New York Times pirmo reizi publicē reklāmu uz vāka

Laikraksts New York Times pirmo reizi visā savā pastāvēšanas laikā ir pārdevis vāka jeb pirmās lapaspuses reklāmas laukumu. Nav gluži tā, ka viņiem tas līdz šim nav izdevies to izdarīt, vienkārši grūtie ekonomiskie apstākļi pasaulē liek pieņemt šādus lēmumus.

Ja iepriekš uz pirmās lapas tika publicēti tikai sludinājumi vai tekstuālā reklāma, tad līdz ar reklāmas pārdošanas apjomu krišanos New York Times ir mainījusi savu nostāju un, domājams, ka par labu naudu, ir pārdevusi pirmo reklāmas laukumu uz vāka. Laimīgais pircējs ir mediju korporācija CBS. Laimīgais, jo par šo reklāmu tagad raksta visi pasaules mediji tāpēc, ka šī kompānija ir pirmā, kas to izdarīja. Gluži tāpat kā runā par pirmo žurnālu ar elektroniskā papīra vāku, ko realizēja žurnāls Esquire.

Varētu būt interesanti palasīt, ko par šo vēsturisko notikumu raksta paši New York Times veidotāji. Ja saite neverās, tad var ierakstīt Google “The Times to Sell Display Ads on the Front Page” un atvērt caur to.

In the past, The Times has printed an occasional front-page classified ad — two or three lines of text at the bottom of the page. And a few years ago it began selling display ads — which are much larger and can combine images and text — on the front pages of sections inside the paper.

But The Times did not sell displays on the first page of the first section, a move regarded by traditionalists as a commercial incursion into the most important news space in the paper.

Avīzes vēsturiskā pirmā lapa izskatās šādi.

Pamatojums, kā jau sākotnēji minēju ir ekonomiskā situācija.

The company recently reported that in November, revenue from continuing operations fell 13.9 percent from November 2007; from January through November, it was down 7.6 percent. Advertising revenue at The New York Times Media Group, consisting of The New York Times, The International Herald Tribune, the radio station WQXR-FM and Baseline StudioSystems, an online database, declined 21.2 percent in November from the same month in 2007.

Visualeditors blogā ir savāktas gana labas saites ar dažiem interesantiem viedokļiem par tēmu.

Vēl man patika šī piezīme par tradīciju laušanu.

“I don’t know how sacrosanct that front page is in a newspaper,” said Sree Sreenivasan, a journalism professor at Columbia University. “I don’t think in this particular economic climate, (you can) hold on to something for the sake of so-called tradition.”

To es līmēju kopā ar pirms gandrīz trijiem gadiem veiktajām pārmaiņām, kas notika New York Times interneta mājaslapā, kad tā ieguva ne tikai jaunu izskatu, bet arī tika mainīta tās koncepcija. Principā viņi pārgāja no maksas rakstiem, kas pieejami reģistrētiem lietotājiem uz bezmaksas versiju, ko apmaksā lapā izvietotās reklāmas.

Loģiski, ka nākamā lieta, kas visus interesē un, kas pagaidām tiek noklusēta, bet agri vai vēlu uzpeldēs ir cena par kādu šī reklāma tika nopārdota. Varbūt, ka jau ir uzpeldējusi, vienkārši neesmu vēl pamanījis.

Tajā pašā resursā ir piemērs ar līdzīgu izdevumu pirmās lapas cenām.

Advertisers must make a similar commitment at USA Today and can expect to pay nearly twice as much as they would for a comparable ad elsewhere in the paper. A 2-inch color ad in USA Today _ slightly smaller than the CBS ad Monday in the Times _ costs $65,000 most days and $79,600 on Fridays.

Uz šo ierakstu iedvesmojos no Apollo raksta.

2 komentāri par “New York Times pirmo reizi publicē reklāmu uz vāka

  1. Atbalss: Video reklāma žurnālā Entertainment Weekly | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.