Baneru aklums

Jakobs Nīlsens ir aprakstījis kārtējo pētījumu, kas apskata lietotāju reakciju uz reklāmām. Principā neko būtiski jaunu viņš neapraksta. Tajā pētījumā vienkārši kārtējo reizi tiek apstiprinātas tās pašas senās patiesības – lietotāji ignorē reklāmas.

In addition to the three main design elements that occasionally attract fixations in online ads, we discovered a fourth approach that breaks one of publishing’s main ethical principles by making the ad look like content:

  • The more an ad looks like a native site component, the more users will look at it.
  • Not only should the ad look like the site’s other design elements, it should appear to be part of the specific page section in which it’s displayed.

No tā visa sanāk, ka vienīgais paņēmiens kā neētiskā veidā iebarot reklāmas ir pataisīt tās līdzīgas saturam.

11 thoughts on “Baneru aklums

  1. Virsnieks

    nu tā tas i`.. piemēram inboxu esmu salicis tā, lai tās pretīgās lidojošās reklāmas man nerādītos, kad izmantoju Mozillu, cik var ciest tos mēslus. Bet jāsaka gan, ka tas ir diezgan neētiski bez maz ar varu iebarot reklāmas, piemēram, kad inboxā jāiegrāmatojas, virs logina spīd kkās štrunta baneris, bet atslēgt viņu nevar..
    Viens piemērs tam, kā reklāma tiek iebāzta tā saucamajā skatiena karstajā punkta ir LV ziņu portāli, kur rakstu vidū tiek saliktas reklāmas. Vienreiz gan bija nesmuks gadījums, kad bija raksts par to pazudušo meiteni, kuru izvaroja un ieraka zemē, pa vidu rakstam rēgojās reklāma ar xxx saturu, tas bija vairak nekā nesmuki.. man vismaz tā šķiet..

    Atbildēt
  2. CooLynX Raksta autors

    To visu es saprotu, bet tajā pašā laikā tiem visiem online servisiem ir kaut kā jāpelna tā nauda. Kas ir tas zelta vidusceļš, lai nebankrotētu serviss un neciestu apmeklētājs?

    Mani šajā gadījumā interesētu problēma nevis globālā mērogā, bet gan tepat Latvijā. Ņemot vērā to, ka Latvijā kopējais interneta lietotāju skaits ir nedaudz virs 1 miljona.

    Atbildēt
  3. Coolest guy in Latvia

    nu, vienmēr būs “konflikts” starp reklāmdevējiem, kas gribēs dabūt sev pē ciepsēja s lielķau auditoriju un mediju paterētājiem, kas gribētu iztikt ar pēc iepējas mazākiem reklāmas apjomiem…
    Banneri, protams, ir uzkrītošākā veida reklāma, tādēļ domāju, ka nākotne ir adsense tipa teksta reklāmām, kas pārāk neuzbāžas, bet pateicoties atbilstībai kontentam un keywordiem arī sasniedz pareizo auditoriju…

    Atbildēt
  4. Taustiņklabeklis

    Vislabāk ir ievietot kādu “dedzinošu” virsrakstu, bet, zem tā reklāmu. Piemēram, “Jaunais dienvidu tilts šobrīd negaidīti…”, un aidā. Tiesa, ilgi labu slavu tā nenoturēt.

    No mana skatu punkta: vismīlīgākās reklāmas ir tieši tās, kas ir viselegantākās un mazāk uzbāzīgākās.

    Atbildēt
  5. daskilla

    Reāli jau sāk kaitināt šī ņaudēšana par uzmācīgu reklāmu, nu cik var….

    Komerciāli projekti pamatā veido savus ienākumus no reklāmām (nu ja neskaita draugiem.lv un līdzīgus, kuriem ir maksas servisi) un viņiem ir svarīgi, lai apmeklētājs redzētu to reklāmu. No reklāmas efektivitātes atkarīga ir reklāmdevēju naudas plūsma. Rezultātā projekts var attīstīties un piedāvāt labāku saturu/servisu, kas reklamē noteiktu savu klientu produktu klāstu. Tas ir apburtais loks.

    Šis princips lieliski darbojās TV un avīzēs/žurnālos (lapas taču neplēšam laukā). Varat būt priecīgi, ka interneta tehnoloģijas atļauj iespēju izgriezt šo “nevajadzīgo saturu”.

