Vai tu abonē drukāto presi?

Pēdējo gadu laikā līdz ar interneta lietotāju skaita pieaugumu, mobilo ierīču izplatību un mobilā interneta attīstību, ir mainījušies cilvēku paradumi attiecībā uz satura patērēšanu. Mēs arvien vairāk lasām ziņas internetā un skatāmies TV tiešraides internetā. Tas sit pa kabatu avīžu izdevējiem, jo viņu ziņas, kas nonāk līdz lasītājam ar dienu nokavēšanos, vairs nav interesantas. Tā kā baigo analīzi nevar paspēt uzcept, tad arī lielas jēgas nākamajā rītā lasīt vakardienas ziņu nav.

SestdienaTomēr brīvdienu lasāmviela joprojām ir daudz maz populāra un nedēļas izdevumi, kā arī žurnāli ir pieprasīti. Es esmu viens no tiem, kas apzināti abonē drukāto presi.

Piemēram, viens no maniem lasītākajiem žurnāliem ir Forbes Latvia, kuru lasu jau kuro gadu. Lai arī šim žurnālam ir pieejama arī elektroniskā versija, kura (vismaz pirmajā versijā) bija ar papildus video materiāliem, man kaut kā negāja pie sirds.

Patiesībā jau nezinu patiesos iemeslus kāpēc es lasu drukātos žurnālus. Varbūt man patīk baudīt žurnālu kopumā – apčamdīt glancētos vākus, pāršķirstīt lapas un skatīties ilustrācijas tieši drukātā formātā. Vai arī patīk tas, ka žurnālā ir izkonspektēta un apkopota būtiskākā informācija, tā ir pasniegta kodolīgi, salikta kopā ar skaistām ilustrācijām un to ir pārlasījis korektors – tur ir daudzi cilvēki pielikuši savas pūles, lai radītu to konkrēto numuru. Vai arī tas ir savdabīgs meditācijas paveids, kad paņemu un nesteidzīgi pāršķirstu žurnālu. Vai varbūt visi šie momenti kopā.

Lai arī kā tur būtu, arī šogad es plānoju abonēt žurnālus uz nākamo gadu. Šobrīd kampaņas iet pilnā sparā. Jautājums ir tikai kurus izdevumus abonēt.

Mani satrauc tas, kas notiek Dienas medijos. Dzirdot dažādas baumas no bijušajiem kolēģiem, redzot kā visi bēg no turienes prom un lasot internetos publisko informāciju par to, ko dara ar priekšvēlēšanu materiāliem, paliek skumji.

“Delfi”, atsaucoties uz aģentūru LETA, jau vēstīja, ka aizvadītajā nedēļā iznāca pēdējais izdevniecības “Dienas žurnāli” žurnāla “Dienas ēdieni” numurs, bet, sākot ar nākamo gadu, netiks izdots arī žurnāls “Playboy”.

Jau ziņots, ka AS “Diena” zaudējumi 2013.gadā sasniedza 5 046 385 eiro, savukārt apgrozījums bija 3 296 993 eiro.

To apliecina arī LSM rakstā publicētā intervija.Tā kā Playboy Latvija no nākamā gada vairs nebūs. Vismaz Dienas Mediji to neizdos. Abonēšanas vietās jau vairs nav tāda piedāvājuma. Tā kā būs jāizvēlas kāds līdzīgs izdevums.

Lai gan jāatzīst, ka es piebiedrojos to ekspertu pulkam, kas apgalvo, ka tirgū nav krīze – vienkārši konkurence sakārto lietas.

Rožukalne vērtē, ka arī dažu pašlaik redzamāku zīmolu aiziešana nebūtu uzskatāma par krīzi žurnālu tirgū. “Tas parāda tikai dominējošo interešu proporciju, un te ir tas gadījums, ka nevis vājākie un profesionāli neinteresantākie pazūd no tirgus, bet viņiem nepietika vietas. Bija pārāk daudz [izdevumu] vai pārāk maz lasītāju. Jābūt vismaz 2000-5000 lasītāju, kas nopērk, un reklāmdevēji, kam tu esi interesants, lai tu varētu pastāvēt. Tā kā tas ir viens no paradoksiem žurnālu jomā,” skaidro Rožukalne.

Manas atziņas:

  • Playboy tā arī nenopirku, jo to varēja lejupielādēt pirātiskā veidā un saturs mani neuzrunāja. 🙂
  • IR Nauda pirmie numuri ļoti apbēdināja ar gaužām vārgo saturu – ļoti vāja parodija par Forbes
  • IR tā arī nespēju sagremot (domāju, ka ļoti tendenciozs izdevums – на любителя), bet patīk iespēja, ka var abonēt elektronisko versiju komplektā ar drukāto žurnālu
  • Klubs lasu
  • Forbes ļoti lasu

Vai tu plāno abonēt kādu izdevumu nākamajam gadam? Ko tu ieteiktu abonēt?

10 komentāri par “Vai tu abonē drukāto presi?

  1. Rinalds

    Ziņas lasīt, jau rakstā minēto iemeslu dēļ, uz papīra man neinteresē. Varētu lasīt labu analītiku, bet “laba žurnālistika” un “latviešu valodā”, diemžēl, reti raksta vienā teikumā…
    Bet presi abonēju, žurnālus bērniem. 10 un 12 gadus veci puikas ir priecīgi par Ilustrēto Junioriem un Top Gear. 🙂

    Atbildēt
  2. Enima

    drukātā prese? tāda vēl eksistē? itkā jau rimī rindā stāvot manu ko tādu bet nespēju pastiept roku un pačamdīties pa šo 20 gadsimta atavisumu 😀

    Atbildēt
  3. Mr. Serge

    Šogad abonēju vienīgi Latvijas Avīzi. Bonusā vēl nāk Praktiskais Latvietis, kaut kāds žurnāls par dārziem un kaut kāds sestdienas pielikumveidīgais žurnāls, līdzīgi kā savulaik SestDiena. Godīgi sakot, ar to pilnīgi pietiek, jo pārējo informāciju saņemu elektroniski. Bet vismaz vienu drukāto izdevumu būtu jāabonē kaut vai tāpēc, ka tad tev informatīvais fons paliek plašāks.
    Pagājušajā gadā sīkajiem abonēju arī Zīlīti un Ezi, bet abu izdevumu kvalitāte ir tik slikta, ka šogad to nedarīju.

    Atbildēt
  4. Kristaps K.

    Lasu, bet ne pilnīgi katru numuru, “Forbes”, “Klubs”, “Sporta Avīze”, “Ilustrētā Zinātne”, “Ilustrētā Vēsture”. Bet neabonēju, parasti pērku RIMI.

    Atbildēt
  5. Andris

    Nedz abonēju, nedz arī pērku vairs.Tas attiecas kā uz žurnāliem, tā arī avīzēm. pastkaste daudzdzīvokļu mājā ir sliktā stāvoklī, un ne reizes tā ir bijusi arī atlauzta. Pēdējo reizi kad abonēju GEO žurnālus, laika trūkuma dēļ tie parasti netika izlasīti (izlasīti maksimus pāris raksti un pašķirstītas bildītes) un iemesti kaudzītē lai krāj putekļus. Nācās secināt – kamēr neizlasīšu tos “vecos” žurnālus, tikmēr jaunus nepirkšu. Un tā ir pagājuši jau pāris gadi.

    Atbildēt
  6. Madara

    Abonēju ik pa laikam kādu presi. Patīk tā -saņemšana pastkastītē- sajūta.
    Šoreiz pastkastītē ielec “Ievas dārzs”, “Ievas virtuve” un “Shape”.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.