Algas samazinājums par 60% – atlūgums (papildināts ar video)

Šodien izlasīju gan rakstu, gan gānīšanos komentāros par to, ka Latvijas Pasta šefs Ivars Krauklis nav gatavs strādāt par 2800 latiem iepriekšējo 5700ls vietā.

I.Krauklis savu atkāpšanos pamatojis ar algas samazinājumu, apstiprināja satiksmes ministra padomniece Inga Spriņķe. Viņa norādīja, ka pēc valdības noteiktā algu ierobežojuma, valsts kapitālsabiedrību vadītāji nevar saņemt vairāk par 2800 latiem mēnesī. I.Spriņķe precizēja, ka Kraukļa alga bijusi 5700 latu mēnesī.  To, ka samazinājums ir par 60 %, ministram norādījis pats I.Krauklis.

Godīgi sakot, pirmajā momentā es kaut kā pat neaizdomājos par to, kas tas ir par amatu, kādi pienākumi un atbildības nāk komplektā ar doto algu, kuru nocirpa. Protams, valstī ir krīze un daudziem tiek samazinātas algas, jo ir nepieciešams taupīt un apcirpt izdevumus visur, kur vien tas ir iespējams. Bet mans viedoklis krasi mainījās, kad es noskatījos sižetu Panorāmā.

Labi, Panorāmā arī parādīja, ka viņš ir Šlesera ieliktenis, ar domu, ka ieņēmis siltu vietiņu un saņēma labu algu. No tās pašas sērijas par Šlesera šofera dēlu. Vismaz man radās priekšstats, ka sižets tika veidots ar šādu aprēķinu.

Papildināts

Paldies Reinim par video.

Tajā pašā laikā, tur arī pateica, ka viņš ir strādājis tikai divās vietās – CSDD un tagad Latvijas Pastā. Par Pastu man nebija sava viedokļa, ja neskaita to, ka šī iestāde bija nolaista līdz kliņķim. Sižetā toties pateica, ka uzņēmums ir izlīdis no zaudējumiem un ir plānota peļņa. Savukārt par CSDD man bija visas tās labākās atsauksmes – tā ir viena no valsts iestādēm, kas strādā izcili. Es nezinu viņu virtuvi, bet apkalpošanas līmenis, operativitāte utt. man patīk. Cik tur kāds ir iebāzis kabatā vai vispār ir iebāzis, šajā gadījumā nav tik būtiski, jo serviss ir līmenī.

Papildus tam vēl sižetā parādīja viņa atbildes jeb viedokli par to kāpēc viņš atkāpjās no amata. Es neko par šo cilvēku nezinu, bet no tiem pāris teikumiem man palika iespaids, ka viņš ir sava amata meistars jeb profesionālis.

Ja pieņemam, ka valsts ir liels uzņēmums, kura vadība, visu šī uzņēmuma pastāvēšanas laiku, rūpējās tikai par savu kabatu pildīšanas un brīdī, kad ir iestājusies dziļa pakaļa, samazina savu rīcībspējīgo vadītāju atalgojumus, ir gluži normāli, ka šie vadītāji izvēlas pārtraukt attiecības ar šādu uzņēmumu.

Mazāk kvalificēti darbinieki skrien prom uz Īriju vai citām valstīm, kur vairāk maksā. Tieši tas pats notiek arī ar augsti kvalificētiem darbiniekiem, kas iet prom uz privātām iestādēm. Krīze ir ideālākais laiks, lai savāktu labākos speciālistus.

Es nezinu vai šis ir tas gadījums, bet pilnīgi piekrītu, ka stājoties amatā viņš apzinājās no kādas pakaļas ir jāizvelk uzņēmums un par to gribēja saņemt atbilstošu atalgojumu. Vēl jo vairāk, ja bija citi piedāvājumi no citiem uzņēmumiem. Man arī šķiet, ka nav vērts upurēties, ticēt valdības solījumiem, ka viņi ir gatavi mainīties, sagaidīt savu pensiju ar apcirpto algu, cerot, ka valstī iestāsies labāki laiki, ja ir iespēja dzīvot šodien un tagad, saņemot par savu darbu adekvātu atalgojumu.

Respekts.

Ja rakstā būtu nocitēts viņa teksts vai ielikts video rullītis no intervijas, tad daudzi komentāri būtu pilnīgi pretēji tiem, kas bija zem raksta.

62 komentāri par “Algas samazinājums par 60% – atlūgums (papildināts ar video)

  1. sivns

    Pilnīgi piekrītu!

    Manuprāt visi tie, kuriem “viedokļa” formulēšanai pietiek ar kādas amatpersonas algas summas uzzināšanu, ir pēdējie debili! Tipa, saņem 10x vairāk par mani – tātad maita, zaglis un liekēdis! …nu debīli!

    Ne jau absolūtajos skaitļos, bet gan relatīvajā izmaiņā ir sāls. Ja tev samazina algu par 60%, tad, principā, ar tevi atslauka pakaļu. Un nav svarīgi, ja pat pēc samazinājuma alga ir pāris tūkstoši uz papīra. Attieksme ir nodemonstrēta un par tevi ir paņirgājušies no sirds un dvēseles.

