Šodien nedaudz pabradāju pa tīklu, lai noskaidrotu, kad plānots palaist jauno iPhone 5, iPad Mini un iPod Nano. Mana interese ir tieši par iPhone 5 un iPod Nano. Ja ar iPhone viss ir skaidrs, tad iPod Nano mani interesē tieši kā miniatūrs audio atskaņotājs ar kura palīdzību varētu klausīties audio grāmatas un mūziku. Raksta, ka jaunajā iPod Nano būšot wi-fi atbalsts. Teorētiski forša fīča, tik jautājums cik “apgriezta” wi-fi pieeja tiks nodrošināta. Bet, lai nu paliek. Bet iemūžināt ar šī ieraksta palīdzību es gribēju to kā apmāca Apple pārdevējus jeb klientu apkalpošanas speciālistus.
Iekš Gizmodo ir publicēta informācija par Apple jauno ģēniju pārdošanas pamācību jeb jauno klientu apkalpošanas rokasgrāmatu. Rakstā ir atrodami izrāvumi no tā, ko šī resursa redaktori uzskatīja par interesantiem punktiem.
Customer: This Mac is just too expensive.
Genius: I can see how you’d feel this way. I felt the price was a little high, but I found it’s a real value because of all the built-in software and capabilities.
Pārdot tik iracionālus produktus par tik augstām cenām var tikai ar labu mārketingu un pārdošanu. Cepuri nost.
Ar katru dienu arvien vairāk un vairāk sliecos domāt, ka Apple niša ir tieši mobilās ierīces un dažādi štruntiņi, kurus sauc par gadžetiem. No otras puses arī darbstaciju tirgus mājsaimniecēm un ekskluzīvo “netbuku” tirgus pilnīgi noteikti ir viņu jājamzirdziņš. Pieļauju domu, ka ar laiku, līdzīgi kā tas ir ar iPad, parādīsies MacBook Air Lite vai Mobile versijas, kas būs ar ierobežotāku tehnisko aprīkojumu, bet par saprātīgāku cenu (es to pārdošanas citātu neizpratu 🙂 ).
Pie šādiem secinājumiem nonācu pēc vairāku mēnešu mēģinājumiem atrast MacBook Air operētājsistēmas OS X pievienoto vērtību. Ja pie iPad piesprauž klaviatūru, tad sanāk MacBook Air. Ar šādu pārliecību var iegādāties šo ekskluzīvo “netbuku”.
Customer: I don’t need your software, just sell me the hardware.
Genius: You know, we need I programmer in….department.
500Ls par Air 11″ tiešām ir daudz? Samsung 9 sērija maksā vairāk, kā arī jebkurš cits ultrabuks puslīdz līdzvērtīgs pēc fiziskās kvalitātes un aprīkojuma.
Man likās, ka “Apple ir dārgs” bija jājamzirdziņš pirms gadiem 6-7, bet ne jau nu vairs …
N.R. tas, ka Tev to Air no ASV atveda pa 500Ls nenozīmē, ka šeit tas ir lēts. Aizej uz www.aboluveikals.lv un apskaties uz lētajām Apple cenām!
MBA ir dārgs un “ekskluzīvs” tikai LV, ja komentē produkta ekskluzivitāti tad ir vērts minēt, ka tas tāds ir tikai dažās valstīs un pārējā pasaule saņem šo “ekskluzīvo” produktu par tādu pašu cenu, kādā samsungs mēģina iesmērēt savus pakaļdarinājumus. 500 Ls par portatīvo datoru tiešām nav lēti, bet tas nekādā ziņā nav ekskluzīvi.
Ja jāteic godīgi es apple veikalu seksapīlu nekad neesmu izpratis. tur vispār nebija saprotams kam būtu jāprasa, ja es gribētu nopirkt kompi. par laimi man vajadzēja tikai austiņas, kuras es pats paņēmu no stenda un aiznesu līdz kasei.
apple veikalos ir vislielākā peļņa no kvadrātmetra pasaulē. un to nu nekādi nevar novelt uz pircēju zombēšanu. veikalos ir patīkami uzturēties un gan jau, ka ir arī patīkami parunāties ar ģēnijiem vai pārdevējiem. bet nu tā kā es uz veikaliem parasti neeju lai parunātos ar pārdevēju, tad es šo komentēt nevarēšu.
Metodes, kas tur bija aprakstītas, nav nekas jauns. Vai tās pielietot ir ētiski – nezinu… Sanāk mazliet līdzīgi kā “Jedi Force Mindtrick” – “It only works on the weak-minded.” 😛
N.R. dzīvo iedomu pasaulē. Apple vienmēr ir bijis un būs dārgs mēsls.
Nu bet ārzemēs arī konkurentiem ir lētāki datori. Nevajag ASV MAC cenas salīdzīnāt ar LV Samsung vai HP cenām. Piemēram bāzēs no Polijas ja ņem vai Vācijas (tur lētāk par LV, LT), tad HP ir dārgais gals, bet ja salīdzina jaudas/cenas attiecību, tad apple daudz maz izvelk akītis, kas notur 8h, bet nav tik spēcīgs.
Kāds brīnums, ka citur lētākas elektropreces. Baltijā garantija ir 2 gadi kamēr citur pasaulē ir 1 gads. Protams, ka tas atspoguļojas cenā gan arī modeļu piedāvājumā. Principā derētu kā UK, kur ja vēlies garāku garantijas laiku pats piemaksā pērkot, tipa, kā apdrošināšana.
…“It only works on the weak-minded.”…
precīzi raksturo apple klientūru!