Latvijas internetbanku vērtējums 2008

Vakar no Metasite Business Solutions ienāca informācija par Latvijas banku vērtējumu 2008. Patiesībā tas ir neliels izrāvums no viņu lielā banku pētījuma.

Kompānija Metasite Business Solutions ir veikusi jau sesto salīdzinošo pētījumu par Baltijas valstu internetbanku funkcionalitāti un lietošanas ērtumu. Šis ir līdz šim lielākais un detalizētākais pētījums Baltijas valstīs, kas sniedz salīdzinošo analīzi par 39 bankām Baltijā (Latvijā – 19, Lietuvā – 10 un Igaunijā – 10), apskatot banku interneta versiju stiprās un vājās puses un salīdzinot ar izmaiņām kopš pērnā gada.

Līders šogad joprojām ir Swedbank (iepriekš Hansabanka), lai arī viņi pirms dažām dienām nogrieza pieeju vecajam Hanzanet.

Līdera pozīcijas internetbankas funkcionalitātes ziņā ari šajā gadā ir saglabājusi un nostiprinājusi Swedbank – tā ieguvusi arī augstāko novērtējumu šogad jaunieviestajā kategorijā – internetbankas mobilās versijas funkcionalitātē. Savukārt SEB banka no pērn iegūtās 4. vietas noslīdējusi uz 10. vietu. Negatīvajiem rezultātiem par iemeslu bijusi elektroniskā klientu apkalpošanas servisa pasliktināšanās: atbilžu sniegšana uz jautājumiem, kas iesūtīti ar elektroniskā pasta starpniecību, kā arī internetbankas vispārējā saprotamība.

Internetbankas funkcionalitāti uzlabojusi Parex banka, kas kopš 2007. gada pētījuma rezultātiem pakāpusies no 6. uz augsto 2. vietu – banka uzlabojusi pilnīgi visus rādītājus. Arī Ge Money bank (bijusī Baltic Trust Bank) uzrādījusi ievērojamu kāpumu, no pērn iegūtās 11. vietas šogad pakāpjoties uz 5. vietu, pateicoties uzlabotajiem rādītājiem ērtuma ziņā un rūpīgāk sniedzot atbildes uz jautājumiem, kas iesūtīti ar elektroniskā pasta starpniecību.

Latvijas banku vērtējums 2008

Rangs
2008
Rangs
2007
Banka Jaunu klientu
piesaiste
Esošo klientu
saglabāšana
Kopā
1 (1) Swedbank 7.9 7.9 15.8
2 (6) Parex banka 7.6 7.6 15.1
3 (2) Latvijas Krājbanka 7.6 7.5 15.1
4 (5) Norvik banka 7.2 7.4 14.5
5 (11) GE Money Bank 6.6 6.8 13.4
6 (3) Hipotēku banka 6.4 6.6 13.0
7 (8) Nordea 6.4 6.3 12.7
8 (9) DnB NORD 6.4 6.3 12.7
9 (10) Trasta komercbanka 6.2 6.1 12.4
10 (4) SEB banka 6.1 6.2 12.3
11 (16) SMP banka 5.5 5.6 11.0
12 (13) Reģionālā investīciju banka 5.2 5.2 10.4
13 (7) Latvijas Biznesa banka 4.8 4.9 9.7
14 (14) Danske banka 4.7 4.8 9.5
15 (15) Komercbanka Baltikums 4.4 4.5 8.9
16 (18) Latvijas tirdzniecības banka 4.4 4.5 8.9
17 (12) Rietumu banka 4.5 4.3 8.8
18 (17) Privatbank 4.3 4.4 8.7
19 Jauns VEF banka 4.1 4.5 8.6
VIDĒJAIS RĀDĪTĀJS 6.1 6.2 12.3

Avots: Metasite Business Solutions pārskats “Baltic E-Banking Report 2008”

Jāņem vērā, ka šajā reitingā ir ņemti vērā dažādi momenti, ne tikai lapas izskats un funkcionalitāte.

Pārskatā banku interneta versijas analizētas pēc 500 kritērijiem, kas iedalās 5 kategorijās:

  • Funkcionalitāte – kādas operācijas iespējams vai nav iespējams veikt tiešsaistē;
  • Mobilā internetbanka – kādas operācijas iespējams vai nav iespējams veikt ar mobilā tālruņa starpniecību;
  • Saprotamība – cik vienkārši vai sarežģīti internetbankas sistēmā ir orientēties un veikt dažādas operācijas;
  • Ērtums – vai internetbanka ir ērti lietojama arī retam lietotājam;
  • Atsaucība – cik ātri un izsmeļoši bankas nodrošina atbildes uz jautājumiem, kas sūtīti ar elektroniskā pasta starpniecību;

Šis ieraksts ir vairāk domāts vēsturei, lai pēc gada salīdzinātu datus. Man nez kāpēc ir iekšēja pārliecība, ka visi tie centieni sabojāt Hanzanet internetbanku, nebūs nākuši par labu lietotājiem. Bet to mēs redzēsim pēc gada.

26 thoughts on “Latvijas internetbanku vērtējums 2008

  1. ramuuns

    takš ko tu vari cepties kā nedabūjusi sieviete par to “jauno” hanzaneta versiju – man personīgi tas brīnums liekas daudz ērtāks par veco 🙂

    Atbildēt
  2. kt315b

    ramuuns – ja man nebuutu slinkums chakareeties ar bankas nomainju, hanzaneta versijas deelj vien taa banka ir pelniijusi tikt pamesta par 100 un 1 %

    es principiaali nevelos lietot kaut ko, kas ir design’ots pokemonu stilaa

    Atbildēt
  3. CooLynX Raksta autors

    ramuuns, īpaši tādiem komentētājiem kā tev bija domāts pēdējās rindkopas pirmais teikums. 😉

    Man ir ļoti veca galva un es šo vietu izmantoju kā pierakstus. Ja nākamgad šajā topā būs pārmaiņas, tad nebūs grūti uzminēt kāpēc tādas ir notikušas. Ja nē, tātad produkta kvalitāte mūsu auditorijai nav būtiska, jo spēj sagremot visu, ko tai dod. Tātad tas ir labi, jo paver plašas iespējas, izmantot šo informāciju savām vajadzībām.

    Atbildēt
  4. ragnarok

    Internetbankas Baltijas valstiis ir 10 gadus priekshaa visai pasaulei. Bankas eksperimentee mazajaas Baltijas valstiis produktus, kurus peec tam palaizh “lielajos” tirgos, taapeec shaadi peetiijumi itin labi tiek notirgoti “lielaakajiem tirgiem”.

    Atbildēt
  5. Artis

    Mani Swīdbanka sarūgtināja ar savu attieksmi – ja gadienā kaut kas nav samaksāts, vai mainās procentu likme kredītam uz augšu, vai viņi tev piedāvā kaut kādu sūdu nopirkt, vai overdraftu paņemt – viņi zvana, sūta vēstules un citādi spamo, bet šoreiz bēda par kļovo punktu porgrammu, kur par katriem 10Ls varēja 1 punktu dabūt, kurus pēc tam pret kino biļetēm varētu samainīt vai labdarībai ziedot.

    Programma darbojās 24 mēnešu un tad vēl bija mēnesis lai balvas savāktu. Pagāja 24. mēneši, plus vēl viens mēnesi un banka man visus manus 330 punktus vienkārši likvidēja. A lai kāds piezvanītu , vēstuli atsūtītu, kaut bankas ziņojumu atsūtītu, kas neko nemaksā – nehuja, laiks beidzās, neiztērēji, lieliksi ietaupīsim uz taviem 330 punktiem, kas ziedojot kādai organizācijai būtu 33Ls… Šādā veidā pelnīt uz klientiem ir manuprāt pats pretīgākais veids, kā to iespējams darīt. Švīdbanka manā skatījumā no labākās bankas ir kļuvusi par bezkaunīgāko banku dēļ klientu apčakarēšanas programmas. Un vēl internetā palasījos, ka daudzi ar šito saskārušies un kopā sanākt varētu vismaz 120 000Ls uz visiem kas nav piefiksējuši ka termiņš klāt, kas tika vienkārši dzēsti, jo HB bija izdevīgāk neinformēt savus klientus par to…

    Atbildēt
  6. (.)i

    Artis. nu nezi, mani informēja (mailā un pa phoni), ka punkti pēdējo mēnesi jāiztērē, un beidzamos 7 or so, ko nebija kur pieskaitīt, telefoniski vienojāmies ziedot tam un tam projektam. (neesmu hbl darbinieks)

    Atbildēt
  7. versatile

    oi, atceros tos laikus, kad pie shitaa petijuma (kaut kada 2ajaa vai 3ajaa gada) pats stradaju.
    nu, bija jautri – tiri ta komunikacija ar visadam interesantaam bankaam. interesanta attieksme pret klientu, jasaka.
    bet petijums ir OK. ar savaam fishkaam un konstanteem 🙂

    Atbildēt
  8. jurcis

    Tas ka latvijas kraajbankas meesls ir treshajaa vietaa, noraada uz to ka shis peetiijums ir nepaties un noraada tiaki un vieniigi uz pashu banku popularitaati.
    Pats esmu lietojis parex, veco un jauno hanza, danske, nordea, un krajbanku, no visiem shiem krajbankas internetabanka ir vislielaakais meesls, viens no iemesliem kaapeec es aizvaacos no krajenes uz citu banku. Vecaa hanzene protams bija eertaaka, bet jaunai ar nav ne vainas vajag tik drusku pierast. Nordea nekas iipashs, tachu patiikami parsteidza Danske ar lietishkjumu un vienkarshibu. Nekaadas liekas grafikas un krasu, tieshi prieksh darijuma cilveekiem. Pokemonu cieniitaajiem protams neieteiktu. parex man atstaaja iespaidu ka internetbankaa galvenais ir dizains , bet viss paareejais sekundaars – peēe

    Atbildēt
  9. Didulis

    ramuuns, īpaši tādiem komentētājiem kā tev bija domāts pēdējās rindkopas pirmais teikums. 😉

    Man ir ļoti veca galva un es šo vietu izmantoju kā pierakstus.

    Izvelkam vidējo no šiem 2 teikumiem un secinam, ka CooLynX baidās aizmirst cik sūdīga ir Hanzenes ibanka. ;-D

    Atbildēt
  10. nemo

    Nezinu, varbūt ir salabojuši, bet vēl pirms pāris nedēļām SEB brīnums ar Firefox vispār nebija lietojams līkā Javascript dēļ. Krājbankas 3. vieta arī liek pasmaidīt.

    Atbildēt
  11. nemo

    Nebija iespējams aplūkot pārskatu par periodu, nerādīja un viss. Bija arī vēl citas lietas, kas šī paša iemesla dēļ nedarbojās. Ar ēzelīti tomēr bija testējuši, ar to rādīja. Nē nu varbūt es pārspīlēju, teikdams, ka vispār nebija lietojama, bet tās tomēr ir lietas, kas nepieciešamas visbiežāk un ja tādēļ man jāmaina ikdienā lietotais browseris, tad lai iet bekot. Pats par laimi neesmu spiests to izstrādājumu lietot, pacienti sūdzējās. Ak jā, tas viss sākās pēc tam, kad viņi tur kaut ko bija “uzlabojuši”, iepriekš darbojās arī ar Firefox.

    Atbildēt
  12. Krotow

    2 nemo: Nez ko tu tur esi savam FF sadarījis. Arī es lietoju SEB Ibanku, gan veco gan tagadējo versiju. No Opera un Firefox un pamatā tieši zem Linux. Vecā versija palaikam mēdz gļukot zem Operas, jaunā iet normāli abos pārlūkos.

    Hanzanet usability gan ir sap***, vecā versija bija lietojama pat no mobilā 🙁

    Atbildēt
  13. nemo

    @ Krotow
    Jau teicu, ka tas nebija man, bet pacientiem. Nebija laika padziļināti pētīt, kas un kā, bet javascript error konsole bija pilna ar bļāvieniem par līku kodu un tam diez vai ir sakars ar to, kas ir/nav sadarīts ar FF. Ja radīsies izdevība, pārbaudīšu kā ir tagad.

    Atbildēt
  14. Viestarts

    Līdera pozīcijas internetbankas funkcionalitātes ziņā ari šajā gadā ir saglabājusi un nostiprinājusi Swedbank – tā ieguvusi arī augstāko novērtējumu šogad jaunieviestajā kategorijā – internetbankas mobilās versijas funkcionalitātē.
    Kur tādu mobilo veriju var atrast? Kad eju hanzanet.lv no sava PDA, man atver parasto versiju…

    Atbildēt
  15. Persix

    šajā sarakstā nav pievienota vēl kāda kruta banka saucās Valsts Kase, ar kuru strādāt ir vienkārši neiespējami. Ir jāzin vairāki izdevumu kodi, kas salīdzinājumā ar tās darbības principu ir vienkāršu maigas sniega pūkas uz tiko nokritušas uz sasilušas zemes. Un viņu internetbanka, eKase ir ārpus visām iespējamām robežām. Tādu internetbankas versiju varētu redzēt pagājušajā gadsimtā, kad tiko parādijās kas tāds. Piedodiet par nevēlamu ziņu, vienkārši mazliet izbesījos ārā. Šo ierakstu var droši dzēst ārā. 🙂

    Atbildēt
  16. CooLynX Raksta autors

    Persix, būtu lieliski, ja varētu sataisīt ekrānuzņēmumus ar šo lielisko banku un iedotu cilvēkiem apskatīties. http://pods.lv/contacts/

    Atbildēt
  17. qwerty

    pasūtīju vērtīgo pirkumu programmā trīs biļetes uz forum cinemas jau kādus 3 mēnešus gaidu un nav skaidrs kad tās biļetes iegūšu un vai vispār.

    lēnā garā pārvietojos citas bankas virzienā

    Atbildēt
  18. Taka

    Bremzīga Swedbankas internetbanka ir tāpēc, ka serveri atrodas Zviedrijā.
    Vecajam Hanzanetam tomēr serveri bija Latvijā vai Igaunijā.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *