2012.gadā Pārdaugavā būs nereāli korķi

Pēdējo divu gadu laikā esmu būtiski izmainījis savu dienas ritmu. Ja agrāk uz darbu varēju ierasties tā ap 10tiem, tad ar katru gadu pa stundai nāk nost. Tagad jau darbā ierodos nedaudz pēc astoņiem, jo tam ir pavisam vienkāršs iemesls. Ja agrāk ap desmitiem nebija problēmu atrast brīvu vietu, kur novietot mašīnu, tad tagad jau ap desmit pāri astoņiem brīva vietu nāksies pameklēt.

Pie tam vēl piefiksēju, ka vietas brīvajā zonā tiek samazinātas ar jaunām zīmēm “apstāties aizliegts”. Tam visam krustu pielika šodien izlasītais raksts par ASV kompānijas pētījumu, kurā iepriecina par nākotnes perspektīvām Pārdaugavā.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 2007. gadā minētajās ielās vidējais braukšanas ātrums rīta maksimumstundā no plkst.8 līdz 9 bija 26.7 kilometri stundā, bet vakara maksimumstundā no plkst.17 līdz 18 – 29.3 kilometri stundā. Pēc plānotās apbūves realizēšanas 2012. gadā rīta maksimumstundās automašīnu ātrums būtu 3.2 kilometri stundā, bet vakara – 5.6 kilometri stundā, tādējādi automašīnas kustētos vienādā ātrumā ar kājāmgājējiem.

Ieteikumi, kas varētu palīdzēt atrisināt problēmu, arī izklausās diezgan nereāli.

Domāju, ka šeit bez citplanētiešiem neiztikt.

ASV kompānija piedāvā arī kā izvairīties no sastrēgumiem.  Piemēram, samazinot apbūves apjomus un ieviešot stingrākus apbūves noteikumus. Tāpat tiek piedāvāts arī samazināt automašīnu skaitu un attīstīt sabiedrisko transportu, ieviest maksu par braukšanu maksimumstundās, samazināt stāvvietu skaitu, kā arī attīstīt Rietumu maģistrāli un Ziemeļu transporta koridoru.

Zinot mūsu varas vīrus un ilgtermiņa plānošanu valstī, nav grūti iedomāties cik pieticīgi ir šīs amerikāņu kompānijas aprēķini. Šobrīd esmu pārliecināts, ka nevienu no šiem ieteikumiem valdība nerealizēs dzīvē.

30 komentāri par “2012.gadā Pārdaugavā būs nereāli korķi

  1. VR

    Velosipēds ir ļoti labi, bet ne katru dienu laika apstākļi ļauj pārvietoties ar velo.

    Man gan liekas ka nabagi ir tie kas kaut kādu neizskaidrojamu iemeslu dēļ nespēj atraut savu resno pakaļu no lamatas beņķa.

    Atbildēt
  2. mxz

    … un vēl cilvēki, kam rūp vide, veselība un galu galā – nokļūšana darbā laikā. Bet nu diemžēl Latvijas sezonālais klimats, ielas un ceļu kultūra – nav pārāk labvēlīgi riteņošanai.

    Atbildēt
  3. CooLynX Raksta autors

    Patiesībā es negribētu piekrist par laika apstākļiem. Amsterdamā praktiski visu laiku vai nu līst, vai smidzina. Tur akmeņi ir nosūnojuši dēļ mitruma. Un nekas – cilvēki rullē ar ļisipēdiem uz nebēdu.

    Bet tur ir velosipēdu celiņi!

    Atbildēt
  4. Jealousy

    1) aizliegt to apbūvi un nošaut visus kas to mēģina izbīdīt.
    2) sastrēgumus mazināt palīdzētu kārpūlings (kaimiņš parauj līdzi kaimiņu, dala uz visiem degvielas izmaksas). Galvenais ir cilvēkiem tikt pāri aizspriedumiem komunicēt ar citiem cilvēkiem. Praktiski būtu ieviešams visai ērti, ar vienu websevisu. Uztaisa carpool.lv kurā cilvēki kas ir gatavi izpalīdzēt ieraksta savus regulāros maršrutus. Kaimiņi/utt piesakās un visi brauc vienā jautrā kompānijā. Nav protams tas komforts kā katram vālēt ar savu auto, bet ir tāds laikmets, ka upuri ir neizbēgami. Nav jēgas trīs cilvēkiem no Jelgavas uz purvciemu braukt ar trim mašīnām.
    3) pamatīgi attīstīt sabiedrisko transportu. vairāk maršrutu, vairāk vienību katrā maršrutā. arī var uztaisīt publisku aptauju kur cilvēki izsakās kur un kādi maršruti viņiem rūp.
    4) nošaut luksoforu biznesa lobētājus un pārtraukt uz katra stūra iestādīt pa luksoforam, kas bremzē un sadrumstalo normālu satiksmes plūsmu.
    5) beigt sapņot, ka tilts vai tunelis atrisinās kaut kādas satiksmes problēmas.
    6) attīstīt park&ride. Pie pilsētas robežām un lielu sabtransportu/vilciena mezglu tuvumā izveidot stāvvietas, kur “tālbraucējiem” atstāt auto, lai uz centru varētu doties ar sabtransportu.
    7) šis man pašam riebjas, bet tas ir efektīvi – ieviest pamatīgu maksu par iebraukšanu Rīgas centrā.

    Atbildēt
  5. mxz

    Transports šobrīd Rīgā nestrādā veiksmīgi tapēc, ka tas kustas (jeb lasi – sēž) satiksmē kopā ar visu pārējo transportu. Tas tādēļ, ka nav izdalītas joslas, ceļi, tuneļi vai jebkas cits, pa ko varētu transports satiksmes netraucēts. Bet tur diemžēl neko vairs darīt nevar – pilsētu taču nepārbūvēs. Ielas platākas nevar uztaisīt. Kaut gan liekas, ka dzelzceļam no mikrorajoniem uz centru vieta atrastos.

    Sidnejā ir monorail vilciens. Viena sliede uz kolonnām, kas iet cauri un apkārt visam pilsētas centram. Apmēram 15 metrus virs ielas līmeņa – ideāls risinājums – netraucē satiksmei.

    Atbildēt
  6. VR

    Var jau braukt arī pa lietu, bet tad dienā vajag 2 braukšanas apģērba komplektus un tie arī jāmazgā katru dienu. Pie tam viens visu laiku jāvadā līdzi, ja vien darba vietā nav pašam savs garderobes skapis.

    Atbildēt
  7. ne1

    Par tiem laikapstākļiem, nepiekritīšu, ka kaut kas jāmazgā un jāpārvelk. Pats ikdienu mēroju ceļu uz darbu ar velo (āgenskalns-cēsu iela), ja līst lietus, uzvelku lietus mēteli + bikses un woulā. Varbūt dažreiz tik paliek kājas mitras, ja kāds mērkaķis ar auto tevi nošļaksta, bet tas ir sīkums, jo apakšā viss pārējais ir saus un tīrs. Pa ziemu gan ar sabtransportu, lai gan izskatās, ka drīz LV vairs ziemu nebūs ;).

    Atbildēt
  8. VR

    Nu es vienreiz lietus laikā atbraucu no Pārdaugavas uz centru(tiesa bez lietus mēteļa) un pilnīgi viss apģērbs bija slapjš un netīrs.

    Atbildēt
  9. axx

    91. gadaa vajadzeeja pienjemt likumu kas aizliegtu buuveet vai kapitaali paarbuuveet maajas tuvaak kaa 10m no toreizeejo ielu malaam- 2010 gadaa pusee pilseetas vareetu paplashinaat ielas. Uzreiz vajadzeeja rezerveet zemi 6 joslu apvedceljam TUVAAK Riigai, un uzbuuveet gan Dienvidu tiltu, gan Ziemelju tuneli, un aizvaakt tranziitvilcienu satiksmi no Riigas centra, veelams ierokot pazemee. Ieviest metro un tad viss buutu super..

    Atbildēt
  10. nenno

    Braucu jau no septembra regulāri dienu dienā, no apmēram āgenskalna līdz teikai. Un nekas – lietus bieži nelīst, aukts laiks mums bija tikai kopā kādas 2 nedēļas. Ja līst uzvelku lietusmēteli.
    Darbā nokļūstu stipri raitāk nekā ar sabiedrisko..
    Bija gan “te” novembrī dažas riebīgas dienas – ik pēc 10 minūtēm uznāca auksts lietus/sniegs, pēc 5 min beidzas un spīd saulīte, tad atkal pa riņķi 😛 tad gan atceros, ka darbā sēdēju ar slapjām kājām (pēc slapja suņa – brr)

    Atbildēt
  11. druu

    Man sekojošs paradoks:
    1) Ar riteni 10 – 15 min līdz darbam;
    2) ar sabiedrisko ap 30 min ;(
    3) reizēm gāju ar kājām uz darbu – 45 min 🙂

    Jau tagad ar kājām ir gandrīz tikpat ātri kā ar sabiedrisko.

    Atbildēt
  12. Vilx-

    Man arī velo patiktos, ja vien būtu kādi normāli veloceliņi. Citādi, braukt pa vienām ielām ar mūsu šoferiem, ir likteņa izaicināšana… 🙁

    Atbildēt
  13. Black Napalm

    njā, interesanti Rīgā ar to satiksmi..
    Pats esmu nonācis pie šādiem secinājumiem (maršruts uz darbu ziepniekkalns – vecrīga):

    Ar sabtransportu – ~stunda (ne maksimumstundā) – jāiet ar kājām no centrālā tirgus uz vecrīgu. Cena – 80 sant. abos virzienos. Protams, piebāzts, nepatīkama braukšana.

    Ar personīgo auto – daudz komfortablāk. Problēma, ka aizņem vairāk par stundu. Problēma tāda, ka nav kur nolikt auto. Maksāt par stāvvietu netaisos (it īpaši par tarifikāciju rīgas centrā). Sanāk, ka jābrauc apmēram līdz bērnu pasaulei, kur ir vieta, kur droši varu nolikt savu auto. Ceļā pavadu ~30 minūtes (ne maksimumstundās) plus ~30 minūtes līdz vecrīgai ar kājām. Cena par benzīnu, ja brauc, domājot par ekonomiju – ~1.30 Ls (abos virzienos). Ja būtu iespēja pie darba nolikt auto, tad izmaksas būtu 0.80 – 1.00 Ls.

    Ar velosipēdu – 30 minūtes, neatkarīgi no sastrēgumiem. Cena bezmaksas, vienīgi nogurums pēc darba.

    Secinājumi – ar sabiedrisko nav jēgas braukt – īpaši lētāk nesanāk..
    Diemžēl pie dzīvokļa īres cenas, katru dienu pat nevaru atļauties tos 80 santīmus izdot. Pašlaik esmu pasācis braukt ar velosipēdu.

    Atbildēt
  14. BigUgga

    Ceļ tiltu par pus miljardu, grib ieviest zemo trambuli par gandrīz pus miljardu, gadu desmitiem plāno par ziemeļu pārvadu…

    LĒTĀK TAČU IR ATPIRK VISAS TRAUCĒJOŠĀS MĀJAS AP TILTIEM UN TĀS NAHRENIZĒT TĀPĀT KĀ TO MĀJU, KUR DRĪZ SLIESIES BLATAIS-BRŪNAIS!

    Atbildēt
  15. es

    Shis pods.lv ir palicis par tadu pakalj kladzinataaju majas lapu, nekas unikals vairs netiek rakstiits ne domaats, kaukaadas zinjas ti mochii kas jau visur ir publiceetas, eh collnix vai ka tevi tur, .

    Atbildēt
  16. xlt

    Es izmantoju sabiedrisko transportu. Īpaši tramvaju – ar to ir visātrāk. Vai staigāju kājām. Ar auto pa centru braucu tikai ļoti lielas nepieciešamības dēļ.

    Velosipēds būtu ideāls risinājums, ja vien būtu kur to turēt – gan darbā, gan mājās, gan pie skolas.

    Atbildēt
  17. Eco

    Mēs smuki kārpūlojamies pa 5 (pieciem) vienā mašīnā. Vienreiz skaitījām uz Salu tilta cik tad ir to kārpūlu (nu vismaz pa 2 vienā mašīnā). Necik! 97% brauc vieni. Atlikušie 3% brauc 2,3,4 vai 5. Pieci bijām tikai mēs un vēl vienu mašīnu ieraudzijām. Skaisti 🙂

    Atbildēt
  18. uga

    degvielas cenas, stāvvietu trūkums un dārdzība un lēnā satiksme pati visu noliks vietās, ja ieviesīs svarīgākajās vietās sab.transp joslas.
    pie mums katrs bankas klerkiņš domā, ka ir nazis un ar sab.transp. nav “prestiži” braukt. ja tas maksās dārgi un būs grūti izdarāms, tad brauks vien. nekur neliksies.

    kā regulārs rīgas sab.transp. lietotājs arī nepiekrītu, ka tas būtu baigi slikts. ir ok, ja vien no sevis neiedomājas baigo kundziņu, kuram pieturu vajag 10m attālumā no galamērķa. galvenais trūkums ir pāris vietas, kur ļoti vajag spec.joslas (akmens tilts, zemitānu tilts, vanšu tilts, valdemāra iela u.c)

    pats jau divus gadus darba dienās pārvietojos tikai ar kājām, sab.transp un velo. auto mani gaida nedēļas nogalēs.

