Gemius Audience Latvijas tops 2014.gada augusts

Šodien tika paziņoti Latvijas interneta apmeklētāko mājaslapu augusta rezultāti. Es gaidīju šos rezultātus. Man bija vēlme redzēt atsevišķu projektu rezultātus. Kaut ko ieraudzīju, bet kaut kas ir palicis aiz borta. Bet par to citreiz.


Patīkama ziņa ir Lsm.lv parādīšanās topā. Tagad varēsim sekot līdzi kā veicās sabiedriskajam medijam.

Lielu izbrīnu radīja tas, ka pilnīgi visiem dalībniekiem ir samazinājies apmeklētāju skaits augustā. Kaut kā neticās, ka augustā cilvēki ir lietojuši mazāk internetu nekā jūlijā. Man nāk prātā divi skaidrojumi – vai nu lietotāji ir vairāk izmantojuši mobilās ierīces vai arī ar datu aprēķināšanu ir problēmas. Protams, var būt arī abi varianti vai arī vēl kāds trešais variants.

Laikam šī rindiņa var nedaudz izskaidrot to, ka topā redzam tikai datoru lietotājus. Mobilie, šeit neparādās.

Sākot ar 2014. gada janvāri, šeit redzamajos gemiusAudience pētījuma datos tiek atspoguļoti to interneta lietotāju paradumi, kas interneta vietņu aplūkošanai izmantojuši datorus.

Neliels izrāvums no Gemius preses relīzes par datiem.

Ievērojamāko lietotāju skaita pieaugumu augustā spējis panākt recepšu portāls receptes.lv, kura auditorija augusi par 22%, tādējādi ļaujot portālam atgriezties topā un ieņemt 22. vietu. Tikmēr auditorijas rekordu augustā sasniedzis un topa 25.vietā pirmo reizi ienāk Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio vienotais ziņu portāls lsm.lv – portālu augustā apmeklējuši 103 tūkstoši lietotāji, kas ir par 20% vairāk nekā mēnesi iepriekš.

Lsm.lv interneta platformu direktors Voldemārs Oliņš portāla ienākšanu Latvijas interneta lapu Top 25 pamato kā faktiskās apvienošanās rezultātu: „Portāls lsm.lv piedāvā ne tikai ziņas un Latvijas Televīzijas veidotās publikācijas, bet arī iespēju apmeklēt Latvijas Radio lapas, ko portāla lietotāji ar interesi izmanto. Arī aktīvā darbība sociālajos medijos ir nesusi vēlamos rezultātus”.

Domāju, ka daudzi lietotāji ir sākuši biežāk apmeklēt mūsu sabiedrisko mediju un klausīties sabiedrisko mediju radio stacijas, tajā skaitā arī hipsteru radio 5.

Augusta top 25-nieks.

Gemius top 25 augusts 2014Domāju, ka tieši Top 25, jo parādījās lsm.lv un receptes.lv, kas ietilpa šajā topā. 😉

Te būs Top 53nieks. Tik cik salīda vienā ekrānā. Lsm.lv vēl ir kur augt. Teiksim 200 000 mēnesī būtu labs rezultāts. Domāju, ja viņi saņemsies, tad gada laikā to uzaudzēs.

Gemius top 50 augusts 2014Atgādināšu, ka Gemius šobrīd vāc interesentus, kas gribētu piedalīties kārtējā Latvijas blogu topā.

Manuprāt situācija ir visai amizanta. No kopējā topa ir pazuduši visi blogi. Pods.lv nav topā, jo es kaut kad izņēmu skaitītāju un tikai augusta vidū to atliku atpakaļ. Tā kā ar to viss ir kārtībā. Bet tur taču bija kaudze ar blogiem un tagad neviena vairs nav. Sanāk tāda kā izrāde – reizi gadā saņemamies un savācam blogus kopā, lai uztaisītu topu, kurā viņus atrādītu publikai, ka mums internetā ir arī tādi zvēri.

Rodas sajūta, ka Gemius no vienas puses it kā gribētu draudzēties ar blogeriem, lai iegūtu labus sabiedrotos, kas par viņiem rakstītu, bet no otras puses distancējas un nepiemēslo kopējo topu ar šiem dīvainīšiem. Rezultātā mēs iegūstam visai vēsu attieksmi un dažādas atrunas par to kāpēc es negribu piedalīties blogu topā. 😉 Turpinās blogeru attālināšanās no Gemius blogu topa.

 

9 komentāri par “Gemius Audience Latvijas tops 2014.gada augusts

  1. krizdabz

    Skaidrs! Arvien vairāk saprotu, ka blogeriem jēga no Gemius ir tik daudz, lai saprastu savu auditorijas apmēru (vienā rīkā) pret pārējiem lielākajiem Latvijas tīmekļa resursiem. Tāpat, ja būs vēlme piesaistīt reklāmdevējus, tad būs vien jāķeras pie maka un jāmaksā Gemius, lai būtu ij topā, ij uz mediju plānotāju galdiem.

    Atbildēt
    1. coolynx Raksta autors

      Gemius tops ir vajadzīgs tikai reklāmas aģentūrām, lai saplānotu kampaņu. Un mazajiem spēlētājiem tur principā nav ko darīt. Ja domā par kursoru, tad ar 100k (audiences griezumā) mēnesī var parādīties jēga tur rēgoties un arī tikai pie nosacījuma, ja to prasa reklāmas aģentūras. Lai gan tajā brīdī, kad būs uzaugusi šāda auditorija, tad var iziet uz to, ka tas ir dominējošais IT orientētais resurss un tādā gadījumā nav vērts nemaz figurēt kopējos datos. Tie, kas gribēs izvietot reklāmu, to izdarīs bez visiem topiem. Tops drīzāk būs instruments viņu labā, kas palīdzēs nosist cenu. 😉

      Atbildēt
      1. krizdabz

        Tops kā tops, bet Gemius taču aģentūrām piedāvā arī auditoriju demogrāfiskos datus. Cik noprotu tie ir nepieciešami, lai plānotu kur izvērst reklāmas kampaņas.

        Atbildēt
        1. coolynx Raksta autors

          Tie ir nepieciešami, lai “formāli” būtu pamats diskusijai par to kāpēc ir izvēlēts viens vai otrs resurss kurā izvietot reklāmu. Bet praktiski izvēle tiek izdarīta pēc principa – ar kuru resursu aģentūra var vairāk nopelnīt (komisija lielāka), ar to strādā.

          Diemžēl Latvijā reklāmas tirgus ir tik tālu sačakarēts, ka aģentūras slauc gan klientus (čakarējot viņus ar mistiskām atskaitēm), gan arī resursus, kuros izvieto reklāmu. Attiecīgi viens statistikas kantoris (Gemius, TNS vai kāds cits) nav ne par santīmu labāks vai sliktāks par citu, piemēram, Yandex vai Google Analytics. Abi, starp citu, arī piedāvā statistiku par demogrāfiju, ja tik ļoti gribas ar kaut ko spēlēties. 😉

          Tā kā, ja pozicionēsi sevi kā “vienīgo” un “lielāko” attiecīgajā nišā, tad aģentūras būs spiestas izvēlēties tavu resursu tikai tāpēc, ka citur šo auditoriju nevar sasniegt tik koncentrēti. Ja viņiem būs dati ar griezumiem pēc Gemius principiem, tad tavs resurss zaudēs šajos ciparos, jo nespēs konkurēt attiecīgajos griezumos, kas izskatīsies labāki lielajiem spēlmaņiem, piemēram, Delfiem. Un tīri matemātiski paprasīs cenu uz masu, kas nišas produktam, šādā griezumā, būs ļoti neinteresanta. Neinteresanta tieši tev kā resursa turētājam. 😉

          Atbildēt
    1. Mr. Serge

      Tieši tā. Ja Gemius grib vākt statistiku, tad lai vāc statistiku. Ja grib sūdus bez īpašnieku atļaujas publicēt, tad lai to dara pie tiem dīvaiņiem, kam tas šķiet normāli.

      Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.