TNS Metrix vs. Gemius Traffic

Šobrīd notiek sīva cīņa starp diviem statistikas kantoriem, kas šovasar ienāca Latvijā – dāņu TNS ar produktu TNS Metrix un poļu Gemius ar Gemius Traffic. Abiem kantoriem tas ir maizes darbs. Latvijā populārāks, protams, ir TNS un tas pagaidām arī ir galvenais spēlētājs tirgū. Pavisam savādāk ir ar Gemius, kas izspieda TNS no viņu dzimtenes un uzvarēja konkursā par statistikas nodrošināšanu Dānijas tirgū.

Personīgi man vairāk patīk Gemius, jo viņu atskaišu atrādīšanas sistēma ir daudz labāk izstrādāta kā arī metodoloģija balstās uz to datu analīzi, kas tiek iegūta no reāliem lapu apmeklētājiem, savukārt TNS veic to datu analīzi, kas tiek iegūti aptauju rezultātā. Vismaz es to tā sapratu. Ja tas tā ir, tad nav grūti izdomāt kādiem datiem varētu vairāk uzticēties – tiem, kas tiek iegūti no pēc noteikta algoritma izvēlētiem mājaslapu apmeklētājiem, vai tiem datiem, kas tiek iegūti veicot aptaujas no īpaši atlasītiem respondentiem.

Bet tas viss ir pupu mizas. Šajā pasākumā mani interesē viena lieta – kas pārņems tirgu?

Te ir vairāki momenti, kas jāņem vērā. Mediju aģentūras izmanto TNS datus, jo uzņēmums jau ilgu laiku veic pētījumus par TV, radio, presi un tagad arī interneta auditoriju. Gluži loģiski, ka neviens negribēs maksāt naudiņas diviem dažādiem kantoriem, vēl jo vairāk, ja runa ir par “kaut kādu” internetu, kas Latvijā vēl ir diezgan zemā attīstības līmenī. Tajā pašā laikā internets ir medijs kurā atdevi var reāli izmērīt, tv, radio un preses atdevi nav tik vienkārši izmērīt. Attiecīgi cilvēki, kas darbojas šajā vidē, reāli iekarst, ieraugot daudz maz normālu statistikas mērīšanas rīku. Bet ir vēlviens moments. Gemius piedāvā iespēju uzlikt filtrus un apskatīties to cik liela auditorija pārklājās dažādās lapās. Tas varētu būt klupšanas akmenis daudziem portāliem, kas šobrīd apgalvo, ka viņus apmeklē klientus interesējošā auditorija. Nav grūti iedomāties, kas notiks, ja atklāsies, ka patiesība ir daudz skarbāka.

Kvalitatīvās informācijas portāli, vortāli un blogi varētu iegūt no šādas statistikas, ja šīs lapas apmeklē vērtīga auditorija, kas nav atrodama citās vietās. Šī ir tā auditorija, kas par mazām naudiņām tiek savākta kopā un piedāvāta lieliem klientiem jau par lielākām naudiņām, jo klientam jau ir viena alga, kur viņa baneri grozās – lielā portālā, kur tie noslīkst baneru jūrā vai mazākā lapā, kur tas ir vienīgais baneris ar lielāku atdevi. Patiesībā, ja attīstītos pēdējais modelis, tad mūsu blogosfēra arī varētu attīstīties, jo šāda veida reklāma nestu daudz reālākus ienākumus nekā Googles reklāmas.

Dzīvosim, redzēsim, kas galu galā uzvarēs.

3 komentāri par “TNS Metrix vs. Gemius Traffic

  1. Atbalss: TNS laižam podā? » Latvijas interneta pods

  2. Atbalss: Statistika blogeriem » Latvijas interneta pods

  3. Atbalss: TNS apskats par interneta reklāmas apjomiem 2009.gada augustā | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.