Pirms kāda laika Māris piezvanīja un vaicāja par kādu savu jauno projektu. Viņš ir uzsācis jaunu projektiņu, kas domāts aizņemtiem cilvēkiem – 10minutes.lv.
Principā ideja ir skaidra un atbalstāma. Līdzīga tipa projekti jau ir bijuši arī Latvijā. Varbūt nedaudz citādā veidā, bet būtība nemainās.
Mūsdienu cilvēku lielākais deficīts ir laiks, bet vislielākā bagātība – informācija. Jaunā portāla mērķis ir apvienot iespēju taupīt laiku un uzzināt visu svarīgāko īsā, koncentrētā veidā, izmantojot iecienītos jaunākās informācijas avotus. 10minutes.lv pamatā ir vidžeti jeb viedlogi un to saturs portāla ietvaros veidojams atbilstoši lietotāju interesēm. Piemēram, vienā sadaļā iespējams apkopot visus ziņu portālus vai blogus, kurus ikdienā pārlūko, tādējādi iegūstot jaunāko informāciju par ierakstiem, ziņām un jaunumiem. Uzklikšķinot uz attiecīgā ieraksta, atveras ziņas avota vietne un lietotājs var iepazīties ar pilnu ziņas saturu.
Man jau pirmajā reizē, kad atvēru šo lapu, bija zināma skepse par tā nākotni.
Es zinu, ka esmu diezgan kritisks un arī šajā reizē centīšos ieturēt savu nostāju.
Kad Māris man toreiz piezvanīja un iedeva pieeju toreiz vēl slēgtajam projektam, tad pēc pirmā acu uzmetiena pateicu, ka šis projekts ir nolemts neveiksmei. Nūbi teiktu īsāk – FAIL.
Mana pārliecība par to izveidojās no citu līdzīgu projektu pieredzes.
Pirmais RSS barotņu agregātors bija nekur.lv, kas 2007.gada maijā ieguva jaunu veidolu un līdz šim brīdim ir līderis Latvijā. Šīs izmaiņas bija saistītas ar jauna Blogu RSS agregatoru Svaigs.lv, kas parādījās neilgi pirms tam. Principā parādījās konkurence – laacz pārvarēja slinkumu un uztaisīja kaut ko labāku.
Tauta cepās par to kā Svaigs.lv manipulē ar rakstiem. Pēc neilga laika Svaigs.lv tika aizvērts. Nespēja standarta risinājums konkurēt ar programmētāja spējām izveidot kaut ko īpašu. Beigās Svaigs.lv atvēra jaunu versiju un sāka apkopot Latvijas ziņu portālus.
Bija mums arī savs Digg.lv, kuram šķiet, ka bija līdzīgas problēmas kā igauņu Digg.ee ar nosaukuma īpašuma tiesībām.
Parādījās vēl neskaitāmi kloni kā Pieroc.lv, kas līdzinājās Digg.lv, Fak.lv, utt.
No visiem jaunajiem agregātoriem, manuprāt, vislabākais bija Lasi.lv kurš izmantoja jaunākās tehnoloģijas. Ja godīgi, tad es liku vislielākās cerības tieši uz Lasi.lv, jo tas bija labi izstrādās un kaut kas svaigs Latvijas internetā. Ja Lasi.lv veidotājam būtu kaut nedaudz vairāk pacietības, tad projekts varētu aizrullēt.
Gandrīz visos gadījumos projekti aplaužās dažu iemeslu dēļ:
1. Pietiekami īsā laikā nesavāc kritisko masu (Latvijā ir pārāk maz aktīvu interneta lietotāju)
2. Latvijas interneta lietotāji ir tik pat gausi kā pārējie un bez papildus motivācijas neko nedara
3. Latvijas interneta lietotāji ir skaudīgi un nedalās ar labām saitēm uz projektiem
4. Jauno projektu veidotāji ir ļoti nepacietīgi un bez lielas piepūles grib visu un uzreiz
Tā varētu turpināt vēl gari un plaši, bet šāda situācija Latvijā ir jau kopš 90-to gadu beigām, kad es uzsāku rakstīt savās mājaslapiņās.
Šāda tipa lapa vairumam lietotāju būs par sarežģītu un viņi negribēs ķimerēties.
Lai vai kā, bet Māris palika pie sava un mēs saderējām. Es teicu, ka projekts būs FAIL – viņš, ka būs veiksmīgs un uz 2012.gada 1.janvārī jau būs stabila 50 000 liela mēneša auditorija. Ja tas tā būs, tad es zaudēšu konjaka pudeli, ja tas tā nebūs, tad viņš šo konjaku gādās man.
manuprāt, vajadzēja iespēju reģistrēties. Savādāk tas viss darbojas uz cookijiem, kas ir ne īsti lietderīgi un droši… diemžēl.
Man 10 minūtēs ātrāk un efektīvāk liekas pārskriet ar acīm delfiem un savai rss listei.
Un bija arī www.startalapa.lv. Skaitās, ka vēl ir.
Projekts no tehniskās realizācijas varbūt interesants, bet es piederu pie tiem kūtrajiem, kam pietiek ar vienu primitīvu RSS barotni interesantākajiem LV saitiem (jā, pods ir viens no tiem) un pārējos, ja ļoti vajag, varu atvērt. Jāsaka, ka ir.lv ir kļuvis par manu favorītu un es pat esmu sācis lasīt ziņas 🙂 Ir nav reklāmas 😀 un ziņām atvēlēts 2/3 no lapas platuma.
m
Būs FAIL. Un 50 000 pēc 2 gadiem… stipri apšaubu. Man neradās pat vēlme atvērt to saiti. Pēc te lasītā izskatās pēc http://netvibes.com atdarinājuma.
to MM-Y
10minutes.lv būs reģistrēšanās, tas ir laika jautājums.
Reģistrētajiem lietotājiem būs vēl papildus ieguvums, piemēram personalizēt trešo kolonnu.
Tas ko mēs tagad darām apkopojam pirmās atsauksmes jau pēc palaišanas un izdarām attiecīgos secinājumus.
Saņēmos un atvēru… Neizprotama avotu izvēle un ļoti, ļoti, ļoti apgraizīts netvibes. Reāli nekā labāka/atšķirīgāka par delfu sākumlapu neredzu.
to 10minutes – zinu, ka daudzi tagad izvēlas projektu uztaisīt ar evolūcijas modeli – uztaisa un tad uzlabo, bet es lasu tagad vairākās lapās – parādījies 10minutes.lv. Ko daru? Atveru, paskatos – nepatīk, ka nav reģistrēšanās, aizveru ciet. Nākamreiz ieraugot – aj, šitā lapa bija stulba un man nepatika, nemaz neveru vaļā, kaut arī varbūt ir jaunas fīčas un nemeklēšu vai tagad ir reģistrēšanās vai nav utml.
tā kā manuprāt būtu jēdzīgāk projektu uztaisīt pilnīgāku ar vairāk fīčām un tikai tad laist tautās un reklamēt.
to MM-Y
Tas ir risks 🙂
Kaut kad bija doma pašam uzkodēt ko līdzīgu, bet sakarā ar citiem projektiem pietrūka laika. Mazliet kritikas:
1) Pirmajā apmeklējuma reizē lietotājam priekšā ir pārāk daudz sīka teksta un maz bilžu. Acis tā uzreiz nekur nepieķeras un automātiski gribās iet prom. Pāris uzlabojumi, kas varētu palīdzēt:
*) virsrakstiem lielāks fonts
*) mazāk teksta rindas aprakstā pa vertikāli, bet vairāk stiept horizontāli
*) lielākas bildes pie teksta
2) Tie zaļi-dzeltenie sadaļu virsrakti vienkārši tracina. Visa lapa it ka ieturēta tādā zolīdā minimālisma stilā, bet šitie lec ārā kā tādi zaļie cilvēciņi uz marsa.
3) vismaz uz lapas palaišanas mēnesi varēji likvidēt labo sleju, kas paredzēta visādām reklāmām. Tā vietā izplešot tekstu pa horizontāli kā jau iepriekš minēju.
