Blogads.lv maina apmaksas sistēmu

BlogAdsPagājušā gada jūlijā parādījās reklāmas tīkls blogeriem Blogads.lv. Tīkls nekļuva populārs un diemžēl neiekaroja blogeru sirdis.

Domāju, ka būtiskākais iemesls bija reklāmdevēju trūkums un mazais piesaistīto blogeru skaits. Neviens no lielajiem blogeriem nepiedalījās šajā sistēmā. Es pats arī tā arī nenobriedu. Rezultātā reģistrētie blogeri nespēja nodrošināt nepieciešamo auditoriju, bet serviss nespēja pārliecināt potenciālos reklāmdevējus.

Tagad tiek piedāvātas būtiskas izmaiņas BlogAds.lv sistēmā, kas varētu nedaudz mainīt situāciju.

Būtiskākā daļa, kas varētu kaut ko mainīt.

Pašas pelnīšanas pamatdoma ir tāda, ka blogeris uz līguma pamata iznomā savā blogā reklāmas laukumu BlogAds.lv. Savukārt BlogAds.lv šo laukumu mēģina notirgot reklāmdevējiem. Gadījumā ja BlogAds.lv reklāmas laukumu tālāk nenotirgo, blogeris saņem atrunāto summu Y Ls mēnesī par reklāmas laukumu. Bet ja izdodas reklāmas laukumu notirgot tālāk, tad blogeris saņem ne tikai Y Ls mēnesī, bet arī summu X, kuru veido % no tā, ko par konkrēto reklāmas laukumu samaksājis reklāmdevējs.

Līdz ar to blogerim tiek garantēti regulāri ikmēneša ienākumi. Taču summa Y Ls būs dažāda katram no blogiem. To ietekmēs sekojoši faktori: bloga popularitāte, reklāmas izvietojums. Summa Y var tikt palielināta vai samazināta mainoties šiem nosacījumiem. Piemēram, ja blogs paliek populārāks, viņam Y summa tiek palielināta. Y summu, kuru blogeris saņems pirmajā mēnesī noskaidrosim savstarpējās pārrunās.

Šeit rodas jautājums par to, kas ir bloga popularitāte. Visai slidens moments. 😉

Vēl viens punkts, kas varētu stimulēt jaunos blogerus vairāk spamot, lai tiktu pie desmaizes.

Piektais: Jā, ir ierobežojumi uz bloga minimālo apmeklētāju skaitu. Vismaz sākotnēji netiks izskatīti tādi blogi, kurus mēnesī apmeklē mazāk par 1000 unikālajiem apmeklētājiem.

Skatamies blogeru statistiku GMetrix.lv topā un redzam, kas palien zem šiem noteikumiem un kas nē.

Neliela darvas karote šajā medus podā. Vietējos reklāmdevējus interesē vietējā auditorija. Diemžēl GMetrix.lv izmanto Google Analytics datus, kur tiek uzskaitīta gan Latvijas, gan pasaules auditorija un tā netiek filtrēta. Mediju aģentūras plānošanā izmanto Gemius Audience, kas šobrīd jau ir de facto interneta statistikas mērījumu sistēma un uzskaita tikai Latvijas auditoriju.

Tā kā Pods.lv jau labu laiku izmanto Gemius un arī Google Analytics statistiku, tad ir iespējams salīdzināt abu sistēmu datus. Paveram vaļā Gemius Audience mēneša datus un salīdzinam ar Pods.lv mēnešu satistiku par 2007.gadu (2008), kas ir iekš GMetrix.lv.

19 komentāri par “Blogads.lv maina apmaksas sistēmu

  1. Māris

    “Skatamies blogeru statistiku GMetrix.lv topā un redzam, kas palien zem šiem noteikumiem un kas nē.”
    sheit nepareizs links, tu esi norādījis nedēļas statistiku, nevis mēneša (kā tas ir noteikumos)

    Atbildēt
  2. N.R.

    bezmaz izskatās ka projekts uztaisīts tikai kā fasāde tam ka kāds gribēja nopelnīt kā starpnieks ievietojot reklāmu vienā no tiem trim (reāli) populārajiem blogiem. latvijas apmēriem tāda prasība ir stulba, no otras puses – stulba arī ir cerība ka reklāmdevējs maksās par tik mazu auditoriju. rezultāts – FAIL

    Atbildēt
  3. vincents

    Nav un nebija problēma ne blogads.lv mārketingā, blogsfērā. Vienkāŗši šis tirgus ir vēl drusku drusku zaļš. Izmantojot gmetrix datus, blogsfēras tirgu apmeklē ~109778 unikālie lietotāji. Un tagad padomājiet uz mēnesi, cik tas tirgus ir liels? ja ņem vēra ka 25% nemaz nav latvijas iedzīvotāji. Un tagad salīdziniet apameklējumu un izmaksas ievietojot reklāmu lielākajos latvijas portālos. Reklāmedevējam tas ir daudz izdevīgāk. Drusciņ drusciņ jāpaciešas. Blogsfēra attīstās un tiklīdz blogiem piederēs lielāka tirgus daļa, būs ok, bet ne šodien un ne rīt. domājams pēc 1-2 gadiem.

    Atbildēt
  4. Endijs Lisovskis

    Tirgus tiešām ir mazs. Vincenta nosauktais skaitlis ir ļoti optimistisks. Lieta tāda, ka lielu daļu no šiem blogiem apmeklē vieni un tie paši cilvēki. Līdz ar to brutāli summēt arī nevar.

    Turklāt lielākā daļa no blogiem ir tuvi IT tēmai. Kad būs vairāk blogu citās nišās, tad tirgus būs daudz interesantāks.

    Iepriekšējā mēnesī gandrīz 30 blogiem, kuri ir Gmetrix, apmeklējums bija lielāks par 1000 unikālajiem. Domāju, ka katru nākamo mēnesi šis skaitlis pieaugs, turklāt tendence būs tāda, ka pieaugums kļūs aizvien straujāks. Un vēl – ne jau visi blogi ir uzskaitīti Gmetrix.

    Atbildēt
  5. CooLynX Raksta autors

    vincent, tad varbūt vari izskaidrot kā tava teorija līmējas kopā ar faktu, ka 2007.gada novembrī un decembrī 3 apmeklētākie Latvijas blogeri bija izvietojuši dažādu kampaņu banerus un ar to nopelnīja normālu naudu?

    Atbildēt
  6. vincents

    Tirgū tas spēlētājs saucas “blogsfēra”. Bet jātgriešas pie tēmas, par kuru mēs runājam. Blogsfēru, kā spēlētāju mediju tirgū vai par blogeriem kā blogsfēras tirgus daļiņām.

    Atbildēt
  7. Ivrx

    Blogads pašā sākumā nevarēja izdomāt jēdzīgu piedāvajumu, tāpēc arī neviens neievietoja tās reklāmas savās lapā. Šodien jau divos blogos izlasīju ka Mednis & Co spēja rast īsto pieeju, un jau 10 populārākie blogi ievietojuši viņa reklāmu (ko biju pamanījis iepriekš, bet galīgi nelikās ka tā būtu reklāma). Izskatās ka Blogads iet viņu pēdās, paši neko neizdomā jaunu.

    Atbildēt
  8. CooLynX Raksta autors

    vincents, es jau arī runāju par tēmu.

    Ja reiz sāki skaidrot terminus, tad saliksim to visu kopā un mēģināsim nonākt pie kaut kāda kopsaucēja.

    Es piekrītu tam, ka blogsfēra ir tirgus kura spēlētāji ir blogeri. Ja ar to esam tikuši galā, tad ejam tālāk.

    Interneta vide ir mediju kanāls kuru veido portāli, vortāli, mājaslapas un blogi. Šo visu var saukt par interneta mediju tirgu. Blogsfēra ir neliels šī tirgus dalībnieks. Piekrīti?

