Kā Yandex veido Korķi 2.0

Jau labu laiku atpakaļ bija doma par šādu servisu Latvijā, kur varētu uzzināt par to kā ir ar korķiem pilsētas ielās. Kurās ielās šobrīd ir vislielākie sastrēgumi un kā tos labāk apbraukt. Lai arī Latvijā pagaidām vislielākie korķi ir novēroti Rīgā, tomēr šī problēma ir aktuāla.

Yandex ir izveidojuši šādu servisu Яндекс.Мобильный: Пробки 2.0 un tas ir pieejams no mobilajām ierīcēm.

Te viena karte caur Symbian mobilo.

Yandex blogā aprakstījuši procesu kā notiek informācijas iegūšana un šo karšu veidošana praksē.

Одним из основным источников данных для Пробок 2.0 являются данные, передаваемые нашими пользователями, на мобильных телефонах которых запущены мобильные Яндекс.Карты. Кроме того, для передачи данных о пробках нужен GPS приемник, либо уже встроенный в телефон, либо внешний, подключенный через Bluetooth.

Когда пользователь передвигается на машине по дороге, мобильные Яндекс.Карты передают его координаты, направление движения и среднюю скорость, рассчитанную GPS приемником.

Данные от пользователей передаются либо раз в 30 секунд, либо, при непрерывном движении, по перемещении на 200 метров.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on VKShare on RedditShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

6 komentāri par “Kā Yandex veido Korķi 2.0

  1. Smirnoff

    Arī man jau labu laiku backgroundā ir līdzīga doma.
    Diemžēl av laika nopietni piedomāt/piestrādāt pie tās realizācijas.
    Pieļauju, ka tehniskā puse varētu būt risināta savādāk, jo šajā yandex risinājumā tomēr redzu vairāk mīnusus nekā plusus… lai gan, ir saprotams, ka neba nu nejauši ir izvēlēts šāds tehniskais risinājums. Tākā – nezinu, nezinu…

    Jaizstrādā specifikācija, jāpiesaista eiropas fondi un rezultātā visi priecīgi 😀

    Atbildēt
  2. Uldis

    Īsti neredzu jēgu no šāda servisa pie mums Rīgā. To noslogoto ielu nav nemaz tik daudz kā Maskavā un visas ir jebkuram vadītājam zināmas. (Kad tās ir piegružotas un kad – nav). Būtu jēdzīgāk vienkārši izdot karti ar apbraukšanas variantiem tā lai tā tiek pēc iespējas daudziem cilvēkiem. Tad varēs arī samazināt noslogojumu galvenajās Rīgas artērijās. 🙂

    Atbildēt
  3. karuuzo

    2 Uldis: Nu nesaki, ir arī spontānie korķi, kāds noplīst, kādi sabuksējas, Latvija iestājas ES, tad no rīta vari tikai zīlēt, vai korķis ir tikai līdz tuvākam pagriezienam vai vairākus kilometrus.

    Ja to piedāvā mobilā operators un ir saprātīga maksa, kāpēc gan nē 🙂

    m

    Atbildēt
  4. Janekuss

    A jūs neuztrauc tas, ka potenciāli viegli var izsekot, kur un kad esi braucis? Es jau nu gan šādus datus negribētu kādai trešajai personai uzticēt. Ja nu pēc tam pēkšņi “nejauši” dzīvokli apzog, kamēr esi prom?
    IMHO, labāk būtu izmantot sabiedrisko transportu.

    Atbildēt
  5. Paksis>Janekuss

    Bingo! Ja mani atmiņa neviļ, tad kādu laiku atpakaļ gāja runa, ka katrs sab.transp.līdzeklis tiks aprīkots ar GPS raidītāju. Principā atliek publiskot didpičerdienesta infu.

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.