Facebook reklāmām būs atbilstības rezultāts

Facebook savā blogā ir nopublicējuši informāciju par to kā viņi plāno uzlabot savu reklāmas tīklu, lai tas būtu piemērotāks viņu lietotājiem.

Facebook relevance score

Tagad reklāmdevējiem būs iespēja redzēt jaunu mērījumu, ko ir nosaukuši par reklāmu atbilstības rezultātu (relevance score). Tas ir punktu skaits no 1 līdz 10, kur 10 ir augstākais novērtējums.

Relevance score is calculated based on the positive and negative feedback we expect an ad to receive from its target audience. The more positive interactions we expect an ad to receive, the higher the ad’s relevance score will be. (Positive indicators vary depending on the ad’s objective, but may include video views, conversions, etc.) The more times we expect people to hide or report an ad, the lower its score will be.

Ads receive a relevance score between 1 and 10, with 10 being the highest. The score is updated as people interact and provide feedback on the ad. Ads with guaranteed delivery — like those bought through reach and frequency — are not impacted by relevance score. Relevance score has a smaller impact on cost and delivery in brand awareness campaigns, since those ads are optimized for reaching people, rather than driving a specific action like installs.

Es neesmu strādājis ar Facebook reklāmas tīklu, esmu tikai paspēlējies ar viņu rīku, lai apmierinātu savu ziņkāri. Attiecīgi man nav pieredzes darbā ar to kāda ir atdeve un kā var gūt pēc iespējas efektīvāku rezultātu no šī tīkla. Mēģināšu paskaidrot kāpēc.

Tīri teorētiski es šo iespēju redzu kā ļoti pozitīvu gājienu. Es visu novienkāršoju līdz primitīvismam, lai vieglāk būtu saprast būtību. Manuprāt reklāmai ir divi galvenie uzdevumi – pirmais, lai tā būtu visu laiku kaut kur redzama un otrais, lai tajā brīdī, kad klients ir nobriedis, viņš uz tās varētu noklikšķināt.

Man kā reklāmdevējam ir būtiski nodrošināt labu vietu savām reklāmām ar minimālām izmaksām, lai uzturētu saiti ar saviem klientiem vai potenciālajiem klientiem. Lai uzturētu kvalitatīvus reklāmas laukumus, lielākā daļa reklāmas tīklu piedāvā vairāksolīšanas principu saviem klientiem.

Un te ir divas iespējas – ja tev ir kaut kas, ko lietotāji grib ātri apskatīties, tad tu vari iegūt labu klikšķu skaitu un attiecīgi tavas reklāmas izvietošana būs lētāka. Savukārt, ja tev ir labs produkts, kuram klientu loks ir liels, bet viņu nogatavošanās laiks ir ilgs un klikšķu skaits nav tik liels, tad visticamāk, ka nāksies maksāt vairāk. Reklāmdevēji arī maksā, jo visticamāk, ka šie daži klikšķi gala rezultātā dod vēlamo rezultātu – reģistrāciju, pirkumu vai vēl kaut ko citu.

Facebook atbilstības rezultāts varētu būt noderīgs tiem reklāmdevējiem, kuriem ir lieliski produkti, bet nav vairs tik daudz klikšķu kā reklāmas kampaņas sākumā. Tīri cilvēcīgi rodas vēlme kaut ko pamainīt, jo klikšķu skaits krīt. Tam, protams, uzreiz parādās arī finansiāls sitiens, jo reklāmas izmaksas palielinās.

Or you may consider tweaking the ad to see how you can get lower cost of delivery by improving the relevance score. Or you might monitor your relevance score, along with the sales you’re driving, to learn when it’s time to update your campaign.

Jautājums ir cik liela ietekme šim mērījumam būs uz Facebook cenu veidošanas principu. Ja ir zems CTR jeb kliku skaits, bet augsts atbilstības rezultāts – par cik % šāda reklāmas cena būs zemāka nekā tām reklāmām, kurām ir zems atbilstības rezultāts.

Lai gan, ja reiz viņi ievieš šādu mainīgo, tad visticamāk, ka tam būs svars. Laiks rādīs.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on VKShare on RedditShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

7 komentāri par “Facebook reklāmām būs atbilstības rezultāts

  1. What

    Facebook reklāmas ieņēmumi un reklāmu noslodze pastāvīgi pieaug – reklāmu aizpildījums tuvojas maksimumam. Šajā brīdī ir jāsāk vai nu celt cena visiem, vai arī jāceļ cena tiem, kam nav piemērotas / kvalitatīvas reklāmas. FB šķiet ir izvēlējies otro variantu.

    Atbildēt
  2. khm

    Vai kāds aizdomāsies par ļaudīm, kuriem reklāma neinteresē?
    Ja kļūdaini pieņem, ka tādam tipam interesē reklāma un uzreiz pāriet pie detaļām ko un kā izsniegt, tad algoritms jau pamatos ir kļūdains un kā tāds nav spējīgs dot korektu un labu rezultātu.

    Atbildēt
  3. Andron Mc

    Jau kādu laiciņu internets ir pārvērties par TV v2.
    Reklāmas un “roļiki” vien ir.
    Un cilvēki to uztver kā pašsaprotamu un normālu. Skatos tos lamerinstalētos kompjus – nevienam nav adblock. Cilvēki blisinās uz tām reklāmām un domā ka tā tam jābūt.

    Atbildēt
  4. karuuzo

    Ar tām reklāmām ir viena problēma, 99% (gan jau ka vairāk) no viņam man nav vajadzīgas. Arverot Delfi vai TVnet, paskats ir tāds kā jarmarkā (gadatirgū, bet krieviski labāk skan), kur starp desmitiem zibinošu, mirgojošu reklāmu ir arī kāds sakarīgs teksts. Rezultātā internets pārslogots, kompis velkas un ātri gribas tīties prom.

    Šim bardakam risinājums ir sakārtotība (jā, cik vienkārši :), piem., kā to dara google, ko meklē, par tādu tēmu arī reklāma. Vēl man patīk youtube, ka vari aizvērt reklāmu, kas pasaka ka tev viņa neinteresē, tādejādi palielinās iespēja ka man piedāvās to, ko man vajag. Jā, nevajag uztvert reklāmu kā bezjēdzīgu informācijas gūzmu, bet iespēju ka tev piedāvās to, kas tev tiešām vajadzīgs. Šobrīd 99,99% reklāmas Latvijā (vismaz priekš manis) ir bezjēdzīga, traucējoša informāciju ar kuru es ātri tieku galā 🙂

    m

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.