Vēstule no Google AdSense

Tieši pirms mēneša es uzrakstīju nedaudz izaicinošu rakstu par to cik daudz var nopelnīt ar savu blogu Latvijā. Pēc dažām dienām manā AdSense kontā parādījās nesmuks paziņojums par to, ka man nav apstiprināta adrese. Es jau gandrīz vai sabijos, bet tad noskaidrojās, ka viņi ir izsūtījuši vēstuli ar apstiprinājuma PIN kodu, kuru man vajadzēs ievadīt.

Pagāja mazāk par mēnesi un manā pastkastītē ievēlās balta aploksne ar lielu skaistu uzrakstu Google uz pakaļas un lūk šādu uzrakstu priekšplānā.

Google Adsense vēstule

Kas ir mainījies, kopš esmu apkarinājis savu blogu ar Google reklāmām?

Ja pašā sākumā es biju iedomājies, ka Google reklāmas ir efektīvākas, tad šobrīd piezemējos. Reklāmas ir tādas pašas kā jebkurā citā reklāmas tīklā. Atšķirība laikam ir tikai tajā pēc kādiem principiem tās atrāda. Reklāmdevēji jau ir tie paši, kas citur. Tas, ka viņi izmanto labāku reklāmas atrādīšanas rīku, nenozīmē, ka viņu reklamētie produkti un reklāmas no tā kļūs labākas un potenciālajiem klientiem interesantākas. 😉

Salīdzinājumam ar iepriekšējo statistiku (pirms mēneša).

Google Adsense stats

Es kopumā esmu notestējis 4 nedēļas. Vienu nedēļu neko nedarīju – vienkārši ieliku reklāmu un skatījos, kas būs. Kad ieraudzīju, ka ir nopelnīta nauda hostingam, palika interesanti. Nākamajā nedēļā uzrakstīju dažus rakstus – nauda nedaudz samazinājās, bet interese un azarts palielinājās.

Trešajā nedēļā uzrakstīju uz pusi vairāk rakstus – apmeklējums uz pusi palielinājās, lapu rādījumi arī, bet naudas daudzus samazinājās. Ceturtajā nedēļā īpaši nesaspringu un par 50% samazināju laiku, kuru veltīju rakstu rakstīšanai. Rezultātā – auditorija pavisam nedaudz samazinājās (par 5%), lapu rādījumi samazinājās par 25%, ieņēmumi palielinājās par 10%. Vēl varu pateikt, ka ieņēmumi no reklāmām, kas ir no jauniem rakstiem pret arhīva rakstiem ir 40/60.

Ko no tā visa var izsecināt?

Pagaidām gan jāsaka, ka statistika ir par pārāk mazu laika periodu, lai redzētu tendences. No šī brīža rezultātiem man ir radies priekšstats, ka tendences ir tādas pašas kā kopumā reklāmu biznesā.

  1. Ja ir jauna un interesanta reklāmas kampaņa, tad cilvēki klikšķina, ja nav, tad neklikšķina
  2. Ir dienas, kad ieņēmumi ir daži centi, ir dienas, kad pāris eiro
  3. Jauni raksti jeb saturs ir nepieciešams, lai Googles un citi meklētāji biežāk nāktu ciemos un vairāk lapas noindeksētu. Jo vairāk interesanta satura, jo labāk tava lapa kotēsies meklētājā. Jo labākas vietas būs Googles rezultātos, jo vairāk cilvēki ienāks un attiecīgi arī uzklikšķinās uz reklāmām un mēs abi nopelnīsim
  4. Jauni raksti ir nepieciešami, jo vismaz šobrīd no tiem nāk vismaz 40% ieņēmumi (es neņēmu vērā tos ieņēmumus, kas ir ienākuši no pirmās lapas apmeklējumiem, jo tos es vērtēju kā arhīva apmeklējumus)
  5. Rakstīt šādu specifisku blogu, lai nopelnītu uz reklāmām būtu neprāts, bet kā papildus motivācija šādi ieņēmumi ir visai pozitīvs moments 🙂

11 komentāri par “Vēstule no Google AdSense

    1. coolynx Raksta autors

      Domāju, ka ir lielai daļai nobloķētas reklāmas. Tāpēc arī atsaucos uz “specifisko” blogu jeb auditoriju. 😀

      Mani tas gan tik daudz neuztrauc – es vairāk gribēju izprast sistēmu un darbības principus.

      Atbildēt
  1. AK

    Kad vēl strādāju ar spoki.lv, mērījām cik daudzi ir ieslēguši adblokus. Realitāte izrādījās tāda, ka par šo problēmu nav jēgas uztraukties, jo tie bija daži procenti no apmeklētājiem.

    “Klikošanai” svarīgs gan ir arī reklāmas bloku izvietojums. Man minējums ir, ka pods.lv tie nav diez ko optimāli izvietoti: torņi, it īpaši labās puses un zem pirmā ekrāna diez ko vērtīgi. Diez vai optimāls ir arī augšējais baneris.

    Atbildēt
    1. coolynx Raksta autors

      AK, uz lielo masu tā, protams, ka ir. Man te gan ir savākušies, vismaz agrāk bija, koncentrēta IT publika, kas mīl bloķēt visu pēc kārtas. Tā kā domāju, ka šī apsvēruma dēļ varētu būt atšķirības statistikā.

      Man te mans vārda un uzvārda brālis arī teica, ka vajag vairāk paspēlēties ar krāsu paleti, izvietojumu un izmēriem. 🙂 Es pagaidām izvēlējos vieglāko ceļu – vienkārši ieliku ar wordpress spraudņa palīdzību.

      Google gan labāk iesaka šos te staipīgos banerus, jo tad to vietās var atrādīt vairāk un dažādas reklāmas ar dažādām ierīcēm. Varbūt nobriedīšu un paspēlēšos. Pagaidām apskatīšos kāda ir statistika neko nedarot. 😀

      Atbildēt
  2. Mārtiņš

    Ja lasot blogus, katra raksta beigās autors ierakstītu atgādinājumu “Noklikšķini uz baneriem” (gan jau var labāk noformulēt), tad es biežāk atcerētos, ka tas ir priekš manis bezmaksas veids, kā pateikt paldies par darbu autoram.

    Atbildēt
    1. coolynx Raksta autors

      Mārtiņ, domāju, ka tas ir riskants pasākums un var panākt pretēju efektu. Tie, kas profesionāli rotaļājās ar reklāmām, skatās uz kliku/pirkumu (vai citas atdeves) mērījumiem. Ja ir lapas, kurās daudz kliko, bet ir maza atdeve, tad tajās nerāda reklāmas. Paliek tikai tie, kas kurina savas naudas bez statistikas analīzes. 😉

      Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.