Cik viegli ir pārvietoties ar invalīdu ratiņkrēsliem

1.jūlijā beidzās eksperiments – vai ir iespējams izdzīvot ar minimālo algu par kuru tik ļoti daudzi sašūmējās. Biji cilvēki, kas to uztvēra pārāk personīgi un neizprata eksperimenta būtību. Lai nu kā arī būtu, šis nav nedz pirmais, nedz pēdējais šāda veida eksperiments.

Pie populārākā krievu blogera drugoi ir atrodamas bildes ar to kā grupiņa populāru cilvēku izmēģināja uz savas ādas kā tas ir pārvietoties ar invalīdu ratiņkrēsliem.

3 июля по инициативе журнала “Большой город” несколько человек решили попробовать проехать по Москве в инвалидных колясках. Среди них был кинорежиссеры Иван Дыховичный и Валерия Гай-Германика, актер Артур Смольянинов, заместитель главного редактора “БГ” Екатерина Кронгауз, человек из Интернета Антон Носик и другие.

Tas dzeltenais ir interneta cilvēks Антон Носик jeb dolboeb.

Iespējams, ka arī šoreiz kāds teiks, ka šādi eksperimenti un akcijas ir ņirgāšanās par cilvēkiem, kuriem tā ir ikdiena, bet es uzskatu, ka tas ir veids kā pievērst cilvēku uzmanību lietām, kuras ikdienā neviens nepamana, jo ir aizņemti ar savu problēmu risināšanu. Bildes ir izcilas un komentāri tāpat. Zemāk video.

Video no šī ieraksta.

18 komentāri par “Cik viegli ir pārvietoties ar invalīdu ratiņkrēsliem

  1. normunds

    nja, daiļrunīgas bildes, akmens laikmets… visinteresantākais bija pastāsts par Kutuzova prospekta šķērsošanu, kaut kas tāds laikam ir iespējams tikai šajā totalitārajā valstī, kuru, nezin kāpēc, viens otrs politikānis mums rāda kā paraugu kam līdzināties. Menta rīcība ļoti labi parāda kur postsovjetiskajā telpā ir jābūt citādajiem – kaut kur prom no acīm, aiz 101. kilometra, lai neviens nebojātu skaisto galvaspilsētas tēlu.

    Atbildēt
  2. ivanZ

    līdzīgu akciju rīkoja arī tepat Latvijā biedrība Apeirons. Nu rezultāti ir identiski – par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām nav vispār padomāts.

    Atbildēt
  3. aksels

    Arī atceros Apeirona rīkoto akciju. Mūsu netotalitārajā valstī invalīdiem ar ielu šķērsošanu un piekļuvi iestādēm neiet daudz labāk kā Maskavā. Pat ar riteni braukājot ir grūtības lēkāt augšā un lejā pa trotuāriem un daudzviet pilnīgi jaunos objektos aizmirst par nepieciešamību izveidot nobrauktuves. Un kur izveido, nez kāpēc tās nevar sākties pie paša asfalta līmeņa, vienmēr kādi centimetri pieci tiek atstāti.

    Atbildēt
  4. U

    aksel, velosiPEDIKiem būtu jāpārvietojas pa ielu, nevis ietvēm, kuras ir paredzētas gājējiem. Attieciigi, ja jaunie vecaaki izteiktu pretenzijas par nobrauktuveem es saprastu, bet 2ritenjotie, lai dodas atpakaļ uz ielas un liek mierā gājējus.

    Atbildēt
  5. normunds

    Aksel, ivan, pie mums par invalīdiem ir padomāts krietni vairāk nekā minētajā maskavā. protams, līdz tādam līmenim kā rietumeiropā vēl ir garš ceļš ejams, bet nevajag kārtējo reizi noniecināt jau sasniegto.

    Atbildēt
  6. kaitnieks

    Nepiekrītu U – man kā autovadītājam traucē grīļīgie divriteņi uz ielām. Lai brauc pa lielajām, platajām ietvēm un visi ir apmierināti. Arī pats kā riteņbraucējs jūtos daudz komfortablāk uz ietves un zinu, ka nevienam nemaisos.

    Atbildēt
  7. U

    kaitnieks, man kā gājējam un attiecīgi vismazāk aizsargātajam ceļu satiksmes dalībniekam galīgi velosiPEDIKI nav vajadzīgi uz ietves. lai arī braukāju ar auto, bet kā gājējam man viņi traucē vairāk. un es neredzu iemeslu, kāpēc man, kā gājējam, būtu nezin kā jāuzmanās uz ietves, jo kārtējā lidojošā bezlicences dabas kļūda ir sajaukusi šoseju ar ietvi. un attiecīgi nejauša sadursme ar to man būs traumējošāka nekā viņam.

    Atbildēt
  8. aksels

    U, kad jaunie vecāki kļūst par vecajiem ? Parasti ar richuku braucu kopā ar puiku un viņa drošības dēļ pārvietojamies pa trotuāriem. Varu tevi iepriecināt, PEDEstriāņu mūsu pusē uz trotuāriem ir maz, par viņu apdraudējumu vari nesatraukties.

    Normund. Labāk jau ir, bet gadā kuriozi. Piemēram tilta vienā pusē ērta uzbrauktuve, otrā trepes ar daudz pakāpieniem. Vai uz tilta trotuāra vidū stabi, kam garām netikt ne ar bērnu ratiņiem, ne invalīdiem. Labi, ka laiku pa laikam notiek šādas akcijas.

    Atbildēt
  9. normunds

    Vai uz tilta trotuāra vidū stabi, kam garām netikt ne ar bērnu ratiņiem, ne invalīdiem.

    Minēšu – tilts pār dzelzceļu Čaka ielas galā? Varbūt es īsti nepārzinu topoloģiju, bet ko tur darīt invalīdam vai mātei ar bērna ratiņiem? Ja tikt uz Oškalnu staciju, tad tam domāta ir trolejbusu pietura. Ja uz Pēnavas ielu, tad tam domāta ir iepriekšējā pietura.

    p.s pieminot šos kuriozus n gadu garumā, bieži vien tiek palaists garām tas, ka nevienu sabiedrisku ēku nepieņem ekspluatācijā, ja nav ierīkotas invalīdu ratiņiem piemērotas uzbrauktuves, praktiski visos ceļu remontos tiek ierīkotas normālas nobrauktuves etc. to ieraudzīt ir grūtāk nekā bakstīt vienu nelaimīgu stabu.

    Atbildēt
  10. ZBH

    normunds : ja Oskaln tilts, tad tikt no Peernavas/Caka stuur uz Dominu.
    bet varbuut biij domaats VEF tilts.
    un tas, ka iet sabtranss, neir attaisnojums tilt marazmaatiskumam, it iipas pie siibriiz ekonosituaacijs un biles cenaam.

    Atbildēt
  11. Jok.

    Mazliet iemetīšu akmeni gan arī invalīdu dārziņā – pats saskāries esmu ar to, ka invalīds raud, ka nav darba, ka grūti invalīdiem, bet kad tu viņam piedāvā reāli palīdzēt citiem invalīdiem, tad pēkšņi izrādās, ka viņam priekš tā nav laika utt.

    Atbildēt
  12. normunds

    un tas, ka iet sabtranss, neir attaisnojums tilt marazmaatiskumam, it iipas pie siibriiz ekonosituaacijs un biles cenaam.

    aptuveni stādos priekšā tautas sajūsmu uzzinot cik maksā stabu pārcelšana, ko varētu izdomāt izveikt. uzreiz saradīsies divas “ekspertu” grupas, kas a) zinās teikt, ka stabu parcelšana nevar maksāt vairāk kā piečuks par stabu un b) nakuj viņiem vispār pa ielām jāpārvietojas, lai labāk sēž mājā.

    šis tilts nav kritiskākā vieta vides pieejamības ziņā, daudz interesantāks ir Čaka ielas Lāčuka bērnu preču veikals kur nav lifta ar ko uzbraukt otrajā un trešajā stāvā.

    Atbildēt
  13. U

    aksel, es nezinu kas ir Tava puse, bet ejot uz/no darbu gar Dzelzavas ielu – man velosiPEDIKI traucee. uz ielas gan shie “varonji” acimredzot baidaas raadiities – varbuut jau ir sanjeemushi izskaidrojoshas “pamacibass” no citiem satiksmes daliibniekiem. 😀

    par jaunajiem vecaakiem – kameer beerns ir ratos. ja tev shkjiet, ka jaunajiem vecaakiem nepienaakas pat pieklaajiiba – man prieks, ka esi izshkjiilies no olas.
    taapat kaa man patiess “prieks” bija veerot pilnu peronu ar “viirieshiem”, kuri ir tik “svariigi”, ka nespeej paliidzeet maatei ar beerninju ratos iekaapt-izkaapt.

    Atbildēt
  14. aksels

    normunds: praktiski visos ceļu remontos tiek ierīkotas normālas nobrauktuves etc. to ieraudzīt ir grūtāk nekā bakstīt vienu nelaimīgu stabu.
    ——————————————
    Nav tik rožaini. Vakar pavisam jaunajā Juglas 2līmeņu pārvadā pievērsu uzmanību. Ir jauks gājēju/riteņbraucēju celiņš kas pa apakšu brauktuvei pieiet pie Juglas Centra. Bet veikalā nabaga invalīdam netikt, jo celiņš iet garām veikala stāvvietai ar apmali bez nevienas nobrauktuves 🙂 Otrā pusē šis celiņš iet uz garāžām un beidzas slēgtos vārtos, lai nokļūtu kooperatīvā, jālec nost no apmales. Sīkumi, bet nepatīkami.

    U. Baldriānus lietot neesi mēģinājis ?

    Atbildēt
  15. ivanZ

    #14

    starp citu – tas pārvads ir vispār kolosāls ar 2 lietām – nav lietusnoteku cauruļu pašā tunelī (n-tās reizes par to ir stāstīts), kā arī nav normāla pagrieziena uz Juglas centru – ja brauc no Berģiem, tad ir diezgan normāli jāgrozās lai iegrieztos iekšā. Varētu taču uztaisīt no tā apļa lejā vēl vienu iebraucienu iekšā :)))

    Atbildēt
  16. Shadowbird

    velosiPEDIKiem būtu jāpārvietojas pa ielu, nevis ietvēm, kuras ir paredzētas gājējiem.

    U, parādi CSN noteikumu punktu, kur ir rakstīts, ka ar velosipēdu ir aizliegts pārvietoties pa ietvi! Tur ir gluži pretējais — riteņošana pa trotuāriem acīmredzami tiek uzskatīta par normu, jo uz ielas riteņbraucējs, kurš nav vecāks par 12 gadiem, nav nokārtojis tiesības vai ir pazaudējis kādu atstarotāju, nemaz likumīgi nedrīkst atrasties.

    Atbildēt
  17. Shadowbird

    Normund, kāpēc tu citu cilvēku neizdarību mēģini attaisnot, piedevām vēl ar tik stulbiem tekstiem? Ja tev dzīvoklī pēc veiktiem remontdarbiem sāk tecēt griesti, tu par normālu uzskatītu attieksmi “nu taču paliec spaini apakšā, pārāk dārgi labot”? Protams, ka lampas pārvietot nemaksā 5 Ls, bet par to laikus vajadzēja domāt arhitektiem/celtniekiem, kas pieļāva tādu “gājēju celiņu”, kur katram mazliet resnākam cilvēkam ir jāsāk pieskatīt piedurknes, par kaut kādiem ratiņiem vai velosipēdiem nemaz nerunājot.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.