TNS apskats par interneta reklāmas apjomiem 2009.gada augustā

Vakar TNS beidzot sāka publicēt nelielu informāciju par to, kas notiek Latvijas interneta reklāmas tirgū. Divas rindkopas var atrast iekš Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2009.gada augustā.

Te ir tās rindkopas.

Internets
Interneta reklāmas apjoms šī gada augustā, salīdzinot ar jūliju, ir pieaudzis par 10 %. Augustā pētījumā iekļautajos interneta resursos tika reģistrētas 3885 reklāmas, bet jūlijā – 3533.

Augustā lielākie reklāmdevēji internetā pēc reklāmu skaita bija: LMT, TELE2, BITE, TURĪBAS MĀCĪBU CENTRS, QUELLE, BT 1, SPILVA, ACME FILM, LATVIJAS VALSTS MEŽI un SEB BANKA, LATTELECOM. Reklamētākās markas: O KARTE, QUELLE un LMT.

Pirms gada jūnijā Latvijas lielākie mediji sasēdās pie galda un vienojās, ka ir pienācis laiks sakārtot interneta tirgu, lai tas kļūtu saprotams, caurspīdīgs un reklāmdevējiem interesants medijs. Mūsu kaimiņi igauņi jau labu laiku savu tirgu ir sakārtojuši un viņiem strādā pēc citiem principiem.

Šajā pētījumā piedalās sekojoši Latvijas interneta mediji.

Apollo City, DB.lv, Delfi.lv, Diena.lv, Draugiem.lv, esports.lv, Inbox.lv, KasJauns.lv, Mango.lv, Orb.lv, rus.Delfi.lv, Tvnet.lv.

One.lv jau sākotnēji atteicās piedalīties interneta reklāmas apjomu publiskošanā, bet ss.lv šogad sāka lika mīksto un vairs nesūta datus.

Kam tas ir vajadzīgs?

Visiem, kas izmanto interneta vidi un vai nu paši pelna naudu tajā, vai arī grib izmantot šo vidi, lai reklamētu savus/klientu produktus un pakalpojumus. Internets ilgu laiku bija un joprojām vēl daudziem ir melnais zirdziņš un tajā notiek nesaprotamas lietas. Tieši tāpēc, lai saprastu, kas un kā notiek, ir nepieciešamas statistikas, kas uzskaita auditoriju pēc vieniem un tiem pašiem principiem. Reklāmas tirgus sakārtošanai ir nepieciešams neatkarīgs reklāmas laukumu uzskaitītājs, lai visi tirgus dalībnieki redzētu, kur un kas reklamējas. Pēdējais šobrīd ir TNS, kas jau vairāk kā gadu apkopo datus no Latvijas lielākajiem interneta medijiem, kuros pārdod reklāmu.

Šobrīd ir ledus sakustējies arī no TNS puses un viņi aktīvi mēģina iepārdot savu jauno TNS auditorijas skaitītāju. Atgādināšu, ka TNS Metrix zaudēja pirmajā cīņā ar Gemius.

Redzot kā viņi to dara, esmu pārliecināts, ka neizdosies izsist Gemius no tirgus līdera pozīcijām. Es, protams, vēl neesmu redzējis šo jauno piedāvājumu, bet mana iekšējā balss saka, ka nespīd. Redzēsim vai šoreiz manas prognozes piepildīsies, vai nē. 🙂

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on VKShare on RedditShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

12 komentāri par “TNS apskats par interneta reklāmas apjomiem 2009.gada augustā

  1. CooLynX Raksta autors

    Andron Mc, tikko tiks nosaukta cena kāda būtu jāmaksā par šādu pakalpojumu tā automātiski šī vēlme atkritīs. Esmu par 99% pārliecināts. Vismaz darbos. Vārdos jau visi gudri runā. 🙂

    Atbildēt
  2. Mixer

    Andron Mc, gluži manas domas, tāpēc jau laikus pārgāju uz Tele2. Saprotams, ka mobilo sakaru piedāvātāju reklāmas karos bez reklāmas neiztikt, bet tad lai vismaz tiek sakarīgākajam. Pārējie jau līdz baltajām pelītēm.

    Atbildēt
  3. hren

    Andron Mc…
    Tāpēc, ka maksā ~2x vairāk nekā citi vidēji statistiskie Latvijas ali.

    un lola…

    ne jau tāpēc, ka nav naudas reklāmai, bet drīzāk tāpēc ka nav ne resursu un ražošana jaudu, ne arī būtiskas vēlēšanās kļūt par “sirpotrbu”. “Tērvetnieks” vēl tā bet “Užavnieks” točno sevi pozicionē aļa kā luksusa prece. Principā no biznesa viedoļa tas ir labs risinājums – radi ierobežotu tirgu, pieradini cilvēkus pie sava brenda kā ekskluzīvas lietas un pelni naudu – ja neesi pārāk rijīgs, tad lieta nostrādā. Nianse vēl, ka prece nedrīkst būt sūds – širpotrebam šī prasība nav obligāta, tur visu izšķir mārketinga budžets un oborots 🙂
    Lai gan protams ir dzirdēta arī versija par “Užavnieku” ,ka Pumpuram vienkārši gribējās zīmēties ar SAVU alu – pēc Krievijas biznesmeņu parauga, kam goda lieta ir sava šņabja rūpnīca ar kurā tirgoto šmigu dzirdīt darugus un partnerus.

    Atbildēt
  4. CooLynX Raksta autors

    Andron Mc, vienkārši izlasi šos divus rakstus un nevajadzēs tik daudz fantazēt – sapratīsi kāpēc čurūdeni reklamē, bet normālu alu nē. 🙂
    Izrāvumi no rakstiem
    http://www.db.lv/a/2009/09/02/Uzhavas_alus_daritava_pare2

    SIA Zaksi šī gada pirmo sešu mēnešu apgrozījums bija 719 tūkstoši latu, un I. Roze prognozē, ka gada apgrozījums būs mazāks nekā 2008.gadā, kad apgrozījums bija 1.755 milj. Ls. Nodokļos gan šogad tikšot samaksāts vairāk – 2008. gadā nomaksāti 235.4 tūkstoši latu, bet šā gada pirmajā pusē vien jau 123 tūkstoši Ls.

    http://www.diena.lv/lat/business/hotnews/industry/aldara-pelna-pern-sasniegusi-3-32-miljonus-latu

    A/s Aldaris pagājušajā gadā strādāja ar 36,4 miljonu latu lielu neto apgrozījumu, kas atbilst iepriekšējā gada līmenim. Uzņēmuma tīrā peļņa sasniedza 3,32 miljonus latu

    Atbildēt
  5. shimano

    Kaut kāds marazms… Nesaprotu kāda mārrutka pēc reklāmas TIRGUS APJOMU rēķina reklāmu skaitā, minūtēs, klikšķos vtml. Manuprāt vienīgais objektīvais rādītājs ir nauda – vai kāds pārdod vienu reklāmu uz 1 minūti par ļimonu vai ļimons reklāmas par 1 latu no biznesa viedokļa ir dziļi pofig (protams mainās izmaksas bet nu tas cits stāsts).Domāju, ka ja salīdzinātu šo pašu reklāmas minūšu cenas un kopējos uzņēmumu ienākumus pret to pašu periodu 2007-2008 gadā, tad būtu nevis izaugsme bet šokējošs kritums.

    Atbildēt
  6. ludwigs

    Shimano:
    TNS Tirgus apjomu arī uzskaita naudā (ar cenām pirms atlaidēm), tikai savās publiskajās preses relīzēs tie nekad neparāda šos datus. Ja vēlies iegūt objektīvākus datus ar LVL, pērc par naudiņu tos no TNS. Bet tik un tā, zinot kādas atlaides ir lielajiem reklāmdevējies, baigi objektīvi skatīties uz monitorētajām naudām arī nevar.

    Atbildēt
  7. shimano

    ludwigs…

    tieši tā – cenas pirms atlaidēm vispār nav par pilnu ņemamas šādās lietās, ņemot vērā ka šādās “gaisu tirgojošās” (produkta pašizmaksa ir ļļoooti stiepjams un nosacīts jēdziens) nozarēs atlaide 80% nav nekas. Tagad lepni turēt cenu un sūtīt klientus pie konkurenta vairs nav modē… Vēlreiz uzsveru – visu nosaka PASŪTĪJUMA SUMMA nevis kaut kāda tur vienības cena – ja par šo summu vispār ir jēga kustināt pakaļu tad jau visi iespringst.

    CooLynx – ja tu apstiprināsi, ka Apollo ienākumi (apgrozījums) naudas izteiksmē 2009 gadā ir auguši (es neprasu konfidenciālu informāciju par konkrētiem cipariem), tad ņemu savus vārdus atpakaļ.

    Atbildēt
  8. snurkee

    kad ieejot kādā lielo portālo adresi, redzi ka 10 sekundes taimautojas kaut kādas .pl adreses, tad visus tos mērīkļus gribas rezolvēt uz 127.0.0.1

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.