Bizness internetā

Nelieli spriedelējumi par tēmu (papildināts #2). Varbūt kādam šķiet interesanti.

Iegāju pie Kažas palasīt jaunumus un uzskrēju šim žultspilnam ierakstam kā arī turpinājumam. Var just, ka cilvēks ir novests līdz kliņķim. Man ir bijuši līdzīgi gadījumi. Tāpēc laikam es neciešu tos lamerus, kas veido Microsoft-only risinājumus. Ar sūdainu koku viņus visus sist un sist, kamēr sāks ar galvu domāt. Par tādām lietām esmu daudz rakstījis, bet liela daļa cilvēku vēl joprojām to nesaprot. Protams, ja tā ir kāda lapa kā, piemēram, agrāk aprakstītais profesionāli veidotais jauniešu portāls, tad to var vienkārši noignorēt un vairāk tur nekad neiegriezties, bet, ja tā ir kāda lapa, kas ir orientēta uz pircēju, tad rēķinieties, ka potenciālais pircējs tiks pazaudēts un nauda aizies citam…

Es teiksim ik pa laikam izdaru testa pirkumus mūsu interneta veikalos, lai zinātu, kas ir kas. Veikali, kuri pagaidām nav likuši vilties xnet.lv, itirgus.lv, neostore.lv, bet teiksim euroshop.lv es vairāk neapmeklēšu, jo man pilnīgi pietika ar vienu aplaušanās reizi. Šeit gan ar pasūtījuma izdarīšanu viss it kā bija kārtībā, vismaz man tā šķiet, bet mani vienkārši noignorēja. Liela bēda – tagad zināšu, ka šajā veikalā es neesmu laipni gaidīts – tātad iepirkšos citur. 😉

Esam nonākuši līdz nākamai problēmai ar kuru diemžēl nākas saskarties. Piemēram, Volkswagen auto īpašniekiem varētu būt interesanti iegriezties Volksauto lapā un uzdot jautājumus mehāniķim uz kuriem parasti arī atbild, savukārt, pilnīgs pretstats šai lapai ir it kā glaunāk izstrādātā oficiālā Volkswagen lapa, kur atbildi uz savu jautājumu tā arī nekad nesaņemsiet, lai gan tur ir rakstīts kaut kas par 3 darba dienām, bet varbūt, ka es izklausījos pārāk nenopietns, lai uz maniem jautājumiem atbildētu un jums paveiksies vairāk. Lai vai kā, pasūtījums par pāris simtiem aizgāja citiem. Šādu lapu, kur apmeklētājs tiek ignorēts, diemžēl, ir ļoti daudz, bet es ceru, ka tās ar laiku vai nu izmirs dabīgā nāvē, vai arī to īpašnieki labosies, jo agri vai vēlu pienāks tas brīdis, kad viņi aizdomāsies par to ka lapai nav pietiekošas atdeves un sāks meklēt iemeslus.

Kāda ir morāle? Ja reiz tu esi nolēmis taisīt biznesu arī virtuālajā pasaulē, tad rēķinies ar šīs vides noteikumiem, pretējā gadījumā tu vari ne tikai zaudēt potenciālos interneta pircējus, bet arī sabojāt savu reputāciju un zaudēt arī “normālos” pircējus kuri tagad ir apguvuši jaunas iemaņas un vēlētos izmantot internetu kā starpnieku, bet to nevar izdarīt kaut kādu problēmu dēļ un aiziet pie konkurentiem kuriem šādu problēmu nav. Arvien vairāk cilvēku apgūst modernās tehnoloģijas un vēlas šīs iegūtās zināšanas arī pielietot praksē, jo tas palīdz viņiem ieekonomēt laiku, jo laiks ir nauda. Ja tavas kompānijas lapa nav profesionāli izstrādāta un rada problēmas tās apmeklētājiem, jo nav pieejama uz attiecīgām operētājsistēmām vai pārlūkiem, vai arī apkalpojošais personāls nav pietiekoši kvalificēts, tad rēķinies ar to, ka internetā aiziet pie tava konkurenta un izdarīt pirkumu vai pasūtījumu tur ir pāris peles klikšķi. Tas ir tik vienkārši un ātri, ka pat pakaļa nav jāpaceļ no krēsla. Netici? Pamēģini pats un redzēsi cik tas vienkārši notiek. Rezultātā varbūtība pazaudēt ilggadēju klientu ir pāris sekunžu jautājums. Izklausās neticami, bet arī tā notiek.

Ceru, ka šie mani spriedelējumi ar uzskatāmiem piemēriem liks padomāt daža laba uzņēmuma mārketinga speciālistam. Lai vai kā, bet laiks tāpat saliks visu pa vietām un izdzīvos gudrākais un spēcīgākais. Galvenais ir precīzi nodefinēt, kas ir tavs potenciālais pircējs, lai zinātu vai ir vērts izdot papildus līdzekļus interneta biznesa atbalstīšanai. Varbūt, ka tas tev nemaz nav vajadzīgs…

Papildinājums #1
Ar mani sakontaktējās euroshop.lv pārstāvis un atvainojās par doto incidentu. Vēlāk nopublicēšu savas pārdomas par to, kur bija vaina. Pilnīgi iespējams, ka esmu pārāk stulbs un nemāku iepirkties interneta veikalos.

Papildinājums #2
Tātad, kur bija problēma un kāpēc man neizdevās iepirkties eiroshopā.

Lieta ir tāda, ka saliekot preces grozā un vēlāk noformējot pirkumu, tiek piedāvāti divi ceļi – ielogoties veikalā vai arī izvēlēties “Nereģistrēts lietotājs” un piereģistrēties. Tā kā es nebiju reģistrējies, tad izvēlējos reģistrēties. Spaidot pogu “turpināt” un aizpildot visas formas nonācu līdz pēdējam paziņojumam, ka viss ir noticis veiksmīgi. Es savā prātā biju nodomājis, ka esmu ne tikai piereģistrējies, bet arī izdarījis pasūtījumu, jo veikala vednis man piedāvāja draudzīgo pogu “turpināt” visa ceļa garumā. Vismaz tā man šķiet būtu normāla prakse un tā arī parasti notiek. Izrādās, ka pabeigta bija tikai reģistrācijas procedūra, bet, lai pabeigtu iepirkšanos, man vēl vajadzēja ielogoties veikalā un jau kā reģistrētam lietotājam noformēt pasūtījuma formalitātes. Toreiz man šķita dīvaini, ka neparādījās nekāds paziņojums par veiksmīgu pirkumu un uz e-pastu arī nekas šajā sakarā neatnāca. Norakstīju to uz sistēmas nepilnību un atmetu ar roku tam visam pasākumam. Biju škrobīgs, ka vispār aizgāju uz to veikalu.

Lāča pakalpojumu izdarīja sliktā pieredze ar daudzajiem neveiksmīgajiem risinājumiem, kas ir sastopami Latvijas interneta plašumos, jo arī šoreiz padomāju, ka groza saturs pa ceļam kaut kur nozuda, kamēr es tur mēģināju piereģistrēties. Nekas neliecināja par to, ka man pēc reģistrācijas vajadzēja ielogoties un pašam arī neienāca prātā tur atkārtoti atgriezties. Tā nu es paliku bešā.

Valters solīja, ka šo tehnisko niansi ir plānots drīzumā novērst, lai tādi “domātāji” kā es varētu iepirkties tāpat kā citos interneta veikalos.

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.