    Un tagad pārfrāzēju iepriekš uzdoto jautājumu: kā pēc tavas teorijas, citēju:

    Un tagad salīdziniet apameklējumu un izmaksas ievietojot reklāmu lielākajos latvijas portālos. Reklāmedevējam tas ir daudz izdevīgāk. Drusciņ drusciņ jāpaciešas. Blogsfēra attīstās un tiklīdz blogiem piederēs lielāka tirgus daļa, būs ok, bet ne šodien un ne rīt. domājams pēc 1-2 gadiem.

    (izcēlums mans) var izskaidrot šo fenomenu, ka daži šī tirgus dalībnieki jau pelna naudu un reklāmdevējiem tas šķiet izdevīgi?

    Atbildēt
  9. Ivrx

    Nezināju. Ja man būtu blogs es neliktu Blogads jo tas izskatās pēc kāda vēlmes uzvārīties. Ar ko šis būs labāks par texads.lv? Vispār trūkst Latvijā kārtīgas centralizētas reklāmas aģentūras priekš blogiem (runāju kā potenciāls reklāmdevējs), kurs katrs kas vēlas varētu griezties, uzzināt arī statistiku. Varbūt Gmetrx varētu par tādu kļūt nākotnē?

    Atbildēt
  10. Endijs Lisovskis

    lvrx – vai tad katra projekta (biznesa) mērķis nav uzvārīties? Lielākajā daļā gadījumu arī labdarība ir uzvārīšanās (reklāma, nodokļu atlaides utt.).
    Tikai neaizmirsti, ka viss nav tik vienkārši kā izskatās. Lai varētu uzvārīties, ir jāriskē. Un kur teikts, ka tagad maksājot blogeriem noteiktas mēnešmaksas vispār kaut kas tik nopelnīts nevis būs dzīvošanās lielos zaudējumos.

    Atbildēt
  11. CooLynX Raksta autors

    Ivrx, šobrīd tirgus kopumā vēl nav pietiekami liels, lai veidotu vēl vienu reklāmas tīklu. Tas tiešām neatmaksājas. Textads bija pirmais, kas paņēma tirgu. Domāju, ka būs vēl kāds, bet jau pēc kāda laika.

    GMetrix nevar kalpot kā statistikas avots, jo tas nepiedāvā auditorijas mērījumus. Savukārt auditorija ir tā, kas ir nepieciešama reklāmdevējiem. Plika statistika, ar IP un pārlūkiem, nevienu reklāmdevēju neinteresē.

    Par aģentūru runājot, varbūt arī būs pēc kāda brīža, ja viss izdosies kā plānots.

    Atbildēt
  12. baltais runcis

    Aģentūra(s) ir laba lieta, bet vai ir kādam ticami cipari:
    1- cik lielu summu prasa par reklāmām blogeri (vai no reklāmas sniedzējiem saņemtā summa ir/būs pietiekama par starpniecību)?
    2- kas ir konkrēta bloga auditorija (skolēni, studenti, mājsaimnieces)?
    3- kas vispār grib reklamēties blogos (datorveikali, veļas pulveri, frizētavas)?

    gan jau te varētu pieplusot vēl kaudzi ar jautājumiem, bet šie trīs ieskrēja prātā kā pirmie…

    Atbildēt
  13. sandy

    Man liekas ka liela dalja reklaamedeeju ir paakji:) vinji tikai skrien peets lapu apskateem utml; bet kad taa padomaa – cik no taa trafika ir taargeteeds? tad biezhi vien ‘nada’ 🙂

    Atbildēt
  14. Arturs

    Vinji taa ir pieradushi. Nemineeshu konkreetus piemeerus, bet – jaa, es arii briinos kaa dazkaart apmekleejuma lieluma cipars ir svariigaaks par to, cik tad potenciaalie klienti ir auditorijaa…

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.