Lattelecom pērk blogs.lv un blogi.lv

Šodien pamanīju ziņu par to, ka Lattelecom pērk blogs.lv, blogi.lv un saimniece.lv.

Apvienošanās paredzēta, Lattelecom iegūstot  īpašumā Interface aktīvus, kas ietver domēnu vārdus  „blogi.lv”, „blogs.lv”, „saimniece.lv” un minēto domēnu interneta portālu programmatūru un datu kopumu. Lattelecom un Interface ir parakstījušas pirkuma līgumu par augstāk minēto aktīvu pirkšanu – pārdošanu, kurš atbilstoši līgumā noteiktajam stāsies spēkā pēc atļaujas saņemšanas no Konkurences padomes.

Šajā darījumā ir daudzas interesantas un neskaidras nianses.

Kad pirms pāris gadiem poļi nopirka šos domēnus, es padomāju, ka viņi taisīs invāziju un pacels šos projektus, lai vēlāk ar tiem pelnītu naudu. Diemžēl nekas tāds nenotika. Tur tika sadzīti tīņi un par šiem projektiem tā arī visi aizmirsa, jo trafiku viņi tā arī neuzaudzēja.

Šodien, kad parādījās paziņojums par šo veiksmīgo pirkumu, radās nelielas pārdomas un izkristalizējās viena lieta.  Izrāvums no Konkurences padomes lēmuma (PDF).

Saskaņā ar Ziņojumā norādīto 100 % Interface kapitāla daļas pieder divām fiziskām personām. Interface darbības veidi ir programmēšana, datu pārstrāde, datu bāzu un citu informācijas tehnoloģiju produktu izveide, teleinformātika un reklāmas risinājumi. Interface pieder lietošanas tiesības uz Latvijā reģistrētiem domēnu vārdiem: „blogi.lv”, „blogs.lv”, „saimniece.lv”, kā arī minēto domēnu interneta portāli.

Divi puiši ļoti veiksmīgi nopirka skanīgus domēnus un uztaisīja fikso projektu, ko kādam naudas maisam varētu veiksmīgi pārdot. Ārzemēs tā ir normāla prakse – nopērk skanīgu domēna vārdu, uztaisa ātro projektu, uzaudzē nelielu trafiku un pēc tam par normālu summu pārdod kādam, kam ir daudz naudas, bet nav laika nodarboties ar projekta attīstīšanu. Tīri teorētiski šāds projekts ilgtermiņā varētu dzīvoties uz tām pašām Google reklāmām vai arī izmantot dažādus specializētos reklāmas piedāvājumus utt. Bet tas ir gadījumā, ja runa ir par angļu valodīgo tīklu, attiecīgi uz Latviju tas neattiecas un šis modelis nestrādās. Vismaz pagaidām.

Saskaņā ar Ziņojumā norādīto Lattelecom portālu http://www.apollo.lv un  http://www.1188.lv  tirgus daļa reklāmas izvietošanas pakalpojumu tirgū 2007.gadā bija zemāka kā 10% (t.i.(*)), bet Interface tirgus daļa zemāka kā 1 % (t.i.(*)) no kopējā Latvijas interneta reklāmas tirgus.
(*) – Ierobežotas pieejamības informācija

Žēl, ka nesniedz datus par šo projektu ienākumiem. Mana versija – ne sūda viņi tur nav nepelnījuši un līdz 1% no kopējā Latvijas interneta reklāmas tirgus viņiem neredzēt kā savas ausis. Lai iekāptu šajā vienā procentā būtu jāuztaisa vismaz 5000 Ls apgrozījums katru mēnesi.

Visi šie projekti ļoti veiksmīgi tika piereģistrēti pirms dažiem gadiem ar mērķi, lai tos pārdotu. Ja projekti būtu veiksmīgi un tiem būtu labs apmeklējums, tad viņi arī būtu publicējuši savus datus publiskai apskatei. Attiecīgi puiši spēlē tikai uz skanīgo domēna vārdu.

