Mājas DSL PIL

Pēc komentāriem spriežot šķiet, ka šī kārtējā jautrā Lattelekom izdarība ir gājusi pie sirds daudziem Mājas DSL lietotājiem. Mēģināšu paskaidrot kapēc es nevēlos piespiedu kārtā izvēlēties *uzlaboto* Mājas DSL pakalpojumu PIL (pakalpojumu izvēles logs).
Jau iepriekš esmu nedaudz aprakstījis šī pakalpojuma darbības principus. Rakstos minētā SSG tehnoloģija tas pats PIL vien ir. Tapēc mēģināšu neatkārtoties un rakstīt tikai par jaunāko informāciju, ko esmu uzzinājis. Diemžēl tie lielie zinātāji no Lattelekom, kas solījās uzrakstīt par šo pakalpojumu sīkāk tā arī neko neuzrakstīja. Mēģināšu pamatot secinājumus balstoties uz baumām, jo pakalpojums būs pieejams jau no 13.maija, bet nekāda oficiālā informācija ar paskaidrojumiem nav pieejama … labs mārketings – pārdodam kaķi maisā, bet paši īsti nezinam kā viņš izskatās 🙂

Principā jau rakstam vajadzēja tapt pirms nedēļas, kad manās rokās nonāca Dienas Bizness ar Mājas DSL PIL reklāmiņu, bet nesanāca kaut kā. Lai vai kā, bet es atļāvos šo reklāmu ieskanēt, lai būtu ilustrācija pie raksta.
Reklāmu jau noteikti, ka lielākā daļa ir redzējusi/lasījusi dažādos mēdijos. Tātad, ko reāli piedāvās Lattelekom ieviešot šo te piespiedu brīvprātīgo PIL?

Kvalitatīvi izmantot interesantu saturu – filmas, mūziku, spēles.

Tātad līdz šim mēs nekvalitatīvi izmantojām neinteresantu saturu? Vai kā? 😉 Šāda tipa *kvalitatīvs* saturs mūs sagaida katru reizi, kad mēs izvēlēsimies paskatīties filmas vai paklausīties mūziku… manuprāt par šādu saturu varētu paaugstināt pat pakalpojuma cenu.

No Apollo palīdzības dienesta sniegtās informācijas sapratu, ka ātruma palielinajums nebūs. Arī piedāvātajā līgumā nav minēts minimālais ātrums, bet ir tikai maksimālais, kas ir 256kbit/s kā līdz šim. Attiecīgi nav skaidrs kurā vietā parādīsies šī papildus kvalitāte. Un tāpat kā agrāk problēmu gadījumā draudzīgi nu jau AOL lietotāji izvilksim savus čupa-čups un nedaudz pasūkāsim, jo līgumā nekas par minimālo ātrumu nav minēts. Neviens taču nevarēs apstrīdēt, ka arī 5 baiti sekundē ir ātrums, kas tiecas uz maksimālo līgumā noteikto 🙂
Vēstulītē kuru šorīt saņēmu nebija nekas konkrēts minēts par šiem papildus pakalpojumiem. Tā caur ziediņiem viss baigi labi – galvenais paraksties. Principā parakstot šādu līgumu jebkurš jurists pateiks, ka pats vien esi vainīgs, jo kāpēc gan tu parakstīji to, ja reiz nepiekrīti? Parasti noslēdzot līgumu tiek pievienots arī līguma pielikums, kurā, tad arī ir minēts uz kādiem noteikumiem un par ko tiks maksātas attiecīgās summas. Lattelekom nevēlas spēlēt godīgu spēli un visiem iespējamiem veidiem mēģina padarīt klientu par muļķi.

Kontrolēt un mainīt Mājas DSL pieslēguma parametrus

Interesanta frāze, ne? Man kā tehniskam cilvēkam tas asociējas ar tīri tehniskām lietām – mainīt pieslēguma ātrumu, konfigurēt dažādus parametrus, kas ir saistīti ar manu interneta pieslēgumu, bet tieši ar pieslēgumu. Patiesībā jau nemaz nezinu, ko tur varēs mainīt, bet vai to maz zin paši pakalpojuma sniedzēji?

Ar paroli nodrošināt labāku datu drošību? Ja ir vēlme izmantot drošu pieslēgumu, tad vismaz normāli cilvēki izvēlas VPN (virtual private network) un nevis kaut kādu mistisku PIL.

Kaut kā apnika sviestu kult… tagad konkrētāk par to, kas man nepatīk šajā pasākumā un kapēc es uzskatu, ka tas vairs nav pilnvērtīgs interneta pieslēgums.

Tātad pēc visa spriežot pilnīgi visi Mājas DSL klienti, grib viņi to vai nē, tiks pārslēgti uz šo PIL pakalpojumu. Tas vienkārši notiks neatkarīgi no tā vai līgums tiks parakstīts vai nē.
Pēc noteiktā datuma katru reizi, kad mēs vēlēsimies izmantot inernetu mums obligāti nāksies atvērt pārlūku un ierakstot jebkuru adresi tas automātiski atvērs šo te PIL lapu. Un tikai pēc paroles ievadīšanas mēs varēsim izmantot interneta pieslēgumu.
Tagad iedomājamies reālu situāciju, ka esam veiksmīgi no disketītēm uzinstalējuši teiksim Linux distributīvu Debian. Es tādu atļāvos vienreiz joka pēc uzlikt. Lejupielādēju ap 50mb instalācijas failiņus un uzinstalēju minimālo paketi. Pirmā lieta, ko es parasti daru pēc jaunas OS uzlikšanas ir pārstartēju datoru un ielienu tīklā, lai pārbaudītu vai man ir kaut kas izdevies vai nē. Tagad atceramies, ka man ir minimālā instalācija kurā nav x-logu un viss notiek konsolē. Papildus programmas vajag lejupielādēt no interneta, bet AOL variantā mēs netiekam internetā, jo neesam autorizējušies. Savukārt autorizēties mēs varam ar pārlūka palīdzību, bet pārlūka mums nav, jo netiekam internetā…

Pieņemsim, ka Lattelekom piedāvātais pieslēgums nav domāts lietpratējiem un cilvēkiem, kas vēlas kaut ko jaunu apgūt, lai tā būtu. AOL arī Latvijā ir AOL. America OnLine = Apollo OnLine? Kur mans hamburgers…

Esmu dzirdējis par vēl vienu ļoti patīkamu ekstru, ko piedāvās šis PIL pasākums. Ja lietotājs kādu brīdi nelieto internetu, teiksim aiziet padzert tējiņu un šis pasākums nedaudz ieilgst, tad gudrā PIL sistēma pēc noteikta laika atslēdz lietotāju no tīkla un atgriežoties jau ar siltu tējiņu nāksies logoties pa jaunam sistēmā. Forši ne. Bet, ja ir vēlme netikt atslēgtam, tad nāksies lietot kādu pingotāju… Es sev pasūtīšu krekliņu ar uzrakstu – AOL rulz! PIL forever.

Ai nu sviests…

Apollo palīdzības dienestā man pateica, ka man IR tiesības noignorēt šo piesūtīto līgumu 705Kb. Es šo iespēju arī izmantošu un netaisos neko parakstīt kā arī nosūtīt. Jo vairāk cilvēku noignorēs šo pasākumu, jo lielāks spēks tam visam būs. Iespējams, ka tas *gudrinieks*, kas šo visu sviestu izdomāja arī aizdomāsies, ka naudu maksājam mēs un bez mums viņa plāni nevar tikt realizēti… tāds nieks, bet patīkams, lai arī naivs.

P.S.
Apollo savu neizdarību rezultātā jau zaudēja klientu – firmu kurā es strādāju, jo bija izvēle un izvēlējāmies pēc mūsu domām kvalitatīvāku pakalpojuma sniedzēju. Ar Mājas DSL notiks tieši tas pats. Vienīgi tas nebūs šodien vai rīt. Draugi mīļie tak palasiet vienreiz, ko cilvēki raksta un padomājiet ar galvu. Pat, ja no jūsu atejainā pakalpojuma atteiksies (sākumā) tikai zinoši cilvēki, tad jaunus klientus jums vienkārši nespīd dabūt. Slikta slava izplatās daudzreiz ātrāk nekā laba. Un iesācēji pirms izvēlēties kādu konkrētu pakalpojumu noteikti konsultēsies ar paziņām, kas būs zinošāki. Kādus ieteikumus viņi saņems nav nemaz tik grūti uzminēt.
Un, ja jūs, kas šobrīd domā par Mājas DSL jautāsiet man, tad es viennozīmīgi teikšu NĒ un vēlreiz NĒ, ja ir alternatīva…

81 thoughts on “Mājas DSL PIL

  1. cubrix

    mjaa.. Tas, ka hdsl reaali sux ir skaidrs… Ja vinji man uzliks to PIL (kaut arii neesmu sanjeemis nekaadu liigumu no vinjiem) tad momentaali atsakos no shii meesla un izveelos ko labaaku un kvalitatiivaaku 🙂
    apnjemos ieveerot Lattelekom SIA telekomunikaaciju pakalpojumu lietoshanas noteikumus un samaxaat par sniegtajiem pakalpojumiem reekjinaa noraadiitajaa terminjaa hmm.. Parasti, ja sniedz kaadu pakalpojumu, tad arii ir noteikta cena par sho pakalpojumu… 😀 Ai ZB, jau 😛 viens taapat ir skaidrs – Lattelekom sux

    Atbildēt
  2. GT

    Eu, bet, ja viņiem būs automātiskais sesiju kill’s, tad takš vajadzētu varēt arī juridiski uzbraukt par to, ka tas nav pastāvīgais pieslēgums. T.i. jaunajā vienošanās, protams, neiet runa ne par kādu interneta pieslēgumu – tikai par datu pārraidi. Bet pakalpojums, ko es savulaik pasūtīju bija tieši pastāvīgais pieslēgums. Tātad tiek mainīta būtiska pakalpojuma sastāvdaļa, kas nekādi nav uzskatāms par upgrade.

    Atbildēt
  3. RameX

    Njaaa – PIL/SSG whatever miskasta, murgs – zachem man vajag veeel kaukadu lieku paroli lai tiktu interneta ja man ir PASTAAAVIIGAIS tjipo interneta piesleegums – bet ja ta fakin sisteema tevi rubii nost no interneta ja tu kauko nedari vai tad tas ir pastaviigs interneta piesleegums ? skumiigi pievienojos coolynx un dodos mekleet maiku ar uzraxtu AOL Rulez

    Atbildēt
  4. JG

    Kam interesē tā “mistiskā” SSG tehniskā puse var izlasīt te http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/6400/feat_gd/12_1_5/ssg.htm.
    Šeit var nolādēt to pašu aprakstu PDF formātā: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/dsl_prod/6400/feat_gd/12_1_5/ssg.pdf

    Atbildēt
  5. GT

    Tas iznāk tāpat kā, piemēram, nosacījums priekš telefona lietošanas “ja Jūs dienas laikā nevienam neesat piezvanījis, mēs bloķēsim līniju. Ziniet, citādi visādi ļauni cilvēki varētu mēģināt ielauzties Jūsu dzīvoklī un zvanīties uz nebēdu. Nē, Jūs neuztraucieties, no šī tālruņa joprojām varēs piezvanīt mūsu palīdzības dienestam un palūgt, lai līniju atbloķē”. SVIESTS!!!

    Atbildēt
  6. Budzis

    1) neticu ka taa ir 100^% reklaama no rozaa avizeles! Nu neticu 🙂
    2) Diemzeel peec ltk monopola atcelshanas nekas ipashi nemainiisies – tie, kas spetu konkureet ar Apollo, atsakaas no darba ar privaatajiem (Telia, Latnet, Delfi) un palik pie korporatiivajiem. Vai arii delegee sho servisu biitiit siikakiem kantoriishiem, kam taa ir taada blakus nodarbe – FAO, Baltkom, TeliaMTC. Kaads serviss un cena tam ir, gan jau zina visi. Atsevishkos mikrorajonos darbojas “pagriides” kantoriishi, kurus atrast ir neiespeejami un briizam gadaas dazaadas ziepes. Bet ko lai dara paareejie? Tiem tuvaakos 10 gadus vien atliek draudzeeties ar LTK…

    Atbildēt
  7. TrZ

    Buus, buus jauni klienti 🙁 Jo taa sliktaa slava jau galvenokaart izplataas starp zinaataajiem, zinaat-gribeetaajiem un tiem, kas domaa, ka zina; savukaart tirguu paraadaas liels skaits chainjiku, kuri 1kaarshi neorienteejas pakalpojumu klaastaa, uzskata LTK par uznjeemumu, kas uzticamaaks par “visaadaam kaktu firmeleem”, utt. :(((

    Atbildēt
  8. bforce

    jaa skumji. reality strikes kaa vienmeer. un protams ka klienti buus. viss rit savu celju : pavisam driiz shis PIL vienkaarshi kljuus par NORMU un neviens tiinis vienkaarshi nespees iedomaaties ka var buut savaadaak : “kaa, nu bet logjiski lai es vareetu uzraut gamuchus man jaaievada parole”. un viss. un diemzheel taa ir taa klientu masa kura maksaa reaalu naudu reaalam lattelekomam kuram ir pilniigi po par atsevishkju aktiivistu aktivitaateem. ak dies – nu paaris klientu nospraags – nu un?

    derdz jau derdz.

    Atbildēt
  9. desElta

    Nu lielie Delphi,Telia privaataas sarunaas vienkaarshi pasaka: “Tadu suudu uz taadiem noteikumiem mees nevaram atljauties piedaavaat” (domaats HDSL) Takaa maajas useriem liidz 2003 gada beigaam nekas cits nespiidL:(

    Atbildēt
  10. GT

    Grrr… Izkāpu no autobusa, ieraudzīju pieturā Mājas DSL reklāmu, až, kieģeli gribējās meklēt – pastāvīgs 24 stundu interneta pieslēgums. Vai tas neož bikiņ pēc krāpniecības? Interesanti, kā LTK definē “pastāvīgs interneta pieslēgums”? Jaunajā formātā es HDSL drīzāk saskatu fiksētas maksas iezvanpieeju. Tad jau caur modēmu iezvanoties 9008080 un nemetot nost konekciju man arī ir “pastāvīgs pieslēgums”. Tā, vai? Grrr… Man nav iebildumu, ja LTK ievieš jaunu pakalpojumu PIL. Kas gribēs, tas izvēlēsies un lietos. Bet man ir iebildumi, ja patvaļīgi maina esošo pakalpojumu. Starp citu, līgumā ir punkts, ka izmaiņas pakalpojumos notiek pēc klienta pieteikuma. IMHO tas, kas atnāca pa pastu, arī ir pieteikums, kuru sagatavoja manā vietā un cer dabūt parakstu. Saskaņā ar līgumu, pēc savas iniciatīvas LTK bija tiesības manipulēt ar vietējo sakaru zonām, telefona centrālēm, tarifiem… Bet ne ar pakalpojumiem.
    P.S. Lūdzu neņemt šo visu pārāk nopietni – neesmu jurists, vienkārši zlobnijs programmētājs.

    Atbildēt
  11. Janiz

    p*sec. taga nezinu ko dariit. suutiit apakalj to lapeli vai nee. un vakar nab 8008040 tikai peec 5 min runaashanas un skadroshanas, peec divaam klusuma pauzeem tikai pateikts – NOTEIKTI jaasuuta. bljin, un uz jautaajumu kas notiek briidi kad ir diskonekts or whatever, zvaniet apollo help desk. a tiem kaa likums – atvainojiet, shobriid visas paliidziibas liinijas ir aiznjemtas. fck. kaa man besii ka sachakaree sameeraa normaalu lietu. ok, daargi jau ir, bet citas iespeejas man nau 🙁

    Atbildēt
  12. coolynx

    JG: vienīgi viņiem nebuus CISCO 6400 modeļi, bet gan vecāki 5xxx kaut kādi. Vismaz tā man teica cilvēks, kas ar to strādā.

    Atbildēt
  13. Lasiitaajs

    Tā nui tas pie mums ir. LMT nelaiž cenas lejā, savukārt Baltcomams strādā nestabili, un tam nav normāls tīkla pārklājums. Ja kaut ar 1 kāju izkāp ārpus Rīgas, pieslēdzies vien LMT. Tāpat ar LTK. Tiem 3500000 kas dzīvo ārpus Rīgas centra nav, un nekad arī nebūs cita normāla pieslēguma kā caur LTK (ar ļoti maziem izņēmumiem). Varam jau bļaut, ka LTK SUX, tomēr 3500000 ir jāizvēlas starp ļoti sliktu un sliktu pieslēgumu. Lūk to sauc par MONOPOLU, un kamēr tā būs LTK var uzspļaut atlikušajiem 500000 ar iespējamajām alternatīvām…

    Atbildēt
  14. Hustler

    Ko nozīmee drošība? Priekš kam? Lai mana vecmutere nesērfo pa internetu kamēr es nēsmu pie PC? …man jau nav žēl… Telekoms tikai atkal ir izdomājis jaunu veidu kā kāst naudiņu. Nu viņi jau iziet uz to, ka lielākā daļa ir parasti lietotāji bez īpashaam vēlmeem attiecībā uz pakalpojumu. Tiem kas šeit raksta komentārus ir “necilvēki”, kuriem vajag atvērtus portus, nav vajadzīgas visādas mistiskas paroles & stuff like that. Bet lielākā daļa parasto lietotāju drošvien ir pricīgi, ka viņiem mājās ir “pastāvīgais” pieslēgums un viņi var apskatīties tvnet un nočekot mailu & so on…. Bet man ir kaads jautājums (nu mosh kāds zin)… Man mājās ir 2 PC, kas izmanto šito “burvīgo” piesleegumu. Bet viss ruļī caur LINUX routeri (trešo kompi) un HUB. Vai sanāk tā, ka principā es to vairs nevarēšu izmantot??? Jo mosh kad routers mēģinās connectēties i-netam tad telekoms nelaidīs to klāt, jo vajadzēs ievadīt “drošības” paroles?????????

    Atbildēt
  15. OK

    Tas viss ir baigi cool, ko sarakstījāt. A Jums neliekas, ka PIL pasākums dos papildus maizi(lasi: attīstīs e-komerc)Jums – krutajiem IT džekiem. Izlasiet zemāk rakstu no DB un padomājiet par to. Es ticu, ka pec 2-3 menešiem, kad emocijas noplaks, klusībā atzīsiet, ka PIL ir normāls risinājums, lai privātie useri saņemtu pamatpakalpojumu (pieslēgums pie i-neta etc.)un papildus pakalpojumus, kas sirdij tīk.
    Lattelekom gaida DSL satura piegādātājus
    Publicēts: 15:56 04.04.2002 Autors: Juris Kaža
    Lattelekom vasaras sākumā gaida sadarbības partnerus, kas var radīt saturu jaunam ātrgaitas interneta pakalpojumam Pakalpojumu izvēles logs. Lattelekom jaunā biznesa daļas programdirektors Jānis Ligers sacīja, ka runa ir par pakalpojumiem, kurus piedāvās Mājas DSL pieslēgumu lietotājiem. Par šo pakalpojumu izmantošanu Lattelekom iekasēs t.s. mikromaksājumus — pārdesmit santīmus, ko pieskaitīs klienta telefona rēķinam. Sākotnēji Lattelekom piedāvās dažus bezmaksas pakalpojumus, tostarp filmas Vella kalpi noskatīšanos. Lattelekom interneta pakalpojumu sniedzēja Apollo pārstāve Valērija Gapoņenko teica, ka satura piegādātājiem varot piedāvāt dažādus risinājumus, sākot ar saiknes uzstādīšanu un beidzot ar pilnīgu darbības vides nodrošināšanu noteikta pakalpojuma sniegšanai.

    Atbildēt
  16. coolynx

    OK: emocijas noplaks, tad, kad būs reāla konkurence, kas jau ir dažos rajonos, kur cilvēks var izvēlēties un arī izvēlas normālu interneta pieslēgumu, kas NAV Mājas DSL, jo AOL tipa pasākumi vismaz mūsu mentalitātei vēl nav tuvi un ceru, ka tā arī būs turpmāk. Tas, ka jums tur telekomā kāds ir galvu saspiedis un domā tikai par savu peļņu paļaujoties uz monopoltiesībām ir ļoti labi, bet tā netaisa biznesu. Un kapēc pēc tavām domām tieši Mājas DSL esošie klienti ir saspringuši un pilnīgi neviens nav izteicis vēlmi, ka viņam šī AOL padarīšana baigi patiktu? Varbūt tāpēc, ka tādu nav? Vai arī tāpēc, ka neviens neredz reālu uzlabojumu, bet gan tikai pasliktinājumu šajā pakalpojumā.
    Es uzskatu ka maksāt 30ls par vienkāršu Mājas DSL iezvanpieeju ir pārāk dārgs prieks, lai pārlūkotu websaitus un skatītos Apollo piedāvātos *kvalitatīvos* papildus pakalpojumus, kas man izmaksās mikromaksājumus kuru rezultātā mēneša beigās varēšu atskaitīt makrosummiņu…

    Atbildēt
  17. Anonīmais

    Ir kāds redzējis tos Velna Kalpus, kas tiek piedāvāti? Kvalitāte ir vienkārši neciešama. Vai tiešām paši Lattelekom darbiieki ir ar mieru skatīties tādas kvalitātes filmas un par tām vēl maksāt?
    1) Ir pilnīgi skaidrs, ka pa 256k kanālu neko labu piegādāt vispār nav iespējams (var jau laikam ar to SSG uz filmas skatīšanās brīdi paplest to kanālu, bet tas ir samērā piņķerīgs pasākums, ja tikai tur nav vajadzīga atkal jauna versija)
    2) Kurš Latvijā ir ar mieru maksāt par filmas skatīšanos uz datora ekrāna no interneta? Bezmaksas Divx;-) jā lūdzu, bet maksāt! Go back to reality! Pat pasaulē tās lietas ar multimediju maksas saturu pagaidām neiet. Pie tam maksa par šo pieslēgumu jau ir pietiekoši augsta, lai vēl papildus maksātu par filmām, kuras daudz labākā kvalitātē var paņemt nomā uz VHS vai DVD vai arī skatīties TV1000.
    3) paroles un drošība. Kāds šobrīd ir drošības apdraudējums bez paroles ejot internetā? Maksāta tiek fiksēta maksa, tāpēc neko vairāk notērēt kā Ls 27,80 nevar pat gribēdams (pēc jaunās sistēmas ieviešanas visticamāk ka varēs un bērni to pat varēs izdarīt nejauši). Hakeri pieslēgties no malas tāpat diez ko nevar – ne katram ir tas DSL un uzminēt to nav viegli, par tādiem gadījumiem arī nav dzirdēts. Ļaunprātīgas rīcības internetā no mana datora? Par to es atbildu pats un tas pat ir minēts līgumā. Pie tam ar jaunajām MS operētājsistēmām WinXP un Win2K ir samērā lielas iespējas veidot šos kontus jau lokāli ar pietiekošu drošibas līmeni.
    Te derētu atgādināt par tādu Lattelekom pakalpojumu kā Parole Plus. Savā laikā tik tiešām bija problēmas ar nelegālu pieslēgšanos un nevēlēšanos maksāt par telefona rēķiniem un zvaniem uz 900-tajām līnijām. Vai tāpēc Lattelekom uzlika katrai līnijai paroli, kura jāievada pirms katra zvana? Nē – tas ir izvēles pakalpojums. Kāpēc tā pat nevarētu būt ar Mājas DSL?
    Kāpēc LMT un Tele2 neuzliek paroli, kura bez SIM kartes aktivizācijas pin koda vēl būtu jāievada pirms katra zvana? Tas taču būtu tikai loģiski pēc Lattelekom domāšanas – jo tad palielinās drošība un neviens nevarēs paņemt manu mobilo un no tā piezvanīt, ja būšu to atstājis autobusā uz pakaļējā sēdekļa!
    Esmu ar mieru atteikties no jebkādām pretenzijām (rakstiski) par hakeru un citu neliešu iespējamām ļaundarībām no mana DSL konta, tikai nelieciet man to paroli. Tikai dodiet šo “Vēl modernākā pakalpojuma” izvēles iespēju!
    Visloģiskāk no Lattelekom mārketinga puses būtu sarīkot preses konferenci un izskaidrot jauninājumu būtību, kā arī atbildēt uz visiem jautājumiem.

