Kas kuram pieder auto industrijā

Iekš man nezināma bloga mazauto.lv atradu foršu shēmu, kurā ir mēģināts attēlot to kas kuram pieder auto industrijā. Šī bilde man tik ļoti iepatikās, ka radās vēlme noskaidrot no kurienes aug kājas. 🙂

Diemžēl lieliskās shēmas pirmavots nebija norādīts un nācās to meklēt pašam. Ierakstīju adreses lauciņā carmagazine.co.uk un aidā.

Pirmie meklējumi bija neveiksmīgi – izšķirstīju žurnāla pēdējo numuru, bet nekā. Tad paspaidīju pa saitē un atkal nekā. Tad pamanīju, ka ir tāda lieliska poga Blog. Hops, tas bija īstais.

Trešajā ierakstā no augšas ir Carmagazine bloga ieraksts, kurā ir pat veselas 3 shēmas pieejamas un neliels aprakstiņš. Tur ir auto industrijas piederības shēma pirms pieciem gadiem (2005.gadā)un tas ko mēs jau redzējām augstāk. Tāpat tur ir arī bilde ar to kā tapa šī shēma.

Once every five years is quite enough. I drew CAR Magazine’s first ‘Tube map’ of the global car industry in 2005 and it nearly fried my brain. The idea seemed simple. With a nod to Harry Beck’s iconic schematic of the London Underground, we’d represent all the major automotive groups as lines and their brands as stops. The lines would only cross where the groups had a significant joint venture; developing new technologies or building cars or engines together. Simple? You try doing it.

Sīkāka sarežģītās shēmas analīze ir pieejama žurnālā. Vai nav forši, ko? Šis, manuprāt, ir lielisks piemērs tam kā internets var palīdzēt drukātam medijam un kā tas būtu jādara.

15 komentāri par “Kas kuram pieder auto industrijā

  1. it

    Simpātiski? Jā. Viegli? Noteikti nē. Lai paveiktu šādu apjomīgu izpēti ir nepieciešams liels gribasspēks. Autori krietni pacentušies.

    Atbildēt
  2. Stefuks

    Līdzīga shēma bija vienā no veciem Geo, bet neatceros vairs ne numuru neko, varu mājās pa arhīvu parakāties, ja vajag 🙂

    Atbildēt
  3. dundurs

    Un es pat papētīju nedaudz shēmu un atklāju sev līdz šim nezināmas un interesantas lietas:
    1. Samsung ražo ne tikai veļas mašīnas, bet arī mašīnas bez veļas. 😀
    2. Indieši ar savu TATA sāk pamazām pārņemt rietumu luxus pasauli.
    3.SAAB tomēr kādam pieder, kaut arī nesapratu kam tieši. :)))
    4. Fascinējoši, bet mūsdienu biznesa pasaulē tomēr ir 3 markas kuras nevienam nepieder un kurām neviens nepieder.
    5 shēma tika saglabāta būkmārkos
    6.paldies autoram.
    7. utt.

    Atbildēt
  4. Oto

    Shēmā ir kļūda, jo Honda auto logo vietā ir Honda motociklu logotips, kam piesieta Acura. Acura ir Honda luksus auto marka nevis luksus motocikli 😀

    Atbildēt
  5. Vaards

    Shēmas ideja par pamatu ņemt metro shēmu ir neveiksmīga. Vispārējus brendus un to saistību kaut kā var uzzīmēt, bet reāli tas tā nav. Šajā shēmā idejas tēvi ir nākuši no maziņa žurčika (jebkurš žurnāls ir niecīgs, salīdzinot ar autobūves nozari) un tādā domāšanas stilā sanalizējuši problēmu. Aptuveni tāpat kā programmētāji pieiet domāšanai par ceļu būvi.

    Patiesībā autonozarē ir ahūnā kaudze ar akciju % lietām un rūpnīcām, kur īpašumu tiesības un procentuālais sastāvs ir dažāds.

    Pieņemsim, ka ir Vācijā vienam autoražotājam sava motoru rūpnīca (BMW). Tai motoru rūpnīcai ir ļoti jaukts īpašnieku sastāvs. Ir arī citas BMW motoru rūpnīcas (cits reģions, citas litrāžas un tipa motori), tur īpašnieku sastāvs ir cits. Katrā ražotajā modelī ir vēl piegādātāji. Un tad ir vēl citi mezgli. Kur līdzīgs rosols. Un tas viss pie nosacījuma, ka BMW ir sīks kaktu kantoris, ko nevar salīdzināt ar tādiem milžiem kā VW u.c. Un ir visādi automobīļu mezgli, ko ražo savstarpēji nesaistītiem auto ražotājiem un kur šiem visiem kopā pieder attiecīgais ražotājs. Uz sitiena nepateikšu, bet piemēram, specifisku eļļu, stiklu, elektronikas u.c. tamlīdzīgi kantori. Ražo sev, pie reizes pietirgo citiem, jo veiksmīgāk spēj saražot. Tie citi, lai pirktu, vēlas “kontrolēt” procesu, attiecīgi tiem citiem (konkurentiem) tiek pārdotas akcijas, lai šiem ir savs skatījums par jautājumu u.t.t.

    Atbildēt
  6. ZBH

    dundurs – nu vispaar lielaakaa dalj pasauls nesaprot, no kuriens iist niiderlandies Spyker peso SAAB pirksanai, un vai tas peso iraid vai neir saistiits ar kriev kriminaalistiem. finanseejum izcelsm miiklain kaa ar Dienas pirksan.

    Atbildēt
  7. Guigo

    te jau prasītos pēc krietna mind mapa, nevis tubes shēmu.
    bet tas tā, ja reiz pirmavots ir no UK, tad kaut kā jau angļiem jāpieskaņo, lai šie saprot..

    Atbildēt
  8. KSB

    Es tamlīdzīgu shēmu, tiesa stipri vienkāršāku, redzēju ļoti ļoti sen kādā no žurnāliem Klubs. Šī metro izvietojuma shēma gan ir diezgan nepārskatāma un grūti uztverama, taču grūti teikt vai mindmap būtu labāka. Ja to sadalītu vēl sīkāk – būtu daudzreiz grūtāk to izveidot un kur nu vēl kādam saprast.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.