir tikai rezerves variants, kad auto neiet vai kad paliek štruntīgi ar līdzekļiem. Jādara vēl ir ļoti daudz, lai to padarītu pievilcīgāku šībrīža autobraucējiem, un ne viss prasa milzīgus līdzekļus, vairāk gan vajag racionālu domāšanu.

    Atbildēt
  30. haks

    es novēroju sab.trasportu no malas. ar to man pietiek.
    skaidrs, ka vieglais zem šī 11 tonnas smagā monstra nelīdīs, bet smagais var arī nesabremzēties.
    pirms 3 gadiem pats biju izbrīnīts, kāpēc cilvēciņi vispār lieto personīgo trasportu, jo sab.t. ir lētāks un var nokļūt kur vien vēlies (prasmīgi ieplānojot nepieciešamo laiku).
    bet tad es iegādājos auto. un šogad paņēmu otru auto, lai viens ir man un otrs sievai. lai vairs nav jāizmanto mūsu sab.t.
    vnk sanāča pagājušruden šmuce – kāds apskādēja manu pepelacu un kamēr tas bija remontā man 3 (trīs!) dienas bija jābrauc ar sab.t. sorry, bet ja konduktors mani nostāda par zemisku suni vēl tikai iekāpjot autobusā, tad pat vismazākā cieņa pret visu sab.t. sfērā strādājošo personālu momentā zūd.

    P.S. ārzemēs esot sab.t. izmantoju regulāri.

    Atbildēt
  31. autobraucejs

    Esmu lielu dalju dziives novizinaajies ar sabtransu, bet tagac braukaaju ar auto. Ar korkjiem ir taa – parasti cilveeki zin tikai lielaas ielas, savukaart, ja Tu zini papildceljus, parasti korkjus(iznjemot tiltus) var apbraukt sameeraa aatri. Aatri un nepaarkaapjot noteikumus. Visi seezh uz galvenaas shtraases un sapnjo, kaut arii ir paaris mazi celji, kuri piedaavaa iespeeju izmest liikumu, bet kopveerteejamuu izbraukt marshrutu vismaz 2x aatraak. Sabtransam ir viena laba ieziime – uzliec pleijeri uz ausiim un domaa. Izplaano dienas darbus, nospriek kas un kaa. Ar auto braucot shobriid(ja, protams, negribi ieberzties stulbaa avaarijaa) nav taada iespeeja padomaat briivi un iedziljinoties. Iekaap, tad izbrauc koncentrejoties un esi darbaa. Tikai tad saac domaat kas un kaa. Var jau visu izsveert ieprieksheejaa vakaraa, bet daudzkas aizmirstaas. Arii njemte ar mashiinu NAV maza. Ja remonteesies servisos, tad nopleesiis 9 aadas, parasti vel uzmetiis uz naudu kautko piemetot par daudz. Ir gadiijumi, ka pat normaali nesataisa. Pats njemies – viss ok, bet laika pateerinjsh. Jauno GETZIZTU braaliibai arii nav labi, tehn. apkopes, kas ir nepiecieshamas garantijas saglabaashanai ir nenormaali daargas, tapeec shobriid neko izdeviigaaki tie jaunie vaagji nav. Panjemiet studenta favorite – opel kadett pa 80 LVL un gaseejiet. Ne bail ka nozags, ne kasko, detaljas maksaa 5 LVL spainii. Benziinu neteeree. Un sveetdienaas var aizbraukt uz kurieni gribaas.
    PS: Man nav kadets, tas man bija tiinju vecumaa.

    Atbildēt
  32. Skurstenis

    Neaizmirstam par vilcieniem – arī sabiedriskais transports.
    Rullē nežēllīgi – nekādu korķu un precīzi laiki!
    🙂

    Braucot no kādas ne ārāk attālas pilsētas uz Rīgu, laiks aiziet tikpat, cik ar auto. Auto sākumā brauc ātri, bet tad iesprūst korķos.

    Atbildēt
  33. ivanZ

    Skurstenis :))))))))))))))))))

    Tavs pēdējais komentārs ir zelta vērts!

    Esi kādreiz braucis piektdienas vakaros uz Daugavpili? Iesaku, lai tu saprastu, ko nozīmē vārds “komforts” un “drošība”.

    Kā arī uz “ne pārāk tālām pilsētām” – es noteikti atbraucu ātrāk par vilcienu, kurš apstājas katrā sīkā pieturā, uz to pašu Siguldu vai Salaspili, nepārkāpjot noteikumus 🙂

    Atbildēt
  34. Skurstenis

    ivanZ,
    es tiešām braucu ar vilcienu uz Rīgu pietiekamā drošībā un komfortā. Esmu redzējis cilvēkus, kuri tai pašā vilcienā mācās, kaut ko dara ar portatīvo, kārto papīrus utml.
    Ne jau nu pilns vilciens ar tādiem, bet ir.
    Es pats lasu grāmatas, man ļoti reti ir vajadzīgs kaut ko pastrādāt.
    Tāda ir mana pieredze. Pēdējā – šodien.

    Kā arī braucu uz to pašu Salaspils pusi ar auto – kamēr tiek no Rīgas ārā, tikmēr ar vilcienu sen būtu aizbraucis.

    Secinājums ir tāds, ka viss atkarīgs no konkrēta maršruta un braukšanas laika. Man ir labāk ar sabiedrisko.

    Atbildēt
  35. Meitene

    PAR KO JUUS TE RUNAAJAT? NO RIITA (AP 8njiem) PAMEEGINIET PURVCIEMAA IEKAAPT 3. AUTOBUSAA.
    P.S. VEELAMS NENJEMT LIIDZI DAARGAS LIETAS!

    Atbildēt
  36. japets

    Braucot uz/no darbu, lasu Terru un Ilustreeto zinaatni. Kad shamie beidzas, lasu graamatas. Citaa laikaa nav iedvesmas lasiit. Protams, tas pie nosaciijuma, ja tieku apseesties un ir pietiekoshi gaishs.

    Atbildēt
  37. gerard

    +42 komentārs.
    No rīta ir žēl skatīties uz cilvēkiem, kas tur mīcās – vēl vairāk paliek sevis žēl, kad nākas līst pārpildītā transportā.
    Uzskatu, ka var atrisināt situāciju, lai būtu vērts lietot sabiedrisko. Taču pašlaik es izvēlos maksāt nedaudz vairāk, taču braukt ar savu auto.
    Zelta vērta būtu akcija – ministri un deputāti uz mēnesi pārvietojas pa Rīgu (ieskaitot uz / no darba) tikai un vienīgi ar sabiedrisko transportu. No tā varētu sataisīt lielisku realitātes šovu un es pat pirmās trīs dienas šo šovu paskatītos. Liels pieks būtu vērot inteliģento Birku izkāpjam no tramvaja pie stacijas, Šlesers saliecies kūkumā salijis brauc mikriņā, Puķu Andris no Ulbrokas puses brauc autobusā un pārsēžas uz trolebjusu… Eh 😉

    Atbildēt
  38. Anonīms

    CooLynX, ir noveerota tendence, runaajot par izmaksaam eiropaa, aizmirst piemineet attieciigaas algas.

    pieprasu – rakstu par dazhaadu profesiju parstaavju algaam dazhaadaas valsiits. slabo ? 🙂

    Atbildēt
  39. Droom

    ANONYMOUS: arzemes noskaidrot algu ir viegli. Atver darba piedavajumus un lasi lidz nemanjai. Tas LR neko nevar saprast. Gribetu braukt uz LR un mekleju lenam darbu, bet es netieku gudrs ko nozime “konkuret spejigs atalgojums” vai “atbilstoshi tirgus limenim”. Kam konkertspejisgs? kadam tirgum? hren sapratisi… nu tas taa, mana problema..

    par cenam un komfortu.. nu LR labprat izmantoju vilcienus, bet citadi labak ar auto.. Kaut ka nesaista. Un jaa, nav jau nekas ari tik pardabisks aaaarzemeeees.. nu tiraks, nu atraks, bet tapat pietura janikst, maksa ar vairak.. katra valsti savi plusi/minusi

    Atbildēt
  40. Stefuks

    Nu principaa man jau liekas pati ideja auzaina, ka ir jaamaksaa par braucienu.

    Laika biljetes kaa daudzaas Eiropas valstiis buutu tikai normaali. Njemsim par piemeeru to pashu Berliini – dienas biljete maksaa 6.10EUR laikam, bet toties ar to tu vari braukt ar jebkuru transportu no vienas pilseetas malas uz otru. Paarkaapt citaa transportaa, ja juuti, ka ar to buus aatraak.

    Bet te? Iekaap sava stulbuma peec autobusaa no Juglas uz centru, chunchini pa 0.4Ls, seedi korkjii, bet ” zhaba dushit” paarkpaat tramvajaa, lai galaa nokljuutu laiciigaak….

    Atbildēt
  41. vanna

    Vai esat arī piefiksējuši braucēju kultūru no rītiem un vakarā, mana pieredze rāda, ka no rītiem korķi vismaz pa centru ir mazāki (var jau būt ka izvēlos pareizos ceļus), bet vakaros spārnotie lidotāji, kuriem arī pretējā virziena tramvaja sliežu klātni nav šķērslis ir ievērojami vairāk. Gan jau ka ar nerviem ar tas pasākums saistīts, no rīta visi priecīgi, vakarā noguruši pēc darba…

    Bet runa jau ir par sab. transp. maksu – kad pacēla uz 30sant bija liela brēka, tagad jau uz 40-50sant., tiešām nav ko auklēties, lieciet tos pašus 60sant kaut vai un tad pietiks ij naudiņas jauna transporta iegādei, ij infrastruktūras sakārtošanai tā sacīt amortizācija, jo izskatās ka šobrīd tā kā lāpās, it kā pacēla, bet vēl par īsu, tas gan laikam arī visnotaļ straujās inflācijas kāpšanas dēļ nebija īsti paredzams.

    A par ārzemēm, Helsinkos un Berlīnē ir gadījies pabūt, nu patīkami tomēr, ka kaut kā tur jauki un sakārtoti tas pasākums, laikam liels pluss šīm abām vietām ir tas, ka daudz kur var pārvietoties ar metro, LV tādas iespējas nav. Lai arī tajos pašos metro gadās tā pat kā LV vilcienos – silķēs, tās pašas vecās siļķes.

    Prieks gan par to ka tomēr tiek kaut kas darīts sab. transporta labā, ir gadījies redzēt smukus jaunus trolejbusus, arī vilcieni aizvien vairāk tiek modernizēti, un arī sab. transp. joslas vairāk parādījušās un tiešām tiek ievērotas, tikai sāpe par to ka vietām nepārdomāti, kaut vai tā pati 13.janvāra iela – it kā jau viss ok, bet tiem autobusiem, kas brauc pa šo joslu ir pirms tilta jāpaspēj pārkārtoties no abās uz kreiso pusi…

    Atbildēt
  42. Atbalss: Domā par laika biļetēm Rīgas sabiedriskajā transportā » Pods.lv - Latvijas interneta pods

  43. Taka

    Mhm… kaut kā visi komentētāji ir piemirsuši ka Rīgas sabiedriskais transports STAGNĒ. Jaunākās tramvaja sliedes ir 70-to gadu otrajā pusē atklātais 4. tramvaja maršruts uz Imantu. 2. tramvajs tā arī palika neaizvilkts līdz Bolderājai. Kāpēc jūsuprāt Deglava ielai (un ne tikai tai) ir tā mazā paralēlā ieliņa? Autiņu parkošanai? Korķu apbraukšanai? Kam tās tramvaja sliedes uz Zemitānu tilta ir domātas? Smukumam, vai? 🙂
    Vecu tramvaju nomaiņa ar jauniem ir esošā parka uzturēšana. Nekas vairāk. Nepieciešama lieta protams, bet tā nav attīstība.
    Gēteborgā piemēram tramvajam vispār ir zaļa josla – kā tramvajs tuvojas luksoforam, tā uzreiz zaļais. Autobusi uzbrauc uz tramvaja sliedēm pieturās, jo tās ir kopīgas.
    Ja Rīgas Satiksme beidzot nesāks nodarboties ar ilgtermiņa investīcijām un būvēt jaunus tramvaja sliežu ceļus, neredzēt mums uzlabojumus.
    Tāpat par dzelzceļu – cik gadus jau mīca to lēmumu par vilciena palaišanu uz Bolderāju? Tā arī neko nav izlēmuši.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.