Google Wave beigas

Google pārtrauc darbu pie Google Wave izstrādes.

But despite these wins, and numerous loyal fans, Wave has not seen the user adoption we would have liked. We don’t plan to continue developing Wave as a standalone product, but we will maintain the site at least through the end of the year and extend the technology for use in other Google projects. The central parts of the code, as well as the protocols that have driven many of Wave’s innovations, like drag-and-drop and character-by-character live typing, are already available as open source, so customers and partners can continue the innovation we began. In addition, we will work on tools so that users can easily “liberate” their content from Wave.

Pareizs lēmums. Es tāpat tā līdz galam arī nesapratu, kas tas ir un ko ar to tagad darīt, kā arī aktīvi nelietoju. Pieņemu, ka neesmu pats dumjākais lietotājs un, ja pat es nesapratu šī servisa būtību, tad, ko gan darīt parastajiem mirstīgajiem, kuriem būtu jātaisa hajs ap to.

37 komentāri par “Google Wave beigas

  1. Māriņš Štāls

    Ļoti skumji – es tā gaidīju, kad būs apsolītā funkcionalitāte. Kādēļ cilvēki nepavilkās? Drošivien tādēļ, ka bija jāinstalē speciāls spraudnis vai jālieto Chrome. Uz mobīlajiem telefoniem arī ir saržģījumi.

    Atbildēt
  2. Ingus

    Manuprāt viņi pilnīgi nofailoja ar pakalpojuma “rollout” cilvēkiem. Ielūgumu sistēma bija totāls fail. Kad beidzot cilvēki tika pie ielūguma, viņiem pakalpojumu nebija ar ko notestēt un sākt lietot, jo draugiem ielūgumu vēl nebija. Attiecīgi arī par pakalpojumu aizmirsa un tā arī neuzsāka lietot.

    Atbildēt
  3. Anonīms

    Pēdējā laikā sāku pārliecināties ka visi google produkti ir mēsli… izņemot meklētāju.
    Sākuši ražot šitās sociālās figņas kas viņiem nekad nav sanācis.

    Atbildēt
  4. Maadinsh

    Man kaut kā liekas, ka wave, un vispār visādu googles produktu mārketings ir kaut kāds nožēlojams. Pacēlās kaut kāds maziņš hajs blogeru mikropasaulītē uz pāris dienām, un pēc tam par to vairs nekas netika dzirdēts. Pieņemu, ka lielākā daļa mirstīgo vispār nav nekādas nojausmas, kas tas par weivu un kam tas domāts. Nez, laikam jau googles džeki domā, ka pietiek uztaisīt servisu (vai ierīci, kā tas bija google phone gadījumā), un to uzreiz visi sāks lietot. Varbūt ar meklētāju viņiem tas izdevās, bet nevar gaidīt ka tā notiks ar jebkuru produktu. Wave, Nexus One, Buzz utt. – kaut kā nesaprotu, kā tik liela kompānija var ieguldīt tik daudz līdzekļus tehnoloijas izstrādē, un tad kad produkts puslīdz gatavs, tā vienkārši nolaist to podā un aizmirst.

    Viņiem vajadzetu pamācīties no ābola, kā jebkuru krāmu var pārdot kā lielāko komunikāciju sasniegumu kopš alu cilvēks iemācījās piemiegt ar aci.

    Atbildēt
  5. Anonīms

    Viņiem vajadzetu pamācīties no ābola, kā jebkuru krāmu var pārdot kā lielāko komunikāciju sasniegumu kopš alu cilvēks iemācījās piemiegt ar aci.

    Ābols pēta, kas cilvēkam ir vajadzīgs, bet google uzspiež to kas tai liekās cilvēkam ir vajadzīgs.

    Atbildēt
  6. kintu

    Man atkal šis lēmums ir ļoti nepatīkams, jo biju sācis aktīvi izmantot Wave. Tas vienkārši bija ērts kopēju diskusiju veids par konkrētiem projektiem.

    Es arī ievēroju, ka sākumā bija neliela pretestība to lietot un lietotāju apmācība prasīja laiku. Bet ieguvums bija ļoti reāls – tā vietā, lai sūtītu nepārskatāmus e-pastus turp un atpakaļ, šeit bija iespējams visu redzēt uz vietas, ko katrs ir teicis.

    – Google docs, kas piedāvā koplietošanu, īsti to neaizstāj, jo dokuments ir dokuments, bet diskusija prasa nedaudz citādu formātu.
    – Arī parastie forumi utt. nav gluži tas pats, jo to izveide un lietotāju pievienošana nav ērta. Wave visi rīki bija tieši pie rokas.

    Protams, tas nekad būtu kļuvis par kārtējo facebook vai twitter masām. Iespējams, tāpēc Google to arī aizvēra, jo viņi jau no paša sākuma mārketēja un gribēja padarīt par kaut ko revolucionāru. Bet pēc funkcionalitātes tā bija tikai niša specifiskiem biznesa lietotājiem.

    Katrā ziņā būšu piesardzīgāks ar jebkuru jaunu Google projektu, jo tas neizskatās nopietni aizvērt pēc pāris mēnešu atvēršanas plašākai lietošanai.

    Atbildēt
  7. jib

    es arī gandrīz sāku lietot 🙂
    Kā reiz taisījos izmantot specifiskā biznesa vidē projektu komunicēšanai. Diez kāda būtu alternatīva no bezmaksas online servisiem? Tā lai – “ielogojies un lieto”.
    Bet nu praktisks pielietojums patiešām izsaktījās specifisks.

    Atbildēt
  8. lasitajs

    jaa, ideja bija vnk super, bet internets (tehniskaas iespeejas) un lietotaaji vel nebija tai gatavi. Es domaju ka Wave vienaa vai otraa formaa atgrieziisies naakotnee un buus tieshaam eerts komunikaciju risinajums.

    Atbildēt
  9. Modus Operandi

    Tik traki jau arī nav. Google nav veiksmīgs tikai meklētājs, GMail jau ir, un Adroid atspēries kļūst par neatņemamu lielas pasaules attīstīto valstu iedzīvotāju dzīves daļu. Cik zinu, visādi webmāsteri arī Google Analytics lieto plaši. Tāpat ir arī Google Chrome; Picasa laikam atpaliek no Flickr, bet tāpat turās… netrūkst viņiem dažādu veiksmīgu projektu.

    Bet jāpiekrīt kintu — jau no teorētiskās specifikācijas vien bija skaidrs, ka tas nebūs “masu rīks”, jo masām vienkārši nav un nekad nebūs vajadzīgs tāda līmeņa kolaborācijas tūlis ikdienas komunikācijā. Īstenībā nevienam nav. Ja Google to cerēja nopārdot userus vulgaris bariem vai iebarot e-pasta vietā, tad problēma ir ar expectations, nevis performance.

    Žēl, ka verās ciet. 🙁 Mēs ar draugiem katru lielāku pasākumu organizējām tieši ar viļņiem, jo tādas lietas kā nepieciešamo un pieejamo resursu (paika, nauda, transports, utt.) apzināšana un izdalīšana starp sākotnēji 10 cilvēkiem, kas procesa gaitā lēnām pieaug līdz 20, caur e-pastiem ir vienkārši murgs.

    Atbildēt
  10. LSlackware

    Nu man ir jāpievienojas huh viedoklim, es šo produktu nelietoju tieši tāda paša iemesla dēļ.
    Bet nu – kļūdas gadās visiem, pat tik lielām kompānijām.. Pieļauju ka gluži zemē šis darbs nomests nav, drīzākais ka kāda daļa no wave tiks ievietots kādā jaunā produktā

    Atbildēt
  11. Arnolds

    Man patik google. Vienīgais, kas nav paticis – gomoseksuālajiem programmētājiem pielika pie algas, tādējādi diskriminējot heteroseksuālos.

    Nesen konstatēju, ka gmailā 58% pievākušies pilns un padomāju – ja apjoms aug – maksāšu, jo gmail ir visdebešķīgākais e-pasts, kāds man ever ir bijis. Bet visiem lepnajiem squirrelmail lietotājiem novēlu – uzkodējiet paši sev webmailu no 500 000 javaskripta rindiņām, bez nekādiem jquery un tad kritizējiet.

    Atbildēt
  12. Hotmail

    gmail ir visdebešķīgākais e-pasts

    Gmail web pieejā nav folderu…

    Nu jā, teiks tagad, tu vari viņus kā folderus izmnatot.. labeli labāki.. blablabla.. labeli hujabeli..
    Bet, vienkārša izvēles iespēja netiek dota tiek uzspiesti stulbie labeli un folderus var dabūt tik instalējot visādus geismonkijus un sazin ko vēl..

    Atbildēt
  13. kintu

    ese: Es tagad mēģinu atrast alternatīvu un godīgi sakot tie visi sucks.

    Neskatoties uz beta versiju un daudzajām kļūdām Wave bija uztaisīts tieši tā, kā tam būtu jābūt. Kā jau minēju, tas ir nišas produkts, kas ir labāks par visiem pārējiem šīs nišas produktiem. Bet tas nebija tas, ko Google gribēja – produktu, kuru lietos katrs jānis un pēteris un viņu vecmāmiņa un vēl suns. Un lūk šī attieksme gan mani biedē: kāpēc visam ir obligāti jābūt masu patēriņam? Kāpēc gan Google nevarētu pārmaiņas pēc uztaisīt arī specifisku programmu speciālistu vajadzībām?

    Atbildēt
  14. WP

    Piekrītu ka folderu neesamība ir liels trūkums. To pastāvēšana līdzās birkām neradītu nekādas problēmas, bet google spītīgi no tā atsakās, kaut arī citos tās projektos tie ir ieviesti. Tā ir vienkārši negribēšana, cik dzirdēts tas ir tāpēc ka piespiežot birkot gūgle ievāc kaut kādu precīzāku aprakstu par vēstuli. Ja notiktu pēc gūgļa prāta tad datoros nebūtu mapju kā tādu, bet viss sabirkots.
    Gmailā vēl nesen nebija iespējams atlasīt pat netagotās vēstules. Nezinu kā tagad.
    Par laimi var lietot pop vai imap un izbaudīt gan folderus, gan birkas.