    Visbeidzot šāda attieksme ir galvenais šķērslis tā saucamo mazo projektu attīstībā. Ja tiek radīts kāds labs projekts vienmēr tiek dzirdēts par “tā iespējamo sadiršanu ar reklāmām”. Es gan nezinu šī bloga autora attieksmi pret lielām reklāmām, bet pieļauju domu, ka vienīgais kas attur šo projektu no liela 728x90px banera lapas augšā, ir komercializācijas-nīstošu-linux-mīlošo-administratoru bars, kurš gadu pēc kārtas raudās komentāros, ka viņiem nekas te nepatīk.

    Lai nu būtu ļoti atklāts, tad LV tomēr situācija ir mazliet savādāka, un visiem zināms, ka kaut cik nopietnas reklāmas aģentūras balstās nevis uz kkādiem iekšējiem datiem par apmeklētību, bet gan publiskām aptaujām tā saucamajiem mārketinga pētijumiem. Kur pārsvarā dominē tie paši lielie projekti, kuri ir piesātināti ar “nevajadzīgo saturu” un šajā portālu “klubā” tikt ir visai sarežģīti.

    Atbildēt
  6. CooLynX Raksta autors

    daskilla, šobrīd vienīgais, kas attur ir slinkums piedāvāt šo ekskluzīvo vietu reklāmdevējiem. Par iekļūšanu klubiņā jau esmu parūpējies. Šī klubiņa dalībniekus var apskatīt http://audience.gemius.lv/ lapā.

    Atbildēt
  7. Mārcis

    Kāpēc visi tik ļoti grib iesmērēt lapas apmeklētājam tās reklāmas? Vai grib dabuut maaksliigi uzdziitu klikshkju daudzumu no pilsonjiem,kurus vienkaarshi ieintereseejis interesants vai biezhi vien uz sex tendeets teikums? Tipa, gribam pelniit uz neko?

    Ja cilveekam kaut ko vajag,kaut kas interesee,tad tiiri neapzinaat vinjsh peec taa luukojas – pamana gandriiz visur. Nevajag jau sleept to reklaamu, bet nevajag jau paarcensties – jo tie,kurus interesee, tie pamaniis. Manupraat lielaaka uzmaniiba buutu jaapieveersh tam,ko peec buutiibas dara Adsense – peetiit,kaadi lietotaaji ar kaadaam intereseem skataas tavu lapu un dot to,ko vinjiem vajag. Nevis meegjinaat aizraut ar interesantiem saukljiem un maaniigaam vai kliedzoshaam reklaamaam.

    Atbildēt
  8. CooLynX Raksta autors

    Mārcis, uz Tevi attiecās vārdiņš 1mlj. lietotāju. Tas ir pirmkārt. Otrkārt, Latvijā nav tik liels skaits specifisku reklāmdevēju, kas varētu nodrošināt, lai visos saitos varētu izvietot atbilstošā satura reklāmas. Fiziski nav, kaut no biksēm lec laukā. Treškārt, ir daudzas lielas kompānijas kurām ir nepieciešama brenda vai imidža reklāma un teksta reklāmas viņus pilnībā neinteresē.

    Tālāk varētu attīstīt domu, bet jau ar šiem punktiem vajadzētu pietikt, lai kaut nedaudz aizdomātos par problēmas būtību.

    Der arī padomāt par to, ka nauda spēlē ļoti lielu lomu projekta attīstībā. Nav naudas, nav arī projekta. Esmu pārliecināts, ka pēc gada Latvijā būs daudzi jauni projekti, jo šobrīd ir notikuši divi būtiski notikumi – pirmais, tas, ka klienti no šīs vasaras sāk uztvert internetu kā pilnvērtīgu (reklāmas) mediju un turpmāk iekļaus to savos budžetos un, otrais, tas, ka projektiem ir sagatavota augsne, lai nodrošinātu pilnvērtīgu tehnisko atbalstu gan reklāmu rādīšanai, gan auditorijas mērīšanai.

    Nākamgad, ap šo pašu laiku, kā minimums visos lielajos blogos ( http://www.gmetrix.lv/c=7/ ) būs reklāmas. 😉

    Atbildēt
  9. deni2s

    Nezinu vai tā ir attieksmes lieta, vai piedāvātā iespēja lietotājiem atslēgt reklāmas vispār, vai arī vienkārši atbilstošas reklāmas izvēle, bet par reklāmām http://www.hc.lv/ neviens vēl nav sūdzējies, drīzāk pat otrādi…

    Un par lietojamību neko jau būtisku jaunu nevar uzrakstīt – tas viss ir acīmredzams, rokām sajūtams, 100x pieredzēts uz savas ādas, tikai cik bieži par to aizmirstam! Viens no lietojamības pamatprincipiem taču ir – neko jaunu, neko nepierastu, kas varētu izraisīt apjukumu.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *