Jūnijā pacels maksu par stāvvietām centrā

Skarbi strādāt centrā. Tagad vēl pacels tarifus stāvvietām.

Saskaņā ar Rīgas domes sniegto informāciju jūnija sākumā stāsies spēkā saistošie noteikumi par jaunajiem stāvvietu tarifiem. Piemēram, teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela, par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu būs jāmaksā Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu – Ls 2.00 stundā.

Nesen biju komandējumā Viļņā, kur pabraukājos pa 5 stāvīgo autostāvvietu. Tur mašīnām numurus nolasa ar kamerām un atpazīst ar OCR skaneriem. Tā fiška man baigi iepatikās. Ja ņem vērā, ka tagad “sarkanajā” zonā būs noteikta mēneša maksa Ls 150 apmērā, tad šāda tipa daudzstāvu stāvvietas varbūt pat varētu atmaksāties. Lai gan es pats vairāk par Ls 50 nebūtu gatavs maksāt par stāvvietu centrā. Bet no otras puses – sabiedriskais transports ir vienkārši nelietojams.

35 thoughts on “Jūnijā pacels maksu par stāvvietām centrā

  1. wraith

    NAV meli. Nebraukāju ar mašīnu, jo, kad pacēlās doma likt tiesības, tā arī nodomāju – “ir taču sabiedriskais, visur tak var tikt”. Tagad esmu atsācis kārtot tiesības, jo uz sabiedrisko vienkārši nevar paļauties – tas kursē “apmēram” pēc grafika (+-30min nobīdes ir normāli), ir mūždien piebāzts, vecās tantes gatavas no kājām nogāzt, lai tik vietu pirmās dabūtu, ja vēl nedod die’s kāds alkašs-bomzis vai tīnis-nariks iekāpj…
    Nerunājot, protams, par to, ka tad, kad visu dienu pa rīgu esi atkursējis, skrienot no viena autobusa uz otru, tad no autobusa pie klienta, tad atkal atpakaļ, un rezultātā saskaitot iztērēto laiku un padarīto darbu tu saproti, ka tavs lietderības koeficients šodien ir bijis labi ja 30% – ar laiku var iedzīvoties arī impotencē.

    Atbildēt
  2. CooLynX Raksta autors

    Ja cilvēks dzīvo centrā vai kādā no guļamrajoniem, kur kursē dažādi tramvaji, trolejbusi vai autobusi ik pēc piecām minūtēm, tad, protams, problēmu nav, bet tiklīdz nedaudz tālāk no centra, tā civilizācijas beidzas. Kas to nav izbaudījis, tas to nekad arī nesapratīs. Diemžēl 10 gadu laikā nekas nav mainījies.

    Atbildēt
  3. [henry]

    Viena lieta, ka transports kursē reti, pa visam cita, kad sabiedriskā transporta pasažieri priekš apkalpojošā personāla ir salagas, kurus var d..nāt, cik tīk, nereti sanāk rupjāku vārdu apmaiņas… Tādēļ dotu priekšroku privātajam transportam 🙂 Ja nekļūdos, pirms gada vai vairāk Tu pats tiki publicējis kādu saiti vai rakstu par to kā transporta vadītājs sola pa muti cilvēkam, kas pieskāries konduktores kāju paliktnim… kaut kur lasījām tādu..

    Uz ielas auto atstāt jau tagad ir pārāk dārgi priekš mana maciņa, drīz būs pavisam grūti, un stāvvietas arī nesnaudīs ar saviem finanšu plāniem 🙁

    Atbildēt
  4. vimba

    No “sabiedriskajiem” lietoju izteikti visus, cik nu mums ir, delzs ceļa pakalpojumus, gan lielā brāļa, gan mazā 😀
    Kursē vilciens nu dikti regulāri, punktuāli un galvenais ātri, cepuri nost. Mazākajam gadās reizi pa reizei kāda šaize, bet tas arī tikai visādu BMW vadītāju dēļ, kas izdomā kā vienmēr nogriezties pa kreisi, ielīst vai apstāties uz krustojumiem utt.
    Troļiki un Autobusi lietojami tikai līdz pl 7:30 no rīta, vai pēc 19:00 vakarā 🙁

    Atbildēt
  5. edgy.ego

    un viss ar to vēl nebeidzas, šodien ziņās ziņoja, ka ja pilsētā tu brauks ar vairāk kā 60 km/h (kas praktiski ir nereāli) tad sēdēsi 15 diennaktis…

    un vēl pēdējais joks tagad vēl liek parakstīties par orgānu ziedošanu, kad pārsniedz ātrumu…

    pasaule iet uz galu 😀

    Atbildēt
  6. gusc

    Mjā man personīgi ar to izlepšanu ir kā ir – patīk jau tas komforts mašīnā, bet nu vietā kur es dzīvoju sabiedriskais kursē 1x pusotrā stundā – tā kā par laikā ierašanos darbā var aizmirs un protams ar mašinu sanāk ātrāk (kamer ar autobusu lidz centram 30 min, tad ar troļļuku uz darbu – vel +/- 20 minutes) – tikai 30 minūtes (braucot ap 9:20).

    Starpcitu te varētu parunāt par inflāciju – pamanīju Hansabankas reklāmu – aizņemies, nopērc, paprasi pielikumu, aizņemies … utt. – tagad ja pacels cenu, bus japrasa lielāka alga 🙂

    Atbildēt
  7. gusc

    to edgu.ego

    tu domaa +60 no atļautā? Mums te miestā ir daži tādi piloti izmēģinātāji redzēti, un es pat dažkārt šaubos par viņu skurbuma pakāpi.

    Atbildēt
  8. kas

    Mašīna ir laba lieta, bet ārkārtīgi reti tā ir absolūta nepieciešamība. Ārkārtīgi tas ir salīdzinot ar milzīgo mašīnu daudzumu Rīgā. Un viss kas nav šāda nepieciešama ir komforts. Ja k-kādā veidā tiktu pamatīgi ierobežota privāto auto satiksme pa centru, tad tai brīdī sab.transporta neērtums un lētums varētu tikt nopietni salīdzināts personīgā auto ērtumam un dārgumam. Un ja kāds iedomājas ka vizināt vienu pēcpusi no darba uz mājām ir nepieciešamība, kurai ir jābūt lētai, tad der padomāt vēlreiz.

    Atbildēt
  9. Vērotājs

    Novērojumi lietojot sabiedrisko tarnsportu:
    darba dienās ap 13-14 pāri vanšu tiltam uz centra pusi dodas ļoti daudz auto – no tiem
    a) ap 70% TIKAI vadītājs!
    b) ap 20% divas personas
    c) atlikušie 10% 3 un vairak cilveku

    Manuprāt, jāievieš aizliegums iebraukt Rīgas centrā vienam! (neattiecinot uz piegādes transtportu utml)

    Atbildēt
  10. juris

    oj oj oj…

    kas tā tagad ir tāda mode paziņot, ka sab. tr. sux??? vai arī dažiem vienkārši kapitāli neveicas… kā teiksim šeit:

    “+-30min nobīdes ir normāli), ir mūždien piebāzts, vecās tantes gatavas no kājām nogāzt, lai tik vietu pirmās dabūtu, ja vēl nedod die’s kāds alkašs-bomzis vai tīnis-nariks iekāpj…”

    te jau pilnīgi vai ļauno aci vajag iet noņemt. beidziet gaudot aristokrātu bars! Man darbā lūk ir cilvēki, kuriem ir līdz darbam jābrauc tālu, bet ja cilvēks uz barona centru brauc ar mašīnu no katoļu ielas? pcs, k\ad\a slinkumā cilvēks var tomēr iedzīvoties.

    Atbildēt
  11. Jorsh.Lv

    Mašīna ir tāda ērtība, no kuras grūti būtu atteikties. Vairs nespēju iedomāties, ka būtu jākāpj sabtransā, lai pārvietotos, spiestos ar visādiem (gan normāliem, gan smirdīgiem) cilvēkiem. Nafig vajag. Stāvvietas centrā reti izmantoju – var atrast visādas vietas, kur par brīvu var atstāt autiņu un tad ar kājām aiziet.
    Šitiem diviem pēdējiem komentētājiem: a ko tad man darīt, ja uz centru vajag, bet nav ko paņemt līdzi? Piepūšamās lelles sēdināt autiņā. Domājiet ar galvu!

    Atbildēt
  12. ulzha

    Jorsh: braukt ar sabtransu.

    Nē nu ok, domājot ar galvu, ja uz centru vajag un kaut ko būtisku atpakaļceļā vest arī vajag, tad absurds sanāk.

    Atbildēt
  13. Shadowbird

    Jorsh.lv: Braukt ar sabiedrisko. Tam jau viņš ir paredzēts. Lētāk arī sanāks.
    Vērotājs: Aizliegt nevajag, bet naudu prasīt. No 10 Ls uz augšu, teiksim.