4) kas tā par krūzi pašā lapas apakšā? Vai tiešām to tur vajadzēja? Tad jau labāk iestrādāt mazu krūzīti logotipā vai kā tml.
nu ideja apsveicama, man tikai viena lieta ne paaraak patika – ka katram blogam vai portaalam ir savs bloks nevis viss iet hronologiski vienaa vai vairaakos blokos (Teiksim blogi vienaa un portaali otraa, jo portaalos ir daudz vairaak zinjas), pie kam buutu interesanti ja vienu rakstu kas loti liidziigs tvnet un delfos liktu kaa vienu ierakstu ar 2 linkiem vienu uz delfiem otru tvnet. Taa vareetu vienaa lapaa salikt vairaak lietderiigas informaacijas ko varu tajaas 10 min apskatiit nevis tas ka tagad nu mekleeju vajadziigo bloku 5 lapas zemaak.
un ja es izteereeju 10 min sava laika sagrupeejot to portaalu kaa man tiik tad buutu jauki ja to kaut kur vareetu arii ieseivot – teiksim vienkaarsha registraacija
tachu redzees cik ilgi dzekiem gribeesies uzlabot savu 10minuutes.lv un no taa jau buus atkariiga taa 50 000 auditorija peec 2 gadiem, lai veicas
to E
Paldies par idejām, par virsrakstiem padomāsim.
Ideāli jau vispār reklāmas būtu noņemt, bet ieguldīto ir doma atpelnīt, lai gan liela daļa ir arī sociāls projekts.
Krūze ir simbols kafijas pauzei, to mēs izmantojam arī www.10minutes.lv reklāmas banneros, tur nāk ārā kā tāds aromāts Ziņas, Blogi, Radio. Nu tā kaut kā
@MM-Y – Ironiski, bet man taisni atkal patīk lapas, kurās nav jāreģistrējas, jo parasti ir slinkums to darīt. Ja lapas normālai lietošanai jāreģistrējas, tad bieži vien pat nepūlos un eju prom.
Es atkal īsti neizprotu šito ziņu aggregatoru jēgu. Ja es gribu RSS agregatoru, tad es gribu tādu, kas man sēž systray un izmet paziņojumu tiklīdz parādās kāda jauna ziņa. Ja es gribu sekot līdzi 10 lapām kā tā, es viņas salieku Bookmarkos vienā folderī un uzreiz atveru folderi visu vaļā. Vārdu sakot – neredzu pievienoto vērtību šādai un citādām lapām. Visu, ko tās piedāvā, var izdarīt arī citos, ērtākos veidos.
10 minūtes kā koncepts ir labs – kaut ko iegūt ātri, ērti un viegli; tāds koncepts varētu uzrunāt;
Jāpadomā par auditorijas izvēli/segmentēšanu. 50k nav tik daudz un vieglāk būtu mērķtiecīgi uzrunāt, piemēram, tikai biroju darbiniekus nekā biroju darbiniekus+mājsaimnieces+saimniecību vadītājus.
Trafiku varētu ģenerēt, ja izdotos nooptimizēties uz “TV programma” un “laika ziņas” un “radio” arīdzan, vēl varētu frontā eksponēt Dienas Video,
Tikai jāturas pie koncepta – “ienāc uz īsu mirklīti, mēs Tevi ilgi neaizkavēsim un katru dienu būs kas jauns.” Tātad derētu arī kaut kas izklaidējošs – karikatūra vai anekdote.
To sprenne
Esam uz viena viļņa! Tas ir tieši tas ko mēs gribam saglabāt turpinot paplašināšanos
Laikam ne man. Google Readeris ir tas, kas man nepieciešams, to arī lietoju un lietošu.
Bet nu, lai veicas ar citu auditoriju.
ņa… netvibes taču eksistē jau n-tos gadus, priekš kam veidot projektus – atdarinājumus, kurus lietos tikai nepieredzējušie, kas nezin, ka ir kas labāks / “stabilāks”. Apšaubu pasākuma veiksmīgumu.
Man pietiek ar RSS agregatoru…
Un nav nekā jauna šajā pasaulē! Un nekas cits, kā veģetēšana uz citu rēķina (trafiku ražo portāli + el. dienasgrāmatu autori) – nekas labs nav un netiek izdomāts. 10min vēl varēja pievienot sludinājumu katalogu, iepazīšanās profilu reģistrēšanu, flaša spēlītes un anālu foto/video klipu galeriju veidošanu, horoskopus un polyfonisko melodiju pasūtīšanas iespējas par 0.95 Ls – tas noteikti aizietu tautās un apmeklējums būtu 100K+ PVN / mēn.
