Šogad netīra un nekaisa Latvijas ceļus?

Šogad krīze ir skārusi arī Latvijas ceļus un kā autobraucējs saku, ka tie ir diezgan šausmīgi. Pat labas riepas nelīdz tikt cauri netīrītajiem un nekaisītajiem Rīgas ceļiem, nemaz nerunājot par šosejām.

Šis sižets par avāriju uz ledus ceļa mani pamudināja uzrakstīt šo ierakstu.

Šoziem sniega tīrītājus esmu redzējis 4 reizes, no tām vienu reizi tika kaisīts Dienvidu tilts, kad uzsniga pirmais sniegs, bet visas atlikušās reizes šī mašīnas ar mirgojošām vai bez mirgojošām lampiņām kaut kur vizinājās ar augstu paceltu lāpstu, vai kā tur to brīnumu priekšā sauc.

Gribu vienkārši piefiksēt šo situāciju, lai vēlāk, kad uzskriešu uz atskaitēm par padarīto darbu, salīdzinātu to ar rezultātiem un izdarītu secinājumus.

Vienu dienu braucot ar taksi, dzirdēju jautru stāstu par to, kā tiek kaisīti ceļi. Ar domu, ka pēc papīriem viss ir kārtībā, bet pēc fakta visos posmos katra posma dalībnieks izņem no procesa kaut kādu nelielu daļiņu, gūstot no tā personīgu labumu un procesa beigās tāds čiš vien ir palicis. It kā esot pat tā, ka, ja visu to smilti, kas pēc dokumentiem tiek izkaisīta pa ceļiem, tik tiešām izkaisītu uz Rīgas ceļiem, tad tiem būtu bijis jābūt nosegtiem ar 15 cm biezu smilšu kārtu. Cik nu tur ir patiesības, cik mednieku stāsts, bet padomāt lika.

Papildināts

Komentāros cilvēki cepās par šo video, kur var redzēt kā smagais uzskrēja vieglajam.

58 komentāri par “Šogad netīra un nekaisa Latvijas ceļus?

  1. Atkala

    Vienkārši un elementāri vajag kā obligātu prasību šādās mašīnās (kaisītājos un tīrītājos) ieviest GPS sistēmu un dot iespēju jebkuram onlainā sekot līdzi, kur atrodas mašīna un kur jau bijusi.

    Atbildēt
  2. Atkala

    Bet interesanti, kur tajā vietā prāts vecajam iet uz apdzīšanu? Zinot to ceļu no galvas, jāsaka, ka tajā posmā ziemas laikā vienmēr ir bijis slidens. Takš ziema ārā! Būtu autiņam radzes, arī būtu cits stāsts. Bet tagad jau visi tik moderni….

    Atbildēt
  3. iBlog.lv

    Ceļi tiešām ir sliktā stāvoklī, bet to apzinoties izvēlos arī attiecīgu braukšanas ātrumu. Vēl nesen ceļu uzturētāji teica, ka līdzekļi līdz šī gada beigām ir pietiekami, un nekādu problēmu nevarētu būt….bet redzam, kas notiek uz ielām…

    Atbildēt
  4. Sandis

    Vairāk izskatās, ka lexus aleksejs un tas, kas bija “iekāries” aizmugurē, būs pārvērtējis savas vadītāja spējas. Arī pats ceļš vizuāli izskatās samērā tīrs. 50-60 braucēji šoreiz bija domājuši nevis kaitināt, bet paši uzmanīties.

    Kas attiecas uz rīgas ceļiem, tad te jāpiekrīt CooLynX: ceļi ir drausmīgi. Pat Brīvības ielu vairāk netīra, cik piebraukā, tāds arī paliek tīrības līmenis – starp Stabu un Bruņinieku ielas posmā vaļņi uz ielas stāv regulāri. Sniega tīrītājus divu nedēļu laikā esmu redzējis divreiz – vienu vienreiz ap 6 rītā, otru ar paceltu lāpstu kādas dienas vidū.

    Atbildēt
  5. braucejs

    manuprāt braucot pa ceļu “kā spogulis” ir jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums nevis – stulbie ceļu uzturētāji nav notīrījuši šoseju. nevar visas šosejas izpatrulēt tā, lai nevienā brīdī nerastos apledojums. un apdzīt tādos apstākļos – jābūt īpaši atsaldētam. bet nu labi, ka visi dzīvi

    Atbildēt
  6. Indzha

    Jāpiekrīt vairākiem komentāriem – ir ziema takš ārā un jābrauc uzmanīgi – kaut vai uz 50 60 70 max 80 it sevišķi, ka pa dienu ir “+” un vakaros, naktī un rītos ir “-”
    Es nesaprotu ko var vainot tos uzturētājus – krievu laikos cik notīrīja tik notīrīja – visi bija priecīgi, ka izbraukt var kaut vai uz 50
    Tagad līdzko sniedziņš uz ceļa tā tāda brēka … – brauc tā kā to atļauj ceļš (katru reizi kad izbraucu uz ceļu izmēģinu kā mašīna uzvedās kā bremzējās utt… un tā arī braucu) – pa lauku ceļu kur 1x pa gadu ar greideri izbrauc –un ja tur tas onka ar ies uz “apgon” 😀 gribētu redzēt ko ASP utt… par viņu manevru teiktu, ka gulētu grāvī – kupenā …
    Vienreiz sāciet braukt uzmanīgi … drīz sinoptiķus sāks vainot, ka tie laikus nepabrīdināja …

    Atbildēt
  7. ZBH

    shaad pat atbirum kjeed biij veel PSRS laikos paiks tirdznieciibaa – kaut kas pie katrs paarkrausans sapliist vai sabojaajies vai peles izvazaajuss. rezultaataa desa 2 biezos papiiros un paardeveejs rok klaat piesveert.

    Atbildēt
  8. ZBH

    Indzha : kriev laikos brauc bez ziemeneem liel dalj. nu, no tiem, kas vispaar pa ziem brauc. taa ka 50 ar taam tur, vai cietajaam aramajaam Snezhinka iraid augstaakaa pilotaaz.

    Atbildēt
  9. ivanZ

    #15

    Varbūt neesi lietas kursā, ka trīsstūrītis ar smaili uz leju nozīmē – “Dod ceļu”. Fūrenieks izvēlējās nepareizu ātrumu, nevis lexus vainīgs.

    Atbildēt
  10. Pow

    Galvenais, nav skaidrs ko tā fūre tur mirkšķina. Pat bremzes nebij nospiedis. Izskatās, ka pirmo reizi bremzes viņš nospieda uzreiz pēc sadursmes.
    viesis #15: ej, pamācies CSN.

    Atbildēt
  11. Prodigy

    Fūre mirkšķina, ka sūdi būs un apstāties viņa nevarēs. Ja Preludes vadītājs lūrētu ne tikai taisni uz priekšu, bet arī pieslēgtu iztēli situācijas novērtēšanai, vāgens pašam būtu palicis vesels. Tagad var tikai sēdēt pie lūžņu kaudzes ar CSN grāmatiņu rokā un filozofēt par “dodiet ceļu” nozīmi. Jēgas nekādas.

    Atbildēt
  12. Vilx-

    #18: Ja viņam ABS strādāja kā negudrs, tad Tu arī neko neredzētu no ārpuses. Riteņi grieztos, jo tā tomēr būtu lielāka bremzēšana, nekā ja viņi būtu nobloķēti un šļūktu. Tiesa – ātrums patiesi droši vien nebija no pareizākajiem.

    Atbildēt
  13. KKTK

    Ir tāda suga, īpaši izteikta pie mums mītošajiem tūristiem, ka pat tad ja 100% ir vainīgs, pilnu muti aurēt un nosodīt citus. Un vietā, kur varētu būt 50% blīve 50% kaisītājs vainīgs, tur protams, ka pat sižets jāuzcep. Šol na apgon, pašol Zilupes virzienā!

    Atbildēt
  14. Pow

    Varbūt arī, ka strādāja ABS, bet tomēr paseko fūres priekšējam ratam. Neizskatās, ka viņš kaut reizi nobloķētos, izņemot pēc sadursmes. Protams, moments, kad honda ir priekšā nav redzams, tāpēc atliek minēt.
    Un tā jau nu nav, ka ABS darbību nevar redzēt no ārpuses.
    Tas brīdis, kad fūre sāka mirkšķināt jau bija stipri par vēlu, tāpēc arī saku, ka nav skaidrs kāpēc viņs to darīja.

    Atbildēt
  15. suns

    Nu moš bja melnais ledus – izskatās, ka ceļš ir ok, uzdod gāzīti un atraujas. Bet nu jebkurā gadījumā dzīt, ja pretī nāk, nav īsti prātīgi. Cerēja, ka uzraus un apdzīs?

    Es tik nesaprotu, kāda jēga no visām pretslīdēšanas fīčam, ja uzgāzējot jūties kā pīle uz ledus.

    Atbildēt
  16. ZBH

    ivanZ : “Fūrenieks izvēlējās nepareizu ātrumu” iraid nedaudz muldeesan, jo cels tai vietaa main sav slidenum un polaarlaps kvadraataa peedeejos desmitos metru. shitaads pass lamats iraid Unijs ielaa pie Argus, Mazajaa Nometn ielaa pie Slocens – vis bremzeejosie/starteejosie celj ar shipiem patais par velvet, un jau taa suunainaa sakjer paliek veel suunainaak. vienkaars masiin bremzeejs, bremzeejs un tad peeksn vairs nebremzeejs – M+S bezshipens ar pietiekam protektor izsliid pat pie 20km/h.

    Atbildēt
  17. ZBH

    Pow : ABS darbiib voistinu var principaa redzeet – BMW kadros pirms linkaa dotaa moment.
    a fuures vodila IMHO saprat, ka nesabremzees kaa vaig veel lab laik pirms mees varam noveerteet vin riten (ne)griesanos, un prosto centaas izgriezt (tam vaig mazaak sakjer kaa nobremzeesanai liidz 0). es liidziigaas situaacijaas dar taapat.
    no kadriem nebiij skaidrs, terpila sarkanajaa kupejaa no baileem saak bremzeet vai nee? protams, cilveekiem, kas neir speeleejus gadiem ideaalaa gadiijumaa hokej, satiksanaas punkts uz leds automaataa preciiz noveerteet iraid biki nereaal.

    Atbildēt
  18. ivanZ

    ZBH, fūrai ar n-tām tonnām tomēr jāštuko, ka sniegs un ledus ir zem riteņiem, tāpat kā pārējiem, un fizikas likumus neviens nav atcēlis par to lielo masu un inerci. Tāpat jau savu vainu jāuzņemās arī tam džekiņam sarkanajā vāģī, jo sabremzēt tieši pirms sadursmes – nu nezinu, moš nomīza, moš nav iedomājies, ka k-kas tāds var notikt no labās puses, tjip iz sērijas “es uz galvenās, man viss poh”.

    PS. Ja kāds no ceļu uzturētājiem izlasīs šo – mudaki, nav ko dirst par 24/7, šonedēļ ikrītu no sešiem cauri pilsētai braucu, VIENS tīrītājs, Brīvībene ir netīrīta, Krasta iela arī.

    Atbildēt
  19. axx

    Man gan nesaprotamaaks liekas kapeec vissmagaak cietushais ir A6 vadiitaajs, ja mashiinas salona dalja nav vispaar bojaata, durvis var atveert, stoikas ir taisnas.. Zinot diezgan labi kaada droshiiba ir A6 Allroadam liekas diivaini ka taa vadiitaajs ir vissmagaak cietushais?..? Vai arii taa audi 100 vadiitaajs ir smagaak cietushais?

    Un protams ka lexus vadiitaajam vainiigi vienbalsiigi buus celju uztureetaaji, ja es uz apdziishanu preteejaa joslaa kaadam purnaa ieliktu arii teiktu ka vainiigi celju uztureetaaji..

    Atbildēt
  20. Andron Mc

    Pirmkārt slaviks neatšautais. Žel ka nenosprāga. Otrkārt nav skaidrs KAS notika. Treškārt čammas tie glābēji. Tam visam ir jānotiek ātrāk. Karoč Latvija.

    Atbildēt
  21. zips

    Nez, ir jau laikam maaniigi – bildee celjs izskataaas melns, it kaa viss ok, pameegjini ar bremzeem, viss stabils, bet tad izraadaas, ka galiigi apledojis kaadaa vietaa….

    Atbildēt
  22. Boldriks

    Pie vainas visos šajos gadījumos tikai un vienīgii ir paši vadītāji, kuri izraisa negadījumus. Nevajag vainot ceļu uzturētājus, ja pašiem, pirmkārt, nav prāta, otrkārt, motora jauda neatbilst (ir pārāk liela) domāšanai izmantojamo smadzeņu daudzumam un pieredzei, un treškārt, “krutums” ziemas riepu izvēlē. Kā jau te iepriekš minēja – nav nekā labāka par īstām ziemas riepām ar normālām radzēm. Lai gan idiotus arī radzes neglābs.
    Starp citu, Jēkabpils aplis ir normāls un pietiekami liels. Degpunktam ieteiktu negvelzt muļķības. Pat videoklipā redzams, ka fūre nesas bez jebkādas domāšanas. Tak ziema ārā!

    Atbildēt
  23. tīrītājs

    Tie kas vaino tīrītājus—kaisītājus—padomājiet kas viņiem pa priekšu notīra nokaisa kā tad viņi brauc—paraugcilvēki –ģeniji laikam.kas traucē vasarā braukt—atkal pa grāvi -pa koku–atkal laikam sameta–KO !

    Atbildēt
  24. Wth

    Tak ziema ārā! Šodien braucu pa Daugavpils šoseju aiz Salaspils, braucu lēnītēm, mierīgi, 60-80km/h (cik kurā brīdī varēja pabraukt) pa kreiso joslu (pie nobrauktuves no apvedceļa, rēķinājos, ka tie, kas uz ieskrējiena joslas gribēs tikt uz ceļa un man kaut kā ņeaļo riskēt, ka šitik slidenā laikā kāds izraus priekšā). Un pēkšņi tā HOPS un mašīnu sāk vienkārši vilkt uz labo pusi. Saproties, sūdu zem riteņiem pēkšņi saradies tik daudz, ka quattro-šmattro vairs nepalīdz un mašīna vienkārši “peld” pa tiem dubļiem. OK, izlamājos, paspaidīju pedāļus, savācu un pārmetu krustu, ka pa labo joslu pohujā negāja garām fūra (viņas tā mēdz darīt). Cik tur trūka. A kas īsti vainīgs būtu? Es. Kāpēc? Es braucu lēnām, mierīgi un rēķinoties, ka ceļa vidū pēkšņi neuzradīsies milzīga pļecka ar šļuru, kurā iepērties. Nu, jebkurā gadījumā, ar to IR jārēķinās, dzīvojam takš latvijā. Tīšām ar mazo l burtu. Značit nepareiza ātruma izvēle (nu jā, man arī patīk situācijas, kad pa šoseju jābrauc ar ātrumu < 30km/h un arī tad nezini, vai nepiepisīs “nepareizu ātruma izvēli”)

    Atbildēt
  25. Black Napalm

    Par fūri – pirmkārt, nav teikts, ka fūrei bija ABS (vai ja bija, ka tas nebija atslēgts) – ļoti pieredzējuši šoferi māk bremzēt, manuāli noķerot momentu tieši pirms riteņu nobloķēšanās (nevis pulsējoši bremzējot, ko būtībā dara arī ABS). Tādā veidā ir visīsākais bremzēšanas ceļš, turklāt nezaudē kontroli pār mašīnu. Ja fūres šoferis rīkojās šādi, tad nav nekāds brīnums, ka riteņi nebloķējās. Tāpat no ABS lielākais ieguvums ir tieši vismaz daļēja kontroles saglabāšana, apstāšanās ceļš ir tikai sekundārs.
    Otrkārt – pat ja šoferis nebremzēja vai bremzēja ļoti viegli, tas visdrīzāk bija tāpēc, ka saprata, ka nenobremzēs un vismaz centās +/- nostūrēt malā, lai mazāka skāde.
    Treškārt par ātrumu – piekrītu, ka video fūre brauc par ātru, taču iespējams, ka fūre sāka bremzēt jau stipri pirms tam, taču no tā nebija nekādas jēgas (fūri tomēr inerce diezgan spēcīgi virza uz priekšu). Pats pagājušoziem ar vieglo autiņu gandrīz samīļoju stabu Dominas autostāvvietas 3. stāvā – segums ideāli gluds, viss piesnidzis (tur neviens netīra, jo tajā stāvā parasti neviens nebrauc), respektīvi – gluds kā spogulis burtiskā nozīmē. Ātrums bija stāvvietai piemērots, ~10km/h vai pat mazāk (nu paskriet ar kājām noteikti varētu ātrāk), bremzēm principā divi iespējamie stāvokļi – vai nu nav, vai riteņi nobloķēti. Tā arī slīdēju no tiem 10 km/h kādas 5 sekundes, apstājos nepilnus 10cm no staba. Tas ar ziemas riepām bez radzēm. Tā kā pie attiecīgiem apstākļiem nevajag pat 20km/h lai ieslīdētu grāvī/pretējā joslā.

    P.S. Braukāju katru dienu, un šonakt ap 23:30 pirmo reizi redzēju strādājošu ceļu tīrītāju. Pat divus (vienā vietā).

    Atbildēt
  26. piu

    Šodien redzēju tīrītāju paceļām uz Siguldu. Tīrīja brauktuves malu – blakus labajai joslai. Apdzinu – brauktuve kāda pirms, tāda pēc. Vairāk tie tīrītāji nav manīti.

    Atbildēt
  27. ivanZ

    vakar vēlu vakarā (ap 23:00) redzēju vienu tīrītāju. Ar paceltu lāpstu ~60km/h nobrauca garām, kaisot smiltis. Šorīt no rīta pa to pašu ceļu braucu, visa tā putra ir apledojusi netālu no Bērnu klīniskās slimnīcas Rīgā.

    Atbildēt
  28. binary

    Black Napalm (#36), par “manuāli noķerot momentu tieši pirms riteņu nobloķēšanās” – neiespējami, ja segums mainās. Šodien to izbaudīju, kā riteņi dažu metru posmā tad griezās, tad šļūca, tad atkal griezās un atkal šļūca (kāju neraustīju, ABS nav, vienkārši ceļš tāds, ka saķere vietām regulāri mainās). Paveicās, ka gājējs uz pārejas ar galvu domāja – paskatījās, kā auto uzvedas, nevis skrēja pāri.

    Par tīrītājiem… Pēdējā laikā (2 mēn) sanāk pārsvarā sēdēt mājās, tad nu pa logu reizēm arī paskatos – dažas reizes Rīgā, Imantā ir tīrītāji redzēti. Un jā – strādājoši. Šodien pāris reizes šur tur izbraucu – no rīta stāvvieta bija grūti izbraucama… Stāvvieta te ir kā ceļa 3. josla. Starp divām braucamajām un vienu “stāvošo” izveidojies sniega valnis (no ceļa tīrītājiem), braucamās joslas slidīgas, tb vispirms kaut kur braucot jātiek pāri tam valnim, pēc tam vēl jāpamanās savaldīt auto un aizbraukt. Tagad pēc pl.14 situācija jau cita – braucamās joslas vairs nav tik slidīgas (iespējams, ka vienkārši nokusa; šodien silts tomēr), bet minētais valnis ir aizšķūrēts, kur tas bija iespējams (tb kur mašīnas bija aizbraukušas no stāvvietas). Nedomāju, ka to kāds no iedzīvotājiem ar lāpstu darīja – te nu “paldies” jāsaka ceļu uzturētājiem.

    Un jā, vēl šodien, šķiet, redzēju “ietves tīrītāju” Raņķa dambī / Buļļu ielā – šķūrēja sniegu nost no ietves / velo celiņa 🙂

    Atbildēt
  29. boldriks to afigel

    Pašam prātā neienāk?
    Tāpēc, ka reizēm ir jātiek līdz tai vietai, kur jāsāk tīrīt, pēc iespējas ātrāk! Kamēr tīrītājs pulēs Tavu ielu, lēni braukdams, celdams degvielas patēriņu, tikmēr kāds cits kādā posmā, kur varbūt pat vairāk snieg, būs nogrimis līdz ausīm.

    Atbildēt
  30. boldriks to black napalm

    Fūrei vajadzēja sabremzēties jau kilometu iepriekš, kur sākas apdzīvota vieta. Un nevajag aizstāvēl. Zinām mēs šos krutos fūristus. CB diapazons – visiem skaidrs, ka ceļš tukšs, un tad vālē uz nebēdu. Laiks ir nauda.

    Atbildēt
  31. Sarky

    Tai` filmiņā kas “Degpunktā” izskatās, ka:
    a) fūrei apstākļiem neatbilstošs ātrums;
    b) neatbilstošš ātrums ir daudziem sižetā parādītiem spēkratiem;
    c) fūre laikus centās brīdināt, ka nevarēs apstāties, takš vieglais to neredzēja vai nesaprata;
    d) apļa izmēri nav visu nelaimju cēlonis; tas nav nekāds mazais.

    Atbildēt
  32. Mr.Key

    Lasu komentārus un netieku gudrs.. Saprotu, ka laiks, ceļu tīrītāji un šoferi nav perfekti. Bet kāpēc demonstrēt savu aprobežotību, nonicinot Latvijas vārdu? Citur nav ne labāk, ne sliktāk. Manā piepilsētā tīrītājs 6os no rīta notīra visas ielas, varētu teikt, dzīve kā Šveicē! Priecājieties tautieši!!! 🙂

    Atbildēt
  33. Mr4ix

    Njā … man ar gadījās situācija gadus kādus 8 atpakaļ pie Alfas, virzienā uz centru , nogriežoties no Brīvības ielas uz Ropažu ielu, laikam 1 februāris, ap 18:00 , bija atkala… un korķis kā parasti … gaara rinda ar mašīnām …. Brīvības iela tad vispārt stāvēja, a pa ropažu lēnītēm varēja pabraukt …. nu ap 20 max 25 km/h, riepas bij labas, un distance bij atbilstoša … metrus 10 točna … pirms priekšējās mašīnas bija taksists…. un tas āzis nobremzēja …un skatījās pa logu ārā … starp taksistu un mani bija auģiks 80 vecais, tas protams ar nobremzēja …. es jau sāku bremzēt pirms tas auģiks sāka bremzēt…. bet bija atkala, ūdens uz ledus … ne izstūrēt varēja, ne bremžu spaidīšana nelīdzēja … to 10 metrus šļūcot iebraucu auģikā …. viņu aizsvieda pa kreisi, mani pa labi (es mēģināju iestūrēt kupenā pa labi auģikam), uzsvieda uz 6 tramvaja sliedēm ….man tik bampers ieplīsa (mazdai), auģikam tik lukturs laikam, un bukte stūrī…. bet izsvaidīja mūs kā bumbiņas uz biljarda galda … man mazdiņa pakārās uz tās kupenas ta ka aizmugurējie riteņi gandrīz karājās gaisā, un pāri tramvaja sliedēm virzinā uz Juglu … piebrauca tramvajs , un visus cilvēciņus izlaida … tie laikam gan bija pikti … a ko var darīt …. apmēram kādi 10 mēģināja nostumt …. neizdevās, un garām braucēji tik laida garām… visiem poh… labi ka piestāja viens ar busiņu, teikdams ka šim ar tāda šaize esot bijusi un novilka no kupenas …
    Pats trakākais ka tu spied tu tās bremzes, nekas nepalīdz, ne stūre līdz … un tu šļūc tai mašīna pakaļā sekundes 4 – 5… līdz bumps.
    Tāpēc tautieši … esiet uzmanīgi uz ceļiem…. kaisītiem i nekaisītiem … un priecīgus un gaišus ziemassvētkus bez tādām nevajadzīgām ķibelēm.

    Atbildēt
  34. Hm

    Mr.Key, kā tad tā? “Citur nav ne labāk, ne sliktāk.” Ko, tiešām, visās pasaules valstīs ceļu tīrīšanas kvalitāte ir pilnīgi vienāda?

    Atbildēt
  35. Raikons

    Mana Ikšķile ir tīrāka par visu Rīgu. Un Daugavpils šoseja liekas pirmo reizi tīrīta tikai 24. decembra rītā. Nu vāks. Nav naudas, nav tīrības 😀

    Atbildēt
  36. BigUgga

    Tāda sajūta, ka tikai Rīgā un apkārtnē netīra. 24. dec – Rīga vienā ledū, populārākās ielās iebrauktas vagas līdz asfaltam. Ārpus Rīgas pa Ventspils šoseju – pa vidu sniega kalns, gar malām sniega kalns, iebrauktas vagas abos virzienos – ātrums 70km/h. Kā no pierīgas ārā – ceļš līdz pat Talsiem smuki nošķūrēts, asfalts pliks.

    Tai pašā dienā Cēsu un Tallinas krusts – ātrums pirms krusta 10-15km/h (tā jau lēni braucu un bremzēju laicīgi), krustā stāv jauns BMW, gandrīz pakaļā iebukņīju – bremzēšana ar radzēm un ABS vairāki metri. Totāli noblietēts ledus tajā vietā.

    Var rēķināt visādi, bet tādi krustojumi vai līkumi gadās.

    Runājot par fūri, ātrums, protams, ir pa lielu (t.i., man tā IZSKATĀS, bet kā tur īsti ir, zinās tikai fūrmaņi), iespējams, ka fūrmanis cerēja līkumā izgriezt ar protektoru, tāpēc nebremzēja. Kāds tolks no bloķētiem riteņiem līkumā?

    Atbildēt
  37. Mr.Key

    Hm: Tevi droši vien pārsteigtu, ja uzzinātu, ka amerikāņi par savu ameriku bieži izsakās kā par galīgi atpalikušu zemi. Tāpat uzskata gandrīz visu valstu iedzīvotāji. Bet attiecībā uz ceļu tīrīšanu, nedomāju, ka te ir baigā bēdu leja. Citur ir tieši tādas pašas problēmas – kad daudz snieg, nespēj notīrīt, utt… Netā pat klīst video no ASV, kur mašīnas pa apledojušu ielu slīd vairākus kvartālus, kamēr saslīd čupiņās. Īsi sakot, Latvijā viss ir kārtībā, ir lietas, kas varētu būt labākas, un cilvēki pie tā strādā, bet kas nestrādā, tie nodirš Latvijas vārdu.

    Atbildēt
  38. ragnarok

    besii aaraa uzsvars par to ka celji netiek tiiriiti ar maajienu, ka pie vainas atkal ir dizhkjibele. ar galvu vajag braukt, nevis lidot un apdziit bezsakaraa!

    Atbildēt
  39. Didulis

    Izbraukāju Ziemssvētkus bez problēmām, tai skaitā 23. datuma puteni. Divas reizes krustojumos nogriežoties paslīdēju, taču palaižot uz brīdi vaļā gāzes pedāli un tad atkal uzminot var viegli atgūt kontroli. Šosejas bija braucamas. Palasot internetā citu cilvēku stāstus rodas iespaids, ka tos sadzejojuši amerikāņi, kas iemācījušies rakstīt latviski un žēlojas par pirmo reizi savā autovadīšanas karjerā piedzīvoto sniegu. Un faktu, ka ziemas riepas nenovērš slīdēšanu, nepārtraukti mēdijos (Zebra, ziņu sižeti utmldz.) atgādina Drošas braukšanas skolas speciālisti. Pieļauju iespēju, ka pieredzējušie vadītāji ir sen pametuši valsti un te galvenokārt ir palikuši braucēji-iesācēji, kuri vadītāja apliecību ieguvuši pēdējos 5 bezsniega gados.

    Atbildēt
  40. sadasd

    Atslēgas vārdi iekš video – gāju uz apdzīšanu! Tātad autovadītājs nav novērtējis savas spējas, ceļu stāvokli un ātrumu!

    Latvijā problēma ir tā, ka katru ziemu ceļi ir savādākā stāvoklī un šoferiem nav iespējams aprīkot savu automašīnu atbilstoši apstākļiem!

    Atbildēt
  41. Atbalss: 2010.gada sniegotā ziema | Pods.lv

  42. atis

    Ek, kopš iepirku džipveidīgo man ir pilnīgi vienalga vai tīra vai netīra.. Nu labi, varbūt būtu bišķ labāk ja tīrītu, tad varētu pat nedomāt par ziemenēm priekšējiem riteņiem 😀

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.