    Es uzskatu, ka Latvijā ir dažas valsts amatpersonas, kuras ir pelnījušas savus 10-15 tūkstošus mēnesī un ir bataljonu bataljoni ar ierindas darbiniekiem, kuriem derētu samazināt algu no 200Ls uz 100Ls mēnesī un pavērot kā šie nobeidzas lēnā un mokošā bada nāvē.

    Atbildēt
  2. Andron Mc

    Ja tās “amatpersonas” tiešām atbilstu tam atalgojumam tad tak nebūtu pamata lamāties. A pastā visa vadība ir dauņi un nedapisteņi, un vel lielāki dauņi viņus uztur tajos amatos, strādādami pa kapeikām. Tas ir fakts.

    Atbildēt
  3. sivns

    Andron Mc, a no kurienes tev tāda “insider” informācija? Viena tante teica? Tu pats ar kādu vadošu amatpersonu esi klātienē dien-dienā strādājis? Tak tu appļūtītos no tās slodzes un stresa, kas top-amatpersonām ir parasta ikdiena.

    Atbildēt
  4. info

    Ja tā top-amatpersona mēnesī saņem tikpat cik es 2 gados vai 2x varāk kā ministru prezidents… Ja samazinātu vēl par 50%, tad būtu normāli. Algām jābūt samērojamām.

    Atbildēt
  5. Andron Mc

    Es redzu pasta darbību, ar to man pietiek. Un jā, nedaudz insider infas ir par viņu debīļiem. Tiem lohiem nepietiktu pat ar miljardu dotācijās. Vajag to sūda būdu likvidēt! Tīrākā budžeta izkrāpšana notikās un šķiet ka vel tagad notiek, neesmu interesējies.

    Atbildēt
  6. ZBH

    CSDD darbib patiik? un taga padomaajam, kurs kantors noraav podaa (inicieejot izmains likumdosanaa) drosiibs karkass iels autinjiem? arguments aceraties? es jaa. kurs kantors ciitiig lobee auto nepaarbuuves likumdosan? juus irat papeetiijus, ko tik iraid jaaiesniedz, lai sastelleet sav street-legal dampi pretstataa GBR, kur praktisk pietiek, ka tu to uztaisiij pats sev, nevs paardosanai. b!, Lukstins ar OSCar (kur braukaa ar muuzhiigajiem IZM numuriem) vizinaas pa sachiem, kad tai pasaa laikaa Belgijs bijusais satiksms ministrs (btw, Lukstins ar iraid bijusais satiksms ministrs, tikai LV) tautai internetaa sniedz padoms, kaa savs custom dampjs legalizeet.
    CSDD – tas iraid kas vairaak par peso iekaseesans zaal. jaa, es aceros 1995. gad decembrii kaa tur izstiijaas pravu nomainj no PSRS uz LV paraug peedeejaa tam atveeleetajaa dienaa 🙂 nu i? ne ar to vien dziivaajam.
    par Kraukli – pagaasgad speejs pieaugums pastniekos, kas past somaam aiznes liidz miskastei (a adresaat dziivaa citur 🙂 – tur taa peeksn irosie pastniek paarveidojaas, vai vienkaars alkaans paneem? nodals aplikvideets un past eeks notirgots. zaudeejum vairs neir? khe, khe, a gad paarskat kaads iraid redzeejs? da i tas maz ko paraadiit. teiksim, peso pluusm. cho to man neticaas, ka vins 12MLs miinus pa gad nodzees. driizaak jaun nesataisiij – nu, pie lidosts centrs ta sen pabeigts, ko tur vairs 2008. gad bilancei atveeleet 🙂
    LP, viens no M$ atziitajiem SSL sertifikaat izdeveejiem jau gandriiz 2 gads laikam – nu un kaa, nafig ta LV veel avien gandriiz visaam https://kantoris.gov.lv lapaam SSL sertifikaat pastaisiitie? cik var guleet? sen vareej kaut vieteejam tirgum sanceet, kaut caur LPPT, kurs valsts projektos AFAIR piedalaas (varbuut vairs i ne).
    citiem vaardiem sakot – man sii kung profesionalitaat skiet nedaudz uzpuust. parast pie suunaam pa ausiim dabon apaksniek, a pie spozhum viss laurs savaac prieksniek.

    Atbildēt
  7. ZBH

    par CSDD, aizmirs veel vien taa vadiibs amneezij – speciaalaas numurziims. kad taas pa 500Ls ievies, dziesm biij kaa reiz “tas tachu nav daargi” (b!, kad minimaalaa alg biij 30Ls!). bet nu ok, pozicioneets tirguu tik tiesh taa. kaad dziesmin tik dziedaat, kad paceel uz 2500? “taa ir ekskluziiva prece, cenu nevar saglabaat tik pieejamu”. viniem ko, fosfors paartikaa pietruukst, vai vin muus vienkaars par idiotiem uzskat? to ta, shii iestaad man kaa galiig ne vidusskir (man jaht nepieder, shitais joks no 2005. gad statistiks saukliem kaukur) neuzrunaa.

    Atbildēt
  8. snurkee

    krauklim tiesības iet prom, palikt, vienalga …

    tas algu samazinājums ir pret treknajiem gadiem, kas bija pilnīgi citi laiki …

    man LP asociējas ar garām rindām, dārgiem pakalpojumiem, ļoooooti agresīvi dzelteniem busiņiem ielās, nesaprotamām dejām ar ar Pasta Bankām u.t.t.

    stāsti par CSDD nav tik viennozīmīgi, bet pat pozitīvie panākumi ir jādala ar Lukstiņu, Aksenoku, Aišpuru un citiem …

    teikt, ka LP ir izkāpis no “red ink” [zaudējumiem] – nu tas viss tā neviennozīmīgi – delicious pasta ēka Stacijas Laukumā, dotācijas, u.t.t. – tas nav vientuļš, lepns, performējošs kuģis …

    Atbildēt
  9. jurciks

    pasts ir valsts iestaade, ticu ka kaut 1% no valsts paarvaldee straadaajoshiem ir gudri, erudiiti un speejiigi darbinieki, kas vareetu vadiit pastu un kas to veeleetos par tiem pashiem 2800 Ls.

    Man kaa vinju algas maksaataajam labaak gribeetos redzeet kaa kaads jauns un speejiigs valsts darbinieks no saviem 500 Ls paariet uz 2800 Ls un saved kaartiibaa pastu, modernizee un ieviesh reaali dziivee arii elektronisko parakstu – veestules un aviizes peec 10-20 gadiem buus tas pats kas tagad fikseetaa telefonliinija, ko izmantos uzneemumi un privaatpersonas iipashos gadiijumos.

    Par CSDD, jaa man patiik kaada tur servisa kvalitaate, tachu nevajag piemirst arii par vinju cenaam. Kaapeec man ar jaunu auto jaaiet skate katru gadu? un ar veco 15 gadiigo ruusas kaudzi man arii katru gadu bija jaaiet skate. Veco laboju servisaa 3-4 reiz gadaa, jaunam tikai elju mainu. Kur logika? Kaapeec lv pilsonji registree savus auto Lietuvaa? Tur gadiijumaa nav labaaki noteikumi maksas un apskashu zinjaa? Ja kaads teiks ka apskashu biezums ietekmee satiksmes droshiibu, tad luudzu statistikas datus par lv un lt. Laikam jau logika ka ja tev ir loti daudz naudas kaa CSDD tad buutu pieklaajiigi arii sisteemu savest kaartiibaa nevis visu nozuumeet kaut kur – liidziigi kaa Aivis nobrugeeja ventinjus.

    Pie kam ja Ivars ir tik speejiigs gan jau lieti noderees kaadaa lv uzneemumaa, tikai mazliet aizdomiiga ir vinja naudas pluusma peedeejos dazos gados aizneemumi un aizdevumi kaa arii kapitaaldalju paardoshana sameeraa lielos apmeeros prieks valsts uzneemumu vadiitaaja, kas liek shaubiities par vinja patieso godapratu un savu intereshu nejaukshanu valsts dariijumos. neapgalvoju ka taa ir tachu paeeti Arti Ivara deklaraaciju un tad redzees kaa tavas domas mainiisies.

    Atbildēt
  10. hmm

    Buushu cinisks, man ir pajaat cik labs vai slikts vadiitaajs, vai vish ir kaada vai nav kaada ieliktenis. Priekshnieks paliek priekshnieks, arii priekshniekam atradiisies priekshnieks. Visu nosaka valsts strateegjija un griba, griba sakartot lietas un kaadi liidzeklji ir pieljaujami. Var skjeerdeet miljonus algaam un teikt cik gruuti ir vadiit, stresot un nest atbildiibu, un pie reizes bljaustiities kriize kriize. Jaa ir kriize, kriize ir cilveekos, apzinjaa, domaashanaa. Vienbriid bljaava terorisms terorisms, tagad kriize. Masu psihoze. Tagad redz priekshniekam algu nogrieza pa 60%, vinsh iet prom, vinsh ir profesionaalis. Parejiem uznjemumaa vai tad algas nesamazinaaja? Parejie laikam tur ir neprofesionaalji, vinjiem nav labu draugu augshaas. Kaapeec cilveeki paliek straadaat arii pie taadas algas? Tapeec ka nav kur iet? Un kaaadam tas ir izdeviigi. Ir izdevigi maksaat mazaak. Vai neliekaas ka atgriezhaas verdziibas laiki, tikai citaa izpratnee? Vai paarejie cilveeki nekljust par savas dziives kjiilniekiem, piesieti krediitiem, nedroshi par savu naakotni, nesakaartotiibu medicinaa, lauksaimnieciibaa, razhoshanaa, izgliitiibaa, pensiju sisteemaa. Man kaa ierindas pilsonim ir daudz lietas nesaprotamas, bet viens ir skaidrs, ar taadu klaju bezatbildiibu valsts ir sevi novedusi liidz klinkjim. Atklaata njirgashanaas par pilsonjiem, man tieshaam ir kauns par savu valsti. Visas afeeras kas Latvijaa ir notikushas un veel notiks, ziniet, man pietiek. Rauseeji. Kur juus to naudu liksiet, ja nebuus vairs parasto mirstiigo apkaart, kas vairo juusu bagaatiibu. Ko darisiet? Kaapeec Vaacija valsts augstskolas ir par freiju, kapeec tai pashaa Angljijaa medicina ir par briivu, aptiekaas par zaleem nesamaksaasiet vairaak par 6 maarcinjaam, laigan iznesiisiet araa pilnu maisinju. Tapeec ka tur uzskata ikvienu par cilveeku. Valsts par tevi ruupeejaas, tad arii pilsonji vairos valsts bagaatiibu. Bet pie mums, zinaatniskais eksperiments, pilsonis pats paruupeesies par sevi, un par valsti vinjam ir nospljauties.

