Reklāmas baneru tirdzniecība nākamgad

Vova pameta interesantu rakstiņu iekš Forbes par reklāmas baneru tirdzniecību internetā. Tur ir spriedelējumi par to kā šogad gāja ar baneru cenām.

PubMatic, which tracks online ad rates, reports that the price of a banner ad on an entertainment Web site fell from 57 cents per thousand viewers at the start of the year to 33 cents by October. That’s 42% in two quarters. Some categories fared better than others, but none showed an increase.

Par statistiku nezinu, bet pieļauju, ka tā arī varētu būt.Par laikrakstiem arī taisnība, jo visi jau ļoti labi saprot, ka lejupslīde ir pārejoša un agri vai vēlu viss atgriezīsies savās ierastajās sliedēs.

This is far different from what happened in earlier media downticks. Newspapers, for example, by and large kept their advertising rate cards intact during recessions, giving up revenue in the short term in order to preserve their pricing once the recovery came.

Protams, ka neko prātīgu par nākotni tā arī nav uzrakstījuši. Kas arī ir saprotams, jo neviens jau īsti nezina, kas būs rīt. Tajā pašā laikā man patika šī doma.

Stāsts ir par biznesa modeli jeb to kā tu ar savu projektu nopelni naudu. Principā ir jāizlasa viss raksts, lai saprastu domu, bet divos vārdos – tiek salīdzināts monstrs sociālais tīkls MySpace (Draugiem.lv analogs) un citi News Corp. projekti ar meklētāju Google, kur MySpace ar savu 4% lielo auditoriju trešo ceturksni pabeidza ar 101$ tūkstoti lieliem zaudējumiem un 719$ tūkstošu dolāru ienākumu.

So what about Google, where annual revenue is pushing $20 billion? Doesn’t that company show that someone with a good idea will end up doing just fine? No, because Google had not one but two good ideas. First, it had a clever way to improve search by counting links into a site. Next, it hit on AdSense, its method for auctioning off the right to place ads next to relevant search results.

Which is where the “think twice” at the start of this comes in. You can’t just have a great idea that will gain a lot of users. Unless you are going to charge money for your service, you also need to attract advertisers in a way that is as tailored to your site or service as AdSense was to Google. Generic banner ads just won’t do.

Un nobeigumā liek saprast, ka neesi gluži pasakā nokļuvis. 😉

The moral is that you can still make money online, but it will be harder than you ever imagined.

2 komentāri par “Reklāmas baneru tirdzniecība nākamgad

  1. Ivo

    mierīgi var prognozēt, baneru cenas ies uz leju, visādiem interaktīvajiem risinājumiem (spēles, aptaujas, konkursi utt) drīzāk uz augšu.

    Pay – per – click attīstīsies. Plikas ekspozīcijas tirgot paliks aizvien grūtāk, jo to efektivitāte jeb clik rate krīt visu laiku.

    Kopumā nākotni redzu Adnet tīkliem, text ads, kas reaģē uz taviem pieprasījumiem, gaumi (youtube, google utt.)

    Baneru tīkli izsekos katru indivīdu pa neskaitāmām lapām ar viņam piemērotiem piedāvājumiem indivīda dzimtajā valodā.

    Attīstīsies blogu mārketings, blogu sponsorēšana, PR rakstu pirkšana utt.

    Būtībā tas viss jau notiek, bet nākotnē redzu, ka uzņems apgriezienus vēl straujāk. Pa 2008 gada pirmo pusgadu ineta reklāmas tirgus izauga pa ~ 50% pret iepriekšējo pusgadu. Redzēs kā gada beigās būs, bik lēnāk bet noteikti turpinās augt.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.