Negribu apvainot/nonievāt projekta autoru(-us) – visi cenšamies un kaut ko daram, bet nu… vienīgais, kas viņus (10min) varētu glābt – ir tikai dizaina+funkcionalitātes augstākā pilotāža, kas varētu konkurēt ar veco labo pelēcīti nekur.lv, kas savā ziņā jau arī ir pārvērties par twitteri, kurā esi pieteicies sekot 1000+ profiliem un tāpat neko jēgā neizlasi (izņemot to, ko pirmo pamani akurāt brīdī, kad to lapu atver).
to guntisd
Paldies par Horoskopu ideju 🙂 to varētu!
Nu…. tukša aršana.
Advancētie neta lietotāji, kas kaut ko šādu var vēlēties izmantot – jau izmanto. Nu, piemēram – netvibes.
A mazāk advancētajiem sitādu nemaz nevajag. Tiem pietiek ar “e” ikoniņu un home peidžu uz delfi.lv 😀
50`000 mēnesī ir ļoti maza auditorija, ko var savākt diezgan īsā laikā un bez problēmām to noturēt. kaut vai paskaties gemius datus cik daudz lapu atbilst šim kritērijam.
Atbalss: 10minutes.lv. Starta lapa? Atkal? | Kristaps Skutelis (krizdabz) par tehnoloģijām un dzīvi
Tada igoogle.com parodija.
Es zinjas njemu no N-tajiem RSS (delfi, apollo, tvnet, apollo, db utt) ar pipes.yahoo.com un tad vel izlaizu cauri filtram ar feedscrub.com Rezultata paliek tikai tas, kas mani tiesham varetu intereset.
to budzis
Grūti ko komentēt, bet jūtu, ka Latvijā drīz būs savs Skype! Tas priecē
50’000 “apmeklētāju”? kur problēma? http://www.ruclicks.com/available , un konītis tavējais 😀
2 googls
50k lietotāji ir nieks? un viegli noturami… nu, nu… laikam es dzīvoju ne tajā “paralēlajā dimensijā” diemžēl.
Manuprāt, visveiksmīgākais bija lasi.lv, kuru es ik dienas lietoju. Vienkāršs un ērts lietošanā.
iGoogle
to Irma
Ko gribi, lai mēs pieliekam klāt vai noņemam www.10minutes.lv
Vari sūtīt atsauksmi arī man uz e-pastu info@10minutes.lv
bērnudārzs.
par kaadu koniiti iet runa?
Es ar gribu uz konīti pieteikties 🙂 Māri, saderam ar mani arī?
Ar Arti mums tāds ilgāks termiņš derībām…
Kādi deni2s ir Tavi piedāvājumi derību likmei un par ko?
PS: e-pastā saņēmu vairākus ieteikumus par to, ka viedlogā vajag rādīt tikai virsrakstus!?!
Zināšanai šobrīd www.10minutes.lv katrs lietotājs katram viedlogam pats
1) var norādīt ziņu skaitu 3 vai 5 vai 10
2) var norādīt rādīt TIKAI VIRSRAKSTUS vai arī VIRSRAKSTUS ar PIRMO RINDKOPU
tas ir izdarāms funkcijā rīki, atslēdziņas simbols
Labāk iečekojiet šito, nelaimīgie mutes virinātāji http://fastflip.googlelabs.com/
Kas tā par fīču, ka var pārvietot sadaļas pēc savas patikšanas? Man iepatikās.
Sen jau savaa igooglee esmu shaadi sakonfigureejis interesantaakos portaalus 🙂
Māri, gribēju tieši tāpat kā coolynx, bet no otras puses, neesmu konjaka cienītājs, tāpēc, lai jau paliek šoreiz.
Es tik nesaprotu, kāpēc tērējāt resursus projekta realizācijai, neizpētot pirms tam situāciju tirgū? Esmu pārliecināts, ka 4 no 5 cilvēkiem pateiktu jau tad, ka otrs igoogle/netvibes/da-jebkas viņiem nav vajadzīgs.
to denis2s
Mums bija diezgan daudz cilvēku ar ko konsultējāmies dažādās projekta stadijās.
Es tā piemetu starp 30 un 40
Redzi atšķirībās starp netvibes, ko es pats lietoju, ir diezgan būtiskas
1) pamatideja ir pilnīgi lokāls projekts jau ar definētajie laukiem
tu ātri, bez iestatījumiem jau saņem informāciju
2) popularizēt Latvijas blogus kopumā un arī mazāk zināmus autorus
mums ir BLOGU tops 1 dienas, 7 dienu un 30dienu, kas ļauj pašiem blogeriem redzēt, kas ir populārs un nezinātājam uzreiz redzēt labākos ierakstus
PS: Drīzumā www.10minutes.lv stipri papildināsim Blogu RSS avotu
3) personīgi man nepatika kāda līmeņa lapā man ir jāiet, lai klausītos interneta radio 🙂
Arī www.10minutes.lv Radio sadaļā uztaisījām 1 dienas, 7 dienu un 30 dienu populārāko Radio Topu.
