Otrais jauno mediju projektu konkurss (papildināts)

Šī gada sākumā mani uzaicināja uz pasākuma ar nosaukumu Tweetup: Mediji 2.0. Tā kā es biju nedaudz noguris no dažādām modernām sociālajām padarīšanām un tukša papļāpāšana par to cik forši ir sociālie mediji un kā tie maina mūsu dzīvi, īpaši neuzrunāja, tad centos visādi atrunāties. Beigās, tomēr mani pielauza un piekritu nelielai prezentācijai.

Pasākuma mērķis bija atrast spējīgus cilvēkus, kas varētu pacelt jauno mediju projektu. Sorosa fonds dod naudu, vajag tikai rakt. Oficiāli tas saucās kaut kā šādi.

Konkursa mērķis ir stiprināt Latvijas žurnālistikas kvalitāti un veicināt inovatīvu risinājumu rašanos interneta medijos. Vienlaikus konkursa rīkotāji meklē projektus, kuru autori spēj piedāvāt spēcīgu ilgtermiņa attīstības plānu. Konkursa projektu kopējā summa – EUR 50 000.

Kāds teiks, ka 50k ir diezgan neliela summa, ņemot vērā to, ka tā ir konkursa kopējā summa, kas vēl dalās uz 3 projektiem. Lai gan, ja pareizi atceros, tad varēja dabūt arī uz vienu projektu visu šo summu, ja bija pamatojums.

Manas prezentācijas mērķis bija nedaudz piezemēt jaunos censoņus un pastāstīt par to nelielo pieredzi, ko biju guvis strādājot divos medijos (db.lv un pēc tam apollo.lv) četru gadu garumā. No vienas puses 50k eiro ir Top 5 portālu viena mēneša vidējais iztikas minimums, no otras puses tas ir labs sākums, lai notestētu savas idejas dzīvotspēju. Tehniski jau var uztaisīt visu, bet spēks jau ir saturā un te nu ir, ko rakt. 🙂

Pirmajā konkursā bija 3 uzvarētāji.

Kopumā pirmajā konkursā „Jaunie mediji” no 32 pieteiktajiem tika atbalstīti trīs projekti – AS Cits Medijs projekts „3i”, SIA Media 24 projekts „pilseta24” un „Dialogi.lv” projekts „Platforma neatkarīgajai analītiskajai žurnālistikai”. Atbalstītajiem projektiem kopā tika piešķirts finansējums 99 756 eiro apjomā.

Man radās sportiska interese noskaidrot, kas ir tie projekti, kuros investēs šo naudu.

Cita Medija projekts 3i ir atrodams ir.lv infografikas un wiki lapās. Ja godīgi, tad nesapratu, kas tas ir un ko ar to iesākt. Labāk būtu iedevuši kāpostu tam puisim no ciparu niezes, kas prezentēja savus grafikus atkod nodokli pasākumā.

Otrs projekts, kas saņēma finansējumu bija Pilsēta 24. Šis projekts tika prezentēts tajā Tweetup pasākumā. Man ir kauns atzīt, bet es šo projektu uztvēru kā dažādu pilsētu kapsētu. Žargonā tā sauc dažādus saišu katalogus, kas bija populāri interneta pirmsākumos. Skaitlis 24 varētu nozīmēt to, ka tās ir atvērtas 24h diennaktī. Tā arī nesapratu, kas viņus finansē tik ilgus gadus.

Pēkšņi iešāvās prātā gaiša doma – bet viņiem taču ir milzīgs apmeklējums un reklāmdevēji tur rindām stāv. Atvēru Gemius Audience un nekā. Mēneša apmeklējums.

Lai man ar pirkstu nevarētu iebakstīt un jebkurš saprastu par ko ir dziesma. Salīdzināju labu projektu Liepajniekiem.lv ar Pilsēta 24 populārāko lapu valmiera24.lv un tā paša novada Liepājas 24 lapas statistiku.

Ir mums te internetā viens spameru kantoris pie kā varētu pamācīties kā trafiku audzēt, bet baidos nosaukt vārdā, jo pa tiesām izvazās, tāpēc cietīšu klusu. 🙂

Trešais projekts pagaidām nav nekur redzams.

Trešais atbalstītais projekts analītiska interneta medija krievu valodā attīstībai šobrīd vēl dažādu iemeslu dēļ nav sākts aktīvi īstenot, bet plānots, ka tuvākajā laikā sāksies aktivitātes arī tajā.

Papildināts

Pavisam nejauši atradu rakstu iekš IR.lv, kurā ir pieminētas arī projektiem piešķirtās summas un to mērķis.