    Atbildēt
  11. John Doe

    Tipiski. Kamēr infas nav un visi mediji bļauj – nogriezt, atlaist, samazināt tos ierēdņus, pelnītājus-kaklakungus, tikmēr visi bļauj pakaļ.
    Kad mazliet paceļ to priekškaru un parāda monētas otru pusi, tā uzreiz – profesionāļi, slodze, biznesa personība.
    Ko? Un pirms tam neviens neiedomājās, ka ir vietas valsts pārvaldē, kur tik tiešām strādā īsti sava amata pratēji un profi? Bet nē, b%$#, visus pār vienu kārti – samazināt, apgriezt un sadedzināt!

    Atbildēt
  12. Darba rūķis

    Atcerēsimies: neviens nav neaizvietojams. Tāpēc jau tas ir darba tirgus, lai šajā tirgū iestātos zināms līdzsvars starp atalgojumu un darba ņēmēju. Tikmēr, kamēr vien atradīsies kāds, kas ir gatavs (un tādu nav maz) strādāt par konkrēto darba samaksu, var uzskatīt, ka viss notiek. Problēma nav atalgojumā un cilvēkos, kas gatavi strādāt par šo samaksu. Problēma ir darba tirgus kropļošanā, jo ir amati, kuros pat ar vislabākajām zināšanām un pieredzi attiecīgajā jomā, nevari tikt. Lielās zivis valda pār ūdenskrātuvi.

    Atbildēt
  13. Runcio

    He es domaat viņš aizgāja tāpēc, lai tagad būtu bezdarbnieks! Tā neko pabalstiņš būs! Nekā vēlāk kad būš pastrādājis ar 60% zemāku atalgojumu!

    Atbildēt
  14. Arnolds

    Savulaik braucot uz pāķiem dzirdēju interviju ar viņu par LR1 – izbrīnīja, ka tikko pēc stāšanās amatā (laikam 2 nedēļas) džeks jau var intervijā stāstīt nianses par šķirošanām, kur, kā un caur kurieni iet vēstules utt. Visnotaļ nopietns iespaids radās. Un nedomāju, ka viņš ir šlesera ieliktenis. Tad jau Loskutovs bija Kalvīša ieliktenis.

    Atbildēt
  15. Dreef

    CSSD viņš taču bija tikai vietnieks un kāda ir garantija, ka tas viss ir viņa nopelns ;-)? Manuprāt vienam (pie tam vēl vietniekam) būtu grūti to visu noorganizēt ;-). Tāpat nav skaidrs kā var lielīties ar peļņu, kas nav nekāda liela māka monopolstāvokļa uzņēmumam (tikai Igaunijā tagad ir brīvais pasta tirgus), kurš paaugstinājis piegādes izmaksas un pārdevis savu galveno pasta ēku pašā centrā pa lēto. Tātad peļņa rodas izpārdodot īpašumus… Un to paspēja tieši Šlesera laikā ar “viņa ieliktajiem cilvēkiem” bez konkursa (gan ievietošana amatā, gan ēkas pārdošana…). Noskatījos to “Panorāmas” video un neko jaunu neieraudzīju un viedoklis nav mainījies ;-). Pirms Šlesera kunga satiksmes ministra amatā, Latvijas Pasts strādāja ar ļoti labu peļņu. Par kvalitāti/servisu es arī varu sūdzēties tieši, kad Kraukļa kungs ieņēma amatu. Varbūt vēl atceraties tos skandālus, kad tūkstošiem vēstules tika izgāztas miskastē un netika piegādātas. Man pašam tik ilgi pasta sūtījumi nav gājuši (īpaši Ziemassvētkos) kā Kraukļa kunga vadīšanas laikā – liekas rekords bija 2 mēneši. Varat pameklēt Bez Tabu sižetu par kaut kādu tantiņu, kurai liekas bija 3 mēnešu apsveikuma piegāde no blakus ciemata. Tad pagājušā gadā varbūt atceraties to skandālu ar digitālo sistēmu, ko Latvijas Pasts ieviesa? Pats toreiz pastu nesaņēmu. Un tāds bardaks tiešām pirms tam nebija novērots. Tad es vēlējos pasūtīt vienu Krievijas žurnālu, ko izrādās Latvijas Pasts man nevar piegādāt, jo nedzīvoju Rīgā. Labi, ka man pazīstamais ir Latvijas Pasta marketinga direktors un viņš man godīgi ieteica konkurentus: Preses serviss http://www.subscription.lv. Tā es tiku pie kārotā žurnāla ar piegādi mājās (ko starp citu arī piedādā Latvijas Pasts ;-)). Jūs man varat stāstīt kādas pasakas gribat, bet es vērtēju darbus nevis tukšas runas un solījumus.
    Pie tam es nesaprotu šo ažiotāžu. Cilvēki taču ir tiesīgi izvēlēties, kas viņiem ir labāk. Kraukļa kungs atradis kādu labāku darbu, kur viņam maksās tik cik viņš vēlas. Varbūt viņš izdomājis, ka tagad 9 mēnešus varēs dzīvot ar bezdarbnieka pabalstu, jo tas būs lielāks nekā alga. Vai tiešām nebūs iespējams atrast konkursa kārtībā jaunu kandidātu šim amatam par to algu, kas tagad tiks solīta? Nevajaga taču tā satraukties. Ja neatradīsim, tad gan varēsim sākt satraukties, ka kaut kas nav kārtībā ;-).