    Atbildēt
  19. tipos

    Skatoties uz degvielas cenu kāpumu un uz automašinu tirgu – tā vien liekas, ka tuvākajā laikā autiņš būs jāliek pie sētas un būs jāmokās un jābraukā piebāztajos sabiedriskajos transportos, kuru biļešu cene būs nesamērīgi dārga – un tad korķu nebūs. Varēsim savus autiņus metāllūžņos nodot i būs mums vieta gan stāvvietās, gan uz ielām.

    Atbildēt
  20. Taka

    Pie viena “maza” nosacījuma: ka TIKS attīstīts sabiedriskais transports, jo īpaši tramvajs. Rīgas sab. tr. attīstība beidzās līdz ar Rubika laikiem. 2. tramvajs tā arī palika neaizvilkts līdz Bolderājai, Dzelzavas, Deglava u.c. ielām paralēlajās mazieliņās tā arī nesagaidījām tramvaja sliedes… “piemineklis” Zemitānu tilta 3. joslā… es varu ilgi turpināt.
    Sabiedriskais transports ir jāattīsta – jāveido jauni maršruti, izdalītās joslas utt…
    Bez tam – ja kaut vai 30% no tiem, kuri patreiz brauc ar auto, vienā dienā sadomās pārkāpt sab. tr. – jams tādu slodzi vienkārši neizturēs.
    Diemžēl Rīgas Satiksme, kā tāda vecmeita, “vēl nav gatava lielām investīcijām” … proti nekas būtisks ieviests netiks.

    Atbildēt
  21. ss

    Kad sāksies otrais riņķis biznesā, nabadzīgās firmiņas un valsts iestādes pamazām aizvāksies no pašreizējā uzpūsti dārgā centra, sāks attīstīties citi centri, tai skaitā mana un tava Pārdaugava, arī citas nomales. Viss stabilizēsies, korķi un saimnieciskie apsvērumi savu darbu izdarīs. Žēl tikai, ka ne visi no mums šo skaisto vīziju piedzīvos.

    Nez kam bija vajadzagīs amerikāņu pētījums, ja to pašu var pateikt jebkurš ar smadzenēm apveltīts pārdaugavietis. Sākam pārvērsties par “projektu” un papīra vergiem? 🙂

    Atbildēt
  22. spookie

    Barselonā sabiedriskā transporta biļete maksā tikpat cik šeit (70 centi), bet viņi par šo pašu cenu var nodrošināt ļoti labi attīstītu metro infrastruktūru (jebkur max 15 min).
    Salīdzinājumam:
    Rīga 2790 cilv uz km^2
    Barselona 4980 cilv uz km^2

    Tātad, ja vēlamies tikpat lētu sabiedrisko transportu kā tagad un ar pietiekami augstu komfortu, Rīgai ir jāceļas “uz augšu” .

    Tur gan visi savus auto novieto piemāju/piedarba slēgtajos pagrabos.

    Atbildēt
  23. Bubliks

    braucu ar velo, nekādu problēmu. Ar sabiedrisko man sanāk stunda. Ar velo, ja ir pavējš, tad varētu arī 17min (vid. ātrums ~38kmh)

    1) svaigss gaiss (relatīvi pret sabu/auto)
    2) ātrums
    3) brauc kur gribi (nevajag taisīt n-tos U-turnus un t.t.)
    4) nav jāpērk degviela

    Atbildēt
  24. wheelsman

    paldiesdievam man tas nedraud-pārvācos tālāk no rīgas 😛
    bet! coolynx vaik izvēlēties darbu pārdaugavā ,tad nebūs probz tikt uz jobu.Vai arī jāmaina darbalaiks 11;00-19;00 🙂

    Atbildēt

Ieraksti komentāru

Tava e-pasta adrese netiks publicēta.