Redzi jau definēti populārākie LV resursi, ziņu, blogu un radio topi, LV radio staciju vidžeti ir tas, kas nav citām vietnēm.
Tas par to, kas www.10minūtes ir redzams tagad, turpinājums sekos 🙂
to Jenotsss
Kustīgo fīču sauc par viedlogu (vidžetu) un to galvenā priekšrocība ir lapas personifikācijas iespējas – man ar tā patīk 🙂
www.10minutes.lv viedlogus Tu vari:
1) Pievienot un noņemt kā tādus no konkrētiem avotiem, piemēram, Delfi, Tvnet, Apollo
2) Pārvietot tos no augšas uz leju, no kreisās uz labo pusi un otrādi
3) Vari noteikt vai viedlogā rādīt 3 vai 5 vai 10 ziņas (zem atslēdziņas)
4) Vari noteikt vai Ziņu rādīt tikai ar virsrakstu vai arī ar pirmo rindkopu
Konkurenti nesnauž 😀
http://k4y.lv/114-Neliels_projekts_-_jaunumi_zinu_portalos
Atbalss: Jaunumi ziņu portālos iekš k4y.lv | Pods.lv
to deni2s
Man jau patīk, ka darbojas, domā un dara 🙂
Konkurenti gan nav, jo tas tiešām ir mazs un ātrs risinājums.
jauns konkurents 🙂
http://www.tribine.lv/zinas/Tribinelv-jaunums-visas-Latvijas/15850
Paskaties tik, kādu aktivitāti esam radījuši!!
Viens pēc otra tagad mēģina, ko uzlabot, izveidot utt Prieks!
Projekts ir labs, pods.lv viedoklis ir ļoti virspusējs, tā arī neizlasīju nevienu nopietnu argumentu, kāpēc tieši šis projekts nevarētu “aiziet”, visi pieminētie argumenti ir tīri cilvēciski un emocionāli, ko jebkuram ir iespējas pārsist.
Nominālais līderis nekur.lv ir tiešām tikai nominālais…
šobrīd gan neredzu 10minutes.lv tieksmi uz apmeklētāju segmentāciju, baigā putra un nav saprotams, ko tieši viņi grib uzrunāt, mani, Sašu vai kaimiņu Pašu.
Tagad ielieku pēc laika apbružāšanās dažas padarītās lietas:
Atbilde MM-Y:
Esam pievienojuši http://10minutes.lv reģistrēšanos, kā arī reģistrēšanos ar Twitter pieeju
Atbilde deni2s:
Ir pievienoti ļoti daudz ZIŅU http://10minutes.lv/zinas un BLOGU http://10minutes.lv/blogi avoti. Pamat iestatījumos ir populārākie resursi, pie katras sadaļas “+” zīmes ir papildus resursi.
RADIO sadaļā ir visas Latvijas radio stacijas http://10minutes.lv/radio
Atbilde joske:
ZIŅĀS un BLOGOS ir izveidoti jaunāko ierakstu viedlogi. Tagad uzreiz vari redzēt jaunāko!
tas pagaidām un turpinām uzlabot, vēlreiz paldies par viedokļiem
Neizskatās, ka pagaidām ietu spoži, 2012. gads, protams, vēl ir tālu:
http://www.alexa.com/siteinfo/10minutes.lv
to Papuass
Augustā http://10minutes.lv/ apmeklēja 5 103 unikālie lietotāji pēc Gemius Traffic
Ir labi un ir kur tiekties 🙂
Vēsturei – 2011.gada marts 10minutes.lv 6 710
Atbalss: 10minūtes.lv | Miks Latvis
Oktobrī http://10minutes.lv ir 11 112 unikālie mēnesī Gemius traffic. Būs jāpaplašina mērķa auditorija, lai sasniegtu skaitu 🙂
Konjaks garšoja?
Ar Arta uzvaru derības ir veiksmīgi noslēgušās.
http://10minutes.lv/ 12 537 unikālie lietotāji mēnesī (Gemius Traffic Decembris/2012)