    Atbildēt
  14. Jorsh.Lv

    Ierēcu par jums – brauciet paši ar sabtransu – man tas cirks nafig nav vajadzīgs. Ātrāk ar autiņu. Un kādi 10 Ls? Par iebraukšanu centrā? Pat Vecrīgā iebraukšana maksā 5 Ls, tā kā variet nesapņot, ka tuvākajā laikā kaut kas tāds tiks ieviests…

    Atbildēt
  15. budzis

    Jorsh.Lv, tadu ka tu delj tas sbtrans ir tads kads ir. Seez daunji pa 1 mashiinaa, lien nervozi 1 otram priekshaa un sitaas -> taisa kolosaalos korkjus. Maskavas ielaa pie jaunaa tilta taa ir parastaakaa paraadiiba – kaads “gudrais” no 1. joslas domaa liist uz 3. fuures degungalaa. Rezultaataa 2 joslas ir aizshtopeetas (jo liideejs parastu ir smukaas lupataas), bet visiem paareejiem 200m veikshanai nepiecieshamas ~40 minuutes… Shai laikaa ar sabtramu no Kengaraga ir visai reali tikt lidz Imantai…

    Atbildēt
  16. PiRX

    Nē, nu ir jau ok, ka paaugstina cenas stāvvietām. Vismaz rodas cerība, ka tādiem casual centra apmeklētājiem kā man būs iespēja atrast kur noparkoties nebraucot trīs riņķus ap vēlamo apmeklējuma objektu

    Atbildēt
  17. ulzha

    jo: ja visi autobraucēji izdomātu ar to pārvietoties, varētu palaist sabiedrisko transportu 4x vairāk, jo ielās vietas būtu 10x vairāk (aptuvenos skaitļos).

    Atbildēt
  18. Jorsh.Lv

    budzi: nebrauc man virsū, jo Tu NEKO par mani un manu braukšanas stilu nezinu. Jā, idiotiem es piegriežu ceļu un esmu gatavs iet “līdz galam”, kaut vai sasitīšu auto un pierādīšu savu taisnību, bet visā pārējā laikā satiksmes plūsmā iekļaujos un nevienam nekad netraucēju. Gaidu atvainošanos!

    Atbildēt
  19. ulzha

    CooLynX: kā Tu iztēlojies cīnīšanos ar iemesliem? Jāpajauc daži centra kvartāli nost, lai var ielu paplašināt? Vai dzimstības ierobežošana, lai mazāk ļaužiem “uz centru vajag”? Ekonomikas piebremzēšana, lai nedzenas vispār nekur ar mašīnām un brauc ar zirdziņu? (Es ned***os, vnk interesējos, kādas ir domas.)

    Vienīgais jēdzīgais variants, kādu es iztēlojos, ir ka downtowns ar visiem darījumu centriem pārceļas uz Pārdaugavu un jauniem rajoniem, un vecais centrs paliek par mierīgāku un zaļāku vietu. Par to varētu cīnīties.

    Atbildēt
  20. CooLynX Raksta autors

    ulzha, šeit cilvēki plēšās savā starpā un mēģina uzspiest viens otram savu gribu par to kā būtu jādara pareizi, lai viņiem būtu labi. Tajā pašā laikā nerēķinās ar citiem.

    Smaidu izraisīja tas, ka samilzušo problēmu ar korķiem un sabiedrisko transportu mēģina risināt ar līdzīgām metodēm kā to dara valdība – kaut ko aizliegt, aplikt ar papildus maksu, bet neviens pat neieminējās par to ko varētu darīt, lai nebūtu to korķu un paceltu sabiedrisko transportu nedaudz augstākā līmenī.

    1995.gadā sabiedriskā transporta sliktās kvalitātes dēļ es biju spiests sākt krāt naudu un jau pēc gada arī nopirkt savu pirmo auto. Tā teikt – apvienoju patīkamo ar lietderīgo. Vienu brīdi bija arī pauze uz pāris gadiem, kuras laikā izbaudīju visus sabiedriskā transporta labumus.

    Protams, ka var pieciest tos visus trūkumus, kas ir sabiedriskajam transportam. Lai gan ik pa laikam izbesī tas, ka ziemā ir pa pusotrai stundai jāsalst, gaidot, kad beidzot atnāks autobuss. Zīmīgi, ka saraksts tiek rakstīts kaķiem. Šoziem ceļu “speciālisti” uz dažām nedēļām bija nogriezuši visu iespējamo piekļuvi ar auto un nācās pavizināties ar sabiedrisko. Jāsaka, ka kaut ko tik eksotisku nebiju sen baudījis. Praktiski katrs brauciens bija piedzīvojums. Pavisam nopietni. Tā kā es to uztvēru ar humoru, tad bija jautri.

    Es biju pārliecināts, ka šo gadu laikā sabiedriskais transports būs progresējis utt., bet prakse parādīja, ka nekas būtiski nav mainījies, ja neskaita, ka tagad ir mazāk ietilpīgi autobusi. Vecie ikarusi bija praktiskāki, jo no tiem sanāca ietilpīgākas siļķu mucas. 🙂

    Patiesībā, es saprotu kāpēc šeit liela daļa stāv un krīt par sabtransportu – latvieša skaudība sit augstu vilni. Kad “foršajā” mersedesā, kas paredzēts sēdēšanai, mēģina iespraukties nelaimīgie pasažieri un turpmākās pieturas dzīvā siļķu muca turpina kustību jau kā ekspresis, jo guļošās vietas pagaidām vēl nepiedāvā, tad tu sāc saprast visu šī pārvietošanās veida burvību.

    Man teiksim nav ne mazāko ilūziju par to, ka manā rajonā ir bezcerīgi uzlabotu sabiedriskā transporta līmeni, ja to nav izdevies izdarīt iepriekšējo 12 gadu laikā, tad būtu naivi cerēt, ka kaut kas mainīsies tikai tāpēc, ka kāds anonīmais komentētājs izliek žulti Poda komentāros. 🙂

    Atsevišķas joslas sabiedriskajam transportam ar stingru policijas kontroli un “gudrinieku” sodīšanu.
    Aktīvi sekot līdzi “karstajām” stundām un pārplānot kustības plānus, lai autobuss pienāktu sarakstā minētajā laikā ar +/-10 minūšu nobīdi. Palaistu kaut vai 2x vairāk autobusus, bet tas nav reāli.
    Uzlabot autoparku – kondicionieri/sildītāji, kas strādā un strādā atbilstoši sezonai un temperatūrai.

    Varbūt vajag palaist VIP autobusus par dubulto samaksu, kuros ir ērti sēdekļi, kondicionieri, kursē kā ekspreši – ar cilvēcīgāku attieksmi pret pasažieriem. 😉

    Atbildēt
  21. ms

    Iesākuma būtu jauki, ja sastrēgumu stundās būtu, kur apsēsties citādāk pēc darba dienas kājās stāvēt un cīnīties par telpu ar citiem pašažieriem nu nemazām negribas.

    Brīžiem interesanti liekas pēc kāda grafika tie trolejbusi kursē, nāk 3 reizē bezmaz un, tad tukš periods, ja nepaspēj gaidi pusstundu. Iespaids tāds, ka aizbrauc visi bariņā, lai galā varētu paist klaču, iedzert tēju vai ko stiprāku.

    Tramvaju līnijas ar kaut kā nemana attīstāmies, pretēji amatpersonu solijumiem. Termiņus gan precīzus neatceros, bet laikam runa bija par kaut kādiem nākamās 10. gades sākumiem. Vot , ja to divu vagonu vietā vēl kādu varētu piekarināt pakaļā no rītiem ar nebūtu tik liela čupošanās un grūstīšanas.

    Man personīgi neliekas jēdzīgi braukt uz darbu ar mašīnu no Purvciema uz centru, lai mašīnu noliktu un visu dienu atsēdētu offisā, cita lieta, ja jāskraida apkārt vai darbs ir pavisam otrā Rīgas galā, zinu kā ir braukt ar sabiedrisko transportu ar pārsēšanos, nu daudz laika, tas paņem ..

    Galu galā tāpatās nonāks pie tā, ka par iebraukšanu centrā būs jāpiķo.

    Atbildēt
  22. hmm

    Kamēr var brauksu ar auto, kamēr samērojama maksa stāvvietās ar manu vajadzību pēc centra.
    Bez auto tas ir VĀKS, manā maršrutā no viena gala līdz otram ir jābrauc ar 2 sab. transportiem, un tie ir tādi kā augstāk aprakstīts.

    Atbildēt
  23. Atbalss: Uzzini maršrutu kā nokļūt no vienas ielas līdz otrai ar sabiedrisko transportu » Latvijas interneta pods

  24. Anonīms

    Pamēģināju ar sabtransu no rīta izbraukāt Deglava-Tēriņu-Krasta, kā tad – 3 stundas kā likts. Ar auto 45min. Vakarā tas pats pretējā virzienā. 6 stundas dienā pavadīt ceļā, lai aizvestu sīkos pie aukles un tiktu uz darbu, ir normāli?? Nezinu, kādiem sabiedriskiem eksprešiem ir jābraukā, lai mazinātos vajadzība pēc privātā transporta līdzekļa. Ko tas dod, ja vienā virzienā un vienā laikā var tikt labi, bet pēc tam citā posmā tas nav iespējams. Nu nav visiem tikai mājas-darbs-mājas, ir arī citas darīšanas, lai arī kā dažiem “budžiem” negribētos skatīties tikai līdz savam degungalam un saukt citus par dauņiem, kas brauc ar auto pa vienam, tas vienkārši ir zemiski un pretīgi.

    Atbildēt
  25. Atbalss: Biļete sabiedriskajā transportā maksās 40 un 50 santīmus » Pods.lv - Latvijas interneta pods

Atbildēt uz komentāru ulzha Atcelt atbildi

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *