8.aprīlī nāk klajā jaunais medijs Ir

Šobrīd lapā gozējās vien šāda bilde.

Neliels izrāvums no preses relīzes.

Ar moto Interesanti par svarīgo ceturtdien, 8.aprīlī, nāks klajā jaunā nedēļas žurnāla Ir pirmais numurs un darbu sāks sarunu terminālis ir.lv.

No žurnāla veidotāju komandas, kā arī izdevēja nosaukuma a/s “Cits medijs” var noprast, ka tas ir tas izdevums, ko plānoja veidot Citas Dienas blogeri.

Medija saturu veidos spēcīga žurnālistu komanda — pieredzējušie komentētāji Aivars Ozoliņš, Pauls Raudseps, Laila Pakalniņa, Askolds Rodins, pētnieciskās žurnālistes Sanita Jemberga un Anita Brauna, dzīvesstila žurnālistes Anda Burve–Rozīte un Ieva Alberte, karikatūristi Ernests Kļaviņš un Māris Bišofs. Žurnāla izpildredaktori būs Dace Smildziņa un Māris Diņģelis, radošais direktors Armands Leitis, tehniskais redaktors Jānis Kulmanis. Portālu veidos redaktori Jānis Juzefovičs, Pauls Bankovskis, žurnāliste Indra Sprance, dizaineris Miķelis Baštiks. Mediju vadīs galvenā redaktore Nellija Ločmele.

Par pašu žurnālu.

Neatkarīgais, atvērtais un pozitīvi dumpinieciskais medijs apvienos kvalitatīvu žurnālistiku un tiešu lietotāju līdzdalību, veidojot kopienu, kas saturīgi diskutē un rosina pozitīvas pārmaiņas.

«Kāpēc Ir? Ik dienas dzirdam, kā Latvijā nav. Trūkst uzticēšanās, nepietiek naudas, nav darba, nav drošības. Mūsu mērķis — līdzvērtīga saruna par to, kas ir! Jo Latvijā ir daudz talantīgu un uzņēmīgu cilvēku, kas nenolaiž rokas. Ir biznesa veiksmes un iedvesmojošas idejas. Ir unikāli dzīvesstāsti un vērtīga pieredze. Ir spilgti mākslas un kultūras fakti, kas aizkustina un liek domāt,» uzsver medija galvenā redaktore Nellija Ločmele.

Žurnāls veidots kā krāsaina mozaīka par svarīgo un interesanto, plašais tematu klāsts ērti pasniegts četros blokos — ir svarīgi par sabiedrības aktualitātēm, ir kultūra par mākslu pasauli, ir cilvēki iedvesmos ar izcilām personībām, ir viss kaut kas sagādās gudru atpūtu.

Laikam šī daļa ir tā, ko liela daļa no lasītājiem tīko visvairāk – pētniecība, apskati un analīze.

Kā svarīgāko žurnālā ik nedēļu atradīsit pētniecību, vērtīgus komentārus par politikas un ekonomikas norisēm, aktuālo nedēļas notikumu apskatu un pasaules pieredzi. Kultūras blokā — intervijas ar spilgtām personībām, recenzijas, esejas. Cilvēku sadaļā Latvijas portreti —veiksmes stāsti, personības, kas ar saviem darbiem iekarojušas daudzu prātus un sirdis, atklāsim arī jaunos talantus un unikālo šķietami parastos līdzcilvēkos.

Tas, kas mani izbrīna, ir žurnāla cena.

Žurnāls iznāks reizi nedēļā — ceturtdienās, drukātā un elektroniskā formātā. Izdevums maksās 70 santīmu, savukārt mēneša abonementa cena būs Ls 2,98.

Ar šādu cenu diez vai viņi varētu sevi atpelnīt. Visticamāk, ka viņi cer vai nu uz investoriem, kas naudu neprasīs atpakaļ tūlīt, bet pēc daudziem gadiem, kad ekonomika būs atveseļojusies, uz reklāmas ieņēmumiem vai arī ir kāds politiskais spēks, kas to visu finansēs, lai nopirktu balsis vēlēšanās.

Interneta lietotājus vairāk interesēs viņu “sarunu terminālis” ir.lv. Es gan nezinu, kas ir sarunu terminālis, bet izskatās, ka tur būs kaut kāda īpaša komunikācija.

Inovatīvais sarunu terminālis ir.lv piedāvās vidi, kur ne tikai uzzināt pašus svarīgākos jaunumus līdz ar pazīstamo žurnālistu komentāriem, bet arī apmainīties viedokļiem — uzklausīt un izteikties. Lasītāji varēs tieši sazināties ar visiem rakstu autoriem, saviem domubiedriem un citiem ir.lv apmeklētājiem. Ir.lv aicina uz patiesi atvērtu komunikāciju un viedokļu apmaiņu, kur vārds tiek dots tikai reģistrētiem lietotājiem un Ir abonentiem.

Pagaidīsim 8.aprīli. Pēc pieredzes gan zinu, ka parasti, ja paziņo iepriekš noteiktu datumu, tad būs ziepes – kaut kas nestrādās vai pat vispār nebūs pieejams. 🙂

17 komentāri par “8.aprīlī nāk klajā jaunais medijs Ir

  1. karuuzo

    Par pēdējo piezīmi – zinām tādus 🙂 Tipa, izstrādātājiem paprasa, cik laika vēl vajadzēs. Ak 2 mēneši, nu tad pēc divām nedēļām jābūt gatavam. Un tad izstrādātāji rukā, galvu nepacēluši 😀

    m

    Atbildēt
  2. kk

    Preses mazumtirdzniecības cenai nav nekāda sakara ar investoriem un ieņēmumiem vispār… Naudu dod reklāmas laukumu pārdošana. Preses izdevuma cena drīzāk ir latiņa, kuru novelk priekšā attiecīgajai auditorijai, piemēram, lai kaut kādu izdevumu nepērk maznodrošinātie un tml… Visticamāk, ka šī ir iepazīšanās cena, kas gada laikā noteikti kāps. 🙂

    Atbildēt
  3. guntisd

    Tas, ka Latvijā kaut kas notiek arī drukātas informācijas jomā – nevis “aizklapē durvis”, bet gan rodas kas jauns – ir tikai apsveicami! Un domāt, ka “Ir.lv” būs labs “sinonīms” pagājušā gada aprīlī izputējušajam analītiskajam žurnālam “Nedēļa”.

    Bez tam – komanda, kas veidos “Ir.lv” – ir jau ar pieredzi – nāk no avīze “Diena”/portāls Diena.lv – drukātais un elektroniskais formāts.

    Gribētos jau cerēt, ka tieši Ir.lv būs pionieri tam, ko nozīmē žurnāla abonēšana/lasīšana elektroniskajā vidē: lasītājs (konkrēti – abonents) jau automātiski tieki piesaistīts izmantot visus tā dotos labumus, neaprobežojoties ar pliku Login/password ievadīšanu, lai identificētos komentāru/viedokļu apamiņā.

    Domas lidojumu patapinot: daudzi izdevēji (un lasītāji, t.sk., arī “zvērināti blogeri”) nez kāpēc protestē pret elektroniskā formāta ieviešanu. Un ko? Parādījās iPad ar savām elektroniskā formāta grāmatām un saprata – ka nē, tomēr tas ir labi! 😀

    Atbildēt
  4. ubalodis

    http://www.google.com/search?&q=site%3Air.lv – FAIL nr.1 – varēja jau nu nedaudz ar google un nic.lv pastrādāt.
    Vēlme parādīt, cik varēšana ir liela -> termiņa publiska paziņošana – FAIL nr.2 – produkts būs ļoti sasteigts. To termināli varēja palaist “testa” režīmā un tad, ja viss notiek, kā vajag, ar lielu pompu izziņot. Nojaušot “aizgājēju personību apmērus” pieņemu, ka speciālistu viedoklis netika ņemts vērā.

    Atbildēt
  5. xx

    Nez par cik tika iegādāts domeins.
    Kā zināms, 2vu simbolu domeini jau sen kā izbeigušies un tikt pie šāda domeina varēja tikai atpērkot :>

    Atbildēt
  6. Toms

    Es tiešām neko nezinu, bet vairāk intresē, kas notiks ar tām lapām, kas jau ir zem *.ir.lv domeina, piemēram, alus.ir.lv, turnirs.ir.lv un toms.ir.lv :>

    Atbildēt
  7. ivanZ

    Neatkarīgais, atvērtais un pozitīvi dumpinieciskais medijs
    ____
    “Oligarhu banda”, “Oranžā mafija”, “Visi zog”, “Viss ir slikti”. Šie izteicieni piederēja ex-Dienas komandai, kas veido šo “pozitīvo” mediju. Orly?

    Atbildēt
  8. Atbalss: Ir ir palaists | Pods.lv

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.