Šis ir jau n-tais projekts, kuru ir savācis visuvarenais Lattelecom savā paspārnē. Vienīgi līdz šim neviens no tiem projektiem tā arī nav kļuvis populārāks. Sākumā viņi nopirka Ass.lv, kas šobrīd nīkuļo savā nodabā, tad nopirka Perc.lv. Uzraku kaut kādu konferenci, kur Perc.lv ir prezentējuši kā perspektīvu projektu 2000.gadā. Tīri tehniski un vizuāli tiešām tas bija ļoti perspektīvs projekts. Vienkārši ar to vajadzēja kādam strādāt.

«Perc.lv» izsoļu portāls ir viens no elektroniskās komercijas aizsācējiem Latvijā. Darbību tas sāka 2000. gadā. 2001. gada nogalē «perc.lv» pārņēma « Apollo », to nopērkot no Valērijas Gapoņenko.

Iespējams, ka toreiz vēl bija pāragri ar šo biznesu nodarboties un tāpēc tas nīkuļoja savā nodabā kādus 3 gadus līdz to pārdeva Ermitāžas tehnoloģijām. Cik noprotu, tad kopš 2004.gada šis projekts pie viņiem arī veiksmīgi nīkuļo. Ja Lattelecom uzvārījās, tad malači, ja nē, tad kāds cits uzvārījās. 🙂

Pēc manām domām arī Blogs.lv ir veiksmīgi izstrādāta naudas atmazgāšanas shēma. Nebrīnīšos, ja vēlāk izrādīsies, ka gali uz šo mazpazīstamo poļu kompāniju nāk no Lattelecom gala. Pieļauju arī domu, ka šobrīd šis process notiek paātrinātā tempā, jo pirkumu vajag piereģistrēt brīdī, kamēr tur ir liels sajukums saistībā ar prhivatizācijas procesu, lai uz kopējā fona to neviens nepamanītu. Malači puiši! 🙂

32 komentāri par “Lattelecom pērk blogs.lv un blogi.lv

  1. Arturs

    Ja nestraadaa viena sheema – jaaskataas citas. Es gan nekaadu sazveerestiibu nesaksatu, tika vien to, ka nevaru iedomaaties ka Lattelecomaa seedeetu cilveeki, kas skatiitos shai virzienaa vispaar… Taa nu, iespeejams, vinjiem kaads “paliidzeeja” izveeleeties. Bet savaadaak, domaaju, normaals dariijums. Par perc.lv gan zeel, man arii patika tas projekts kaa taads… Toreiz…

    Atbildēt
  2. Jānis L.

    hmm, īsti gan neiebraucu, kur raksta autors saskata problēmu. Par pašu projektu runājot – tas ir vienkārši interneta reklāmas tirgus pieaudzēšanas pasākums. Šobrīd LTC ir 3. lielākais spēlētājs aiz inbox un draugiem, šis projekts protams uzraus kopīgo reklāmas auditoriju ie padarīs kopīgo LTC piedāvājumu vēl pievilcīgāku reklāmdevēju acīs. Laiks protams noliks visu savās vietās, vai tas bija veiksmīgs vai nē 🙂

    Atbildēt
  3. Jānis L.

    paldies, CooLynX! tur nav nekādas shēmas, tīrs bizness. par iepriekšējiem LTC darījumiem portālu jomā, diemžēl, man Tev jāpiekrīt, tie nebija veiksmīgi

    Atbildēt
  4. CooLynX Raksta autors

    Es nezinu cik izmaksāja šo projektu iegāde, bet mans čujs, ņuhs un poņa saka, ka tas tiešām ir labs bizness, tikai uzvārījās uz tā visi citi, tikai ne Lattelecom. 😉

    Atbildēt
  5. CooLynX Raksta autors

    Jānis L., es domāju, ka viss notiks, ja ir ieplānots to projektu attīstīt. Būtu ļoti grūti ar LTC resursiem to projektu nepacelt.

