DELFI vadības maiņa Latvijā un Ukrainā

Šodien NASDAQ OMX Baltic biržā parādījās paziņojums par to, ka tiek nomainīts DELFI Latvija valdes priekšsēdētājs Juris Mendziņš un viņa vietā no 1.novembra tiek iecelts Arnis Ozols. Arnis līdz tam bija DELFI Ukrainas izpilddirektors.

The Supervisory Board of AS Delfi decided to remove Juris Mendzins from the position of the Chairman of the Management Board of Delfi Latvia and to appoint Arnis Ozols, the former Managing Director of Delfi Ukraine, as the new Chairman of the Management Board.
Arnis Ozols will perform the duties of Chief Executive Officer from 1 November 2010.

In relation to Arnis Ozols being appointed as the Chairman of the Management Board of Delfi Latvia, Kateryna Kabakova becomes a new Managing Director of Delfi Ukraine from 1 November 2010.

Šiem laikiem tā ir normāla prakse, ka nomaina vadītājus, kuru vadītie uzņēmumi cieš zaudējumus, produkti stagnē un auditorija krītas. Jau iepriekš atļāvos paironizēt par Mango izaugsmi – un beigās arī izdrāza…

Atliek tikai paskatīties uz šiem diviem grafikiem un salīdzināt divus tirgus. Delfi nav īpaši auguši.

Un Ukrainas tirgus, kur ļoti labi redzama Delfi izaugsme. Var redzēt, ka pie produkta ir piestrādāts.

Izrāvums no 2010.gada pirmā pusgada rezultātiem.

Ieņēmumi 2010.gada pirmajā pusgadā salīdzinot ar tādu pašu periodu 2009.gadā ir samazinājušies par 14.8%. Bet īpašniekus interesē EBITDA -82 000 eiro, kas šogad izskatās šausmīgi, ja skatās izmaiņas procentos -691.2%.

Ja mēs patinam bildi 3 gadus atpakaļ, kad Express Grupp nopirka Delfi grupu par 54.1 miljoniem eiro, tad mēs redzam, ka tas bija nedaudz pārmaksāts pirkums. Protams, ka liela daļa no šīs naudas tika paņemta uz kredīta, kas ir jāatdod. Akcionāri nav sajūsmā par savulaik pārvērtēto pirkumu, kas šodien ir reāla nasta kaklā.

Interneta portāla Delfi iegādei ņemtais kredīts ir kā akmens mediju koncerna Ekspress Grupp kaklā, tomēr tā peļņas iespējas nākotnē ir labas.
Tā intervijā laikrakstam Äripäev atzinis Ekspress Grupp padomes priekšsēdētājs Gunnars Kobins. Pozitīvās nākotnes izredzes viņš pamato ar interneta reklāmas popularitātes celšanos visā pasaulē. Daudzsološi izskatoties arī Delfi panākumi Ukrainā, kur portāla lietotāju skaits augot «agresīvi». 2010. gadā mediju koncernam Ekspress Grupp jāatdod 140 miljonus kronu (6,27 milj. Ls) lielais kredīts, un G. Kobins noraida iespēju pārskatīt kredītlīgumu vēl vienu reizi.

Gribētos cerēt, ka būs pozitīvas izmaiņas.

7 thoughts on “DELFI vadības maiņa Latvijā un Ukrainā

  1. Reinis

    Interesanti, ka Ukrainas tirgus līderis ir tikpat populārs absolūtajos skaitļos, cik Latvijas tirgus līderis. Vai tas tā vispār var būt, ja zinām, ka Latvijas un Ukrainas iedzīvotāju skaita attiecība ir ap 1:20?

    Atbildēt
  2. Max to Pods

    Tā tas arī ir. I-nets Ukrainā ir attīstīts tādā līmenī, kā mums 2000. gadā. Delfi pieeaugms UA ir balstīs uz saturu un formu, jo visi pārējie resursi ir tuvu miskastes,kas propone vienu vai otru politisko speku.

    Atbildēt
  3. suspends

    Nekad neesmu sapratis kas viņiem tā par stratēģiju no paša rīta, kad ar tējas krūzi un desmaizi rokās gribas palasīt ziņas vai komentārus, bet tur joprojām stāv iepriekšējās dienas vecās ziņas, un jaunas pārsvarā parādas tikai pēcpusdienā, kas jau sen izlasītas tvnetā vai apollo.

    Atbildēt
  4. Toms

    Ukrainā internetam ir vismazākais pārklājums CEE reģionā, bet tam patreiz ir visstraujākais pieaugums. Tapēc ja ņemtu delfi.ua rezultātus pēc reach tad izaugsme būtu nedaudz lēzenāka. Manuprāt tirgi tomēr ir ļoti dažādi.

    Atbildēt
  5. Aldis

    Arnis nav tas nopietnākais vadītājs. Zinu viņu jau vairāk kā 7 gadus, tā ir kļūda. Kā seja viņš māk smaidīt, bet gan mārketingā, gan vadības stratēģijā viņš ir ļoti vājš. Saprotu investorus, bet Arnis nav īstais, kam uzticēt mediju, pie tam tādu, kas jāreanimē.

    Atbildēt
  6. Andris

    Es arī pazīstu Arni Ozolu pietiekami ilgi, lai varētu droši apgalvot, ka viņš ir piemērots šim amatam, un to apliecina arī cipari. Paskatoties uz DELFI Ukraine rādītājiem, ir skaidri redzams, ka kopš viņa stāšnās amatā DELFI portāls Ukrainā ir tikai audzis, ko nevar teikt par DELFI Latvijā, kura rādītāji principā ir nemainīgi visus šos 2 pēdējos gadus. Vadības nomaiņa var radīt tikai DELFI Latvija kāpumu.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *