Pirmais Latvijas interneta mārketinga kongress

Septembra beigās notiks pirmais Latvijas interneta mārketinga kongress, kas pēc organizatoru domām būs pilnīgi atšķirīgs pasākums no tiem, ko esam apmeklējuši līdz šim.

Tas atšķirsies tāpēc, ka būs praktisks un aktuāls. Mēs īpaši izvairīsimies no „skaļas reklāmas” un „uzpūstu un iedomātu lietu” piedāvāšanas.

Kad es pirmo reizi ieraudzīju šī kongresa reklāmu, praktiski uzreiz pēc tekstu izlasīšanas man sagribējās uz šo pasākumu aiziet. Pēdējo divu gadu laikā man ir palaimējies pabūt dažādās konferencēs un semināros, kā arī iepazīties ar daudz gudriem cilvēkiem. Esmu pat savācis kaudzi ar vizītkartēm, bet sakontaktējies esmu tikai ar pāris cilvēkiem.

Ko es ar to visu gribēju teikt?

Kafijas pauzēs, runājot ar cilvēkiem par konkrētu pasākumu, protams, ka tiek izteikti viedokļi par to, ka viss ir baigi labi, vai tieši otrādi – šis ir kārtējais tukšais pasākums. Starptautiskajos pasākumos esmu novērojis tādu lietu, ka pirmajā dienā parasti ir visspēcīgākās prezentācijas un otrajā dienā parasti pārlej ūdeni no vienas glāzes otrā. Tas varētu būt izskaidrojams ar to, ka uz pirmo dienu ierodas visi, bet otrajā dienā cilvēkiem jālido mājās un lidmašīnai nepavēlēsi pieturēt izlidošanu līdz beigsies dotais pasākums.

Runājot par ūdens liešanu. Parasti visgarlaicīgākie man šķiet tie pasākumi, kur prezentācijas ir vispārīgas un teorētiskas. Problēma ir tajā, ka teoriju var arī Google sazvejot vai mēģināt atcerēties, ko savulaik studijās mācīja. Attiecīgi šādas prezentācijas parasti šķiet garlaicīgas, jo tur nav nekā tāda, kas nebūtu jau kaut kur dzirdēts, redzēts vai lasīts.

Daudz interesantāk ir paklausīties par kādu reālu piemēru iz dzīves. Piemēram, BarCamp Baltics 2008 laikā prezentētais Draugiem.lv veiksmes stāsts. Es zinu, ka ir cilvēki, kas teiks, ka tas jau ir sen nodrāzts un šobrīd vairs nav aktuāli, bet tas arī būtu tas reālais stāsts iz dzīves, ko bija interesanti paklausīties. Vai arī no tās pašas nekonferences igauņu Delfu stāsts par tiesas prāvām saistībā ar komentāriem. Jo tās ir reālas lietas, kuras ir joprojām aktuālas.

Pirmais Latvijas interneta mārketinga kongress būs komerciāls pasākums, kas, ja nemaldos tagad jau maksā kaut kur ap Ls 270 (pašā sākumā bija daudz lētāk), bet savā programmā viņi sola sekojošo:

Visi stāsti sniegs atbildes uz šādiem jautājumiem:

  • Kāda ir jūsu kompānijas vai zīmola digitālā/ interneta mārketinga stratēģija;
  • Kā tā integrēta kopējā mārketinga plānā;
  • Kāds ir jūsu veiksmīgās kampaņas piemērs vai piemēri;
  • Kādi bija šo kampaņu rezultāti;
  • Kā jūs mērāt ieņēmumus no digitālā/ interneta mārketinga kampaņām;
  • Ko citi varētu mācīties no šīm kampaņām.
Principā arī šajos punktos var saliet daudz ūdeni. 😉
Un otrajā dienā Will McInnes kompānijas NixonMcInnes rīkotājdirektors varētu apstāstīt par sekojošo.

Jūs uzzināsiet, kā:

  • Izmantot unikālās digitālo mediju komunikāciju īpašības;
  • Plānot kampaņas: Radīt ikgadējus un specifiskus plānus e-mārketinga kampaņām;
  • Izvērtēt digitālo mediju kanālu reālo situāciju to lietojuma ziņā tādās jomās kā apmaksātā un parastā meklēšana, saistītās lapas, reklāma un e-pastu mārketings, lai identificētu lietas, ar kurām ātri gūt panākumus, un lai padarītu šīs lietas vēl efektīvākas;
  • Izvēlēties un integrēt medijus: Izvēlēties labāko online un offline instrumentu secību un paketi. Pirkt izmaksu ziņā efektīvus on-line medijus;
  • Kļūt veiksmīgam, izmantojot mūsu „ieteikumus veiksmīgām kampaņām”: Ieteikumi, kā sagatavot mērķtiecīgus un radošus piedāvājumus savai kompānijai, kas veiksmīgi darbosies tiešsaistē;
  • Novērtēt un uzlabot online mārketinga efektivitāti: Kā lietot tīkla analītiku un mērījumus, lai salīdzinātu kampaņas.

– Sekojošu Interneta mārketinga komponenšu pārskats:

  • Meklētājprogrammu optimizācija (Search Engine Optimisation)
  • „Maksā par klikšķi” meklēšanas mārketings (Pay Per Click search marketing)
  • Online sabiedriskās attiecības, blogi, barotnes un sociālie tīkli (Online PR, blogs, feeds and social networks)
  • Tīkla mārketings un partnerprogrammas (Affiliate and partner marketing)
  • Online reklāma (Online advertising)
  • E-pasta mārketinga (Email marketing)
  • Vīrusa mārketings/ Virusālā tirgdarbība (Viral marketing).

Interneta mārketinga kampaņu plānošana:

  • Pareiza mērķu definēšana
  • Klientu izpratnes radīšana
  • Pareiza piedāvājuma veidošana
  • Labākā miksēto online mediju atlasīšana
  • Intergrēšanās kopējā mediju plānā
Principā ir divi varianti – būs vai nu baigi interesanti, vai baigi garlaicīgi. 😉
Kurš vēl ies?

11 komentāri par “Pirmais Latvijas interneta mārketinga kongress

  1. CooLynX Raksta autors

    Ja pats par to nemaksā, tad nav. 😉

    Teorētiski tas ir domāts profesionāļiem un vienkārši tāpat aiziet tur tiešām nav jēgas. Lai gan, ja es būtu maza uzņēmuma vadītājs, tad arī vēl 2x padomātu vai tērētu naudu šādam pasākumam. Lai gan no otras puses, ja tas ir tavs bizness, tad tā ir kārtējā reize pabūt tajā vidē un izrunāties ar attiecīgās nozares pārstāvjiem.

    Atbildēt
  2. Aigars

    Kad pirmo reizi izlasīju, domāju, ka tūlīt pat biļeti nopirkšu. Vēsi apdomājot visu un paanalizējot tēmas un lektorus, jāsaka, hmm…, labāk neteikšu. Tā vietā nopirku John Reese jaunāko produktu, Stomper džeku brīnumu, samaksāju daudz mazāk, bet jau tagad zinu, ka iegūšu daudz vairāk.

    Atbildēt
  3. Atbalss: Pirmā diena Latvijas interneta mārketinga kongresā | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.