    Atbildēt
  18. procesors

    Cik sapratu siteemaa PIL, vispirms ir jaapieregjistreejas lai tiktu internetaa, bet kaa buus, ja man buus web serveris uz kompja, tad vinjsh straadaas tikai tad kad es ielogojos?

    Atbildēt
  19. coolynx

    Pilnīgi piekrītu Anonīmam Mājas DSL lietotājam par šīm muļķībām no Lattelekom puses.
    Patiesībā jau Lattelekom brīvprātīgi piespiedu kārtā uzspiež šo pakalpojumu tikai tāpēc, ka šobrīd nav iespējams pilnībā kontrolēt Mājas DSL klientus un pilnīgākas kontroles vajadzībām tiek it kā uzlabots pats pakalpojums ieviešot šādu sistēmu. Rezultātā klients kļūs pilnībā atkarīgs no Lattelekom, lai gan arī šobrīd ir atkarība, bet pēc PIL ieviešanas tā jau būs 100% un piedāvās iespēju vēl vairāk slaukt klientus piedāvājot vēl nesakarīgākus pakalpojumus. Patiesībā jau nebrīnīšos, ja arī par tā paša Apollo portāla skatīšanos sāks pieprasīt naudu, lai arī klients ne reizi tur neiegriezīsies. Tas izklausās absurdi, bet viss šis pasākums ir viens liels absurds.
    Tā kā izvēle ir jūsu jeb nedaudz papildinot Apollo saukli – dari kā tev labāk un izvēlies citu IPS.

    Atbildēt
  20. coolynx

    procesors: Mājas DSL PIL būs nedaudz uzlabota iezvanpieeja. Ja tu vari uz iezvanpieejas palaist webserveri un tu to vari izdarīt, tad arī uz Mājas DSL to būs/ir iespējams izdarīt. Cits jautājums ir cik ilgi tas būs publiski pieejams, bet tās jau ir nianses 🙂
    Bet, ja nopietni, tad Lattelekom šajā sakarā ir strikti noteikusi, ka šis pakalpojums NAV paredzēts ftp/web vai kādu citu servisu izmantošanai veidojot savu serveri. Tādām vajadzībām ir jāiegādājas profesionālie pieslēgumi Ultra DSL. Tā kā nepilnvērtīgais Mājas DSL ir domāts tikai un vienīgi web lapu pārlūkošanai un nekam citam.

    Atbildēt
  21. Janiz

    kriit uz nerviem shitie suudi. kaada velna peec es nevaru tureet savu web/ftp? :> man biezhi ir vitaali nepiecieshams piekljuut no darba maajas pc, lai downloadotu/uploadotu dazhus dokumentus etc. man taadeelj buutu jaaiegaadaajas kau kaads UDSL :> man ir labi kaa ir taga. negribu nekaadas paroles, gribu normaalu briivu pieeju. mums .lv nav algas kaa citur pasaulee. un citur pie tam nec ir daudz leetaax nekaa mums. ritiigs s.u.x buus shis pasaakums. saaku mekleet jau kaut kaadas alternatiivas, kuru vienkaarshi NAV.

    Atbildēt
  22. Jedi

    Nju, Ziepniekkalns, Sarkandaugava, Teika, Cjiekurkalns var apjautaaties par piesleegumu kabeljTV firmaa LIVAS (www.livas.lv) Ja nu kaadam izpaliidzeeju, tad npk. Gaishu dienu!

    Atbildēt
  23. TQ

    Nezin kapec man liekas ka es tagad to veestuli noignoreeshu, bet kad man 13.maijaa paraadiisies logs kur vajadzees ierakstiit paroli taa rukaas.

    Atbildēt
  24. coolynx

    TQ: tieši tāpat kā man un visiem pārējiem Mājas DSL lietotājiem neatkarīgi no tā vai kāds parakstīs šo līgumu vai nē. Tas jau ir *izlemts* augstāk… bet neparakstot līgumu mēs izrādam savu nepiekrišanu un LTK principā neko nevar izdarīt, jo līgums var tikt noslēgts TIKAI abām pusēm vienojoties par abpusēji izdevīgiem noteikumiem. Šobrīd ir bijis tikai piedāvājums uz kuru vismaz no manas puses nenotiks nekāda reakcija, kas nozīmē, ka būtu jābūt nākošam piedāvājumam vai diskusijai par pakalpojuma maiņu, jo tas Mājas DSL uz kuru mēs parakstījāmies nav tas PIL, kas pēc 13.maija tiks piedāvāts. Attiecīgi ir jāpārskata pakalpojuma tarifi un līguma noteikumi. Esmu gatavs diskusijai.