    It kā ir skaidra arī motivācija – šobrīd ir mode uz blogiem un reklāmdevēji tur grib likt savu reklāmu. Inbox nopirka Sviesta cibu, bet neko ar to neizdarīja, Draugiem laikam ir iekšējie blogi, bet tie vārās savā sulā, Orb pagaidām nav auditorijas. Ar ko atšķirsies jaunais blogs.lv? Vai vienkārši ķeksītis, lai it kā palielinātu piedāvājuma paketi un tādējādi apmierinātu reklāmdevēju interesi?

    Sportiska interese. Labprāt pačalotu par šo tēmu.

    Atbildēt
  6. kas

    Mani gan interesē kādēl LV “neaiet” izsoļu projekti, perc.lv ir miris, nevis nīkuļo jau droši vien no k-kāda 2004-2005 gada. Tad m79 uztaisīja inams.lv, nu principā 80ls softs pārtulkots latviski, bet tad to pameta. pašlaik tas nīkuļo. Tad euroshopam bija k-kāds izsoļu projekts, tas arī liekas, ka vairs nav. Tagad uzgāju tādu many.lv, bet arī nekas īsti tur nenotiek, un diez vai notiks, ja netiks celts gaismā.
    Kas īsti par vainu, mentalitāte latviešiem pret-izsoļu vai arī tikai reklāmas trūkums. perc.lv atceros reklamējās delfos kādreiz, kas skaitās labi. bet nu bija citi laiki, varbūt jāpamēģina kādam vēlreiz.

    Man liekas fantastisks LTK apollo darījums ar tribine.lv. Tas, ka tur ir pāris apņēmīgi projekta vadītāji/rakstnieki nozīmē ka tas projekts ir k-ko labāks par draugu blogiem vai da jebko, kas JAU pieder telefokomam. Varēja uztaisīt draugiem.lv blogus publiski pieejamus bez logina – kā atsevišķu projektu – tā kā to izdarīja ar zip.lv sludinājumiem un miers. Kādēļ LTK ir jāaudzē svešas firmas projekts pie katra raksta pieliekot linku uz tribiini man nav saprotams. Tas nav LTK interesēs nekādi. Es Tur saskatu konspirāciju vai neprofesionālu apollo vadību.

    Atbildēt
  7. CooLynX Raksta autors

    kas, Tribīne nepieder LTC, bet gan ir tikai sadarbības partneris, kas ir ļoti labi integrēts iekš Apollo. Dīls tiešām ir labs un Tribīne no tā ļoti iegūst.

    No izsoļu pasākumiem ir aizgājuši mazāksolīšanas saiti. Ja nemaldos, tad viens no tiem ir bimbaso.lv.

    Atbildēt
  8. Tomass

    Es tā lasu, te visi tādi informēti, tādi informēti 🙂 vai tik te nav novākušies LTC vai apollo darboņi?

    marš strādāt 🙂

    Atbildēt
  9. Ginc

    Visiem, kas kā saprotu no baneriem neko nepelna ir viedoklis. Ar google adiem LV neko nenopelnīsi un skaidrs, ka blogiem.lv bija jāpārdodas. Apollo ir sagrābies tik daudz resursu, ka auditorijas reach ir 3. lielākais Latvijā. Tad kā jums gudrinieki liekas, to varētu palielināt? Pareizi – piepērkot resursus klāt. Tā kā ja jums ir ko pārdot, tad taisnā ceļā uz Apollo. :-)))

    Atbildēt
  10. CooLynX Raksta autors

    Ginc, cerams, ka drīzumā mēs redzēsim arī datus par šo pirkumu kopējā statistikā, tad arī varēs novērtēt cik vērtīgs pienesums no šī projekta būs bijis.

