Liela daļa cilvēku diezgan skeptiski izsakās par BarCamp un līdzīgiem pasākumiem, jo pirmais ar ko viņiem tie asociējas ir tāds kā blogeru tusiņš. Nākamais, kas bojā visu iespaidu ir stereotips par to, kas ir blogeris. Ja agrāk cilvēki domāja, ka IT jomas cilvēks ir tāds kalsns, tīņveidīgs radījums ar lielām brillēm uz acīm, tad šobrīd šķiet, ka daļa šo pašu stereotipu attiecina uz blogeriem, jo tā ir nākamā klasifikācija, kas parastam mirstīgajam vēl nav īsti skaidra. Mēs ta vismaz saprotam, ka realitātē tā nemaz nav un vismaz ārzemēs blogeri ir gan miljonāri, gan arī ļoti ietekmīgi cilvēki.
Runājot par šīm lietām, kas slēpjas aiz blogeriem, kā arī kāda veida cilvēki apmeklē interneta tusiņus, atcerējos gada sākumā notikušo BarCamp Baltic 2008 pasākumu, kurā sapazinos ar dažiem sakarīgiem cilvēkiem, kas parasti paliek ēnā. Viņi nav blogeri, bet tajā pašā laikā seko līdzi jaunākajām modes tendencēm un notikumiem. Viens no tādiem cilvēkiem bija icelo.lv veidotājs.
Kādā sakarā es rakstu par icelo.lv, ja augšā zīmējās cits logotips?
Lieta tāda, ka šis bija jauns projekts, kas toreiz uz BarCamp Baltic 2008 laiku jau bija tapšanas stadijā. Pēc jaunās koncepcijas veidoto projektu bija plānots palaist vasaras vidū. Spriežot pēc tā, ka TravelTalisman.lv ir palaists tikai tagad, izstrādes process ir ievilcies.
Līdz šim portāls traveltalsman.lv bija pazīstams ar nosaukumu iCelo.lv. Taču pēc sešu gadu ilgas darbības bija pienācis laiks pozitīvām pārmaiņām, kas iezīmējas ar ievērojamām pārvērtībām gan portāla dizainā, gan struktūrā. Tas nozīmē, ka veiksmīgi aizsāktā sadarbība ar ceļojumu aģentūrām, kā arī ar citiem sadarbības partneriem turpināsies arī jaunās portāla versijas traveltalisman.lv ietvaros. Īstenojot portāla attīstības stratēģiju, kā arī plānojot tā izaugsmi starptautiskajā vidē, portāla vadība pieņēma lēmumu par tā nosaukuma maiņu uz traveltalisman.lv.
Ja izdosies realizēt iecerēto, tad šis varētu kļūt par vienu labu projektu ceļotājiem un ceļotgribētājiem, jo vienuviet būs iespējams apskatīties, kas notiek attiecīgajā valstī.
Viena no galvenajām portāla vērtībām ir piedāvātā iespēja ikvienam lietotājam piedalīties portāla satura veidošanā – publicēt šeit savus ceļojumu stāstus un fotogrāfijas, tādējādi daloties ceļojumu pieredzē ar citiem portāla lietotājiem. Jau šobrīd traveltalisman.lv ir pieejamas portāla lietotāju ievietotas ceļojumu fotogalerijas par vairāk nekā 60 valstīm.
Te pāris bildes.
Man šķita, ka šis varētu būt labs piemērs tam, ko tad īsti var iegūt tajā mistiskajā pasākumā BarCamp. Protams, ka šāda veida informācija var noderēt tikai šajā nozarē strādājošiem un profesionāļiem. Vai tam ir kāds sakars ar blogiem? Domāju, ka nē. Tieši tāds pat sakars ir arī BarCampiem ar blogeriem. Vienkārši blogeri ir gana aktīva publika un tāpēc bieži vien arī viņi kaut ko jaunu un progresīvu uzsāk. Tāpēc arī viņi ir tāds kā kodols, kas to visu troksni sataisa, bet mēs jau varam paņemt to, kas katram vajadzīgs.
Naakoshajaa BarCampaa Riigaa, es ceru, ar prezentqaacijaam uzstaasies tie, kas dabuuja finanseejumus saviem projektiem, passtaastiis un paraaadiis ko izdariijushi.
Tie pashi Rate.ee, iisteniibaa, braukaa pa barkempiem tieshi taapeec, lai atveertu savas lapas jaunaas valstiis. parasti tas izdodas, un Gruzijaa vinji atveeraas peec taa, ka LV satika attieciigos tagad paarstaavjus Gruzijaa. peec Gruzijas BarCampa vinji satika tur citu valstu paarstaavjus, un jau naakoshajaa neemesii atveersies jaunie rate.ee/face.lv tipa servisi veel citaas valstiis. taa ka nu ir kaads labums no taa visa vismaz kaadam 🙂
traveltalisman bija piemineets Dienas Biznesaa, un es pat briiniijos toreiz, jo pirmo reizi dzirdeeju par taadu lapu.
o, patikams parsteigums! paldies Pods.lv par atru reagjeshanu! atceros musu tikshanos pavasarii, bet ka tev tik pamatiga atminja… cepuri nost!
Ja, burtiski pagajushaja nedelja mes palaidam sho portalu, shobrid ir parkopetas gandriz visas vertigaas datu bazes no icelo.lv uz www.traveltalisman.lv , t.sk. lietotaji, celjojumi, un musu galvenaa vertiba- musu un lietotaju raksti! mes darisim visu iespejamo, lai butu celjojumuportals nr viens ne tikai latvijaa, bet arii baltijaa, skandinavijaa un arii citas valstis! tas ko shobrid redzam, ir tikai puse no paredzeetaa Latvijas portalam, un tikai ~10% no portala kopejas strukturas plaana!
ja kadam ir interese, esmu gatavs par to stastit vel daudz un dikti!
Lai izdodas!
paldies par sho tiesham atro publikaciju un jusu viedokli! Edgars
Edgars, man darbs tāds. 😉
Bet ja nopietni, tad tik tiešām es neko tāpat vien nedaru un uz pasākumiem aiz gara laika vai tāpēc, ka tas ir stilīgi, nedodos. Tāpēc arī mēs norunājām tik ilgi un es izprašņāju visādas nianses, jo šo informāciju noteikti nekur nevarēs uzzināt kā tikai šāda veida aizkulišu sarunās.
Žēl tikai ka no normāla latviska nosaukuma iCelo pārvērtās par angļu. Nez – vai tā vajadzēja?
Piekrītu J.
Pasākums idejiski ir superīgs, bet:
1) Nosaukums lapai ir konkrēts sūds.
2) Vizuālais projekta izbildījums ir sūdu sūds.
Cerēšu atcerēties kā tas pasākums saucas. Bet domāju, ka ceļotājiem tāds sarežģīts nosaukums ītsi neder. Tie īstie ceļotāji parasti tādās vietās nav atrodami. Ēģiptes un Turcijas braucēji gan tur būs 🙂
Vai tad tas ir blogs?! Laikam esmu galīgi atpalicis…
1. Nav meklētāja
2. Horizontālis scrolleris – nav labs tonis
3. Nekompakti – viss ir vertikāl izstiepts…
4. Grūti orientēties
5. Nav atslēvārdi lapas kodā – kapēc?
6. Taisīts ar table – web 2.0? wtf
Cik tāda lapa maksā ? Nu vairāk par Ls 500 nebūs!
Atbalss: Kas būs Barcamp Baltics 2009? | Pods.lv
Dažreiz projektus ir labāk veidot bez īpašas personīgās publicitātes. Pietiek, ka projekts pats par sevi runā.