    Atbildēt
  16. Anonīms

    Ja par CSDD, tad serviss ir līmenī, bet katru gadu apskate? Kāda vella pēc jaunam autiņam, ko tur labot ??? tur takš viss praktiski kā no rūpnīcas, pēc EU standartiem. Kārtējā naudas mašīna izgudrota valsts aparātā.

    Atbildēt
  17. Jurka

    Zin, negribas ticēt, ka pastam neatradīs labu labo vadītāju par tiem pašiem 2800Ls. Lai iet Krauklis projām, galdautu taciņu. Piekrītu ka vadītājiem vajag lielas algas, bet ja tās ievērojami pārsniedz ministru prezidenta atalgojumu (vienu iestādi grūtāk vadīt kā valsti ?) vai līdzīgu iestāžu vadītāju algas kaimiņvalstīs vai pat štatos (ir bijuši piemēri) tad kautkas mums ar proporcijām neštimmē.
    Ar ko labāks vadītājs, kam no 5K samazina algu uz 2K un kas, pieņemsim, nespēj vairs nomaksāt kredītus par pili un leksusu, par parasto pilsoni, kam samazina no 500 un 200 un nesanāk vairs pat būdiņai un vecam opelim ?

    Atbildēt
  18. Unce

    Nu bet ja jau viņš zināja no kurienes jāizvelk uzņēmums un par to gribēja saņemt atbilstošu atalgojumu, tad jau arī vajadzēja padomāt par to, ka situācija valstī var mainīties un būs jāstrādā par zemāku algu. Kaut kā forecast džekam nenostrādāja. Laikam nemaz nebūs tik labs vadītājs, ja šitādus sīkumus neparedz!

    Atbildēt
  19. nazis

    Pasts? Mjā. Mūsu pastniece mums domātos sūtījumus (dzīvoju Puškina ielā) regulāri pamanās piegādāt mājām Krasta ielā. Un otrādi… Kad gāju sūdzēties uz pastu, man atcirta: nāciet jūs strādāt par tādu algu! Kāda man starpība par pastnieku algu – kāds ir samaksājis pastam, lai tie man piegādā sūtījumu. Bet tie to nepiegādā. Tad priekš kam tāds pasts vispār vajadzīgs? Sūtījumiem tagad izmantoju kurjerpastu. Ātri un ērti. Vienīgais – nav lēti, bet, ja sūtījums ir svarīgs…

    Atbildēt
  20. normunds

    Kas mani fascinē ir tas kā mēdiji tēlo vējrādītājus. Pirms mēneša visi kliedza ka valsts uzņēmumos ir vienkārši anāli lielas algas, tagad, kad ir iegūts tas ko viņi gribēja, plate ir apgriezta otrādi un visi brēc, ka par tādām kapeikām nevarēšot atrast kas strādā.

    Bez tam, parādiet cik privātajā sfērā ir valdes priekšsēdētāju, kas neesot īpašnieki pelna virs 50k Ls. Algas, lai vai ko viņi stāstītu, valsts uzņēmumu valdēs un padomēs bija fantastiskas. Pat pret peļņu un apgrozījumu, jo lielākā daļa no valsts uzņēmumiem bija un ir monopolisti.

    Un pat tas ir pofig. Vistrakākais manuprāt ir tas, ka parastie darbinieki pastā, latvenergo u.c saņem absolūtās kapeikas salīdzinot ar viņu bosiem.

    Atbildēt
  21. ZBH

    Dreef : pagaajusaa gad digitaalais bardaks biij veel iepriekseejaa LP gendirektor Skodov laikaa. Krauklis tur nipricom galiig.

    btw, arri shii alg iraid lielaak kaa universitaas profesoriem videej pa 1 slodz arri treknajos gados.

    Atbildēt
  22. hhh

    Coolinks lamer.
    LP tika izvests no zaudējumiem uz papīra. E-me afēra TIKA PĀRDOTA par pāris milj LVRTC (citam šlesera kantorim) tādā veidā uzlabojot LP bilanci, pārliekot milj no vienas valsts kabatas uz otru.

    Un tas par to atbildību par ko krauklis vakar dirsa ir vairāk kā izsmiekls. KURAM vadītājam ir kādreiz nācies atbildēt ar savu mantu? Var kādu nosaukt?

    Atbildēt
  23. Kuuminsh

    hehe
    Domājams ka viss ir diezgan prasti.
    Atlīdzība 5k Ls ir samērojama ar risku ka viņam ar visu savu mantu ir jāatbild par saviem lēmumiem.
    Kad atlīdzība samazinās.. interese zūd, jo risks papist mantu jau paliek tik pat liels vai pat palielinās ņemot vērā to cik strauji viss mainās kad pie varas tiek opozīcija.
    Gan jau ka čalis ir paspējis kaut kādu mantu sagrabināt un viņam ir ko zaudēt. Gadi jau vairs nav tie lai varētu teikt.. aj pohui.. sapelnīšu atkal.

    Atbildēt
  24. zips

    ZBH – Tu nevarētu iemācīties latviski rakstīt, lai arī Tevi var tik pat raiti lasīt, kā citus?
    Mani interesē arī Tavs viedoklis, taču Tavi teksti lasāmi 2x lēnāk, nekā jebkuri citi.
    Ja nesanāk latviski, raksti kaut krieviski vai angliski, bet kādā reālā valodā, ko var lasīt bez piepūles un speciālas iedziļināšanās!

    Atbildēt
  25. Tehniķis

    Pieļauju ,ka lielākā daļa, arī tie, kas te gānās, saņemot par 60% mazāku algu, darītu tieši tā pat, kā Kraukļa kungs.

    Un par jauno, mašīnu apskates neiešanu reizi gadā.
    2008 gada auto, Top defekts ir
    1. Nevienmērīga bremžu darbība,
    2. Tuvās gaismas ,
    3. Nepietiekams riepu protektora dziļums aiz kā seko pārējie defekti.
    Nu vismaz reizi gadā nāksies pievērsties auto tehniskajam stāvokli, nu, nav mums Vācijas ceļi.

    Atbildēt
  26. Netinsh

    Nu principā var secināt, ka puisis tiešām dzīvojis no aldziņas. Ja cilvēkam nav papildus “kreiso” ienākumu un shēmu, tad pie 60% algu samazinājuma (un vēl liek noprast ka gari vai vēlu tai vietā iedabūs citu) tā ir tikai loģiska rīcība. Ieskaitot atlaišanas pabalstu (a tas būs jāizmaksā, jo darba attiecību pātraukšanas iemesls ir darbiniekam neizdevīgas izmaiņas darba līgumā) un bezdarbnieka pabalstu vinš sev uz gadu ir nodrošinājis ne sliktākus ienākumus kā pašlaik. A gads ir ilgs laiks – pa to var daudz kas nomirt (šo valsti kā tādu ieskaitot).

    Atbildēt
  27. Jurka

    Kuuminsh
    Atlīdzība 5k Ls ir samērojama ar risku ka viņam ar visu savu mantu ir jāatbild par saviem lēmumiem.
    —————————
    Var kādu piemēriņu kad sūdīgi strādājošas valsts iestādes vadītājs būtu šķīries no mantas ?

    Atbildēt
  28. Kuuminsh

    Jurka
    Edz.. līdz šim vietas pie siles bija normāli sadalītas un nekādas lielās grūstīšanās tur nebija.. tagad laiki nedaudz citi un, kas to lai zin kā būs rīt.

    Atbildēt
  29. Edge

    Respekts. Neapšaubāmi gudrs cilvēks – ja laicīgi iesniedz atlūgumu, tad, iespējams, nebūs jāatbild uz gudrās iestādes arī gudrās kontrolieres I.Sudrabas jautājumiem pēc revīzijas LP.
    Redz, kā tiem Dienvidu tilta būvētājiem tagad gudri jāatbild par Ls 27 miljoni pamatoto iztērēšanu ?

    Atbildēt
  30. Mr. Speles (?)

    Es piekrītu, ja Kraukļa kungs atzīst “maza zaglīga tauta, kas mitinās jūras krastā, dzīvo kokos un ēd sēnes”.
    Citkārt – “Visi ir daudz, bet visa maz”.
    Tālāk dzejolis brīvajā stilā.

    Atbildēt
  31. budzis

    Autors laikam ar Pastu ir stipri uz Jus, ja uzskata, ka Pasts ir uzlabojies! Tie, kas regulari strada ar pastu, tie tev pateiks tiesi pretejo – cenu politika atbaida klientus, klientiem uzstada prasibas, kuras reali izpildit gandriz nav iespejams un izraisa pardomas, ko gan pasts pats dara?; vienkarsi par skaistam acim iemaksat Pastam 1 menesa apgrozijuma summu (nevis par pakalpojumu, bet tapat vien!)

    Atbildēt
  32. GM

    Viens te no stulbākajiem rakstiem. KAS PASTĀ IR UZLABOJIES? Pasts joprojām strādā ar zaudējumiem, un ne maziem.
    Ja runājam par atlīdzību, tad privātajā sektorā strādājošajiem atlīdzība ir samazinājusies uz pusi un vairāk. Atlīdzība – un nevis alga. Valsts sektorā pēdējā laikā ir mēģinājuši samazināt algas, bet prēmijas saglabāt iepriekšējā apjomā.
    Valsts aģentūrās un iestādēs vadītāji un pusvadītāji ir iedomājušies, ka viņus jau krīze neskars.
    Nu lai jau iet projām. Ja jau viņi ir tik gudri un izglītoti, lai tad dibina savus uzņēmumus un pelna sev atalgojumu paši, nevis saņem no valsts neadekvātu atalgojumu.

    Atbildēt
  33. ZBH

    btw, atluugum vins iesniedz meenes viduu, taa ka vinam peec muus darb likum, ja vin komandeejosais prieksnieks nepiekritiis tai turbo gribai, uz darb jaanaak buus liidz maij vidum, nevs peedeejam apriilim. a liigumaa var buut arri garaak aiztur noteikt, arri 2 meenes.
    taa ka par Kraukl kompetenc veel vien shaub klaat.

    Atbildēt
  34. Sarky

    Hehe, tautai sariebies ZBH ‘stiliņš’. Acīmredzot, neesmu vienīgais, kas vairs ZBH rakstīto nelasa – ja garāks par pāris rindiņām. Apnicis speciāli laiku tērēt . Tā te spamo cilvēciņš monologus savā nodabā, kuŗus ~neviens nelasa.. ;+)

    Atbildēt
  35. Muulis

    # Anonymous: 2009.04.15 @ 09:21:21
    Ja par CSDD, tad serviss ir līmenī, bet katru gadu apskate? Kāda vella pēc jaunam autiņam, ko tur labot ??? tur takš viss praktiski kā no rūpnīcas, pēc EU standartiem. Kārtējā naudas mašīna izgudrota valsts aparātā.
    —————
    Nu un tā apskate pakaļu plēš? Viens nobrauc 5k gadā, reizi mēnesī uz laukiem aizbraucot, cits katru nedēļu brauc darba darīšanās uz Lietuvu un Igauniju un nobrauc 100k gadā. Otrajā gadījumā autiņš “jauns” bet noteikti labojams.

    Es pats par to nebiju aizdomājies agrāk, bet skate 1x gadā nozīmē arī to, ka visādām šaurpierītēm un kiskām vismaz reizi gadā nākas nomaksāt sodus par satiksmes noteikumu pārkāpšanu un stāvēšanu invalīdu stāvvietās.

    Atbildēt
  36. Pats

    ZBH itkaa izsakaas sakariigi un logjiski, bet es nespeeju uztvert to valodas formu, kaadaa tas tiek pasniegts, tapeec nelasu. Ja speetu rakstiit kaadaa ‘valodaa’, kautvai krieviski vai angliski, labraat uzzinaatu arii ZBH domas.
    ZBH, pa tuksho!

    Atbildēt
  37. Mr.Black

    ZBH ir foršs puisis! Viņš neveiksmīgi izmanto Auto tulkošanas rīku. Vēl tikai neesmu sapratis no kādas valodas.

    ZBH, mēģini tulkot uz angļu valodu. Redzēsi, rezultāts būs krietni labāks.
    Veiksmi!

    Atbildēt
  38. losthighway

    es par 2.800 tur strādāt neietu. kaut uz tekošo brīdi esmu bezdarbnieks. 2800 ir normāla alga uzņēmumam līdz 200 darbiniekiem.

    Atbildēt
  39. Netinsh

    ZBH…

    nehrena. pēc tās pašas likumdošanas, ja viņiem nav kādi īpaši noteikumi koplīgumā, tad neviens darba devējs vienpusēji bez darbinieka piekrišanas samazināt algu, kas noteikta darba līgumā, nedrīkst.
    Ja darba ņēmējs tam nepiekrīt un neko neparaksta, tad vai nu darba devējam ir jāpārtrauc darba attiecības ar darba ņēmēju izmaksājot likumā noteiktās kompensācijas, vai arī jāpatur un jāmaksā iepriekšējā alga. Jebkurā tiesā vīrs uzvarēs pat šajā valstī…

    Atbildēt
  40. Aiduss

    “Cik tur kāds ir iebāzis kabatā vai vispār ir iebāzis, šajā gadījumā nav tik būtiski, jo serviss ir līmenī.” Pēc šī teikuma izlasīšanas man vienkārši vairs nav ko teikt. Sorry, bet ar tādu pieeju valstī arī ir purvs. Varu arī skarbāk, nav svarīgi cik cilvēkus nošāva, jo ir liela kārtība. Neuzskatīju par vajadzīgu pat turpināt lasīt pārējo tekstu.

    Kas attiecās uz atalgojumu. Piedodiet bet mūsu apstākļos tie tūkstoši nu tiešām nav adekvāti. Latvija vispār izceļās ar nesamērīgumu. Un lai tik šis iet prom, vieta tukša nepaliks jo NEVIENS nav neaizvietojams. Gribētāju strādāt domāju netrūks, īpaši jau šajos laikos.

    Atbildēt
  41. Aiduss

    to Andron Mc
    Absolūti piekrītu. Arī es esmu informēts cik lieli spīdekļi patiesībā ir šāda veida vadītāji. Visu melno darbu izdara mazie un par kapeikām.

    Atbildēt
  42. krabis & co

    Ko jūs pa to pastu satraucās?
    ir kaudze ar alternatīvām kā to kantori neizmantot, ja jau tik sliktas kvalitātes pakalpojumus tas sniedz.
    personīgi jau kādus 10 gadus neizmantoju pastu, pat esmu aizmirsis, ka tāds ir, stacijas laukumā nojauca pastaēku, es nopriecājos, skat kur labi Labi Latrvijā nolikvidēja pastu.. izrādās vēl ne…

    Rimstās sātani.. viss tāpatās būs kā jābūt, ne jau kautkādiem komentāriem kautkas mainīsies.

    Atbildēt
  43. axx

    Nu es paziistu vairaaku uznjeemumu Top-vadiitaajus (General manager + chairman of the board), un tur ar ~12mil. LVL apgrozijumu piesaatinaataa tirguu un 6-10% growth rate gadaa alga ir ~5k LVL meenesii, nevis monopolistam kam vieniigie ienaakumi ir no nekustamaa paardoshanas par smiekliigu cenu un ar to visu zaudeejumiem..

    Atbildēt
  44. losthighway

    Tieshi taa 5k. nu varbuut vel 4k. bet 2.8 es varu menesii nopelniit paceljot kaadu sameraa vienkaarshu IT projektu. 3K es varu dabuut austraalijaa kaa viszemaaka liimenja it konsultants.

    Un tas ka visu izdara mazaas skudrinjas ir buljaa kakas. skudrinjas vienmeer visu izdara, labs vadiitajs ir tas kas maak shiis skudrinjas pareizaa virzienaa nosuutiit.

    Par to ka pastam lietas iet vai neiet gan neesmu lietas kursaa, bet sliktaak par to kas tur bija pirms 2 gadiem laikam nevar buut.

    Atbildēt
  45. Ginc

    Ko visi ZBH uzklupāt? Zināt cik gadus viņš tā raksta? Ne mazāk kā McBeton rupjības 🙂 Ja lauž acis lasot- nelienat i-netā bet lasat romānus 😀

    Atbildēt
  46. Wiii

    losthighway, man kaut kā nelīmējas kopā tavi teksti. Te tu saki, ka esi bez darba, te saki, ka vari 2.8k mēnesī nopelnīt paceļot kādu samērā vienkāršu IT projektu. Kaut kā zūd ticība taviem tekstiem.

    Atbildēt
  47. losthighway

    @Wiii

    iespeejams kaut kaa nesaprotami biju sarakstiijis (ja jau izsti nepielec), bet kaads sakars tam kaadu projektu man piedaava ar to vai es shobriid stradaaju vai nee? es tapat kaa mineetais Krauklja kungs iespeejams dariis (vismaz es vinja vietaa taa dariitu), izmantoju iespeju sanjemt naudinju no valsts dazhus meneshus, sekojoshi vismaz pagaidaam sanak ka ir bezdarbnieks.

    bet galvenaa doma – domaaju taa ka tas kurs gribees nopelniit nopelniis arii musu laikos un nav taapec japiekriit 60% samazinaajumam, jo tikai taadu njergu deelj darba deveeji ari samazina taas algas. it seviski top limenja vaditajam (kuru labu ir latvija ir truukums) un ja vel vinshs tik tiesham ir labs.

    un vel latvieshi ljoti liela dalja ir njerkskji un njaudeetaaji, kas pashi neko negrib dariit bet kad cits kaut ko dara tad visiem ir suudiigi.

    Atbildēt
  48. kookins

    [CSDD] Cik tur kāds ir iebāzis kabatā vai vispār ir iebāzis, šajā gadījumā nav tik būtiski, jo serviss ir līmenī.
    ======================

    Pajautā šīs iestādes priekšniekam Lukstiņam, ar kādiem auto brauc viņš pats un priekšniecība (iegādātas protams ne par saviem līdzekļiem), un kāpēc, piemēram, tehnisko apkopi (tādi ieņēmumi!) nodeva privātstruktūru rokās.
    un visas tās padarīšanas ar speciālauto eksāmenu kārtošanai iepirkumiem un tā… no tā auga kvalitāte? mazāk avāriju? labāki autobraucēji? …. labākā atbilde, ka tas kādam ir izdevīgi (neskaitot auto dīlerus latvijā)
    Un daudzi citi sīkumi un ne ļoti, par ko ne presei, ne pat valdībai nav sajēgas, jo šī iestāde vairāk līdzinās noslēgtai korporācijai vai tml.

    Atbildēt
  49. Atbalss: StarStyle Blogs,Stils,Mode,Attiecības,Veselība,Horoskopi

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.