    Atbildēt
  11. kas

    Nu sms-mazāksolīšanas ir vismas 50/50 azarstpēle nevis izsole tās klasiskajā izpratnē.
    Jocīgi, ka šīs izsoles netiek regulētas, vismaz man tā likās, no tā pieplūduma kas vienā brīdī bija ar tām mazākumsolīšanām. Pat reālas balvas nav vajadzīgas, saliec tik webā bildes ar precēm, pareklamē k-kur un lai cilvēki sūta Tev naudu… krāpšana.
    Izsole ir ebay – vai latvijā būs savs ebay? 🙂

    Par cipariem gan piekrītu – vajag redzēt to apmeklējumu.

    Atbildēt
  12. zinu...

    Filmas.lv un Oto.lv (starp citu, kad to vadija Deac – tas tiesam, manuprat, bija jedzigs projekts) arii Lattelekom nopirka un nobeidza. Vispar vini pamanas visu nobeigt, ko noperk vai kam piekeras. Cik zinu, par Ass.lv vini samaksaja loooooti daudz naudinas, tapat kaa visdrizak par parejiem… Apbrinojami!

    Atbildēt
  13. CooLynX Raksta autors

    Cik zinu, tad Filmas.lv viņi nenopirka, bet gan tur bija līdzīgs sadarbības modelis kā šobrīd ar Tribīni. Par Oto biju kaut kā palaidis garām.

    Atbildēt
  14. huhz

    domaju, ka sitie divi tiks integreti draugiem.lv -> aizies. viss, kas tiek ielikts draugos aiziet un atpelnaas. tauta paduma vai kaa, nez.

    Atbildēt
  15. kas

    noisex: o. tādu pirmo reizi redzu. varēja jau draugos kādu spamu atsūtīt, ja jau šie atbalsta. Vai smaidiņš jo reklamē pats sevi? 🙂

    Ja samaksāja 25k par ass.lv, tad tas nekas dižs nav. Jo pēc kā tād tie portāli tiek vērtēti – piemēram draugiem.lv vai facebook.com – viena lieta ir pēc lietotājiem kas atgriežas un arī savākto user-generated contents. Un par abām šīm lietotām tiek uzrēķinātas fantastikas naudiņas.

    Atbildēt
  16. Maiklz

    Ass.lv tika pārdots laikā, kad reklāmas tirgus Latvijā vispār bija embrija formā – pārdot baneru vietas bija praktiski nereāli, mediju aģentūras ar milzu skepsi skatījās uz internet reklāmām, tāpat arī paši reklāmas devēji. Līdz ar to šī summa tai laikā bija ievērojama, jo nejau atgriezies apmeklētājs dod ienākumus, bet gan paši reklāmas devēji.
    Tagad, protams, cipars par tādas atpazīstamības projektu, kāds tolaik bija ass.lv liktos smieklīga. Diemžēl projektu neattīstot, tas sāk nīkuļot un tas ir arī noticis 🙁

    Atbildēt
  17. Helmuts

    tā ir visu monstru stratēģija pārpirkt visādus mazos, kas ir gatavi pārdot savus projektus. nekā slikta tur nav. jā, iespējams tas ir draugiem.lv pirkums caur telekomu, ar cerību blogošanu nogrābt vienā rāvienā, bet nez nez..
    nākamais targets varētu būt tautietis.lv – blogošanas resurss, kas grib būt blogošanas karalis, tam būs jāpērk šitais! 😉

    Atbildēt
  18. Atbalss: Tautietis.lv pārdošana? | Senteevs.lv - Eternal Boredom Of The Brainless Mind

  19. Ieva

    Sava projekta darba ietvaros vēlos izzināt viedokli par personiskās izjūtu jūsu dzīvesvietā.
    Lūdzu atbildēt uz dažiem jautājumiem,izsakot savu viedokli par sabiedrisko kārtību un drošību Liepājā.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.