Projekts “pilsēta24” radīts, lai 29 pilsētu portālos tiktu profesionāli vēstīts par reģionos notiekošo un mediju satura veidošanā aktīvi iesaistītos vietējie iedzīvotāji, organizācijas un pašvaldības. Projektam piešķirts 35 000 eiro finansējums.

Projektam “Platforma neatkarīgajai analītiskajai žurnālistikai” piešķirti 15 000 eiro, lai izveidotu neatkarīgu un analītisku interneta mediju krievu valodā.

Savukārt projektā “3i” žurnāla “Ir” izdevēji paredzējuši Latvijā līdz šim nepieredzētā veidā pasniegt analītisku saturu saistošu un viegli uztveramu, izmantojot grafisku un interaktīvu informācijas izklāstu. Šim projektam piešķirts 49 756 eiro finansējums.

Kāpēc es par visu šo rakstu? Esam nonākuši līdz šīs publikācijas mērķim.Tiek rīkots otrais konkurss “Jaunie mediji”.

Rīgas ekonomikas augstskolas Mediju studiju centrs un Sorosa fonds – Latvija (SFL) jau otro gadu pēc kārtas izsludina pieteikšanos projektu konkursam „Jaunie mediji”. Projektu konkursa mērķis ir veicināt analītiska satura veidošanu internetā un atbalstīt mediju mobilo tehnoloģiju platformu izmantošanu. Konkursā aicināti piedalīties gan pieredzējuši Latvijas mediju profesionāļi, gan arī jauni talanti, kas ir ieinteresēti veidot inovatīvus un laikmetīgus tehnoloģiskos risinājumus Latvijas mediju tirgum.

Konkursa projektu kopējā summa: 50 000 EUR

Lai piedalītos projektu konkursā, tā dalībniekiem jāsagatavo projekta pieteikums un līdz 2011.gada 26. oktobrim plkst. 17.00 jānosūta elektroniski uz epastu gunta.sloga(at)sfl.lv , kontakttālrunis: 67039268.

Bet pirms tam ir iespēja piedalīties tikšanās ar konkursa organizētājiem un uzdot klātienē savus jautājumus.

19. oktobrī, plkst. 19.00 visi interesenti ir aicināti piedalīties Sorosa fonda – Latvija organizētajā tikšanās par projektu konkursa „Jaunie mediji” norisi. Projektu konkurss izsludināts jau otru reizi, un tā mērķis ir veicināt analītiska satura veidošanu internetā un atbalstīt mediju mobilo tehnoloģiju platformu izmantošanu.

SFL Mediju programmas direktore Gunta Sloga norāda, ka šoreiz interese par konkursu ir pieaugusi, un jautājumi par projektu iesniegšanu saņemti gan no mediju vides profesionāļiem, gan no jauniem talantiem, gan no reģionālo mediju pārstāvjiem, gan atsevišķām interešu grupām domātiem medijiem. „Tikšanās būs iespēja klātienē uzzināt vairāk par konkursa mērķiem, par to, ko sagaidām no pieteiktajiem projektiem, par projekta izvērtēšanas procesu, kā arī uzdot neskaidros jautājumus par pieteikšanos un projektu īstenošanu.
Aicinām piedalīties ikvienu, kuram ir vēlme veidot inovatīvus un laikmetīgus tehnoloģiskos risinājumus Latvijas mediju tirgum,” saka G.Sloga.

Tikšanās piedalīsies arī pirmajā projektu konkursā atbalstītā mediju projekta pārstāvji – žurnāla „Ir” portāla vadītāja Māra Miķelsone, kas pastāstīs par projekta ietvaros attīstītajām portāla sadaļām „Infografiki” un „Dzīvie šķirkļi”.

Kāpēc, tad es pats nepiedalos, ja reiz esmu tāds gudrinieks un visus nolieku, vai ne? 🙂 Konkursa nolikumā ir viens punkts.

4.Konkursa dalībniekiem izvirzītās prasības:

4.1. Latvijā reģistrēta juridiskā persona, kura darbojas mediju jomā. Juridiskajai personai ir jābūt reģistrētai vismaz sešus mēnešus pirms konkursa izsludināšanas dienas;

Lai gan patiesībā jau tas noteikti nebūtu šķērslis, ja būtu ļoti liela vēlme rakt. Manu prātu savulaik atvēsināja skarbā situācija Latvijas interneta mediju tirgū – DELFI pārdots (smuki uzvārījās vēl treknajos gados), TVNET pārdots un tagad arī Apollo pārdots. Es klusēju par A3 jeb Roulendu ģimenītes reklāmas kampaņu vai vīra ar hūtes atbalstīto pupu un locekļu portālu. Un nav būtiski vai tas ir jauns, vai vecs medijs – ēst grib visi un labs saturs maksā naudu.

4 komentāri par “Otrais jauno mediju projektu konkurss (papildināts)

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.