    Atbildēt
  15. djhurio

    Tikai tagad, uzzinot, ka projekts tiks slēgts, es beidzot iebridu tajā vilnī, lai paskatītos kā tas strādā 😉 Tiešā, ielūgumu sistema nogļukoja, jo es visu laiku gaidīju, kad tad mani tur uzaicinās. Netaisījos katru dienu čekot – tieku tur vai nē. Protams nekādu info no Google tā arī nesaņēmu. Izrādās jau laikam labu laiku produkts bija lietojams. Nu nekas, varbūt vēl paspēšu kaut kad izmantot.

    Atbildēt
  16. Kirils

    “The central parts of the code, as well as the protocols that have driven many of Wave’s innovations, like drag-and-drop and character-by-character live typing, are already available as open source, so customers and partners can continue the innovation we began.”

    Sorry, bet vienkaarshi nagliji zaglji. “character-by-character” ir pieejams jau no talkd, nee, shkjiet, pat no null modem kabelju laikiem. kas tas par innovation? par drag-and-drop vispaar nemaz nerunaasim http://kirils.com/img/dragndrop.jpg

    P.S. es savukaart wave nelietoju, jo gaidiju, kad tad varees uzlikt savu serveri vai pieregjistreeties pie independent provaidera, nepiekriitot visam tam legal crapam.

    Atbildēt
  17. Kirils

    un par gmailu, kas, manupraat, ir pilniigi smiekliigs serviss (jo):
    – nav iespeejams uzstaadiit un kas svariigaak – redzeet – epastu prioritaates (X-Priority)
    – nepakljaujas RFC, veicot dazhaadas magjiskas manipulaacijas un markjeejot e-pastu kaa spamu, jo redz izsuutiishanas sisteema nav nokonfigureeta peec “google guidelines”. a RFC sejaa negribiet?
    – netiek ieveerota labaa prakse un noraadiita originating e-pasta ip adrese
    – nu un protams nespeej tikt galaa ar e-pastiem no normaaliem klientiem (automaatiski nepasleepj meilu, uz kuru atbildeets – rindinjas , kas saakas ar > ), taadeejaadi radot neertiibas eliitajiem gmai luseriem, kas protams uzskata, ka vainiigs tas “kresais suutiitaajs”.

    Atbildēt
  18. Argh

    Es arī nesaprotu, tie leibli iekš g-mail ir viena fantastiska lieta. tagging kā tāds rulē. ne velti tas ir jebkurā blogā – satura marķēšana, lai vēlāk varētu ātrāk atlasīt to pēc konteksta, nevis piederības (kāda velna pēc man jāurbjās pa visiem folderiem ar N-leveļa koku, ja man ir viens tags, kas atvedīs pie vajadzīgas informācijas ar vienu klikšķi ?)

    Atbildēt
  19. kintu

    Piekrītu, ka “labels” ir tie paši folderi gan pēc funkcionalitātes, gan formas. Tikai nosaukts citā vārdā. Šis gadījums arī labi parāda parastā lietotāju domāšanas aspektus – nosaukuma maiņa var novest pie liela apjukuma. Man kā lingvistam ir ļoti interesanti pētīt šīs nianses: lietotāji var nepieņemt vislabākās idejas tikai tāpēc, ka nespēj asociēt nosaukumu ar kādu saprotamu lietu. Tas pats attiecas uz datorterminiem – ir mūžīgais strīds starp tiem, kas vēl nav izpratuši, ko apzīmē latviskie jaunvārdi, un tiem, kas tos jau ir sapratuši.

    Atbildēt
  20. Legacy

    Piekrītu kirilam, ka gūglis drāž RFC visos caurumos. Pat gtalkam brīnišķīgo protokolu pataisījuši kroplu.

    LABELI NAV FOLDERI! Ja vienai vēstulei labels tā tikuntā maisīsies pa kājām. Tāpēc kā jau minēja nav iespejams atlasit netagotas. Hujabelisti ibio.
    Gūglis smird.

    Atbildēt
  21. Beef

    Google visu dara caur dupsi. Tā vietā, lai ieviestu birkas paralēli folderiem vai ļautu lietotājam izvēlēties Google birkām sāk ieviest folderu funkcionalitāti. Faktiski ritenis tiek izgudrots no jauna.

    Atbildēt
  22. kintu

    Beef: Nez kas gan ir šī maģiskā folderu funkcionalitāte, kas atšķirīga no labels? Tas, ka nevar atlasīt ar null birkām, jau droši vien ir tāpēc, ka pēc tā nav liela pieprasījuma.

    Atbildēt
  23. DelfīnC

    atlasīt ar null birkām, jau droši vien ir tāpēc, ka pēc tā nav liela pieprasījuma.

    Nav? IR! Bet Gūglim tas uztrauc? Nah…

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.