Vai blogeri ir 5.vara?

Padevos spiedienam un piereģistrējos uz šo forumu, kas notiks 16.aprīlī Dienas telpās – vai blogeri ir 5. vara?

Pasākuma programma

17:00 Foruma atklāšana, izdevniecības Dienas Mediji galvenā redaktore Nellija Ločmele
17:15 DIENA.LV redaktore Sanita Upleja un  DIENA.LV blogu pieredze
17:30 Blogeru pieredze procesu ietekmēšanā – Arturs Mednis
18:15 Blogeru pieredze – Kristaps Skutelis par Platforma Records gadījumu
18:45 Blogeru pieredze – Juris Kaža par procesiem mediju telpā un blogu ietekmi uz sabiedrības viedokli un viedokļa veidošanu
19:15 Blogeru pieredze – DIENA.LV blogotājs, politiķis Aigars Štokenbergs
19:45 Blogeru pieredze – DIENA.LV blogotājs, uzņēmējs Edgars Šīns
20:15 Ansis Egle, foruma rīkotājs

Man pašam šķiet, ka tā tāda papļāpāšana vien būs. Ja cilvēki sūdzas, ka blogos blogeri raksta tikai par sevi un citiem blogeriem, tad šis pasākums būs tieši tas pats tikai klātienē.

No otras puses, šādi pasākumi varētu būt vajadzīgi, lai saprastu vai ir jēga tos blogus bīdīt uz priekšu, vai nē. Vēl man nav līdz galam skaidrs šī foruma mērķis. Savāksies blogeri un vienosies, ka jā – esam 5.vara. Un tālāk? Būsim lepni par to un izklīdīsim?

18 komentāri par “Vai blogeri ir 5.vara?

  1. normunds

    Blogeri jau būs pārliecināti ka ir spēks un piektā vara 🙂 Tik skatoties no malas tā gluži teikt nevar. Lielākā daļa blogu tematikas vai nu ir šauri specializēta vai personiska. Auditorija specializētiem vai personiskiem blogiem ir tieši tikpat šaura kā to tematika, ja tu necērt zivi par konkrēto jomu vai nepazīsti konkrēto blogeri, lasīt rakstīto ir bezgala garlaicīgi.

    Tas ka blogā reizēm ir ievietota atsauce uz kādu aktuālu notikumu vēl nenostāda to piektās varas līmenī, jo lielākotiesu šī atsauksme ir bez seguma – tip man nepatika ko es redzēju pa TV, viss sucks. Visbiežākā kļūda parasti ir tas ka netiek izveikta analīze, ir tikai viedoklis, pārsvarā gadījumu pievilkts lai auditorijai būtu prieks, ka blogeris ir baigais vecis.

    Ir blogi, kas orientēti uz polītiskām tēmām, bet 90% šo blogu publicējas politiski tendētos portālos, aiz ko tajos sniegtais situācijas vērtējums un analīze ir jāskata kopumā ar portāla politiku.

    So, neatkarīgs blogs kā piektā vara – Latvijā es tādu neredzu. Nav pat tendences. Pat putuplasta cūka tika “dzemdēta” laikam auto portālā.

    Atbildēt
  2. CooLynX Raksta autors

    normunds, es tikai daļēji piekrītu. No savas pieredzes varu teikt, ka blogiem ir gana liels spēks. Tāds jau bija pirms daudziem gadiem, kad mani lasītāji sūtīja vērtīgu informāciju, kas neskaitāmas reizes tika pārpublicēta gan presē, gan televīzijā. Tiesa gan ne reizi viņi neatsaucās, bet tā ir globāla mediju slimība. Šobrīd tas ir daudz izteiktāks un jau ierastāks.

    Blogi ir kā informācijas avots, kur var smelties papildus informāciju, jo blogu ir daudz un no tiem visiem var sarakt kaut ko vērtīgu.

    Par varu to gan es neatļautos nosaukt, jo bez citu mediju palīdzības nekādi kalni vēl nav nogāzti. Varbūt šajā forumā mani pārliecinās par pretējo.

    Atbildēt
  3. ENIMA

    Blogiem ir viena konkrēta niša, ko viņi arī aizpilda: +/- kvalitatīvs/trastabls aktuālā notikuma/informācijas agregators.

    Respektīvi, ja man ir labs info, kas vēl nav zināms publiskajā telpā, pirmais kam šo info sūtīšu būs man zināmo blogeru loks, kas to apaudzēs ar savu viedokli un padarīs publisku. Tālāk portāli, prese, tev utt jau var šo info padarīt pieejamu plašiem masu medijiem.

    Vai tas skaitas cool nezinu, bet manuprāt šāds modelis ir OK.

    Atbildēt
  4. Maksim Berjoza

    Vara = ietekme! Mediji mani personigi izklaide, bet “blogeri” ietekme! Man personigi patreiz intrese kresls – vai tvnets iedos kadu labu rekomendaciju, iznemot maksas/reklamas rakstu?

    Bet augsti godatais si bloga autors izpetis un bez jebkada aizmugurejas domas rekomendes, jeb ietekmes, jeb vinjam ir vara.

    Atbildēt
  5. x

    Normunds
    Tieši tā. Viss balstās uz “kaut kur kaut ko pa ausu galam dzirdēju”
    Tevis pieminētā putuplasta cūka ir ļoti labs piemērs 🙂
    Cūkas ideja dzima Jetija galvā un ideja tika publicēta boot.lv un eoz.lv forumos.
    Tie ir IT forumi un ar auto nav nekāda sakara.
    Tiesa neatminos kur aizsākās diskusija.. pie zābakiem vai eozā.

    Atbildēt
  6. Netinsh

    Blogi principā ir savdabīgs informācijas filtrs, kuros parasti atlasās tikai +/- konkrēta tematika, kas autoram un auditorijai ir pietiekami tuva. Klasiskie mediji un ziņu portāli ir pārāk universāli (strādā lai aptvertu visas auditorijas daļas) līdz ar to auditorijai filtra loma jāveic pašai. Tā ir artilērijas pieeja. Blogs atkal drīzāk kā snaipera šautene sit pa jau atlasītu aditoriju un var panākt pietiekamu efektivitāti kādā sabiedrības grupā. Varu piekrist CooLynX, ka bloggeri var būt spēks un būtiski ietekmēt šo vai to , bet nu drīzāk kā “točečnaja akcija” nevis kaut kas ilgtermiņā. Arī no mārketinga viedokļa domāju, ka profesionāls blogs var būt pietiekami labs PR kanāls, ja vajadzīgs “iepotēt” kaut kādu mesedžu, bet nu atkal te strādā tie paši ierobežojumi uz auditoriju. Viss jau skaisti, taču ir viens BET – mana pieredze rāda, ka viss, kas balstās uz pliku entuziasmu agri vai vēlu sbrūk, savukārt viss, kas komercializējas, pavisam ātri zaudē savu know-how, kas sākotnēji piesaistījis auditoriju.

    Atbildēt
  7. e-remit

    Blogi drīzāk ir informācijas laikmeta izpausme agrākajai parunāšanai nelielā lokā. Vara tā ir tad, ja kāds blogeris savāc pietiekami lielu sekotāju loku – pa lielam nekas jauns. Arī Ļeņinu savulaik klausījās pietiekami liels cilvēku pulciņš, tā mūsdienās “Ļeņins – blogeris” spēj paraut tautu uz noteiktām aktivitātēm.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.