    Atbildēt
  25. zive

    Tā, laiks arī man kaut ko pateikt. Ilgi un dikti lasīju visu šo tekstu, visus komentārus. Kaut šobrīd atrodos no visa šī nedaudz tālāk (domāju ģeogrāfiskā nozīmē), tomēr savs viedoklis man ir. Šobrīd atrodos Vācijā, un, kad vācieši sadzirdēja, cik mums maksā telefonu sarunas un cik maksā DSL pakalpojums, tad jamie atsēdās… Pie viņiem pa tiem pašiem 30 Ls var dabūt 2 Mbit DSL pieslēgumu, pie kam ar 300 bezmaksas sarunu minūtēm mēnesī, no kurām 200 vietējām pilsētas sarunām, 100 – valsts robežās. Protams, ka to nepiedāvā Vācijas telekoms, kas ir tik pat neiecienīts ka LTK (arī monopols), bet gan Hanzanet vai kaut kas tamlīdzīgs (neatceros precīzu nosaukumu). Arī man Latvijā ir savs HomeDSL. Lai arī bija pārtraukumi darbībā, par pakalpojumu nesūdzējos, jo tas tomēr IR lētāk par iezvanpieeju. Pie kam man visus portus atvērabez nekādām ierunām, vēl tagad no Vācijas varu ieslēgties savā Linuzā un veikt jebkādas konfigurācijas (SSH protams).
    Nu par hDSL PIL. – Ja runā par to, ka pēc idle time jamais pats atreģistrējas, tad uzskatu, ka 1) jābūt iespējai pie “lielajām konfigurācijām” šo iespēju atslēgt, 2) uzskatu to par tādu pašu opciju, kā uzlikt Windozei SkrīnSeiveri ar parametru – “pie atjaunošanās prasīt paroli”, vai kā zem NT – loginu, 3) tieši pēc šāda ScreenSaver principa LTK var teikt tikai to labāko – viņi takš rūpējas par klientu drošību (ne ērtībām!) – tad neviens nevarēs lietot internetu no tava logina, ja tu būsi atstājis to ieslēgtu un aizgājis prom. (Piebilde GT – Es domāju, ka juridiska uzbraukšana te neko nedos, jo pastāvība no tā nemainās pieslēgumam, ja ik pa laikam jāpārlogojās. Jebkura normāla drošības sistēma uztur iespēju zaudēt aktīvo loginu pēc ilga laika dīkstāves) – Par paroli pirms interneta lietošanas. Es sapratu, ka pašā pirmajā pieslēgšanās reizē ir jāievada adrese www.majasdsl.lv (vai www.homedsl.lv – neatceros) un tad tu ievadi LTK iedoto paroli, NOMAINI uzreiz un tad iekš konfigurācijas uzstādi savus iestādījumus. Es pieļāuju iespēju, ka var uzstādīt, ka defaultā palaižas uzreiz pieeja internetam BEZ visādām parolēm. Tās paroles vairāk domātas kā akounts, lai izmantotu papildpakalpojumus – veikt pirkumus Internet veikalā, izmantot VPN (starp citu, to viņi arī piedāvās, tikai nosaukuši zem latviskā nosaukuma) utt. – Tāpat es pieļāuju domu, ka daži atsevišķi pakalpojumi varētu būt uz lielāka ātruma, jo tās mazās baltās kastītes, ko LTK darboņi uzstāda jums mājās ar hDSL pieslēgšanu, laiž cauri līdz 2 Mb. Tātad – arī UltraDSL lieto tās pašas. Tātad pastāv iespēja, ka speciālais papildpakalpojums, iespējams papildus samaksa, piem. Videokonference var izmantot augstākus ātrumus. Defaultais pa ceto maksu ir tas pats vecais ātrums.
    Pagaidām tik tiešām saskatu daudz priekšrocības tam PILam, kā arī daudz nēertības.
    No vienas puses: Kas te būs tāds, ko es nevarēju lietot līdz šim? Papildpakalpojumi kā autorizēta piekļuva dažādiem pakalpojumu sniedzējiem bija iespējama arī līdz šim, kaut vai Lursoft lapa ar paroli. Protams, ka saucamā “drošība” te būs Nedaudz augstāka… Visur pasaulē (zinu no piemēra Vācijā, kaut vācieši teica, ka Latvijā tam arī jābūt pieejamam) piemēram ir iespēja iezvanīties uz konkrēta ISP (skatīt www.worldcom.com numuru (tas numurs pat varētu būt 800tās sērijas), tad veicot nepieciešamo autorizāciju, ISP savieno tevi ar konkrētas kompānijas VPN. Arī to piedāvās PIL, ja kompānija būs devusi atļauju tev pieslēgties pie jamā tīkla.
    No otras puses: Tiek apgraizīta iespēja turēt savus FTP, HTTP, IRC vai citur serverus. Tāpat domājams, ka problēmas būs izmantojot tādus kā NetMeetingus, kuri prasa vairāku portu caurlaidību, kā arī nezinu vai ICQ strādās. Bet varbūt nemaz tik traki nebūs.
    ES CERU, KA MUMS NETIKS DOTA IESPĒJA STRĀDĀT AR INTERNETA TERMINĀLIEM
    Cieņā uz lasītājiem, CoolLynx un LTK – Zive

    Atbildēt
  26. zive

    Piebilde: Jā, tas hDSL nemaz tāpat nav piemērotākais variants normālai Mājas lapai vai FTP, jo 64k izejošais izbesīs visus lapas apmeklētājus… HDSL – risinājums interneta skatīšanai ReadOnly režīmā. 🙂

    Atbildēt
  27. zive

    Piebilde: Jā, tas hDSL nemaz tāpat nav piemērotākais variants normālai Mājas lapai vai FTP, jo 64k izejošais izbesīs visus lapas apmeklētājus… HDSL – risinājums interneta skatīšanai ReadOnly režīmā. 🙂

    Atbildēt
  28. coolynx

    zive: tev varētu piekrist, ja šos pakalpojumus nemēģinātu ieviest Lattelekom, bet tā kā mēs zinam viņu (ne)profesionālo līmeni, tad tas viss ir tikai pasakās. Un, ja man būs tāda iespēja noņemt autorizāciju katru reizi, kad pārstartēju datoru un atslēgt sesiju pārtraukšanu, tad nav problēmu. PIL ir tikai papildus ekstra kuru tu nokonfigurē vienu reizi un guli mierīgs. Bet LTK strādā neprofesionāļi, kas laikam nekad nav apmeklējuši mārketinga lekcijas un nezin, ko nozīmē strādāt ar klientu un izskaidrot piedāvātā pakalpojuma būtību. Nekas no visa šī satraukuma nebūtu, ja būtu kaut minimāla informācija par piedāvāto kaķi maisā. Es, kā diplomēts reklāmas un marketinga speciālists varu apgalvot, ka tas, ko darīja/dara un esmu pārliecināts, ka arī turpinās darīt LTK ir mazākā mērā neprofesionāli. Bet nu tās nav manas problēmas.
    Manas problēmas sākas ar to mirkli, kad šis neprofesionālisms skar mani kā klientu, kas nevar saņemt pilnvērtīgu pakalpojumu par kuru es maksāju naudu.
    Ja laika posmā no Baltic IT&T izstādes līdz šodienai ir notikušas fantastiskas izmaiņas PIL administrēšanas rīkā, tad iespējams, ka vēl viss nav zaudēts. Bet izstādē apskatītais PIL panelis piedāvāja TIKAI nomainīt savus personiskos datus un izvēlēties kādas reklāmas tu vēlies skatīties un VISS!!!! Šeit jau ir tā problēma, ka amatieri sabojā labu, tiešām labu produktu un nemākulīgi to mēģina iebīdīt tirgū. Kā rezultātā rodas nesaprašanās un sašutums klientu vidū.
    Ideālā variantā – atlaist to nodaļu, kas šo pakalpojumu izplānoja un tēloja, ka virza tirgū. Reālā variantā ir pāri pa 2000 klientu, kas saņems nepilnvērtīgu un izbojātu produktu.

    Atbildēt
  29. Tāpat vien

    Cik dzirdēju, tad šitam jaunajam pieslēgumam nebūs publiskā IP adrese, tas nozīmē, ka no ārpuses pieslēgties savam kompim būs neiespējami. Vai es pareizi sapratu?

    Atbildēt
  30. coolynx

    Tāpat vien: diemžēl nemācēšu atbildēt uz šo jautājumu, bet iespējams, ka tā arī būs, jo ieslēdzot datoru mums automātiski tiks piešķirta lokālā tīkla adrese 10.0.*.*, kas darbosies lokālajā tīklā un ar šīs lokālās adreses palīdzību mēs tiksim līdz tam nelaimīgajam PIL. Tālāk jau tiks piešķirta globālā adrese un visas lietas. Kā tiks realizēts šis pasākums es nezinu, bet principā var aizmirst par pieslēgšanos no ārpasaules pat ar atvēriem portiem, jo tā būs tā drošība kuru tik cītīgi mēģina reklamēt LTK…

    Atbildēt
  31. Aivars

    Kaut vai man nav HDSL, bet es varu pateikt vienu visiem HDSL lietotājiem – nav ko tur uztraukties, pie tā izvēlnes loga jūs pieradīsiet, tik un tā jūs nekur neliksieties un nav ko te no mušas ziloni celt !!! 🙂

    Atbildēt
  32. Tāpat vien

    Atbalstu domu par preses konferenci/ pabeigta pakalpojuma prezentāciju ar … Offspring piedalīšanos :), jo pagaidām neskaidrību ir vairāk par skaidrību.
    Varbūt tu, coolynx, vai jebkurš cits ar sakariem LTK-ā var pabikstīt viņus, lai tie to izdara, iepriekš par to plaši paziņojot presē?

    Atbildēt
  33. coolynx

    Tāpat vien: pirmais solis par tikšanos ar LTK jau ir sperts, kas no tā iznāks nezinu, jo es pēc visa spriežot neesmu pats vēlamākais cilvēks LTK. 🙂

    Atbildēt
  34. Marcis

    njaa kaarteejais sviets no LTK! nee nu ok ja no shitaa marazma nevarees atteikties tad nu i pofig – noziedoshu to $ i uzlikshu r-linku, bet nu LTK saak aiziet par talu – par nepilniem 30 Ls meenesii sanaak tikai taads atraaks dialups – bet LIIGUMAA IR MINEETS PASTAAVIIGAIS PIESLEEGUMS!!!!! lai jau nu LTK domaa ka ir lieli un vareni tad vinji driikst taa domaat – gan radiisies kaktu kantoriishi kas spees piedavaat alternatiivu, jo reaali arii tas pats HDSL (un ultras arii) gljuko sameeraa biezji un tad jau vairs nebuus starpiibas uz kaadiem gljukiem sedet.

    Atbildēt
  35. mikyus

    Nau ko teikt kaut kaac pilniigs shic. Besii man tas LTK kaut kaac pilniigs sviesc taadiem ignore uzlikt un miers un dievs ar to PIL lai vinji iet besii kaut kaadi ablomnieciski plaani. Karoche man nau ko teikt par shito sviestu vairaak neko nevaru pteikt. Malachi visi kas kaut ko te ierxta senx coolynx par lapo infu jo me taadas avizees zinjojumus neskataas un saproties nekur citur ka Riigaa ir tikai tas reklaamas par maajas DSL laikam LTK grib atteikties no klientiem jau saakumaa un veelaak kad dumjie sapratiis ka tas gliigi nerulle par taadu cenu, ja vieniigi nau alternatiivas shai tizlenajai situation.

    Atbildēt
  36. ZBH

    Nu ko, primerno skaidrs, buus jaarakst hitrozopijs paarseris Perlaa. Ceru, ka ibiollo taa frontenda formu vajadziigos lauku nosaukumus paaraak biezi nemainiis… Njaa, IPR var aizmirst. Zeel.

    Atbildēt
  37. GT

    Zive: man ir aizdomas, ka analoģija ar ekrāna saudzētāju būs neprecīza 🙂 Es varu uzlikt programmai taimeri, piešķilt ekrāna saudzētāju un būt drošs, ka programma noteiktajā laikā izpildīsies (reset un citas dabas katastrofas neņemam vērā). Ja es pareizi saprotu PIL, tad pastāvīgs savienojums man būs tikai no modēma līdz viņu kastei un adresei www.mdsl.lv. Līdz ar to schedul’ētā programma konkrēti atdursies login lapā, ja tai nepaveiksies ar sesijas beigām. Un tas man liek domāt, ka daži pieslēgumi ir mazāk pastāvīgi par pārējiem. Tāpēc šajā ziņā es piekrītu Anonīmais 03.05.2002 / 12:22 par analoģiju ar “Parole Plus” http://www.lattelekom.lv/ltk/?id=100125&lang=lat.
    Kas attiecas uz visu pārējo, tad es caurmērā biju apmierināts arī ar līdzšinējo pakalpojumu – serverus neturēju, pa ārzemēm blandījos vakaros utt. LTK piedāvātajās izmaiņās mani satrauc divas lietas.
    Pirmkārt, ne es, ne citas personas, kurām ir fiziska piekļuve pieslēgumam, nav noskaņotas izmantot papildus maksas pakalpojumus. Iemesls ir pavisam vienkāršs – komunikācijām no budžeta tiek atvēlēts ~50 LVL mēnesī, un mobzis takš arī jāapmaksā. Tā kā minētajiem cilvēkiem es uzticos, autorizācija kļūst par apgrūtinājumu. Vispār jau interesanti, kā LTK iedomājušies šī kontu mehānisma praktisko izpausmi, strādājot uz viena kompja. Hot Seat režīms kā Heroes? 😉 No pieredzes varu pateikt, ka pat Windows Profile gan W9x, gan W2K ātri kļūst par apgrūtinājumu.
    Otrkārt, jaunā vienošanās paredz LTK praktiski neierobežotas tiesības mainīt pakalpojumu. Un man tāpat kā coolynx 03.05.2002 / 12:42 nemaz nenāks smiekli, ja kādā jaukā dienā standarta paketē būs tikai pieeja Apollo portālam, bet pārējais internets kļūs par papildus maksas pakalpojumu ar laika/apjoma uzkaiti. OK. Es tiešām ceru, ka PIL pārvaldības iespējas man ļaus nokonfigurēt HDSL tā, kā es to biju pieradis lietot. Sliktākajā gadījumā es esmu gatavs ielogoties, uzlikt pasta pārbaudi ar intervālu 10 minūtes un dzīvot laimīgi, līdz vajadzēs pārstartēt kompi. Un gaidīt to brīdi, kad Cēsīs būs reāla iespēja “darīt, kā man labāk”.

    Atbildēt
  38. gludeklis

    Piemeers: Ja tev uzstaadiita pasta programma, kas, piem., ik peec 20 min. cheko pastu. Bet ja buus tas idle kill, tad vienkaarshi e-pasta programmu pasuutiis. Un tas starpcitu ir miinus tieshi parastiem lietotaajiem, jo vinji tieshi to izmanto visvairaak.

    Atbildēt
  39. GT

    gludeklis: pa pa, ja e-pasta programma skrien uz pop pēc jaunumiem, tad takš IMHO nav idle. Tik advancētu sistēmu, kas spēj atšķirt, kad es klikšķinu uz Get New Messages un kad Netscape pats protas, LTK tak nebūs uztaisījis 🙂 Kā reiz šitas varētu derēt sesijas uzturēšanai.
    Varētu jau, protams, izmantot arī kaut ko citu, piemēram, ar Real Player klausīties “nekvalitatīvo un neinteresanto” interneta radio, kurš dīvainā kārtā pagaidām ir bezmaksas 🙂

    Atbildēt
  40. JarX

    Shitais galiigs offtopics, bet nu coolynx tu bish neesi paarspiileejis? LMDS neder… tu tieshaam ceri ka dabuusi optiku na sharu? Kas tef tik ljoti lmds pat nepatiik?

    Atbildēt
  41. Lasītājs

    Par to Apollo, mums jau ir piemēri ar LTV, kad lāpot tā budžetu, tika apspriests jautājums par abonentu maksas ieviešanu, vai nu citām raidorganizācijām, vai pat iedzīvotājiem (neatkarīgi no tā vai tu LTV skaties, pat neatkarīgi vai tu vispār skaties TV) Līdzīgu “joku” manuprāt izspēlē LTK uzspiežot savu Apollo.

    Atbildēt
  42. Gremlins

    To:Anonimais. Ne pa temu. Par Tele2 un LMT. Tehniski var uzlikt, ka operators pieprasa pirms katra zvana ievadit vel vienu paroli, bet nafig to darit? Tehniski dargak izmaksas, neka bus atdeve. To pasu var teikt par LTK, bet sals jau laikam tiesam ir tani apstakli, ka nevar izkontrolet.

    Atbildēt
  43. Dreef

    JarX: tu ko komentee un rakstu nemaz nelasi? ;-PPP. Pacenties tad vismaz komentaarus izlasiit. Es jau otro reizi arii varu pateikt. Shobriid tiek atsuutiita balta lapa bez nekaadiem paskaidrojumiem, kas ir jaaparaksta (kaa testaments) un jaasuuta atpakalj. Nekur nevienaa masu sazinjas liidzeklii nav teikts par sho jauno pakalpojumu. Ir tikai reklaamas sauklji, par ko es liigumu paarsleegt netaisos. Kaadeelj, man buutu pa aviizeem jaameklee kaut kaadi jaunumi utt. Lai mav vinji pa pastu piesuuta info uz ko es parakstos. Shobriid tikai atsuutiitas tikai bildiites un jauns vienoshasnaas protokols, kuraa lietotaajam vispaar vairaak nav tiesiibu, iznjemot maksaat noteiktajos terminos, kaa arii ir tiesiibas pieteikt bojaajumus, kurus vinji centiisies noveerst. Taatad nav mineets ne par aatrumu vairaak, ne par cenu, ne vispaar kaut kas ir mineets. Es neesmu muljkjis un savu muuzhu neparakstiishu stulbus piedaavaajumus ar smukaam bildiiteem. Bet ja es neesmu neko parakstiijis, tad vinjiem arii nebuus tiesiibas man nekaadu pakalpojuma izmainjas veikt. Es piekriitu, ka daudz noslogoju vinju tiiklu, bet es par to arii attiesiigi MAKSAAJU. Tas ir 1Ls dienaa, kaut gan praktiski varu lietot Internetu tikai vakaraa. Un ja es to naudu teereetu savaadaak, tad visas filmas vareetu skatiities uz DVD, Video, vai ietu uz kino, jo divas dienas Interneta piesleeguma ir tas pats, kas noskatiities jaunaako filmu kinoteaatrii. Vienkaarsha aritmeetika ;-). Un par to latu es varu nopirkt, Dienu, Dienas Biznesu un veel kaadu aviizi katru dienu, taadeelj man nav vajadziigs Internets, kur es shobriit lasu jaunumus.

    Atbildēt
  44. zive

    Saprotamu iemeslu dēļ man šobrīd nav pa rokai vecais mDSL līgums, bet man liekas, ka tur bija punkts, ka LTK uzņemas mDSL kā tādu uzlabot un es tam piekrītu (pēc paraksta). Tātad es arī piekrītu PIL ieviešanai, jo tas arī redz ir LTK uzlabojums.
    Ja jau tik tiešām viņi to definētu kā papildus pakalpojumu nevis uzlabojumu, tad pēc loģikas no pakalpojuma var atteikties un izmantot tikai bāzes modeli bez jebkādiem stulbiem pakalpojumiem.

    Atbildēt
  45. Zachary

    Pēc komentāriem spriežot pareizi vien būšu pagājušo vasaru izdarījis pieslēdzoties pie Mits tīkla, nevis Lattelekom. Tas nomierina 🙂

    Atbildēt
  46. coolynx

    zive: uz to arī Lattelekom spiež, ka tas it kā ir pakalpojuma uzlabojums, bet patiesībā jau iepriekš nekas netika minēts, ka no pastāvīgā pieslēguma *uzlabos* uz iezvanpieejas tipa pieslēgumu. Manā izpratnē pastāvīgais pieslēgums ir pieejams 24h neatkarīgi no tā vai lietotājs veic kādas aktivitātes intrnetā vai nē. Bet PIL gadījumā es būšu spiests veikt papildus darbības (logošanās), lai iegūtu šo interneta pieslēgumu…

    Atbildēt
  47. incanti

    Bet taja laipnaja vestule no cilveka tika prasits atzit majasdsl+pil par telekomunikaciju pakalpojumu un ta ari nesapratu kada liguma neatnemama sastavdala var but shi vienoshanas (Ziemeljatlantijas?)

    Atbildēt
  48. Zauska

    MDSL lietotaja instrukcija(PDF)
    Pakalpojumam raksturīgs atšķirīgs datu pārraides ātrums augšupielādes (upstream) un lejupielādes (downstream) virzienā. Dati tiek saņemti ar ātrumu 256 kbit/s un pārraidīti ar ātrumu 64 kbit/s. Tāpēc tas ir īpaši piemērots interneta pieslēgumam, kur parasti daudz lielāki datu apjomi tiek saņemti nevis pārraidīti.
    ta jau sanaks ka parpalikumu provideris izmanto savtiigiem meerkiem

    Atbildēt
  49. coolynx

    Zauska: kādu pārpalikumu? Mājas DSL ir tas pats [ADSL]. ADSL tehnoloģijas pamatā ir liels lejupielādes ātrums un zems augšupielādes ātrums kā jau pats nocitēji.

    Atbildēt
  50. Sarky

    nuja.. visi produktu ar nosaukumu “Maajas DSL” kas balstiits uz ADSL, saukaa par HDSL, kas savukaart ir aatruma zinjaa liidzveertiigs T3. Tiek jaukta tehnologjija un prechu ziimi

    Atbildēt
  51. Zauska

    Paldies paldies – to kas ir asimetrija no beerna kaajas zinu, Bet mums lauciniekiem gribeetos uzzinat Ja dati tiek sanjemti ar tadu nevaldamu atrumu tad kapec rezultats nespej parspljaut modemu ( varbut vaina ir lampinju skaita uz priekseja panelisha?)

    Atbildēt
  52. JarX

    Es to raxtu nemaz neizlasiiju- man nav hDSL/ADSL 🙂
    Es vispaar par citu teemu- coolynx luudzu pasaki kapee tef nepatiik LMDS? Vienkaarshi es te pa lielu naudu vinju naakam/aiznaakamnedeelj vilkshu un gribu zinaat vai varbuut vajag atteikties?

    Atbildēt
  53. coolynx

    Zauska: es dzīvoju aptuveni tajā pašā rajonā pie mācību centra “Turība” un man ir gandrīz tie griezti. Tā kā tiešām es nezinu kapēc tev tik slikts ātrums.

    JarX: es nekad neesmu teicis, ka man kā interneta pieslēgums nepatīk LMDS, pavisam cita lieta ir, ja tu runā par hostingu, tad jā man tas neder. Un viss tēma izsmelta. Nākošreiz tavs teksts beztēmā tiks izdzēsts…

    Atbildēt
  54. Raver

    Mēģināšu patulkot to vēstuli ko saņēmām no Lattelegom.
    “Kā liecina Mājas DSL klientu straujais pieaugums, tad pakalpojums ir ieguvis lielu popularitāti interneta lietotāju vidū” /lasīt/ Mēs esam pārliecinājušies ka lielākajā daļā Latvijas mums ir monopolstāvoklis, un tāpēc mēs varam pieņemt vēl klientus uz mūsu jaf tā pārslogotajiem serveriem.
    “Lattelegom, turpinot Mājas DSL attīstību, ir izveidojis Pakalpojumu izvēles logu – īpašu vadības paneli, kas nodrošina iespējas piekļūt elektroniska satura un datu pārraides tīkla pakalpojumiem” /lasīt/ Ir pagājuši tie laiki kad jūs varējāt vienkārši sērfot, tagad pirms jūs to darīsiet, jums katru reizi būs jāielogonojas mūsu lapā no kuras mēs jums virsū gāzīsim reklāmu, pop-up’us, cookijus un cita veida spamu, apgrūtinot jaf tā nekvalitatīvos sakarus.
    “Tagad Mājas DSL klienti papildus līdzšinējam interneta pieslēgumam varēs izvēlēties vairākus pakalpojumus:” /lasīt/ Te lūk ir mūsu izgudrotās atmazkas spama grūšanai jums virsū:
    “*starptautiskā interneta papildu resursu izmantošana dienas laikā” /lasīt/ Varat iegādāties Mājas DSL Professional nosauktu citādāk. (PILNĪGI tas pats kas tagad Mājas DSL Professional, tikai nosaukts citā vārdā (zvanīju viņiem – faktiski apstiprināja).)
    “*apakškontu izmantošana – iespēja izveidot vairākus lietotāju kontus un katram nodefinēt izmantojamo pakalpojumu tiesības” /lasīt/ Ar visiem spēkiem cenšamies panākt, lai jums būtu jāiegriežas mūsu spama lappusītē pēc iespējas biežāk. (Vai kāds var paskaidrot kāda ir jēga no ierobežojumiem pakalpojumam, kuram ir fiksēta mēnešmaksa???)
    “*Vienotā biznesa tīkla izmantošana – iespēja lietot uzņēmuma korporatīvo datortīklu (IP VPN).” /lasīt/ Uzticiet sava uzņēmuma datortīklu mums, lai mēs varam to salaist dēlī un ieviest mūsu reklāmas arī jūsu firmā. (Kurš no uzņēmumiem lieto pakalpojumu, kas saucās MĀJASdsl? Kādēļ lai viņi paši neuztaisa savu datortīklu, to ir darījuši vairums no gameriem.)
    “*informācijas un izklaides resursu izmantošana – Apollo Mājas portāls (video, audio, spēles).” /lasīt/ Mēs ne tikai bāzīsim spamu no sākumlapas, bet arī novadīsim jūs uz citām lapām kas dara to pašu. (video, audio var arī no iezvanpieejas izmantot (~gadu lietoju), bet spēles (vismaz no 3 manis aptaujāto MDSL abonomentu pieslēguma) ar tādu pieslēgumu reti kad var spēlēt. Bieži gadās tādi laika posmi (no 1h, līdz vairākām dienām) kad parastais ātrums ~25kb/s (ko? kāds kaut ko ieminējās par līgumā esošo skaitli 256kb/s? LOL), kad vēl var spēlēt, ik pēc apm. pus minūtes uz dažām sekundēm paliek par 0.kautkasKb/s, kad pings ir apmēram 700 un spēlēt vispār nevar.)
    “*Nākotnē Jūsu Mājas DSL izvēles iespējas tiks papildinātas.” /lasīt/ Neatslābstiet, gan jaf mēs vēl kaut ko izdomāsim. “Startējot interneta pārlūkprogrammu, atvērsies autorizācijas logs, kur būs jāievada lietotāja vārds un parole” (WOW, lai tiktu pie spama, būs vēl parole jāievada, droši vien viņiem statistikas datiem vajag, lai parādītu reklāmdevējiem cik daudz cilvāku iet tai lapai cauri)
    “Paroles izmantošana ļaus tikai jums izvēlēties un lietot visas jaunās iespējas, un liegs piekļuvi pakalpojumam neautorizētām personām” (atkal jautājums no tēmas, kāpēc lai kāds nevarētu pie mana datora sērfot internetā, ja es par to vairāk nemaksāju (fiksēta mēnešmaksa))
    “Mājas DSL attīstības ietvaros Lattelekom veic grozījumus palkalpojuma vienošanās dokumentā. Grozījumi tiek veikti saskaņā ar iepriekš parakstīto dokumentu “Vienošanās par pakalpojumu Mājas DSL”.” (pētīju šamo dokumentu, un patiešām, A4 lapa, pilna ar textu supersīkā šiftā, beigās tomēr no juridiskā viedokļa nozīmē “Mēs par neko neatbildam un varam darīt ko gribam”)
    Lai gan tas ir tikai mans personīgi-subjektīvais viedoklis, domāju ka zināma daļa teisnības tur ir. Vot tādi tie pīrāgi.

    Atbildēt
  55. laacz

    Var jau buut, ka esmu mazliet pastulbs un neuzmaniigs, bet VAI KAADS MAN PASKAIDROS, KAS IR PIL?
    Juus, imho neesat labaaki par tcomu/apollo/verdi. Kameer vinji sola to, ko nevarees nodroshinaat, juus nodirshat to, ko neesat redzeejushi un lietojushi.. Man tas liekas makten dumi.
    Kur ir skriinshoti? Kur ir LIETOTAAJA VIEDOKLIS?

    Atbildēt
  56. Raver->laacz

    Par to jaf čortojamies, ka viņi paši par to neko nepaskaidro, tikai saka ka viss rullēs un mētā absurdus saukļus.

    Atbildēt
  57. coolynx

    laacz: problēma jau ir tajā, ka Lattelekom visu laiku to vien dara kā apspiež lietotāju un padara viņus par vergiem. Kaut vai tas pasākums ar ACL uzlikšanu, kas vēl joprojām daudziem nav noņemts, jo iespējams, ka viņi nemaz neapzinās, ka to var izdarīt. Lattelekom vienkārši neinformē lietotāju par alternatīvām un par to arī cilvēki uztraucās. Ja toreiz podā nebūtu izcēlies tracis, tad iespējams, ka mēs joprojām sēdētu aiz viņu ugunsmūra…

    Atbildēt
  58. VV

    Esmu hDSL abonents, bet tagad pa rokai nav taa liiguma. Varbuut kaads var pakomenteet, vai tajaa pirmajaa liigumaa kaa obligaata prasiiba bija kaada paarluukprogramma? Ja nee, tad tas vareetu buut labs arguments kasiities ar LTK (jo es jau vareeju njemt hDSL tikai prieksh FTP un CounterStrike speeleeshanas). Un veel – domaajams, ka ielogoshanaas notiks caur SSL – ja arii tur bija prasiita paarluukprogramma, vai bija prasiiba ka vinjai jaauztur SSL?

    Atbildēt
  59. coolynx

    VV: domāju, ka nekas par pārlūkiem netika minēts un es domāju, ka noteikti varētu un pat vajadzētu par šo strīdēties.

    Atbildēt
  60. Horsts Jānis

    LTK saak no otra gala. Uzpiezh klientam savus pakalpojumus. Un kaapeec es visu laiku domaaju, ka klients pats nosaka savas veelmes, un atbilstoshi pakalpojumu sniedzeeji piedaavaa savus risinaajumus veelmju realizaacijai. Laikam buushu kljuudiijies. (: Kaapeec LTK nevareeja uztaisiit aptauju un uzzinaat, vai klientiem maz shis uzlabotais pakalpojums vajadziigs? Shobriid ir situaacija, ka LTK no pirksta ir izziidis, ko klients veelas. Nepatiikami arii tas, ka pakalpojums tiek ieviests taados tempos, neinformeejot savlaiciigi klientus. Es par HDSL lietotaaju kljuvu februaari. Ja buutu zinaajis par shiim gaidaamajaam paarmainjaam, buutu mekleejis citu ISP. Runaaju ar juristu par sho jautaajumu. Atbilde ir vienkaarsha. Ja suudz tiesaa LTK par punktu neizpildi (panjemsim kautvai p.2.2), ieguvums nav nekaads. Vispirms ir jaapieraada tiesaa, ka ir radushies zaudeejumi saskanjaa ar LTK saistiibu neizpildi, un shos zaudeejumus piedziit. Kaadi fiziskai personai var buut no taa zaudeejumi? Otrs variants ir pateereetaaju aizsardziibas organizaacijas. Shiis organizaacijas laikam ir kaa zivis uz sauszemes. Varbuut kaads zin maajas lapu shiim organizaacijaam?

    Atbildēt
  61. BlackCat

    Vispar jau par radio HDSL sudzeties butu greks, jo viss notiek daudz labak – isteniba nav lielu problemu, bet ligumu, ko ari man peisutija, neparakstishu, jo : 1) tas ir pielikums ligumam, nevis ligums un man neviens nekadu ligumu vispar nav devis un pielikums bez liguma speka nebus; 2) jau minetie LTK patvalu laujoshie punkti taa vien prasas pec jurista manu tiesibu aizstavibai saskana ar pateretaju tiesibu aizsardzibas likumdosanu; 3) manis izmantotais pakalpojums ir gluzi cits – RADIO HDSL, bet te viss atrunats uz HDSL – negribu, lai mani ierobezo un piespiezh parakstit uz citu (mazak aptverosu) pakalpojumu attiecinamu papiru ar sekam – “pats vainigs” u.t.t.

    Atbildēt
  62. vilkacis

    njaa. beidzot viens normaals raksts. tas ka lattelekom sniegtaas komunikaacijas galvenokaart ir galiigi garaam, ir skaidrs, bet mdsl paarsniedz visus rekordus.

    Atbildēt
  63. Opis

    interesanti kaa es vareeshu lietot to PIL, ja es lieto linux txt modee, jo kompis ir P-75 un nekas normaals iznjemot to ko man vajaga uz txt normaali negriezhas 🙂 interesanti, tieshaam interesanti, un te ari buus zaudeejumi fiziskai personai, lai nodroshina manas sisteemas darbiibu, ja stradaaju maajaas…. un reizeem braucu atvaljinaajumaa ar portatiivo un sl;eedzos darba serverim klaat caur savu P-75

    Atbildēt
  64. Phoenix

    Man ir tikai dazhi jautaajumi
    1. kas notiek ar DC++, ja es visu laiku velku tad tachu interents straadaa un atrubiit nevar.
    2. vai es vispaar tikshu pie taa DC++ klaat vai tas PIL nestraadaas kaa sakains firewalls, kursh nellaus no mana cietaa kaut ko laadeet?
    MDSL SUCKS – LEENS SMIRDIIGS.BET DIEMZHEEL DAUDZIEM CILVEEKIEM ALTERNATIIVU NAVA. BET INTERNETU VAJAG
    PILNIIGI SAAPE IEKSHAA

    Atbildēt

Atbildēt uz komentāru TrZ Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *